Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jak dla mnie najbardziej irytująco działa w trybie comfort. Mam wrażenie ze przepustnica prawie wogole nie reaguje na gaz przez co efekt szarpania jest mocniejszy. W sport natomiast jakby szybkością reakcji na pedał gazu zmniejsza uczucie tego szarpania. Szarpanie dotyczy w sumie tylko 3 pierwszych biegów i samej redukcji. Przy przyspieszaniu fajnie szybko i bez wyraźnych szarpnięć zmienia biegi. Na sporcie za wiele nie jeżdzę na razie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mnie w tej skrzyni denerwowały dwie rzeczy (szczególnie w Espace). Szarpane redukcje w trybie Sport i wyraźnie opóźnione rusza ie z miejsc jak chciałem np. szybko włączyć się do ruchu wyjeżdżając z bocznej uliczki. Co ciekawe tych wad brak w Talismanie z tym samym silnikiem i skrzynią. Dlatego twierdzę że to wina oprogramowania.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dzięki za sugestię. Jak będę w ASO zmieniał pierwszy olej w przyszłym tygodniu to postaram się o to dopytać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...moim zdaniem testy na "Nurbu" są mało miarodajne.... Pomijając te chece z przygotowaniem auta, że jeden na zwykłej oponie inny na semi-slicu, trzeci z klatka itd.....to tor jest zwyczajnie za długi czyli mozlwość popełnienia błedu na petli pomiarowej jest dużo większa niż na torze krótszym...

A mnie przekonują. ;)

 

Myślisz że robią jedno kółko i na tym koniec?

 

Byłem w ubiegłym tygodniu na Ringu i auta latają do oporu, do upadłego, kółko za kółkiem, tak aby wykręcić jak najlepszy czas.

 

(...)

 

Skody na tej liście nie znajdziemy, Subaru tak ;)

No co Ty powiesz, o wszechwiedzacy? ;):mrgreen:

 

http://fastestlaps.com/tests/uc2z5hiuge6f

 

Tak tak, wiem, ze kiedys Subaru wykrecilo "rekordowy" czas 7:55 kompletnie przerobionym autem (opony, zawias, heble, klatka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeździłem ostatnio Gulią w dieslu 185 KM i generalnie szału nie ma. Co do QV to po jeździe dieslem ranking zakupowy jest taki:

 

C63AMG

RS4 

QV

M3

 

Żebym wziął pod uwagę Alfę zamiast Merca lub Audi musiała by być z 50000 tańsza od tamtych.

 

Dokładnie tak samo podsumowaliśmy test po wyjściu, tyle że w przypadku zwykłego diesla ta różnica może być mniejsza ale musi być mocno zauważalna aby zaryzykować.

A nie będziecie ? M3 to tak na prawdę 420-450k za przyzwoicie wyposażone auto to samo merc i zapewne nowe RS4.Alfa przy nich wychodzi juz dobrze wyposażona.

 

 

 

Zobaczymy. najpierw muszę się tym przejechać. W niedzielę możliwe jazdy ale manualem. Poczekam na automat. U Mercedesa spokojnie można dostać 8% rabatu. Alfa podobno max 3% + większa utrata wartości.

Edytowane przez marcinJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Jeździłem ostatnio Gulią w dieslu 185 KM i generalnie szału nie ma. Co do QV to po jeździe dieslem ranking zakupowy jest taki:

 

C63AMG

RS4 

QV

M3

 

Żebym wziął pod uwagę Alfę zamiast Merca lub Audi musiała by być z 50000 tańsza od tamtych.

 

 

Dokładnie tak samo podsumowaliśmy test po wyjściu, tyle że w przypadku zwykłego diesla ta różnica może być mniejsza ale musi być mocno zauważalna aby zaryzykować.

A nie będziecie ? M3 to tak na prawdę 420-450k za przyzwoicie wyposażone auto to samo merc i zapewne nowe RS4.Alfa przy nich wychodzi juz dobrze wyposażona.

 

 

Zobaczymy. najpierw muszę się tym przejechać. W niedzielę możliwe jazdy ale manualem. Poczekam na automat. U Mercedesa spokojnie można dostać 8% rabatu. Alfa podobno max 3% + większa utrata wartości.

