Skocz do zawartości

Czy będą nowe turbobenzyny?


Boombastic

Rekomendowane odpowiedzi

Niektorym sie wydaje, ze Subaru powinno produkowac auta seryjnie wyposazone w klatke, fotele kubelkowe, pasy 6 punktowe i 2 kaski, zamiast nawigacji, ilestam strefowej klimy i 150 regulacji foteli. Wtedy auto takie bedzie bardzo wyjatkowe. Ale nabywcow bedzie mialo tyle co Bugatti Veyron...

 

ba nawet tak jest dlatego tyleupalonych sprzegiel w 2.0D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niektorym sie wydaje, ze Subaru powinno produkowac auta seryjnie wyposazone w klatke, fotele kubelkowe, pasy 6 punktowe i 2 kaski, zamiast nawigacji, ilestam strefowej klimy i 150 regulacji foteli. Wtedy auto takie bedzie bardzo wyjatkowe.

 

Podejrzewam, że limitowana wersja takich 300-500 egzemplarzy rozeszłaby się na pniu :idea: Tylko znając życie byłoby to tylko RHD :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem "tym jednym z wielu nowych". Od dwóch lat jeżdżę Foresterem 2,5... Wybierając go mocno się zastanawiałem. Pamiętam banana na mojej twarzy, gdy po raz pierwszy powoziłem Forka z wiatrakiem, za raz po deaslu. Wybrałem ten właśnie model, bo miał fenomenalnie jeździć (szczególnie zimą nie mogę się nacieszyć), przyspieszać jak szalony (codziennie to robi :lol: ) i być funkcjonalnym crossoverem. Jestem na półmetku mojego zwykłego użytkowania samochodu (4-5 lat) i mam problem, czym będę jeździł po tym :|

To właśnie silnik, wyższy prześwit przebijają moje niezadowolenie z reszty: bujające się zawieszenie, klima z trabanta, tylna klapa, która się zamyka albo nie, ramki w drzwiach, brak elektrycznego składania lusterek wielkości patelni (co akurat jest ich zaletą), czy ogrzewanie rodem z PKP (jak to ktoś tu napisał: zimą jeżdżę w krótkich spodenkach i w sandałach na dole, a w golfie i kufajce na górze, albo odwrotnie, już nie pamiętam :evil: ). Mniejsza o resztę. I tak już podpadłem :wink:

Proszę więc bardzo nie p.....cie, że ze względu na gwiazdki na grilu kupię następny samochód. To właśnie za charakter (historyczny) marki wybrałem Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba nawet tak jest dlatego tyleupalonych sprzegiel w 2.0D :P

 

Ciekawe czy więcej było spalonych sprzęgieł w SBD czy padniętych pomp do pneumatycznego zawieszenia w Audi? Możemy tez pogadać o rozpadających się turbinach w 2,7TDI jak chcesz 8) Akurat znam dwie spore floty które z Audi przesiadły się na Volvo i BMW z powodu w/w "bajerów" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT napisał(a):

ba nawet tak jest dlatego tyleupalonych sprzegiel w 2.0D

 

 

Ciekawe czy więcej było spalonych sprzęgieł w SBD czy padniętych pomp do pneumatycznego zawieszenia w Audi? Możemy tez pogadać o rozpadających się turbinach w 2,7TDI jak chcesz Akurat znam dwie spore floty które z Audi przesiadły się na Volvo i BMW z powodu w/w "bajerów"

 

 

chyba nie zalapales przekazu .......... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że limitowana wersja takich 300-500 egzemplarzy rozeszłaby się na pniu

 

 

limitowana wersja takich 15tu egzemplarzy (STi SPRT, anyone? ) rozeszla sie .... no rozeszla sie ;-) Znacznej wiekszosci uzytkownikow STI ( !!! ) byla za twarda, za glosna, zbyt surowa i zbyt niewygodna.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ciekawa dyskusja ;)

 

Ponieważ niektóre z pytań / sugestii / krytyki skierowanych jest do de facto do mnie, postaram się ( w miarę możliwości ) odpowiedzieć / ustosunkować.

