Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, Fuerte napisał:

Jaka instalacje montować i co ile przy niej będzie trzeba regulować zawory.

 

Zrozum, że to ile wytrzymają zawory na LPG, to zależy od odpowiednio dobranych komponentów instalacji, poprawności montażu i jej wystrojenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fuerte napisał:

Mówie tak dlatego bo na dziendobry firma w której chcialem zakladac LPG powiedziałą mi ze ustawianie zaworów w tym silniku będzie co 30k km :/

 

To proponuje wpierw pomierzyć luzy zaworowe przez założeniem LPG. Przeszukaj forum lpg-forum.pl, na Śląsku jet kilu monterów co się wypowiadają jako experci, to na pewno  ogarną temat montażu LPG w Twoim forku. Za parę lat, jak przejeździsz 30-50kkm, pomierzysz ponownie luzy i będziesz widział jak negatywnie LPG wpłynęło na twój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fuerte napisał:

Mówie tak dlatego bo na dziendobry firma w której chcialem zakladac LPG powiedziałą mi ze ustawianie zaworów w tym silniku będzie co 30k km :/

Bym nie przesadzał. Nie ma reguły. W moim regulacja zaworów była przy 90tkm - poprzedni właściciel. Od tego czasu Forek na gazie przejechał do 183tkm, bezawaryjnie. Żadnych oznak zmęczenia głowicy nie widać ani rozregulowania zaworów. Chodzi jak szwajcarski zegarek już 8lat na LPG. Ja pomykam dalej i jak wcześniej (odpukać) nic się nie posypie, to regulację zaworów zrobię przy 190 lub 200tkm. Razem z rozrządem i być może uszczelkami pod głowicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rydzada napisał:

Bym nie przesadzał. Nie ma reguły. W moim regulacja zaworów była przy 90tkm - poprzedni właściciel. Od tego czasu Forek na gazie przejechał do 183tkm, bezawaryjnie. Żadnych oznak zmęczenia głowicy nie widać ani rozregulowania zaworów. Chodzi jak szwajcarski zegarek już 8lat na LPG. Ja pomykam dalej i jak wcześniej (odpukać) nic się nie posypie, to regulację zaworów zrobię przy 190 lub 200tkm. Razem z rozrządem i być może uszczelkami pod głowicami.

 

 Z tego co się dowiedziałem to przy silnikach EJ20F regulacja zaworów jest własnie co ~120tkm a przy silniku FB20 jest nieco gorzej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie FB20 ma nieco mniej odporną głowicę, ale żeby tak z góry określać przebieg między regulacjami? Gość musi mieć fantastyczną szklaną kulę ... siakiś nowy model.

No ale dość tej ironii. Podobnie jak moi szanowni przedmówcy, twierdzę, że resurs między obsługowy zaworów jest ściśle skorelowany z jakością instalacji (czyt. jakością zastosowanych komponentów), częstotliwością obsług serwisowych (zarówno instalacji LPG jak i samego silnika) jak i umiejętnościami montażysty. Zwłaszcza ten ostatni argument jest szczególnie istotnym aspektem mającym niebagatelne znaczenie bezproblemowej eksploatacji samochodu zasilanego paliwem LPG. To umiejętności montażysty w zakresie doboru komponentów oraz ich zestrojenia będą miały najistotniejszy wpływ na częstotliwość regulacji luzów zaworowych.

Zawsze powtarzałem, że 70% sukcesu to wybór odpowiedniego montażysty, 30% to osprzęt jaki dobierze.

Edytowane przez Paulus
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Paulus napisał:

Faktycznie FB20 ma nieco mniej odporną głowicę, ale żeby tak z góry określać przebieg między regulacjami? Gość musi mieć fantastyczną szklaną kulę ... siakiś nowy model.

No ale dość tej ironii. Podobnie jak moi szanowni przedmówcy, twierdzę, że resurs między obsługowy zaworów jest ściśle skorelowany z jakością instalacji (czyt. jakością zastosowanych komponentów), częstotliwością obsług serwisowych (zarówno instalacji LPG jak i samego silnika) jak i umiejętnościami montażysty. Zwłaszcza ten ostatni argument jest szczególnie istotnym aspektem mającym niebagatelne znaczenie bezproblemowej eksploatacji samochodu zasilanego paliwem LPG. To umiejętności montażysty w zakresie doboru komponentów oraz ich zestrojenia będą miały najistotniejszy wpływ na częstotliwość regulacji luzów zaworowych.

Zawsze powtarzałem, że 70% sukcesu to wybór odpowiedniego montażysty, 30% to osprzęt jaki dobierze.