Mnie przeraża wlasnie ta utrata wartości i awaryjnosc juz nawet RWD bym przeżył ale dwa pierwsze punkty ciągną strasznie w dół ten wybór :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mnie przeraża wlasnie ta utrata wartości

 

No mnie też ….. chcę coś zmienić i już kuźwa głupi jestem . Rozsądek podpowiada rs3 , zamówić nie można , bo wchodzi nowy , A45 niby fajny , ale coś mi nie pasuje , i sam nie wiem co :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mnie przeraża wlasnie ta utrata wartości

 

 

No mnie też ….. chcę coś zmienić i już kuźwa głupi jestem . Rozsądek podpowiada rs3 , zamówić nie można , bo wchodzi nowy , A45 niby fajny , ale coś mi nie pasuje , i sam nie wiem co :(

Moze to, ze strasznie dużo tego juz jeździ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

...moim zdaniem testy na "Nurbu" są mało miarodajne.... Pomijając te chece z przygotowaniem auta, że jeden na zwykłej oponie inny na semi-slicu, trzeci z klatka itd.....to tor jest zwyczajnie za długi czyli mozlwość popełnienia błedu na petli pomiarowej jest dużo większa niż na torze krótszym...

A mnie przekonują. ;)

Myślisz że robią jedno kółko i na tym koniec? dodaj

Byłem w ubiegłym tygodniu na Ringu i auta latają do oporu, do upadłego, kółko za kółkiem, tak aby wykręcić jak najlepszy czas.

(...)

Skody na tej liście nie znajdziemy, Subaru tak ;)

No co Ty powiesz, o wszechwiedzacy? ;):mrgreen:http://fastestlaps.com/tests/uc2z5hiuge6f

Tak tak, wiem, ze kiedys Subaru wykrecilo "rekordowy" czas 7:55 kompletnie przerobionym autem (opony, zawias, heble, klatka)

No co tam znowu o ciągle przysmradzający :P

 

Czy Skoda jest na liście top 100? Że ja tam odnalazłeś? Aaaa że przejechała po torze, troche szybciej niz pewna pani transitem :)

 

Ale super ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

...moim zdaniem testy na "Nurbu" są mało miarodajne.... Pomijając te chece z przygotowaniem auta, że jeden na zwykłej oponie inny na semi-slicu, trzeci z klatka itd.....to tor jest zwyczajnie za długi czyli mozlwość popełnienia błedu na petli pomiarowej jest dużo większa niż na torze krótszym...

A mnie przekonują. ;)

Myślisz że robią jedno kółko i na tym koniec? dodaj

Byłem w ubiegłym tygodniu na Ringu i auta latają do oporu, do upadłego, kółko za kółkiem, tak aby wykręcić jak najlepszy czas.

(...)

Skody na tej liście nie znajdziemy, Subaru tak ;)

No co Ty powiesz, o wszechwiedzacy? ;):mrgreen:http://fastestlaps.com/tests/uc2z5hiuge6f

Tak tak, wiem, ze kiedys Subaru wykrecilo "rekordowy" czas 7:55 kompletnie przerobionym autem (opony, zawias, heble, klatka)

No co tam znowu o ciągle przysmradzający :P

 

Czy Skoda jest na liście top 100? Że ja tam odnalazłeś? Aaaa że przejechała po torze, troche szybciej niz pewna pani transitem :)

 

Ale super ;)

Nic nowego: nigdy nie przyznasz sie do bledu i jeszcze innych swoim smrodkiem uraczasz, twierdzac ze to ktos inny smierdzi... :mrgreen:

 

 

P.S. wiesz gdzie mieszkam? :lol: :lol: :lol:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mnie przeraża wlasnie ta utrata wartości

 

No mnie też ….. chcę coś zmienić i już kuźwa głupi jestem . Rozsądek podpowiada rs3 , zamówić nie można , bo wchodzi nowy , A45 niby fajny , ale coś mi nie pasuje , i sam nie wiem co :(

 

Golf R? Jeździło mi się nim lepiej niż A45. RS3 ma najlepsze brzmienie, wygląd i wnętrze.

RS3 byłoby fajniejn

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS3 jest świetny tylko cenę w porównaniu do reszty HH z 4x4 ma z dupy.

Golf jest nijaki do bólu (mimo tego że super jeździ).