 

„Subaru nie jest już oryginalne”

Jest. Zasadnicza różnica pomiędzy Subaru i innymi markami to silnik ( boxer ) oraz layout układu napędowego. Te elementy, decydujące o prowadzeniu samochodu pozostają niezmienne. Faktem jest, że szyby bez ramek zniknęły. Ja też tego żałuję. Prawdą jednak jest również, że jest na rynku sporo samochodów posiadających takie właśnie rozwiązanie. Trudno więc oryginalność Subaru sprowadzać to tego jednego elementu.

 

„SIP nie reklamuje Justy i Trezii”

Tej krytyki nie traktuję serio. I ile w wielu krajach samochody segmentu B są traktowane jako racjonalne rozwiązanie miejskie, u nas segment ten to głównie auta służbowe dla najróżniejszych przedstawicieli handlowych etc. Lub tez auta dla osób, których nie stać na coś droższego, lecz chcących mieć nowe auto. W związku z powyższym absolutnie decydującym kryterium jest cena auta. I to w segmencie, w którym obecni są praktycznie wszyscy wielcy gracze rynkowi. Przy braku typowych elementów wyróżniających technikę Subaru w Justy, czy też Trezii oraz – jak wspomniałem – ekstremalnie ostrej konkurencji cenowej nasze szanse na znaczący sukces są minimalne. Szczerze powiedziawszy wolę wydać pieniądze na ISR, SJS czy tez organizację Zlotu, niż na reklamę w/w modeli. Tym bardziej, że nasz „share of voice” z definicji Itak pozostałby minimalny.

 

„Klient Subaru nie jest traktowany indywidualnie”

Oczywiście zdarzają się różnice w podejściu naszego Partnera do klienta. Momencik – czy to nie jest właśnie „indywidualizm” ? A czy fakt komunikacji na tym właśnie Forum nie świadczy o indywidualności ?

W mojej, być może subiektywnej ocenie, SIP jest wręcz wyjątkowo indywidualny ,czy też oryginalny. Spójrzmy na fakty ( = działania które SIP podjął jako pierwsza firma motoryzacyjna w Polsce, niektóre do dziś nie znalazły naśladowców ):

- inicjacja powstania SJS ( z darmowymi szkoleniami dla nabywców GT/WRX/STI a później także bokser diesel);

- niniejsze Forum ( łącznie z możliwością bezpośredniego kontaktu z SIP );

- Zlot Plejad

- znakowanie samochodów systemem DNA

- inicjacja powstania i wprowadzenie jako standard systemu ISR

- wprowadzenie na stronie Subaru ogólnodostępnej porównywarki dowolnych samochodów

- wprowadzenie programu ubezpieczeniowego „bezpieczny kierowca”.

 

„Dawniej Subaru nie miało gadgetów i było fajne, teraz je ma i zatraciło oryginalność”

Nie sądzę, aby posiadanie gadgetów likwidowało oryginalność – ta moim zdaniem wynika z opisanych wyżej pryncypiów konstrukcyjnych. Natomiast starsi stażem użytkownicy Forum zapewne pamiętają jeszcze, jak często byłem ( ostro ! ) krytykowany za brak tego czy innego gadgetu. Nawet teraz jeszcze w Pytaniach do Dyrekcji toczona jest dyskusja na temat „dlaczego Subaru nie oferuje najnowszych wersji map do nawigacji” ….

