Skocz do zawartości

Czy będą nowe turbobenzyny?


Boombastic

Rekomendowane odpowiedzi

 

Nie mówię że Subaru to same ochy i achy i w ogóle ale boxser jest SAWD jest trochę bardziej się świeci ale dalej są Subarowsko toporne, brak fajnych silników to w żadnym wypadku nie wina FHI tylko partaczy z Brukseli.

 

 

Audi nie płacze o partaczach z Brukseli, tylko wypuszcza jedno RS6 za drugim. Jag nie płacze o partaczach z Brukseli, tylko wypuszcza XKRa i całą resztę luksusowych limuzyn z dużymi silnikami. BMW nie płacze o partaczach z brukseli, tylko wypluwa M3, M5, M6 i co tam jeszcze mają z częstotliwością godną lepszej sprawy.

 

Proszę was...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nawet takie coś jak Kuga jest w opcji 2.5 Turbo ..... Trochę lipa z FHI a tłumaczenie, że przecież jest WRX albo STI do mnie nie przemawia. Są po prostu ludzie, którzy chcą mieć cichociemnego, rodzinnego i mocnego SUV'a. Inni producenci jakoś to rozumieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja prosze WAS: Audi nalezy do koncernu VAG, gdzie 90% sprzedawanych aut to diesle albo benzyny o malej pojemnosci, a modele to A3, Golf, Polo, Skoda Fabia etc etc. I to sie wlasnie liczy do sredniej emisji spalin :!:

 

 

BMW podobnie - wiekszosc ich sprzedazy to seria 3 z silnikiem 1.8 abo 2.0 diesel oraz MINI z malutkimi silnikami. Dlatego moga sobie pozwolic na drobny ulamek sprzedazy, ktory stanowia auta typu M3.

 

 

A Jaguar nie miesci sie w limicie sprzedazy, bo te wymogi EU dotycza marek ktore sprzedaja pewna ilosc sztuk rocznie.

 

 

Wiec zamiast mowic "eeee takie tam pierniczenie ze strony FHI" to sie wpierw dowiedzcie jak to na prawde dziala :roll:

 

Tu jest troche wiecej info:

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 200_en.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Junior nie odbierz tego zle, nie odbierz tego jako jakis atak na "Was". Co nas to wszystko obchodzi? Skoro zarabiaja miliony to niech bulą kary, czy oni tylko muszą zarabiac Przez zachłannosc zniszczyli image marki to niech teraz wybulą kare i wprowadzą nawet ten 2.5T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eMTe, po pierwsze to zauwazylem, ze dosc popularnym jest tutaj na forum, zeby wpierw interesowac sie roznego rodzaju sprawami zwiazanymi z dzialaniem FHI i Subaru, potem wyrazac swoja opinie (znow: wykazywac zainteresowanie), ale jednoczesnie nie akceptowac zadnych wyjasnien (tu nagle: "a co nas to obchodzi" = brak zainteresowania).

 

Troche tak dziwnie, nie uwazasz... ? ;-)

 

 

Ale co do istoty rzeczy: podejrzewam, ze byl robiony rachunek ekonomiczny i byly brane pod uwage rozne opcje, w tym rowniez placenie kar i przekladanie tych dodatowych kosztow na inne plaszczyzny. Ale spojrzmy na liczby (wszystkie z opublikowanych raportow dostepnych na stronie Fuji Heavy Industries).

 

Zysk netto w roku finansowym 2011 wyniosl 446mln EUR (dla porownania: zysk netto BMW w 2010: 3.230 mln EUR)

 

Ilosc sprzedanych Subaru w regionach:

 

Japonia - 171.272

USA - 227.028

Europa - 37.340

Australia - 34.992

Chiny - 48.938

 

Wzrost (spadek) sprzedazy poszczegolnych modeli w stosunku do roku 2006 (eksport, poza Japonia):

 

Forester: +50%

Legacy: +10%

Impreza: +2%

 

 

Wnioski: Cala Europa jest dla FHI stosunkowo nieduzym rynkiem, nawet w Chinach sprzedaje sie wiecej Subaru. Polska zas w calej Europie to tylko ulamek. W prawie zadnym innym europejskim kraju klienci nie sa zainteresowani modelami typu Forester Turbo, Legacy Turbo czy Impreza WRX. Ba, nawet ich wplyw na wizerunek marki jest praktycznie zaden (nie dotyczy STI). Do tego dochodzi to, ze faktycznie zainteresowanych kupnem nawet w Polsce jest moze 50 osob rocznie (Dyrekcja w odpowiednim dziale publikowala liczby sprzedazy). Czy w zwiazku z tym FHI powinno ryzykowac placenie grubych milionow kary, ktora to posrednio musieliby placic w koncowym efekcie wszyscy klienci Subaru (badz to wyzszymi cenami, badz gorsza jakoscia wykonania), tylko po to zeby zaspokoic potrzeby garstki zapalencow? :)

 

Nie zrozum mnie zle: sam tez bardzo ubolewam nad tym, ze nie ma juz takich fajnych modeli w ofercie. Legacy GT to super auto, Forester Turbo swietnym cichociemnym morderca, a gdybym mial wybierac miedzy WRX, a STI, pewnie wybralbym to pierwsze. Ale w obliczu takich faktow, bylo to jedyne sluszne rozwiazanie!