A45 jak dal mnie jest zbyt tandetny jak za te pieniądze i do tego z tym samochodem jest wizualnie coś nie tak. Jak dla mnie ma strasznie duży przedni zwis który jakoś zaburza sylwetkę. Bardziej podoba mi się GLA45 ale w środku jest tak samo tandetny.

 

Szczerze mówiąc ja na tą chwilę bym się wstrzymał z rok i poczekał co wypuści Hyundai, Renault, Peugeot i kilku innych.

 

Jeżeli miałbym brać jakiegoś HH w bliskiej przyszłości to Clio RS16 zapowiada się na przewariata a wieść gminna niesie że muły nowego Megane RS na ringu idą jak pocisk. Do tego nikt do końca nie wie czy przypadkiem nie będzie 4x4. Informacje są sprzeczne a samo szefostwo Renault dolewa oliwy do ognia mówiąc z uśmiechem , np. że samochód nie pobije rekordu dla aut FWD, albo że trzeba coś zrobić z Focusem RS i utrzeć mu trochę nosa.

No i ma być automat co dla niektórych nie jest bez znaczenia. Ja w dupowozie z miłą chęcią oddam zmianę biegów komputerowi (starzeję się ;) )

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

...moim zdaniem testy na "Nurbu" są mało miarodajne.... Pomijając te chece z przygotowaniem auta, że jeden na zwykłej oponie inny na semi-slicu, trzeci z klatka itd.....to tor jest zwyczajnie za długi czyli mozlwość popełnienia błedu na petli pomiarowej jest dużo większa niż na torze krótszym...

A mnie przekonują. ;) Po

Myślisz że robią jedno kółko i na tym koniec? dodaj

Byłem w ubiegłym tygodniu na Ringu i auta latają do oporu, do upadłego, kółko za kółkiem, tak aby wykręcić jak najlepszy czas.

(...)

Skody na tej liście nie znajdziemy, Subaru tak ;)

No co Ty powiesz, o wszechwiedzacy? ;):mrgreen:http://fastestlaps.com/tests/uc2z5hiuge6f

Tak tak, wiem, ze kiedys Subaru wykrecilo "rekordowy" czas 7:55 kompletnie przerobionym autem (opony, zawias, heble, klatka)

No co tam znowu o ciągle przysmradzający :P

Czy Skoda jest na liście top 100? Że ja tam odnalazłeś? Aaaa że przejechała po torze, troche szybciej niz pewna pani transitem :)

Ale super ;)

Nic nowego: nigdy nie przyznasz sie do bledu i jeszcze innych swoim smrodkiem uraczasz, twierdzac ze to ktos inny smierdzi... :mrgreen:

P.S. wiesz gdzie mieszkam? :lol: :lol: :lol:

Jak zwykle nie zawodzisz. Jest Skoda na liście Top100 którą sprytnie usunąłeś z cytatu? Nie ma ale znowu sobie coś ubzdurałeś... edziowa klasyka ;)

 

Abyś nie musiał za długo samej listy szukać to wystarczy kliknąć poniżej ;)

 

https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

 

PS Nie i mnie to nie obchodzi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf jest nijaki do bólu (mimo tego że super jeździ).

 

 

W pewnych sytuacjach - okolicznościach ta "nijakość" może być atutem. Nie każdy chce (i może) rzucać się w oczy...Ja osobiście sleepery bardzo cenię

a co do giulii to niestety (a może i stety) musi być dieslem. pewne odgórne uwarunkowania to określają, niezależne od nas, Ale jeździłem i mam bardzo miłe wrażenia, i to tym słabszym..Żona takoż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mnie przeraża wlasnie ta utrata wartości

 

 

 

No mnie też ….. chcę coś zmienić i już kuźwa głupi jestem . Rozsądek podpowiada rs3 , zamówić nie można , bo wchodzi nowy , A45 niby fajny , ale coś mi nie pasuje , i sam nie wiem co :(

Ja już w sumie dawno zdecydowałem że będzie to RS4 ale jak będzie na nie trzeba tak czekać jak na s4 to chyba jako zniose dlatego zerkam na różne alternatywy.Alfa wpisuję się tu bobrze zwlaszcza charakterem i cena ale pytanie czy ja mam na tyle duze jaja żeby zaryzykować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepszego opisu A45 niż zrobił Miko nie ma: https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsport/posts/1104503429586594