 

„Nowy Forster to już nie to, starszy był lepszy”

Sadząc po ilości sprzedanych egzemplarzy, to właśnie ten nowy jest lepszy. Niemniej, oczywiście, ma inny charakter. To co znaczną grupę nabywców do niego przekonywuje ( przestronność wnętrza, wielkość bagażnika, łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, lepsze własności terenowe – to było widoczne na ostatnim Zlocie ) jest naturalnie okupione mniejszą zwinnością ( bo sama wielkość samochodu ), większymi przechyłami w zakrętach ( wysokość karoserii + większy prześwit ). FHI nie zapomniało jednak o użytkownikach wcześniejszych wersji Forstera – nowy XV, który wejdzie do nas na rynek pod koniec marca 2012 ma praktycznie wymiary poprzedniego Forestera. A jednocześnie wiele rozwiązań które, jestem o tym przekonany, bardzo przypadną do gustu nabywcom.

 

„Nie ma już mocnych Subaru, nie ma czego kupować”

Istotnie europejskie normy emisji CO2 spowodowały konieczność wycofania z rynku tak miłych aut jak Legacy GT, Forster 2.5XT czy Imprezy WRX. Należy jednak zdawać sobie z tego sprawę, że sumaryczna sprzedaż tych wersji była tylko niewielkim ułamkiem całości ( niestety ). Także w tym przypadku nie oznacza to jednak, że FHI „zapomniało” o klientach oczekujących tego rodzaju aut spod znaku Plejad. Aktualnie nasza flotowa emisja CO2 jest na oczekiwanym poziomie i pojawiły się szanse, że nadchodzących latach pojawią się także bardziej usportowione wersje naszych modeli. Za wcześnie, aby mówić co i kiedy. Ale niech na razie wystarczy moje stwierdzenie : nadchodzące lata będą dla naszej marki interesujące a mój optymizm jest w pełni uzasadniony ( no chyba, że Polska pójdzie śladem Grecji – ale to nie temat polityki modelowej :mrgreen: ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Dyrekcjo

„Nowy Forster to już nie to, starszy był lepszy”

Sadząc po ilości sprzedanych egzemplarzy, to właśnie ten nowy jest lepszy.

Czy na tej podstawie mozemy uważać, że Skoda Octavia jest lepszym samochodem od Subaru Legacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Dyrekcjo
„Nowy Forster to już nie to, starszy był lepszy”

Sadząc po ilości sprzedanych egzemplarzy, to właśnie ten nowy jest lepszy.

Czy na tej podstawie mozemy uważać, że Skoda Octavia jest lepszym samochodem od Subaru Legacy?

 

Raczej nie bo cena i klasa samochodu nie ta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Dyrekcjo
„Nowy Forster to już nie to, starszy był lepszy”

Sadząc po ilości sprzedanych egzemplarzy, to właśnie ten nowy jest lepszy.

Czy na tej podstawie mozemy uważać, że Skoda Octavia jest lepszym samochodem od Subaru Legacy?

 

Raczej nie bo cena i klasa samochodu nie ta:)

ok, w takim razie czy Skoda Superb jest lepszym samochodem od Subaru Legacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
ok, w takim razie czy Skoda Superb jest lepszym samochodem od Subaru Legacy?

Pytanie jest naturalnie prowokacyjne, choć z gruntu niesłuszne.

W przypadku Forestera mamy do czynienia z samochodami tej samej klasy, sprzedawanymi w tej samej sieci dealerskiej, autami tej samej marki. Można więc uzyć parametru ilkościowego.

Porównywanie Skody Superb z Foresterem jest oczywiście możliwe ( to przecież klient decyduje co z czym chce porównywać ), lecz obiektywnie mało celowe.

 

Pozdrowienia

 

PS. Jeżeli w mojej wypowiedzie nie znalazł Pan odpowiedzi na wiele wcześniej w wątku przedstawionych wątpliwości i pytań - pozostaje mi tylko wyrazić ubolewanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, troche sie zagalopowalem, ale z drugiej strony plyta podlogowa i layout ukladu napedowego nie czyni jeszcze Forestera autem WRC lub chociaz N-ka do rajdowania. Chociazby dlatego, ze te auta sluza do czegos zupelnie innego. Dlatego moim zdaniem twierdzenie, ze super sprawdzajacy sie w rajdach N-grupowy STI przemawia za kunem Forestera, tez jest lekko niespojne

 

 

To nie o to chodzi, że kupując Forestera chce mieć WRC'a czy eNke do upalania... Od kiedy pamiętam interesowałem się rajdami i stąd zachorowałem na Subaru. Dzięki tej "chorobie" dowiedziałem się, że Subaru to nie tylko Impreza, ale też i inne modele, więc kupiłem Forestera, bo akurat w tamtym momencie bardziej pasował do moich potrzeb.