 

 

Jak dla mnie EOT, chyba po raz drugi :P

 

-- 24 lip 2011, o 17:38 --

 

Ja się domagam H6tki z turbiną !

 

 

o ja tez chce! Tak ze 400KM, zeby nie przesadzic i bez limitera Vmax - a najlepiej w budzie MY09 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ("tylko")równie bezpieczny w pewnych specyficznych warunkach ale nie musi. Bokser w pewnych warunkach będzie bezpieczniejszy. Czyli mamy wartość dodaną boksera.

 

Oczywiście, że teoretycznie rzecz ujmując niskie umieszczenie silnika typu boxer jest z punktu widzenia bezpieczeństwa korzystne. Jaka jest jednak praktyka? Koncerny muszą iść na kompromis między bezpieczeństwem a osiągami i spalaniem. Tak więc chodzi o to, by dany model w miarę dobrze zdał testy, ale i każde wzmocnienie nadwozia to dodatkowe kilogramy zwiększające spalanie o zmniejszające osiągi.

 

Czy zauważyliście, że liczące się marki osiągają w miarę podobne wyniki w testach? Czy myślicie, że konstruktorów nie stać na zbudowanie bezpieczniejszych samochodów? Stać ich na to, ale takie auta miałyby gorsze osiągi niż konkurencja i więcej by paliły. Trzeba więc iść na kompromis. By zdać test samochodom z silnikiem rzędowym wzmacnia się odpowiednio z przodu karoserię. Nie wierzę też, że inżynierowie Subaru nie skorzystali z okazji by pozbyć się kilku kilogramów, skoro w testach osiągają wyniki podobne albo TYLKO trochę lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Masz dokładnie ten sam silnik co w foresterze turbo MY09 i MY10 :wink:

W MY11 w cywilizowanych krajach są już wersji 265KM

 

Tak, dokładnie ten sam silnik, ale osiagi już inne. Mój ma jeszcze 6 s do setki, nowszy ponad 7 s. Dokładnie tak samo jest z dawną Hondą CTR i obecną.

 

-- 25 lip 2011, o 08:48 --

 

A ja prosze WAS: Audi nalezy do koncernu VAG, gdzie 90% sprzedawanych aut to diesle albo benzyny o malej pojemnosci, a modele to A3, Golf, Polo, Skoda Fabia etc etc. I to sie wlasnie liczy do sredniej emisji spalin :!:

 

Przecież podobno sprzedaż turbobenzyn u Subaru to margines.

 

-- 25 lip 2011, o 08:52 --

 

Nie zrozum mnie zle: sam tez bardzo ubolewam nad tym, ze nie ma juz takich fajnych modeli w ofercie. Legacy GT to super auto, Forester Turbo swietnym cichociemnym morderca, a gdybym mial wybierac miedzy WRX, a STI, pewnie wybralbym to pierwsze. Ale w obliczu takich faktow, bylo to jedyne sluszne rozwiazanie!

 

Czyli rozwiązanie jest proste: żegnamy Subaru. Skoro nie są nami zainteresowani to my też nie będziemy podtrzymywać tej współpracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ja prosze WAS: Audi nalezy do koncernu VAG, gdzie 90% sprzedawanych aut to diesle albo benzyny o malej pojemnosci, a modele to A3, Golf, Polo, Skoda Fabia etc etc. I to sie wlasnie liczy do sredniej emisji spalin :!:

 

Przecież podobno sprzedaż turbobenzyn u Subaru to margines.

 

 

Tak margines tyllko znajdzi mi w Subaru modele ni niską emisją CO2 mogące mocno zbijać średnia :?: Szczególnie jeśli w perspektywie jest zmiana przepisów z CO2 emitowanego przez wszystkie auta w ofercie na CO2 realnie sprzedane w Europie wtedy Trezia i Justy mogą już nie uratować STI.

 

A Europa staje się powoli rynkiem marginalnym dla Subaru i trudno się dziwić. Drogo trudno zyski małe, ledwo wpakowali kupę kasy w SBD a tu nagle EU stwierdziła że jednak diesle są bebe i trzeba przywalić jakąś wyższą akcyzę na olej napędowy czy coś(bo paliwo ewidentnie jest za tanie).

