Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.08.2022 o 00:23, marcinwrxsti napisał:

To auto wyłącznie do zabawy. Nie ma nic szybszego (uniwersalnego=lato, zima) , seryjnego i nowego w tych pieniądzach. Na tor / rallysprint/ superoes.

Ale na prawdziwym szybkim torze w porównaniu do współczesnych hh to wcale nie jest szybki samochód . Może na imprezach typu rally sprint…tylko tam zablyszczy, choć nawet na suchym z oska na dobrej gumie może mieć problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

To prawda , to auto rajdowe na sprinty, kręciołki i kręte drogi. Na szybki otwarty lepsze jest coś innego poza tym brakuje trochę pary.

Tylko problem w tym co znaczy rajdowe?

Jako zerówka w rajdzie to bardzo niszowy przykład;) Upalac to na bocznych drogach to absurd pod katem  innych. A na prawdziwe oesy bez klatki tym bardziej.

 

Fajne auto ale do niczego. Plus pozycja za kiera dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marek napisał:

Tylko problem w tym co znaczy rajdowe?

Jako zerówka w rajdzie to bardzo niszowy przykład;) Upalac to na bocznych drogach to absurd pod katem  innych. A na prawdziwe oesy bez klatki tym bardziej.

 

Fajne auto ale do niczego. Plus pozycja za kiera dramat. 

Rajdowe w sęsie do upalania na kreciolkach I innych amatorskich imprezach. 

 

BTW takie oto ustrzelilem wczoraj 

20220813_132839.jpg

20220813_132851.jpg

20220813_132902.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, turdziGT napisał:

Rajdowe w sęsie do upalania na kreciolkach I innych amatorskich imprezach. 

 

BTW takie oto ustrzelilem wczoraj 

20220813_132839.jpg

20220813_132851.jpg

20220813_132902.jpg

Ok, z tym ze na Kielcach z trasa z paroma nawrotami  na suchym seryjny gr nie odjeżdża zeszperowanej osce. Nie jest to taki killer jak swego czasu evo gdzie żadna oska nie miała podejścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Marek napisał:

Ok, z tym ze na Kielcach z trasa z paroma nawrotami  na suchym seryjny gr nie odjeżdża zeszperowanej osce. Nie jest to taki killer jak swego czasu evo gdzie żadna oska nie miała podejścia. 

Nie sledze tego szczegółowo  ale ogólnie z tego co słyszałem to jedno z szybszych aut na pojezdzawkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2022 o 03:58, Marek napisał:

Ale na prawdziwym szybkim torze w porównaniu do współczesnych hh to wcale nie jest szybki samochód . Może na imprezach typu rally sprint…tylko tam zablyszczy, choć nawet na suchym z oska na dobrej gumie może mieć problem.

Na prawdziwym torze  jest tak , jak piszesz. Na Poznaniu ciężko Seryjnym Yarisem zejść poniżej 1 :50. Z drugiej strony seryjny Type R jest tylko o ok 1,5 s szybszy.  Na oponach tej samej marki.

 

Na krętym supersprincie/ rallysprincie/ superoesie   SERYJNY Gr Yaris zawsze będzie szybszy od ośki. Każdej SERYJNEJ ośki.

 

Łatwiej się nim wychodzi z zakrętu,  skuteczniej się napędza.  Waży  malutko.  Ma klasyczny  ręczny . Aż wreszcie założymy tam każdą 18 tke bez przeróbek.  Nawet 255....

 

Nie mówiąc o tym co się dzieje na śniegu,  czy na mokrym i syfie.

 

Przyznam Wam , że nigdy nie jeździłem w ruchu miejskim. Tylko tory duze i male, lotniska, zamknięte drogi ...

A  więc uważam,  że brak mu jedynie miejsca w środku i że pozycja za kierownicą jest tragiczna ( ja mam 196 cm wzrostu i w kasku muszę kombinować).

 

 

Acha   i skrzynia się chromoli...

Edytowane przez marcinwrxsti
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, marcinwrxsti napisał:

Acha   i skrzynia się chromoli...

 

Przy trzech cylindrach, stosunkowo niewielkiej pojemności do mocy - to obawiam się, że po 100k km ten silnik do remontu się nadaje...oczywiście zakładając, że auto jest używane zgodnie z przeznaczeniem :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcinwrxsti napisał:

Na prawdziwym torze  jest tak , jak piszesz. Na Poznaniu ciężko Seryjnym Yarisem zejść poniżej 1 :50. Z drugiej strony seryjny Type R jest tylko o ok 1,5 s szybszy.  Na oponach tej samej marki.