 

Cześć Wam :)

 

Po miesiącu jazdy i przejechaniu ponad 5000 kilometrów jestem w stanie powiedzieć coś więcej o aucie jakim jest Mercedes-AMG A45. Do tej relacji z testu utworzyłem album, gdzie będę dodawał zdjęcia z różnych miejsc w Mercedesie- a mam nadzieję, że będzie kilka ciekawych. Postaram się napisać kilka słów o aucie- udzielę informacji dla wszystkich i postaram się spojrzeć na auto z punktu widzenia normalnego użytkownika, jednak nie zabraknie również analizy dość specjalistycznej i najbliższej mojemu sercu czyli jak prowadzi się to auto, jak działają napędy, jaki widzę w nim potencjał. Każde zdanie, które tutaj wypowiem jest w 100% szczere i przedstawię Wam to auto tak jak je widzę. Test podzieliłem tytułami na fragmenty- jeżeli kogoś interesuje tylko jedna część nie musi czytać całości :)

 

--------------

 

Co to za auto ?

 

Samochód, który mam przyjemność Wam przedstawić to Mercedes-AMG A45 z 2016 roku. Dla części osób wspomnienie A klasy może wiązać się z dość wywrotnym małym autem wyglądającym jak minivan. Przy projektowaniu trzeciej (aktualnej) generacji Mercedes zrezygnował z tej strategii. Stworzył auto niższe, szersze, które miało przypaść do gustu młodym ludziom w ramach polityki Mercedesa zwiększania udziału w rynku.

 

W mojej opinii auto wygląda naprawdę nieźle- jak się patrzy z boku to trochę tak nagle ścięty tył kontrowersyjnie rzuca się w oczy, a robiąc zdjęcia właśnie ten sam tył wywołuje najwięcej emocji- pewnie dzięki dyfuzorowi, wydechom, spoilerowi i znaczkom AMG :) Dla mnie jednak bryła wozu to niekluczowa sprawa.

 

Prezentowane auto to egzemplarz po liftingowy. Lifting w przypadku A45 miał miejsce w połowie 2015 i zmienił kilka elementów, które razem dają odczuwalną różnice. Samochód dostał opcjonalną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi- tzw. szperę. Wydaję mi się, że jest to pierwszy napęd typu haldex z takim systemem. Dzięki temu systemowi auto może próbować oszukiwać naturę i płużyć przodem w mniejszym stopniu. Opisuję to w ten sposób, ponieważ wszystkie auta z dołączanym napędem haldex mają tendencję do podsterowności- innymi słowy zachowują się jak auta przednionapędowe i w momencie skrętu gdy jedziemy za szybko samochód wyjeżdża nam przodem.

 

Dodatkowo, najlepiej widoczne zmiany dotyczą silnika- w przypadku tego auta mamy 381 koni mechanicznych (+21 względem poprzednika) i 475 NM (+25NM). To oznacza, że Mercedes-AMG ma kilka światowych rekordów. Jest najmocniejszym seryjnie produkowanym hothatchem na świecie, a jego moc z 1l wynosi ponad 190 koni mechanicznych- najmocniejszy silnik seryjnie produkowany z litra. To co ucieszy fanów przyspieszenia i wyścigów równoległych- silnik jest seryjnie kuty co oznacza, że jest gotowy na przyjęcie większych mocy- na świecie zdarzają się modyfikację na 450-550 KM.

 

To co dla mnie jest większą ciekawostką, to że Mercedes skrócił skrzynie- między 3 a 7 biegiem. Jak dodamy do tego fakt, że skrzynia jest dwusprzęgłowa i bardzo szybka oznacza to, że auto ma większą chęć do przyspieszania.

 

W ramach ciekawostki powiem jeszcze, że silnik Mercedesa A45 jest składany przez specjalistów AMG Affalterbach zgodnie z zasadą- jedna osoba składa ręcznie cały silnik. To wszystko razem w mojej opinii czyni wersję poliftingową zdecydowanie innym autem pomimo praktycznie takiego samego wyglądu.

 

-----------

 

Jak się nim jeździ na co dzień ?

