Skocz do zawartości

Czy będą nowe turbobenzyny?


Boombastic

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale w foresterze 2,5 XT te 15 litrów jest uczciwie podanym spalaniem, a spróbuj uzyskać katalogowa spalanie w BMW bez pchania samochodu albo holowania go za linką. Zawsze dobrze tam gdzie nas nie ma.

 

Nie wiem czy uczciwe, bo ja nigdy nie osiągnąłem spalania 15 l, tak samo jak nijak nie mogę osiągnąć tych 8 z kawałkiem w trasie. Autostrada to od razu 12 l bo skopana jest skrzynia biegów powodująca nieekonomiczną jazdę.

Wyraźnie napisałem że są to dane katalogowe. Jak masz źródło danych realnych to je zaprezentuj.

A odnośnie zadowolenia z auta to pamiętam jak przeglądałem oceny Forestera na pewnym portalu. Moja generacja na pytanie o kupno następnego takiego auta odpowiadała prawie w 100% że tak, właściciele nowszej generacji nie podzielali juz tego optymizmu.

 

W wyboldowanym teksie napisałeś że nigdy nie osiągnąłeś spalania 15

 

Widzę że kłania się czytanie bez zrozumienia. Gdzie niby napisałem że w miescie nie mogę zejść poniżej 15l? Ja nigdy nie osiągnąłem w mieście nawet 14, a zwykle mam koło 12 l.

 

Czyli Subaru podaje spalanie dla upalania w mieście czyli uczciwie dla takiego samochodu :mrgreen:

 

Żonie zawsze możesz kupić Impreze 1.6 CVT tam będą bajery i miękkie plastiki i w ogóle cud malina :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

[To po co czekasz na nową turbobenzynę subaru, skoro one takie paliwożerne, nieekonomiczne i w dodatku wolniejsze od konkurencji?

Jeśli nie możesz w mieście/trasie zejść poniżej 15/12l / 100km to tym BMW też prawdopodobnie katalogowego spalania nie osiągniesz :mrgreen:

 

i tak, żeby uściślić, to w rankingach królował mój forester :P:mrgreen:

Pozdrawiam...

 

Widzę że kłania się czytanie bez zrozumienia. Gdzie niby napisałem że w miescie nie mogę zejść poniżej 15l? Ja nigdy nie osiągnąłem w mieście nawet 14, a zwykle mam koło 12 l. Gdzie niby opisałem że jest aż tak paliwożerne? Za zapłaconą cenę 101 tys. zł dostałem najlepsze auto w tej klasie. Jedynie mam zastrzeżenie do złego zestopniowania skrzyni biegów lub braku szóstego biegu do jazdy po autostradzie, bo jest to niewątpliwie bolączka tego auta. Jadąc licznikowe 140-150 km/h autostradą silnik kręci się już niepotrzebnie wysoko.

A co do rankingów twój Forester to znaczy który? Pierwsza generacja?

 

Albo moje czytanie bez zrozumienia, albo Twoje pisanie bez trzymania się wątku wypowiedzi. W moim subiektywnym odczuciu to zmierzasz do zaprzeczenia samemu sobie pisząc raz o większym katalogowym spalaniu ( w stosunku do BMW )a w kolejnej wypowiedzi podważasz jego wiarygodność.

 

Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale według katalogu BMW X1 28i mające silnik 2,0 o mocy 245 KM i osiągi podobne do mojego Forestera zgodnie z katalogiem pali 9,9 w mieście, 6,7 na autostradzie i średnio 7,9. Dla porównania Forester zgodnie z katalogiem miasto 14,7, poza 8,4 l, średnie 10,7. Wiadomo, że to dane teoretyczne, ale wskazują na przepaść dzielącą obydwie konstrukcje, a BMW jest cięższe o 150 kg. Widać ich wysiłki nie idą na marne.

 

...ja nigdy nie osiągnąłem spalania 15 l, tak samo jak nijak nie mogę osiągnąć tych 8 z kawałkiem w trasie. Autostrada to od razu 12 l bo skopana jest skrzynia biegów powodująca nieekonomiczną jazdę.

 

 

forek II gen, tylko bardziej dojrzały.