 

A tak na marginesie CTR, S2000, RX-8 też zabiła Bruksela;) w marce która ma duuużo więcej słabych wozów do spełniania norm. (Ciekawe czemu same Japońskie auta hmm?)

 

Kary muszą być bardzo dotkliwe jeśli taniej jest inwestować w EKO syf niż doliczać to do ceny auta bo gdyby to chodziło o kasę rzędu 2,5k Eur za auto to by się ani chwili nie zastanawiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozwiązanie jest proste: żegnamy Subaru. Skoro nie są nami zainteresowani to my też nie będziemy podtrzymywać tej współpracy.

Nie wiem czy w koncu dotarlo to do Ciebie czy nie, ale wlasnie o to chodzi, ze nalezysz do bardzo malego grona potencjalnych klientow FHI, i tak sie akurat sklada, ze FHI na takich jak Ty i tak wiele nie zarobi, wiec czemu ma pakowac gruba kase, zeby nie stracic 50 klientow, jak na innych modelach moze zyskac zdecydowanie wiecej? Nie wiem, dla mnie to akurat zrozumiale. Jak chce cos produkowac a potem to sprzedawac, to chyba dosc logiczne, ze bede produkowal to, co ludzie beda chcieli kupic, nie?

 

A ja bym chcial kupic Citroena C4 z AWD ale nie ma takiego... to dziwne, przeciez przez tyle lat Xsara i C4 wygrywaly w WRC, to chyba maja opanowany layout ukladu napendowego, mogliby zrobic jakas wersje cywilna, nie? Na pewnoe by sie znalazlo kilka osob, co by kupilo C4 AWD z silnikiem 2.0T - taki konkurent Focusa RS, STI, Evo. To czemu nie zrobili takiego? Ja bym takiego chcial!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja toczy się typowo po naszemu, czyli pretensjonalnie :roll: Spróbujcie wysprzęglić, pewnych uwarunkowań nie da się przeskoczyć :( A szczególnie w przypadku tak niszowego produktu jak szybkie, głośnie i paliwożerne subaryny w UE :wink: Piszmy raczej o naszych potrzebach zakupowych 8) W FHI czytają nasze forum (osobiście sprawdziłem to na przykładzie modelu XV) i być może ulegną naszym uprzejmym prośbom :idea: Bo co jak co, ale uprzejmość Japończycy cenią szczególnie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilosc sprzedanych Subaru w regionach:

 

Japonia - 171.272

USA - 227.028

Europa - 37.340

Australia - 34.992

Chiny - 48.938

 

 

No przyznam się, że jestem mocno zaskoczony widząc, że tak mało się sprzedaje subarek w europie :shock: przy takich danych staje się zrozumiałe, że tworzenie produktów jedynie pod kątem EU jest nieopłacalne :? ale mysle, że ogólne tendencje są EKO nawet w USA (w końcu inwestują tam teraz w auta na prąd), a że ceny benzyny im też ostatnio wzrosły, dlatego pewnie wcześniej czy później przyjdzie pora zrobić turbobenzyny także na tamte rynki to i my się załapiemy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno od nowego roku zostanie w Polsce zniesiona akcyza na samochody. Zastąpi ją tzw podatek ekologiczny. Widzę też rezerwy i możliwości modernizacji silnika 2,5 l. Skoro 2,0 l osiąga 148 KM, to 2,5 l powinien wyciągać 185-190 KM a nie 168 jak obecnie.

 

Wiem, że niektórym z Was jest to zdecydowanie zbyt mało, ale mi od biedy by wystarczyło. Nie jestem zwolennikiem pseudo-nowoczesnych silników na ubogą mieszankę, bo są drogie w produkcji, awaryjne i wcale nie palą mniej. Jedyną ich zaletą jest wysoki moment obrotowy. Osobiście wolę jednak jeździć bezstresowo, nie martwić się kiedy sprężarka padnie, nie czekać zimą gdy silnik się nagrzeje, by ruszyć i w ten sposób narażać się na mandat za postój przy włączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno od nowego roku zostanie w Polsce zniesiona akcyza na samochody. Zastąpi ją tzw podatek ekologiczny. Widzę też rezerwy i możliwości modernizacji silnika 2,5 l. Skoro 2,0 l osiąga 148 KM, to 2,5 l powinien wyciągać 185-190 KM a nie 168 jak obecnie.