 

Na krętym supersprincie/ rallysprincie/ superoesie   SERYJNY Gr Yaris zawsze będzie szybszy od ośki. Każdej SERYJNEJ ośki.

 

Łatwiej się nim wychodzi z zakrętu,  skuteczniej się napędza.  Waży  malutko.  Ma klasyczny  ręczny . Aż wreszcie założymy tam każdą 18 tke bez przeróbek.  Nawet 255....

 

Nie mówiąc o tym co się dzieje na śniegu,  czy na mokrym i syfie.

 

Przyznam Wam , że nigdy nie jeździłem w ruchu miejskim. Tylko tory duze i male, lotniska, zamknięte drogi ...

A  więc uważam,  że brak mu jedynie miejsca w środku i że pozycja za kierownicą jest tragiczna ( ja mam 196 cm wzrostu i w kasku muszę kombinować).

 

 

Acha   i skrzynia się chromoli...

Podziwiam ze przy tym wzroście się wogle miescisz.  Z ta pozycja dziwne bo siedzisz wysoko co od razu zauważysz po prawie pod dachem ale jak sie juz usiądzie to bylo OK fotel za to poraszka. 

 Z ta skrzynia ciekawe   ja miałem zimne auto i pierwszych  pare metrów to normalnie az sie balem ze synchronizatory będą zgrzytać , za to jak sie rozgrzała bajka. Jak by kij prosto do skrzynki wchodził a przecież tego nie robi. Jedna z lepszych zmian jakie pamiętam. Bardzo siłowa ale bardzo precyzyjna , w GTeku z wkładem z RA taka miałem prawie jak klowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, turdziGT napisał:

Podziwiam ze przy tym wzroście się wogle miescisz.  Z ta pozycja dziwne bo siedzisz wysoko co od razu zauważysz po prawie pod dachem ale jak sie juz usiądzie to bylo OK fotel za to poraszka. 

 Z ta skrzynia ciekawe   ja miałem zimne auto i pierwszych  pare metrów to normalnie az sie balem ze synchronizatory będą zgrzytać , za to jak sie rozgrzała bajka. Jak by kij prosto do skrzynki wchodził a przecież tego nie robi. Jedna z lepszych zmian jakie pamiętam. Bardzo siłowa ale bardzo precyzyjna , w GTeku z wkładem z RA taka miałem prawie jak klowka.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0Z7o6sbUHov6qNkUCwaicSrkNDy6oQ44BotZZNxuprcLHpP1M8KGXDPBz9zinHnWpl&id=100025556214187

 

Nie mieszczę sie . Lewa noga nie przechodzi pod kierownicą wiec nie mogę z niej korzystac . Łokciem uderzam o drzwi , a prawą nogą  w wajchę biegów. I Wyglądam po prostu,  jak pajac . Ale kilka osób zamontowało już pakiety obniżające z kubełkiem i jest lepiej. 

Wszyscy kierowcy Yarisow jakich znam  są niżsi i nie mają tych problemów :)

;)

Acha, Miko sprawił sobie Gr a.  Białego . Na białym arcastingu

Edytowane przez marcinwrxsti
  • Super! 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, mi czasem przy moim 185cm zdarza się jeszcze dla jaj przesiadać z przepastnego Legacy do starego PF126, którym kiedyś jeździłem ładnych parę lat, również czasem w kasku.

Pierwsze minuty jest wrażenie, że to po prostu absolutnie niemożliwe żeby tym operować.

Wszystko ze wszystkim koliduje, biegi z prawą łydką, kolana z kierownicą, łokieć z drzwiami, głowa z dachem.

Po jakiś 10km wszystko zaczyna pasować. Człowiek się przyzwyczaja i sobie przypomina że jednak kiedyś kilka lat tym jeździł i nie dostrzegał problemu.

W tej GRce pewnie też tak jest.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcinwrxsti napisał:

20220811_193538.thumb.jpg.ff6e7b877d18110d79288df9b7981bb1.jpg20220811_194102.thumb.jpg.0759c0027a1844199c0408caebe6634e.jpg

 

Strzelilem sobie takie coś. Jeszcze nie mam za duzo do powiedzenia oprocz tego , że fajnie  "pierdzi" .