 

Świetnie, jednak zależy jak i gdzie ktoś jeździ. Ja mam trochę nietypowy punkt widzenia jako użytkownik Mercedesa E klasy w dieslu. Jest kilka elementów, na które normalny człowiek popukał by się w głowę, ale jak ktoś ma odrobinę serca do motoryzacji to poprawi mu to dzień. Gdy rano odpala się go to obroty wskakują trochę wyżej, a auto harczy tak, że sąsiedzi wiedzą kiedy podjeżdżasz i wyjeżdżasz z domu.

 

Auto w trybie Comfort działa w pełni cywilnie. Jeżeli ktoś się obawia, że taki samochód jest zbyt skrajny czy zbyt szybki to ja mówię, że może być łatwy, intuicyjny i spokojny. Jest system start-stop, tryb żeglowania, skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie i spokojnie, a wydech daje o sobie znać bardzo delikatnie. Jednak poruszając jednym pokrętłem i wybierając tryb Sport+ zawieszenie i układ kierowniczy się utwardzają, wydech zaczyna strzelać, reakcja na gaz jest lepsza, a skrzynia opóźnia zmiany biegów. Jeżeli nie jesteś wprawnym kierowcą to właśnie uruchomiłeś najłatwiejsze z najszybszych aut świata. Napęd na 4 koła, ESP, automatyczna skrzynia i prawie 400 koni sprawią, że bez specjalnych umiejętności jesteś w bezpiecznym aucie, które spod świateł nie ma praktycznie żadnej konkurencji a wszystko dzieje się na tyle przewidywalnie, że niewiele może Ciebie zaskoczyć.

 

Reasumując- moja opinia jest taka, że jest to super auto na co dzień. Jak trzeba to spokojne, jak trzeba to szybsze. Bardzo stabilne przy wysokich i niskich prędkościach. Na autostradzie zadziwiająco ochoczo jedzie szybko prowadząc się bardzo dobrze. Jednak jestem osobą, która często jeździ w trasy po różnych drogach i nie ukrywam, że po przesiadce z limuzyny która paliła np. 6 litrów/100 km spalanie A45 to dla mnie duża bolączka i każdy potencjalny właściciel takiego auta musi o tym pamiętać. W początkowej fazie palił jeden zbiornik paliwa na jeden dzień. Teraz jakby mniej :)

 

Zrobiłem dla Was testy spalania:

Spokojna jazda w centrum dużego miasta w godzinach szczytu- 11l/100km

Jazda 100 km/h- 7.2l/100km

Jazda 110 km/h- 8.1l/100km

Jazda 120 km/h- 8.9l/100km

Jazda 130 km/h- 9.7l/100km

Jazda 150 km/h- 11.6l/100km

 

Dynamiczna jazda po mieście- 15-17l/100km

 

Jazda po torze- 30l/100km – tyle pokazuje max. Komputer :)

 

Więc jak ktoś jeździ po niemieckich autostradach ok. 180km/h musi liczyć się ze spalaniem na poziomie 14 l/100 km. Wybrałem się do Wieliczki z Łodzi i udało się przejechać 600 kilometrów na jednym baku ze średnim spalaniem 8.8l/100km co w rzeczywistości dało 9 litrów.

Pewnie to dziwne, że zwracam dużą uwagę na aspekt spalania w AMG, ale po jeździe na czas eco driving to moja druga pasja :)

 

 

O tym o czym mogę powiedzieć więcej- A45 czyli seryjne auto do jazdy po torze.

 

Tutaj chciałbym poruszyć kilka kwestii o których wiem nieco więcej. Zacznę więc od masy samochodu, którą sprawdziliśmy. Samochód w pełni seryjny z połową baku paliwa waży 1530 kg i aż 63% masy znajduje się na przedniej osi a 37% z tyłu. Z perspektywy kierowcy, który zazwyczaj na torze był profesjonalnym autem ta waga to koszmar. Jednak trzeba pamiętać do czego porównujemy to auto. Niebawem będę miał okazję zważyć Audi RS3 i powiem Wam jak wypada na tle konkurencji. Mój kolega zważył swojego w pełni cywilnego Mitsubishi Evo IX i waga pokazała również 1530 kg- dokładnie tyle samo.