 W takim razie tutaj w Bielsku gdzie sie pytałem to chyba nie sa specjalisci...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważ, czy przy wymianie butli nie wymienić całej instalacji. Albo prawie całej. Na pewno warto reduktor i wtryskiwacze. Często warto też węże gumowe, wiązki el. i kostki. Przy okazji wlew pod klapkę. Może to brzmi jak szaleństwo ale po 10 latach... Późniejsze poszczególne wydatki mogą okazać się większe niż całej nowej instalacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2017 o 17:01, rydzada napisał:

Rozważ, czy przy wymianie butli nie wymienić całej instalacji. Albo prawie całej. Na pewno warto reduktor i wtryskiwacze. Często warto też węże gumowe, wiązki el. i kostki. Przy okazji wlew pod klapkę. Może to brzmi jak szaleństwo ale po 10 latach... Późniejsze poszczególne wydatki mogą okazać się większe niż całej nowej instalacji. 

 

Łooo Panie.

To może całe auto trza zmienić na nowsze ?

 

Nie dajmy się zwariować, wg mnie jak coś działa, to nie ma co przesadzać.

Solidny przegląd i ewentualna wymiana, tego co wygląda na zużyte lub zmęczone wystarczy.

Bez przesady, nie każdy chcąc wymienić filtr powietrza w silniku wymienia silnik na nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03/18/2017 o 16:01, Max napisał:

Siemanko,

Panie (mam nadzieje) i Panowie mam pytanko... Czy przy wymianie butli na nową konieczna jest wymiana wielozaworu? Kończy mi się homologacja i szykuję się do zakupów ;)

Ja przy wymianie butli dostałem nowy wielozawor gratis - jakaś akcja serwisowa/promocyjna BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ   z faq wątek  przenoosi  do nikąd https://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284 

zapytam  tak :) 

czy  : EJ204LYRLB  to silnik  ktory  "gada" z  lpg  czy  to  jednostka  z  nieutwardzonymi  gniazdami  ? 


ile (czasookres w  km  ) wytrzymuje  silnik  z  nieutwardzonymi  gniazdami  ?

to  ntyle  pytań :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Patryk Andrzej napisał:

ponieważ   z faq wątek  przenoosi  do nikąd https://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284 

zapytam  tak :) 

czy  : EJ204LYRLB  to silnik  ktory  "gada" z  lpg  czy  to  jednostka  z  nieutwardzonymi  gniazdami  ? 


ile (czasookres w  km  ) wytrzymuje  silnik  z  nieutwardzonymi  gniazdami  ?

to  ntyle  pytań :) 

EJ204 to silnik z nieutwardzonymi gniazdami. Regulacja zaworów wypada w okolicach 40 - 50 tyś km. Ale to i tak zależy od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ204 to silnik z nieutwardzonymi gniazdami. Regulacja zaworów wypada w okolicach 40 - 50 tyś km. Ale to i tak zależy od wielu czynników.

Ok czyli jak rozumiem można śmiało brać ej204 założyć podtlenek gazotu i miec nadzieje e się nie wy....krzaczy bo w przeciwnym razie całą oszczędność utopimy w wyjęciu motoru rozbiórce i poprawkach :) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Max 84 napisał:

 

Łooo Panie.

To może całe auto trza zmienić na nowsze ?

 

Nie dajmy się zwariować, wg mnie jak coś działa, to nie ma co przesadzać.

Solidny przegląd i ewentualna wymiana, tego co wygląda na zużyte lub zmęczone wystarczy.

Bez przesady, nie każdy chcąc wymienić filtr powietrza w silniku wymienia silnik na nowy.

 