 

To Megna Rs Cup 2020 z EDC

 

zaczynam testy ...20220811_193641.thumb.jpg.3afe124f04e72a75e8fd3e5d6130d26b.jpg

Gratki , mega fajne i ladne auto. Az szkoda ze kontynuacji nie bedzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcinwrxsti napisał:

20220811_193538.thumb.jpg.ff6e7b877d18110d79288df9b7981bb1.jpg20220811_194102.thumb.jpg.0759c0027a1844199c0408caebe6634e.jpg

 

Strzelilem sobie takie coś. Jeszcze nie mam za duzo do powiedzenia oprocz tego , że fajnie  "pierdzi" .

 

To Megna Rs Cup 2020 z EDC

 

zaczynam testy ...20220811_193641.thumb.jpg.3afe124f04e72a75e8fd3e5d6130d26b.jpg

 

Kiedy mozna wpaść i obejrzeć na torze? Dawaj znać jakie czasy tym kręcisz :faja:

Do zobaczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2022 o 22:37, marcinwrxsti napisał:

Na prawdziwym torze  jest tak , jak piszesz. Na Poznaniu ciężko Seryjnym Yarisem zejść poniżej 1 :50. Z drugiej strony seryjny Type R jest tylko o ok 1,5 s szybszy.  Na oponach tej samej marki.

 

Na krętym supersprincie/ rallysprincie/ superoesie   SERYJNY Gr Yaris zawsze będzie szybszy od ośki. Każdej SERYJNEJ ośki.

 

Łatwiej się nim wychodzi z zakrętu,  skuteczniej się napędza.  Waży  malutko.  Ma klasyczny  ręczny . Aż wreszcie założymy tam każdą 18 tke bez przeróbek.  Nawet 255....

 

Nie mówiąc o tym co się dzieje na śniegu,  czy na mokrym i syfie.

 

Przyznam Wam , że nigdy nie jeździłem w ruchu miejskim. Tylko tory duze i male, lotniska, zamknięte drogi ...

A  więc uważam,  że brak mu jedynie miejsca w środku i że pozycja za kierownicą jest tragiczna ( ja mam 196 cm wzrostu i w kasku muszę kombinować).

 

 

Acha   i skrzynia się chromoli...

No coz byłem na pojezdzawce w Kielce i tam 3 lekko modyfikowane Yarisy z Ok kierowcami nie były szybsze od najszybszej ośki. Pomijam ze ręczny przestawał działa po 3 nawrocie. Auto samo w sobie prowadzi się dość nudno bym powiedział, szczególnie na szybszych partiach. Spodziewałem się po nim dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marek napisał:

No coz byłem na pojezdzawce w Kielce i tam 3 lekko modyfikowane Yarisy z Ok kierowcami nie były szybsze od najszybszej ośki. Pomijam ze ręczny przestawał działa po 3 nawrocie. Auto samo w sobie prowadzi się dość nudno bym powiedział, szczególnie na szybszych partiach. Spodziewałem się po nim dużo więcej.

Powiem Ci, że  cięzko mi w to uwierzyć. Tzn rozumiem , że ktoś ośką może pojechać szybciej niż ktoś inny Yarisem :) jasna   sprawa . Robię dosyć dużo porównań . Samodzielnie i razem  z podopiecznymi. Dlatego mam taką opinię:)  Ale w sumie to bez  znaczenia przecież:) Fajnie, że są takie auta . 

Edytowane przez marcinwrxsti
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2022 o 14:31, rosaskc napisał:

Marcin, też z przełącznika masz trzy tryby - eco, normal, sport, natomiast race trzeba wyklikać na tablecie?

 

W poliftowej trzeba przytrzymać dłużej przycisk RS i wchodzi w tryb race. Pojedyncze klikanie przełącza tylko

między sport, save i mysense 

 

Dzisiaj rano odebrałem moją „jajecznice„

Żadne zdjęcie nie oddaje tego jak ten kolor wygląda na żywo. Jak dla mnie bomba. Na parkingu będzie łatwo znaleźć. 

Po odbiorze zrobiłem trasę 1200 km do Holandii. Pierwsze 1000 km grzecznie wg instrukcji nie przekraczając 3000 obr/min. Potem już trochę bardziej rozrywkowo. 1000 km strzeliło akurat na autostradzie w Niemczech więc można było się trochę rozpędzić. 

Pierwsze spostrzeżenia po tej wycieczce. 

 

1. Wydech brzmi super jak na małe 4 cylindry do tego z GPF. Nawet w trybie standardowym na zimno może rano podnieść ciśnienie sąsiadom. W trybie sport i race strzela, prycha i jest jeszcze głośniejszy

 

2. Na autostradzie jest głośno. Przełożenia są krótkie i na 6 biegu przy 130 km/h jest 3000 obr/min. Do tego słychać bardzo tocznie opon. Generalnie na długiej trasie męczące. 