 

Niestety jest to choroba cywilizacyjna i wszystkie samochody sportowe dzisiejszych czasów są strasznie ciężkie. Równocześnie jednak inżynierowie robią cuda z zawieszeniem, że tej masy nie czuć aż tak, a auto jednak potrafi złożyć się do zakrętu.

 

Samochodem seryjnym czyt. Dokładnie takim jak wyjechał z salonu pojechałem dwukrotnie na Tor Poznań Track Day. Obydwa razy nie były łatwe, ponieważ temperatura wynosiła ok. 31 stopni Celsjusza.

 

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem fanem jeżdżenia pełnych sesji po Torze w Poznaniu a tym bardziej nie seryjnym autem w takiej temperaturze. Jeżeli ktoś rozumie gotowość seryjnego auta na tor jako jazdę 20 minut non stop pełnym ogniem przy temp. Zewn. Ponad 30 stopni to myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że chyba żadne auto cywilne seryjnie produkowane nie spełni jego oczekiwań- może jedynym autem, które by to ogarnęło jest Porsche 911 GT3, ale jak znam życie to nie byłbym do końca przekonany. :)

 

Mogę śmiało powiedzieć, że auto spisało się na torze bardzo dobrze- hamulce z seryjnymi klockami wystarczą w pełni, nie ma żadnych zjawisk związanych ze zmniejszeniem skuteczności hamowania. Olej w silniku trzyma temperaturę na poziomie 116-118 stopni co uznaje za świetny wynik. Z sytuacji niepożądanych, które pojawiły mi się na torze to odłączenie napędu 4Matic, który po około 10 sekundach zaczął działać z powrotem- można by powiedzieć, że lipa, a z drugiej strony tego typu systemy i komunikaty bronią samochód przed grubszą awarią- wolę gdy auto ostrzega i przerywa szybką jazdę niż naraża właściciela na koszty, a że jechałem któreś kółko szybkie podczas sesji na przyczepnej oponie szukając limitu auta w zakręcie to wybaczam :)

 

Czas, który udało się osiągnąć to 1.48.9 – uważam, że całkiem niezły choć z pewnością do poprawy. Jest to rekord Mercedesa-AMG A45 na Torze w Poznaniu i wydaje mi się, że najlepszy czas zrobiony przez całkowicie seryjnego hothatcha na drogowych oponach- uzywalem Extreme VR2 R7 225/40/18. Auto jedzie szybko na prostych, ale nie jest to nie wiadomo jaki przeciąg- np. 100-200 km/h odczuwalnie i sporo wolniej od Porsche 911 991 S PDK, co oznacza, że auto ten czas robi również w zakrętach.

 

Na zdjęciach w albumie znajdziecie screenshoty z Harry’s Laptimer z kółka 1.48.9- nie wiem na ile on mówi prawdę, ale na końcu prostej w Poznaniu osiągam np. 209 km/h, do pierwszego lewego hamuje ze 192 km/h, w kukurydzy mam najniższą prędkość podczas całego kółka która wynosi 69 km/h, na dęby wpadam 153 km/h, a najniższa prędkość w ostatnim prawym wynosi 133 km/h.

 

Auto przy 31 stopniach przyspiesza odczuwalnie wolniej niż np. przy 18 stopniach. Czyli jak każda turbo benzyna. Nie objawia się to w trakcie jazdy, że jest coraz gorzej tylko po prostu przy takich temperaturach auto jest trochę wolniejsze.

 

Jeżeli ktoś poszukuje auta, które w pełni seryjne może zrobić kilka szybkich kółek na Torze to A45 jest dobrym przykładem.

Miałem przyjemność testowania A klasy również na Torze Łódź, gdzie pojechaliśmy jedno kółko na profesjonalnych slikach wyścigowych- przybliżony czas to ok. 1:02.0 czyli jakieś 1,5 sekundy wolniej od podobnego przejazdu moim wyścigowym BMW M3 E46- to oznacza stratę 1s./1km czyli moim zdaniem naprawdę dobry wynik dla Mercedesa.

 

Temat jazdy po torze będę z pewnością rozwijał jeszcze w przyszłości- na razie moja opinia jest bardzo dobra.

 

------------

 

Osiągi auta

 

Jeszcze bardziej niż dla osób które chcą łączyć codzienną użyteczność z wypadami na tor Mercedes-AMG A45 pasuje osobom które chcą być szybsze spod świateł od prawie wszystkiego co jeździ po ulicach niezależnie od pogody.