Na przykład:

http://www.flota.v10.pl/10letnie,zestaw ... 39602.html

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyboldowanym teksie napisałeś że nigdy nie osiągnąłeś spalania 15

 

 

I to według ciebie oznacza że auto pali zawsze powyżej 15 l w miescie? Zaiste pokrętna dedukcja.

 

Chyba nie tylko ja to tak odebrałem szczególnie w kontekście wypowiedzi o katalogowe spalanie BMW;)

 

Może do nowej XV wpakują 2,0T?? było by miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo moje czytanie bez zrozumienia, albo Twoje pisanie bez trzymania się wątku wypowiedzi. W moim subiektywnym odczuciu to zmierzasz do zaprzeczenia samemu sobie pisząc raz o większym katalogowym spalaniu ( w stosunku do BMW )a w kolejnej wypowiedzi podważasz jego wiarygodność.

 

forek II gen, tylko bardziej dojrzały.

Na przykład:

http://www.flota.v10.pl/10letnie,zestaw ... 39602.html

 

Pozdrawiam...

 

O jakim zaprzeczeniu piszesz? Podałem dane katalogowe i moje dane rzeczywiste jako konfrontację. W miescie pali mniej, na trasie więcej niż katalog przewiduje. Gdzie tutaj masz zaprzeczanie? Dane katalogowe BMW podają w każdych warunkach spalanie dużo niższe co podałem jako ciekawostkę, że mniejszy silnik jest mocniejszy i ma niższe spalanie i spełnia normy i jest w produkcji. A silnik Subaru nie.

A odnośnie modelu II generacji to przypomnij mi proszę czym się różni twoje auto od mojego. Grill? Zderzak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo moje czytanie bez zrozumienia, albo Twoje pisanie bez trzymania się wątku wypowiedzi. W moim subiektywnym odczuciu to zmierzasz do zaprzeczenia samemu sobie pisząc raz o większym katalogowym spalaniu ( w stosunku do BMW )a w kolejnej wypowiedzi podważasz jego wiarygodność.

 

forek II gen, tylko bardziej dojrzały.

Na przykład:

http://www.flota.v10.pl/10letnie,zestaw ... 39602.html

 

Pozdrawiam...

 

O jakim zaprzeczeniu piszesz? Podałem dane katalogowe i moje dane rzeczywiste jako konfrontację. W miescie pali mniej, na trasie więcej niż katalog przewiduje. Gdzie tutaj masz zaprzeczanie? Dane katalogowe BMW podają w każdych warunkach spalanie dużo niższe co podałem jako ciekawostkę, że mniejszy silnik jest mocniejszy i ma niższe spalanie i spełnia normy i jest w produkcji. A silnik Subaru nie.

A odnośnie modelu II generacji to przypomnij mi proszę czym się różni twoje auto od mojego. Grill? Zderzak?

 

Po pierwsze jest ładniejszy :wink: :mrgreen:

Po drugie nie znalazłem rankingów z lat 2010/2011 dla aut 2/3 letnich gdzie forek byłby sklasyfikowany na I miejscu.

Nie tylko ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale taka to już natura forum :wink:

Artykuły prasowe też można ze zrozumieniem czytać, wtedy na forum mniejszy ścisk jest :mrgreen::twisted:

 

Pozdrawiam...

 

edit:

naturalnie rankingi z lat, a nie roczników - poprawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że subaru było na tyle wyjątkowe ze pomimo tego ze nie miało nawigacji, nie miało 5 strefowej klimy, i masażu w fotelach i doswietlania zakrętów konkurowało z samochodami klasy premium często bijąc je na głowe co własnie było fenomenem, ze nie musieli pchac jakiegos badziewia do samochodu zeby kogos do niego zachęcic.

 

Powtarzam: tak to tylko w Polsce. W zachodniej Europie nikt nie mysli o Subaru jako marce premium. Nikt!

 

 

idziesz do audi czy bmw i za tą samą kase

 

za te sama kase??!!! :shock:

 

 

Jak dla mnie to jęczycie jak stare baby...

 

To ten syndrom "dawniej bylo lepiej" ;-)

 

Zastanawiam sie tylko jak dlugo jeszcze STI pociagnie...

 

Dlugo.

 

Ile można bazować na jakiejś dawnej i zapomnianej już historii rajdowej?