 

3. Zawieszenie przypomina mi moje Evo na Ohlinsie w standardowych ustawieniach. Jest twardo ale im szybciej się jedzie tym lepiej wybiera.

Co do twardości to jak dla mnie jest to max co jestem w stanie przyjąć w daily. Niski profil opon też tutaj nie pomaga. 

Przy prędkościach 200+ auto idzie jak po szynach. Zasługa tutaj chyba też tego 4control. Samochód jest bardzo stabilny przy dużych prędkościach. 

Jednak na krętym torze mam wrażenie że moje Clio będzie sprytniejsze i objedzie to M4RS. Na torach typu Poznań czy Nurburgring będzie już inna bajka. 

 

4. Fotele Recaro są mega. Po 1200km nie czuję zmęczenia i nic mnie nie boli. Warto wspomnieć że mam 187 cm wzrostu i grubo ponad 100kg wagi. 

 

5. Mocy do 200 km/h nie brakuje. Ciągnie jak mały parowozik. Jednak powyżej 200 zaczyna brakować płuca.

 

6. Skrzynia EDC. Może się starzeję, ale nie wróciłbym do manuala z M3RS. Jest dobrze. 

 

7. I chyba to co najmniej ważne w takim samochodzie, spalanie. Z całej trasy wg komputera 8.7 ltr/100km przy średniej prędkości 107 km/h. Wydaje mi się to zupełnie akceptowalne. 

 

Na koniec takie przemyślenie. Jeżeli moje przypuszczenia co do krętych ciasnych torów się potwierdzą, to w polskich warunkach ten samochód jest do niczego. 

W trasie głośny i twardy. Na starty z świateł i na kreskę się nie nadaje bo będzie głównie mielił kołami. Na nasze krótkie i kręte tory też tak sobie. 

Jak ktoś nie mieszka przy Torze Poznań to moim zdaniem może sobie ten samochód odpuścić. Inaczej go tylko umęczy w codziennej jeździe. 

Mam wrażenie że M3RS lepiej się sprawdzało w naszych warunkach. 

Ewentualnie odpuściłbym wersję Trophy i szukał wersji podstawowej Sport. Bez szpery z „miękkim” zawiasem i nieco mniejszą mocą.  Na daily nada się dużo bardziej. 

 

Aktualnie mieszkam 3h od Nurburgringu i 2.5h od SPA. Kupiłem ten samochód z myślą o jeździe właśnie tutaj. Wydaje mi się że na tych obiektach się sprawdzi. Pierwsze jazdy na ringu za jakieś 2-3 tygodnie. Zobaczę co to potrafi. 

 

 

 

 

1BC7FC9D-CA7F-4371-9A88-880E210E8AD8.jpeg

F5C0F987-C5E5-42CF-8845-CE59F167879E.jpeg

66DC76FB-125B-40A5-A121-3A0D1C05CEBC.jpeg

11F86857-7A8D-4CBF-B912-FFFAC80FC5D3.jpeg

465804E1-0AC1-4EC4-A51A-83562ADC7C30.jpeg

9DB21EFB-614F-46F6-B9FD-6EE52C7F25F2.jpeg

459E1321-9874-4B35-A6E8-6CE7CABE20F5.jpeg

231BD026-B434-486E-BF02-C705E83602FE.jpeg

3D640313-D8B7-4D30-B561-D8C07D52018E.jpeg

6FE43A0F-24FE-4F7A-884C-EEAA64CB9986.jpeg

5468741E-A44C-4ACF-9656-07E42B659444.jpeg

90EAAAC9-9C6B-4B14-96AB-58712FB18BB8.jpeg

A6243417-6CA7-4FE9-BB5D-2107165F06BE.jpeg

Edytowane przez matros1
  • Super! 12
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, matros1 napisał:

 

W poliftowej trzeba przytrzymać dłużej przycisk RS i wchodzi w tryb race. Pojedyncze klikanie przełącza tylko

między sport, save i mysense 

 

Dzisiaj rano odebrałem moją „jajecznice„

Żadne zdjęcie nie oddaje tego jak ten kolor wygląda na żywo. Jak dla mnie bomba. Na parkingu będzie łatwo znaleźć. 

Po odbiorze zrobiłem trasę 1200 km do Holandii. Pierwsze 1000 km grzecznie wg instrukcji nie przekraczając 3000 obr/min. Potem już trochę bardziej rozrywkowo. 1000 km strzeliło akurat na autostradzie w Niemczech.

 

 

Czyli dotarłeś motor w najgorsze możliwy sposób :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...