 

Wykonałem pomiary przyspieszeń profesjonalnym urządzeniem w temperaturze 20 stopni Celsjusza:

 

0-60 km/h – 2.0 s.

0-100 km/h – 4.1 s.

0-160 km/h – 9.6 s.

0-200 km/h – 15.6 s.

100-200 km/h – 11.5 s.

402 m – 12.4 s./180 km/h

 

Są to osiągi naprawdę petarda- miałem przyjemność ruszać z miejsca Mclarenem MP4-12C w ciepły dzień przy użyciu Launch Control- opony, które posiadało auto to homologowane semi sliki Pirelli dedykowane do Mclarena i przyspieszania 0-100 km/h wychodziły na poziomie 3.9-4.0 s. co w rzeczywistości wychodzi podobnie jak A45.

 

Mitsubishi Lancer Evo IX 390KM/530NM przyspiesza bardzo podobnie, ale raczej ma problem żeby za każdym razem ruszyć tak dobrze jak A klasa robi to sama za kierowcę.

 

Miałem przyjemność zmierzyć również najnowsze Audi RS3, ale o tym będzie w teście porównawczym :)

 

 

-------------------

 

Awaryjność

 

Słyszałem dużo niepochlebnych opinii na temat nowoczesnych samochodów i awaryjności. O A45 AMG sporo mówi się w kontekście problemów z przeniesieniem napędu i skrzynią biegów. Po pierwsze większość tych historii dotyczy aut z przed liftingu- może coś się teraz poprawiło.

 

Drugi punkt na który zwracam uwagę- znakomita większość Mercedesów A/CLA/GLA 45 AMG o których słyszałem ma włożonego tzw. Boxa- urządzenie, które kosztuje bardzo mało w porównaniu do ceny auta i podnosi jego moc np. o 50KM i moment obrotowy o 100NM. Potem zazwyczaj właściciele tych samych aut łomoczą je dość często z procedury startu Race Start i któryś podzespół nie wytrzymuje- to i tak jeszcze pół biedy bo gwarancja powinna działać, ale awaria występuje. Więc tutaj moja rekomendacja to jazda serią, która naprawdę jest niezłym pociskiem a podzespoły auta powinny to wytrzymać.

 

Trzeci i ostatni punkt jest wywołany przez procedury serwisowe Mercedesa. Z tego co rozumiem niezależnie od trybu użytkowania Mercedes nie zaleca wymiany oleju po dotarciu, a pierwsza wymiana zaplanowana jest po 20 000 km niezależnie od stylu jazdy :) To może być masakra dla silnika, tym bardziej w aucie AMG które jest często mocno używane. Co lepsze olej w skrzyni biegów, która ma naprawdę niełatwe zadanie zalecane jest wymieniać co 60 000 km. Moja rekomendacja w tej sprawie jest prosta. Jeżeli używacie auta mocno i oczekujecie długiej bezawaryjności należy je serwisować tak jak auto do sportu, a nie zgodnie z procedurami, które są podobne dla C klasy w 2 litrowym dieslu i AMG :) .

 

W moim przypadku liczę sobie ile kilometrów na torze zrobiłem- jeżeli jest ich dużo wymieniam częściej, jak mniej to bliżej zaleceń producenta. Wydaje mi się, że będzie to wychodziło dla Oleju w silniku między 5000 a 10 000 km (czyli od dwóch do czterech razy częściej niż zaleca producent) i Oleju w skrzyni biegów i moście między 10 000 km a 20 000 km (czyli od trzech do sześciu razy częściej niż zaleca producent).

 

Oczywiście można też zmodyfikować auto, upalać i trzymać się zaleceń serwisowych producenta bo przecież gwarancja wynosi 4 lata lub 120 000 km, no ale to spowoduje, że na rynku wtórnym będą same trupy.

 

Temat awaryjności to w pełni moje subiektywne zdanie- nie jestem specjalistą, po prostu staram się rozumieć auta do sportu i szanować je bo to one wiozą nas do celu i na metę :)

 

To na razie na tyle. Jak zwykle w tego typu relacjach, przepraszam za długość. Jest to pierwszy tego typu test w moim wykonaniu i nie wiem czy opisuję Wam interesujące Was rzeczy- dajcie znać jeżeli chcielibyście wiedzieć coś więcej.