 

i znowu: w reszcie swiata nikt nie bazuje na historii rajdowej! Zreszta w Polsce tez nie - czy widziales gdzies reklamy "zdobylismy tytul mistrza swiata w roku 1995,1996 i 1997?". Nie! Co najwyzej sa odniesienia do aktualnych sukcesow!

 

Każde Audi, BMW czy inne niemieckie auto będzie kosztowało po doposażeniu do poziomu OBK Active dobre 20-30% więcej! Wiem bo trzy miesiące temu zakończyłem swoje dwuletnie poszukiwania!

 

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile można bazować na jakiejś dawnej i zapomnianej już historii rajdowej?

 

i znowu: w reszcie swiata nikt nie bazuje na historii rajdowej! Zreszta w Polsce tez nie - czy widziales gdzies reklamy "zdobylismy tytul mistrza swiata w roku 1995,1996 i 1997?". Nie! Co najwyzej sa odniesienia do aktualnych sukcesow!

 

Ferrari jakoś od kilku lat sobie nie radzi a tabliczki z historycznymi zwycięstwami sobie ciągle przykręcają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi weszlo w slepy zaulek te auta wygladaja jak mydelniczki na kolkach bez charakteru ... premium mainsteam dla deutsche Michel ...

 

tja , za to Legacy jest piekne..... :mrgreen: pitolisz jak zwykle i tyle to ze ty akurat nie lubisz tej marki i nie uderza w twoje gusta nie znaczy ze robia brzydkie i zle samochody.Nie za bardzo wiem co masz na mysli mowiac slepy zaulek?

Jezeli pijesz do tego ze modele zaczynaja byc podobne to nie jestes konsekwentny bo BMW robi dokladnie to samo.Nowe 5 wyglada jak 7 a nowa trojka to prawie pomnijszona piatka , i kolo sie zamyka.To samo X5 i X3.

Mi sie akurat BMW obecnie wogole nie podoba no moze poza X5 i nowa piatka ale tez nie do konca , a jak widze zdjecia nowej trojki to tez widze ze to auto tez nie bedzie dla mnie ale to tylko wyglad bo samochody same w sobie sa swietne.A jezeli rozpatrywac tu kwestie estetyki to najladniejsze samochody z tej trojki robi obecnie Mercedes tyle ze ten srodek i te silniki......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu: w reszcie swiata nikt nie bazuje na historii rajdowej! Zreszta w Polsce tez nie - czy widziales gdzies reklamy "zdobylismy tytul mistrza swiata w roku 1995,1996 i 1997?". Nie! Co najwyzej sa odniesienia do aktualnych sukcesow!

 

To nie chodzi o reklamę tylko o samochody. Podczas gdy Subaru uczestniczyło w rajdach samochodowych jako fabryczny team można było kupić w salonie Subaru auto które tak naprawdę mocno nie odbiegało od wersji rajdowej. To było to bezposrednie przełożenie rajdów na produkcję, promocję i sprzedaż aut. Patrząc na wyczyny n grupowej Imprezy wielu młodych kierowców marzyło o takim samochodzie i mogło go kupić. A teraz firmy motoryzacyjne wykorzystują swoje sukcesy w sporcie do promowania aut które z tym sportowym mają wspólną jedynie nazwę (np. Ford, Citroen, VW).

Subaru nie bazujące na swojej historii rajdowej? Dobre sobie. Bez tego by nie istnieli w swoim kształcie. Subaru Impreza i Lancer Evo to ikony sportu motorowego.

Myślisz że kupując Forestera skusiło mnie jego ciasne wnętrze i mały bagażnik? Nie, skusił mnie fakt, że miała to być Impreza w innej budzie. A dlaczego Impreza? Patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic, przepraszam Cie, ale na prawde nie jestem w stanie podazac za Twoim tokiem rozumowania ;-)

 

A ja nie rozumiem z czym masz problem? Jak już tutaj podano Subaru nie było jakoś specjalnie bogato wyposażone, nie było ładme, ale zapierniczało jakby diałby się bzykały pod maską. Klient Subaru akceptował te niedogodności, bo prowadzenie, osiągi i przystępna cena rekompensowały niedostatki reszty. Ale skoro nie ma i nie będzie osiągów, nie ma tych smaczków stylistycznych jak szyby bez ramek to jaki jest powód kupowania Subaru, szczególnie biorac pod uwagę wcześniejsze auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic, przepraszam Cie, ale na prawde nie jestem w stanie podazac za Twoim tokiem rozumowania ;-)

 

 

Jeśli to Ci troszkę ulży szanowny właścicielu hybrydy ja też nie nadążam. :mrgreen:

 

Boombastic te szybkie wersje to był jakiś tam niewielki procent sprzedaży na dzisiejsze wersja NA są tak samo "szybkie" jak poprzednie.