 

 

Mam nadzieję, że z tymi nowymi modelami nie jest jednak tak źle jak piszecie, bo właśnie namawiam ojca na zamiane Passata na Legacy/Outback :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że z tymi nowymi modelami nie jest jednak tak źle jak piszecie, bo właśnie namawiam ojca na zamiane Passata na Legacy/Outback

Tylko nie diselek bo biorąc pod uwagę DPF i sprzęgło to może się "staruszek" okazać niekompatybilny z SUBARU chyba, że doradzisz starsze modele (ja bym tak zrobił). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie diselek bo biorąc pod uwagę DPF i sprzęgło to może się "staruszek" okazać niekompatybilny z SUBARU chyba, że doradzisz starsze modele (ja bym tak zrobił).

 

 

w grę wchodzi właśnie tylko nowy model i tylko diesel :idea:

Jeśli chodzi o DFP to się nie boję, bo w Pasku też ma i jakoś daje radę :idea: najgorzej mi idzie z przekonaniem co do dynamiki, bo marudzi, że "te całe Subaru ma tylko 150KM" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie o to chodzi, że kupując Forestera chce mieć WRC'a czy eNke do upalania... Od kiedy pamiętam interesowałem się rajdami i stąd zachorowałem na Subaru. Dzięki tej "chorobie" dowiedziałem się, że Subaru to nie tylko Impreza, ale też i inne modele, więc kupiłem Forestera, bo akurat w tamtym momencie bardziej pasował do moich potrzeb.

Tak, tylko Ty nalezysz do tych max 10% posiadaczy Subaru. Mowienie, ze Subaru jedzie na swej rajdowej tradycji i rajdowych sukcesach, a przeciez nie robi aut z duzymi silnikami turbo rodem z WRC, jest w tej chwili bez sensu - ludzie nie kupuja Subaru (poza STI - ale ten przeciez jest w ofercie) bo Subaru wygrywa i wygrywalo w rajdach. Jakbym stanal przy jakiejs ruchliwej ulicy w Warszawie w tygodniu i zatrzymywal wszystkich posiadaczy Subaru, a byloby ich calkiem sporo, to na palcach jednej reki moglbym policzyc tych, ktorych do Subaru przekonaly rajdy. Wiekszosc nawet nie wie nic na ten temat i to wlasnie o to chodzi, ze Subaru robi auta takie, ktore ludzie kupuja, bo to podstawa biznesu - a jak szanowna Dyrekcja wspomniala - teraz sprzedaje wiecej Forkow niz wczesniej - no to chyba nie sa takie kiepskie i w ogole beznadziejne. Dla tych 10% rajdowcow jest zawsze STI, dla reszty - cala rzesza normalnych aut, wyrozniajacych sie dobrym napedem na cztery i silnikiem boxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych 10% rajdowcow jest zawsze STI, dla reszty - cala rzesza normalnych aut, wyrozniajacych sie dobrym napedem na cztery i silnikiem boxer.

Chyba nie do końca tak jest. Nawet jeśli nie znasz rajdowej spuścizny Subaru, to w jakiejkolwiek dyskusji o samochodach w gronie większym niż 3 osoby, gdy pada "jeżdżę Subaru", to zawsze znajdzie się ktoś, kto z uznaniem pokiwa głową i skomentuje rajdowe korzenie (takie jest przynajmniej moje doświadczenie :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...