Przewidziałem taką odpowiedź ;)  Pisałem rozważ, co nie znaczy że trzeba tak robić ! Zależy od paru rzeczy: Czy chcemy jeszcze długo i dużo km bezawaryjnie jeździć przez najbliższe parę latek, czy auto sprzedać np za rok. Ile instalacja tkm ma przelatane - 50, 100 czy może 200? Czy w miedzy czasie był wymieniany reduktor, wtryski? Przede wszystkim co to za instalacja?  W niektórych nie sposób dobrać np kompletu nowych kompatybilnych wtrysków na wymianę w cenie trzycyfrowej. Jak pozbierasz i policzysz za i przeciw można dalej dyskutować. Moje brc24 ma 8,5 roku i ok. 100tkm, będzie 150. Na tą chwilę decyzja jest - wymieniam całą na nowoczesną z dotryskiem Pb, nowe węże, wiązki, reduktor przede wszystkim. Paru rzeczy nie trzeba będzie tykać, np. wlewu, kolektora, więc koszt nie będzie porażający a mam wszystkie graty nowe, lepsze, wydajniejsze, z gwarancją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG Jazda na pełny rympał 23litry/100km, jazda normalna miasto/podmiasto i 20%autostrady 11,8. Średnie wyliczone dla dystansów 215 i 600km. Maksymalnie oszczędna jazda, dystans 400km to 9,8.  Wygląda że 12-13 litrów LPG to dynamiczna jazda, ale bez pisków opon. Jak dla mnie bdb wynik i lepszy niż dla 2,5AT gdzie było 13-15. Tak to wygląda po zamontowaniu prinsa. Zwrot przed upływem 12 miesięcy w moim przypadku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewidziałem taką odpowiedź  Pisałem rozważ, co nie znaczy że trzeba tak robić ! Zależy od paru rzeczy: Czy chcemy jeszcze długo i dużo km bezawaryjnie jeździć przez najbliższe parę latek, czy auto sprzedać np za rok. Ile instalacja tkm ma przelatane - 50, 100 czy może 200? Czy w miedzy czasie był wymieniany reduktor, wtryski? Przede wszystkim co to za instalacja?  W niektórych nie sposób dobrać np kompletu nowych kompatybilnych wtrysków na wymianę w cenie trzycyfrowej. Jak pozbierasz i policzysz za i przeciw można dalej dyskutować. Moje brc24 ma 8,5 roku i ok. 100tkm, będzie 150. Na tą chwilę decyzja jest - wymieniam całą na nowoczesną z dotryskiem Pb, nowe węże, wiązki, reduktor przede wszystkim. Paru rzeczy nie trzeba będzie tykać, np. wlewu, kolektora, więc koszt nie będzie porażający a mam wszystkie graty nowe, lepsze, wydajniejsze, z gwarancją...


Mój Forek SF5 wyjechał od Dealera z instalacją Landi Renzo Omegas.
Przebieg na dziś prawie 300 000.

Poprzedni właściciel wymieniał tylko filtry.

Ja musiałem wymienić butle z wielozaworem ( wymóg Polskiej idiotycznej homologacji ) 600 zł.
Ostatnio 4 wtryskiwacze. 800 zł.
Zregenerowałem kompletnie Reduktor. 250 zł.
I jeżdżę dalej.
Wg mnie i mojego Serwisanta LPG, absolutnie nic innego nie trzeba wymieniać.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Max 84 napisał:

 


Mój Forek SF5 wyjechał od Dealera z instalacją Landi Renzo Omegas.
Przebieg na dziś prawie 300 000.

Poprzedni właściciel wymieniał tylko filtry.

Ja musiałem wymienić butle z wielozaworem ( wymóg Polskiej idiotycznej homologacji ) 600 zł.
Ostatnio 4 wtryskiwacze. 800 zł.
Zregenerowałem kompletnie Reduktor. 250 zł.
I jeżdżę dalej.
Wg mnie i mojego Serwisanta LPG, absolutnie nic innego nie trzeba wymieniać.


 

 

Dokładnie. Jak się da to nie ma problemu. W moim brc24 to już nie tak oczywiste. Zbiornik wycenili trochę większy niż typowy na 800, a jak padną wtryski - okolice 900, a to kwestia czasu. Reduktor jak się uda zregenerować - 300. Dokładam do tego ok. 600 i mam nowy komplet od A-Z, a pozbywam się lubry, która i tak ciągle nie chce dozować na rzecz dotrysku Pb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rydzada napisał:

W moim brc24 to już nie tak oczywiste. Zbiornik wycenili trochę większy niż typowy na 800, a jak padną wtryski - okolice 900, a to kwestia czasu. Reduktor jak się uda zregenerować - 300. Dokładam do tego ok. 600 i mam nowy komplet od A-Z, a pozbywam się lubry, która i tak ciągle nie chce dozować na rzecz dotrysku Pb.

 

Nie wiem jaką masz tam butle, ale wtryskiwacze można już zamienić na inne jak BRC. Lubre możesz zaślepić, jak ci przeszkadza a dotrysk Pb masz ustawiony w sterowniku.

http://lpg-forum.pl/opis-wymiana-brc-na-w02-t60738.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Sequent 24 (mój) z 2009r. ma możliwość ustawienia stałego dotrysku benzyny regulowanego automatycznie w zależności od obciążenia silnika? Wątpię. Byłem przekonany, że dopiero Sequent 32 - od 2014 roku? Ja wolę na zimne dmuchać z gazem w Subaru. W Outbacku skaszaniły mi się głowice z powodu permanentnie zbyt ubogiej mieszanki. Zbiornik ten co mam jest śmiesznie mały. Dobrze, że niedługo UDT się kończy. Nie pamiętam rozmiarów, ale wchodzi do niego max.40-41 l, co starcza jedynie na 300km. Chłopaki mierzyli. Spokojnie wejdzie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem o V generację (nie dla siebie) w renomowanym warsztacie LPG. Odradzali, zwłaszcza w starszych autach (starszych czyli np. 10 letnie), gdzie dużo lepiej sprawdza się porządna instalacja IV gen. i do tego jest najczęściej połowę tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...