 

Wiem, że niektórym z Was jest to zdecydowanie zbyt mało, ale mi od biedy by wystarczyło. Nie jestem zwolennikiem pseudo-nowoczesnych silników na ubogą mieszankę, bo są drogie w produkcji, awaryjne i wcale nie palą mniej. Jedyną ich zaletą jest wysoki moment obrotowy. Osobiście wolę jednak jeździć bezstresowo, nie martwić się kiedy sprężarka padnie, nie czekać zimą gdy silnik się nagrzeje, by ruszyć i w ten sposób narażać się na mandat za postój przy włączonym silniku.

 

Nowy silnik 2,5L ma 170 koni i jest dostępny w stanach, co do akcyzy tak jest plan co do całej UE nie tylko PL ale wtedy podatek ekologiczny będzie miał taki wymiar że się nie pozbieramy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce silniki montowane w Legasiach i Outbackach mają 167 KM, ale chyba one nie są takie nowe...

 

Podejrzewam jednak, że w USA inaczej liczą oktany, więc prawdopodobnie europejskie 2,5 l mają wyższy stopień sprężania. Jak jest w rzeczywistości, nie wiem. Tak czy inaczej, 167 KM na 2,5 l to trochę mało. 2,0 litrowy boxer ze 148 KM wypada pod tym względem dużo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD o zmiennym rozdziale momentu obrotowego tak na szybko

 

http://subaru.com.au/forester/s-edition

 

Jest u kangurów:) Dochodzi jeszcze przekładka:)

 

ciekawe czy jest wersja z kierą po lewej stronie i czy jakiś kraj w europie go ma w ofercie

 

Tylko RHD Australia i Japonia (...)

NOT TRUE :P

 

jest dostepny w Rosji :arrow: http://subaru.ru/lineup/forester/model/25xt-s :D

(kosztuje 1 676 500 rubli, co wg. dzisiejszego kursu stanowi ok. 169 000 zlotych)

 

-- 26 lip 2011, o 07:48 --

 

Dzisiaj pojeździłem SF2,5XT08USDM. Miętki jest i majestatyczny.

 

Ano rocznik 08 byl tez w wersji EU miekki :)Aktualny jest juz super (powinien byl byc taki od poczatku!)

sorry, ale jestes malo wiarygodny - wg. Ciebie kazdy NOWY Subarak jest super :mrgreen::mrgreen::mrgreen: (ale taka pozycja, w koncu, jest przeciez zrozumiala :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale jestes malo wiarygodny - wg. Ciebie kazdy NOWY Subarak jest super (ale taka pozycja, w koncu, jest przeciez zrozumiala )

 

i vice versa - Ty tez jestes malo wiarygodny, bo kazdy nowy Subarak wedlug Ciebie jest do dupy :P:mrgreen: (nawet jak nimi nie jezdziles :mrgreen: ale taka pozycja jest w koncu niezrozumiala :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale jestes malo wiarygodny - wg. Ciebie kazdy NOWY Subarak jest super (ale taka pozycja, w koncu, jest przeciez zrozumiala )

 

i vice versa - Ty tez jestes malo wiarygodny, bo kazdy nowy Subarak wedlug Ciebie jest do dupy :P:mrgreen: (nawet jak nimi nie jezdziles :mrgreen: ale taka pozycja jest w koncu niezrozumiala :lol: )

i tu sie mylisz - niektore nowe Subaraki sa super, np. Exiga - szkoda, ze nie jest dostepna w Europie... chetnie bym kupil takie auto w obecnej sytuacji rodzinnej, serio :D

(kilkuletnie, oczywiscie :mrgreen: )

 

 

 

p.s. i nie mysl, ze nie jezdzilem nowymi Subarakami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD o zmiennym rozdziale momentu obrotowego tak na szybko

 

http://subaru.com.au/forester/s-edition

 

Jest u kangurów:) Dochodzi jeszcze przekładka:)

 

ciekawe czy jest wersja z kierą po lewej stronie i czy jakiś kraj w europie go ma w ofercie

 

Tylko RHD Australia i Japonia (...)

NOT TRUE :P

 

jest dostepny w Rosji :arrow: http://subaru.ru/lineup/forester/model/25xt-s :D

(kosztuje 1 676 500 rubli, co wg. dzisiejszego kursu stanowi ok. 169 000 zlotych)

 

 

AH jak przyjemnie się mylić :mrgreen:

 

Oni mają STI w automacie :shock:

 

http://subaru.ru/lineup/wrx/spec/specifications

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty tez jestes malo wiarygodny, bo kazdy nowy Subarak wedlug Ciebie jest do dupy
jestes malo wiarygodny - wg. Ciebie kazdy NOWY Subarak jest super

Obaj jesteście dla mnie mało wiarygodni, bo najlepszy jest tylko taki subarak który mi się podoba :roll: :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...