 

Nie rozumiem porównywanie Forestera 2,0NA do Forka 2,5T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skaczcie sobie do gardel dyskutujac o wygladzie :roll:

 

:mrgreen:

Kolega zawsze pitoli o tych Audi jakby mu placili :roll:

To bylo podpuszczenie na co Kolega TrudziGT ZAWSZE da sie zlapac.

 

Haubi65 Ty Turdziemu po prostu zadzrościsz ładnego samochodu :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem porównywanie Forestera 2,0NA do Forka 2,5T

Ja nie rozumiem porownywania Forestera do rajdowych Imprez...

Co z tego, ze Subaru robi super rajdowe auta, gdy kupujemy Forestera, Legaca, Tribece ( :twisted: ) ? To juz chyba Justy jest bardziej rajdowe, bo ludzie to upalaja w KJSach :) (z powodzeniem)

To tak samo moge powiedziec - Citroen zdobyl tytul Rajdowego Mistrza Swiata z S.Loebem 7 razy - to kupie nowe C3 - musi byc przeciez dobre! :P

 

To co jest wybitnie rajdowe w Subaru to STI a on byl, jest i bedzie. Subaru odnosi sukcesy w rajdach Imprezą STI - chce miec "rajdowe" Subaru - kupuje STI.

 

W Warszawie mozna spotkac mnostwo Subarynek - przede wszystkim Forestery i Legacy, troche Outbackow, duzo rzadziej STI. I raczej wiekszosc tych osob w Forkach, Legacach pewnie nawet nie wie, ze Subaru costam w rajdach wygrywa :P Bo co ich to obchodzi. A jakos Subaru kupili i jezdza - dziwna sprawa, jak na brzydkie, za drogie, palace za duzo i nie majace fajnych silnikow auta :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem porównywanie Forestera 2,0NA do Forka 2,5T

Ja nie rozumiem porownywania Forestera do rajdowych Imprez...

Co z tego, ze Subaru robi super rajdowe auta, gdy kupujemy Forestera, Legaca, Tribece ( :twisted: ) ? To juz chyba Justy jest bardziej rajdowe, bo ludzie to upalaja w KJSach :) (z powodzeniem)

To tak samo moge powiedziec - Citroen zdobyl tytul Rajdowego Mistrza Swiata z S.Loebem 7 razy - to kupie nowe C3 - musi byc przeciez dobre! :P

 

To co jest wybitnie rajdowe w Subaru to STI a on byl, jest i bedzie. Subaru odnosi sukcesy w rajdach Imprezą STI - chce miec "rajdowe" Subaru - kupuje STI.

 

W Warszawie mozna spotkac mnostwo Subarynek - przede wszystkim Forestery i Legacy, troche Outbackow, duzo rzadziej STI. I raczej wiekszosc tych osob w Forkach, Legacach pewnie nawet nie wie, ze Subaru costam w rajdach wygrywa :P Bo co ich to obchodzi. A jakos Subaru kupili i jezdza - dziwna sprawa, jak na brzydkie, za drogie, palace za duzo i nie majace fajnych silnikow auta :twisted:

 

Jak ktoś wyżej stwierdził przypadkowi szaleńcy (może nie wiedzieli o istnieniu salonów Ałdi i BMW?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ja nie rozumiem porownywania Forestera do rajdowych Imprez...

Co z tego, ze Subaru robi super rajdowe auta, gdy kupujemy Forestera, Legaca, Tribece ( ) ? To juz chyba Justy jest bardziej rajdowe, bo ludzie to upalaja w KJSach (z powodzeniem)

To tak samo moge powiedziec - Citroen zdobyl tytul Rajdowego Mistrza Swiata z S.Loebem 7 razy - to kupie nowe C3 - musi byc przeciez dobre!