 

Cieszę się, że to ja zdecydowałem się na taki samochód i skontaktowałem się z Mercedes Auto-Studio, a nie na odwrót, ponieważ mogę rzetelnie robić to co lubię- pisać merytorycznie i prawdziwie.

 

Jeżeli ktoś miałby ochotę zobaczyć A45 w akcji to będzie okazja już niebawem na otwarciu Toru Łódź, a już w październiku można zapisać się na Race Taxi- czyli przewózkę po Torze :)

 

A i w ogóle jak macie jakieś pytania to kontaktujcie się ze mną :)

 

Do 01.10.2016 mam czas tylko na przyjemności, więc jestem do Waszych usług :)

 

Pozdrawiam serdecznie,

MikoMarczyk w roli testera :)

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Golf jest nijaki do bólu (mimo tego że super jeździ).

 

 

W pewnych sytuacjach - okolicznościach ta "nijakość" może być atutem. Nie każdy chce (i może) rzucać się w oczy...Ja osobiście sleepery bardzo cenię

a co do giulii to niestety (a może i stety) musi być dieslem. pewne odgórne uwarunkowania to określają, niezależne od nas, Ale jeździłem i mam bardzo miłe wrażenia, i to tym słabszym..Żona takoż.

 

Nie wiem czy dla Was istotne, ale bagażnik w Alfie jest mały, a co najgorsze ma potwornie wąski otwór załadowczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Carfit - byłem nie dawno w Wieliczce u dealera Hondy. Nie wiem na ile prawdziwe miał on wieści, ale w rozmowie wspomniał o planowanych w TypeR 360KM i 4x4, pod koniec przyszłego roku.

 Może rzeczywiście warto jeszcze chwilę poczekać ? 

;)

Czekalem na to od dawna :) to będzie raczej już koniec subaru...

Wiadomo fanatycy będą ale bardziej tych starszych egzemplarzy. Nowe STi raczej już będzie miało niewiele do powiedzenia.  Ale poczekajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Golf jest nijaki do bólu (mimo tego że super jeździ).

 

W pewnych sytuacjach - okolicznościach ta "nijakość" może być atutem. Nie każdy chce (i może) rzucać się w oczy...Ja osobiście sleepery bardzo cenię

a co do giulii to niestety (a może i stety) musi być dieslem. pewne odgórne uwarunkowania to określają, niezależne od nas, Ale jeździłem i mam bardzo miłe wrażenia, i to tym słabszym..Żona takoż.

Nie wiem czy dla Was istotne, ale bagażnik w Alfie jest mały, a co najgorsze ma potwornie wąski otwór załadowczy.

Z dwójka dzieci nawet bardzo i to tez argument ciągnący w dół.Za do miejsca na tylnej kanapie tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Golf jest nijaki do bólu (mimo tego że super jeździ).

W pewnych sytuacjach - okolicznościach ta "nijakość" może być atutem. Nie każdy chce (i może) rzucać się w oczy...Ja osobiście sleepery bardzo cenię

a co do giulii to niestety (a może i stety) musi być dieslem. pewne odgórne uwarunkowania to określają, niezależne od nas, Ale jeździłem i mam bardzo miłe wrażenia, i to tym słabszym..Żona takoż.

Nie wiem czy dla Was istotne, ale bagażnik w Alfie jest mały, a co najgorsze ma potwornie wąski otwór załadowczy.

Z dwójka dzieci nawet bardzo i to tez argument ciągnący w dół.Za do miejsca na tylnej kanapie tony.

 

ten argument nie gra roli. Za tragarza w familii robi  Forczysław :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niestety bardzo bo to tez ma byc główne auto rodzinne i miedzy innymi ze względu na to jak i 4x4 RS4 jest na samej gorze listy.

 

Cóż chciało by sie powiedzieć dostajesz to za co płacisz .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mozebyc ciekawy do dated do juz obszernego segments.

 

Giulia Veloce.Ma wszystko co trzeba a czyli wyglad 2.0 turbo 280 KM I AWD.

post-1135-0-73129500-1474385673_thumb.jpg

post-1135-0-32869700-1474385684_thumb.jpg

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...