Obawiam się, że ta argumentacja, porównanie z Citroenem jest z technicznego punktu widzenia ... niespójna :wink:

Samochody rajdowe Subaru WRC były przerabianymi seryjnymi STI.

Aktualne rajdowe auta grupy N to de facto zwykły STI po modyfikacjach ( klatka, zwężka, inne amortyzatory itp ).

STI jest budowany na płycie podłogowej wspólnej z Forsterem ...

Legacy na ... przedłużonej płycie j.w.

Pryncypialnie kompletny layout układu napędowego jest również taki sam w samochodzie rajdowym i każdym "normalnym"seryjnym Subaru.

Stąd też doświadczenia pozyskiwane ze sportu mogą, i są ( oczywiście w ramach potrzeb i rozsądku :wink: ) stosowane w autach seryjnych.

Samochody WRC Citroena ( poza zbliżonym wyglądem ) nie mają de facto nic wspólnego z samochodami seryjnymi.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem porownywania Forestera do rajdowych Imprez...

Co z tego, ze Subaru robi super rajdowe auta, gdy kupujemy Forestera, Legaca, Tribece ( ) ? To juz chyba Justy jest bardziej rajdowe, bo ludzie to upalaja w KJSach (z powodzeniem)

To tak samo moge powiedziec - Citroen zdobyl tytul Rajdowego Mistrza Swiata z S.Loebem 7 razy - to kupie nowe C3 - musi byc przeciez dobre!

Obawiam się, że ta argumentacja, porównanie z Citroenem jest z technicznego punktu widzenia ... niespójna :wink:

Samochody rajdowe Subaru WRC były przerabianymi seryjnymi STI.

Aktualne rajdowe auta grupy N to de facto zwykły STI po modyfikacjach ( klatka, zwężka, inne amortyzatory itp ).

STI jest budowany na płycie podłogowej wspólnej z Forsterem ...

Legacy na ... przedłużonej płycie j.w.

Pryncypialnie kompletny layout układu napędowego jest również taki sam w samochodzie rajdowym i każdym "normalnym"seryjnym Subaru.

Stąd też doświadczenia pozyskiwane ze sportu mogą, i są ( oczywiście w ramach potrzeb i rozsądku :wink: ) stosowane w autach seryjnych.

Samochody WRC Citroena ( poza zbliżonym wyglądem ) nie mają de facto nic wspólnego z samochodami seryjnymi.

 

Pozdrowienia

Racja, troche sie zagalopowalem, ale z drugiej strony plyta podlogowa i layout ukladu napedowego nie czyni jeszcze Forestera autem WRC lub chociaz N-ka do rajdowania. Chociazby dlatego, ze te auta sluza do czegos zupelnie innego. Dlatego moim zdaniem twierdzenie, ze super sprawdzajacy sie w rajdach N-grupowy STI przemawia za kunem Forestera, tez jest lekko niespojne ;)

 

Niektorym sie wydaje, ze Subaru powinno produkowac auta seryjnie wyposazone w klatke, fotele kubelkowe, pasy 6 punktowe i 2 kaski, zamiast nawigacji, ilestam strefowej klimy i 150 regulacji foteli. Wtedy auto takie bedzie bardzo wyjatkowe. Ale nabywcow bedzie mialo tyle co Bugatti Veyron... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czyni jeszcze Forestera autem WRC lub chociaz N-ka do rajdowania

Ale nie o to tu chodzi... Masz rodzinny dupowóz który powstał na tej samej bazie co Impreza, co czyni go dużo lepszym od dupowozów innych marek a nie od Imprezy :D

Ale nabywcow bedzie mialo tyle co Bugatti Veyron

Jakoś Bugatti nie miało nigdy problemu ze znalezieniem chętnych do kupna :mrgreen: Bo były i są wyjątkowe(oczywiście za odpowiednią cenę :mrgreen: ) Osobiście mam nadzieję że ta durna Unia się rozleci i nie będziemy mieć narzucanych przez Ekofaszystów "norm" pseudoekologii...I każdy będzie mógł kupić taki samochód jaki mu odpowiada a nie jaki dzięki "łaskawości" Brukseli możemy kupić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...