Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

oficjalne emisje STI (242 g/km) i FXT (221 g/km) 

 

teraz kłania się pytanie jaka jest wielkość sprzedaży tych aut w EU, powiedzmy 100 STI ma mniejszy wpływ na śrędnią jak 1000 FXT ;-)

 

najlepsze jest to, że w realnym użytkowaniu taki STI pewnie niewiele więcej spala jak Levorg 1.6 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FXT jak się buja w emerycko w trasie to naprawdę do 7 litrów da się zejść. Ale mam wrażenie, że podczas przyspieszania tam się benzyna leje wiadrami. Levorgiem jeździłem tylko chwilę podczas demo, ale spodziewam się, że but w podłodze jest zdecydowanie częściej niż w FXT.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40f4cc84679c957e1bc80de0f0e25dfb.jpg

To be fair if you watch the Alfa video he is driving like an absolute madman. Bashing over curbs and driving with the finesse of Colin McRae leaving work on a Friday.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dokładnie ;)

 

Mowi tyle ze 2.0 DiT pasuje bardziej do Levorga niz XT.

 

 

Turdzi, akurat w tym przypadku ABSOLUTNIE sie z Toba nie zgadzam: Forek XT wlasnie dzieki silnikowi 2.0 DiT jest autem bardzo, ale to bardzo universalnym... da sie nim jedzic SZYBKO praktycznie w kazdych warunkach - czy to krajowka, szutrem czy autostrada

 

ok, na typowo niemieckie autostrady sa lepsze auta i taki Levorg 2.0 DiT sprawdzilby sie lepiej, ale w 90% pozostalych sytuacji to wlasnie FXT bedzie lepszym wyborem, imho

 

i wlasnie dlatego FXT MY'16 zagoscil w moim garazu - jako super-uniwersalne auto rodzinne (owszem, tesknie za autem typu starego GT'eka, ale jeszcze bardziej mi bylo teskno za autem typu starego FXT)

 

juz pisalem kiedys: nie wyobrazam sobie tak nisko zawieszonego auta jak Levorg jako jedynego auta rodzinnego... co innego FXT

Mówi Ci cos hasło flotowe limity emusji na producenta?

 

 

dlatego powtorze jeszcze raz: wywalic z europejskiego rynku STI (i trak sprzedaje sie w sladowych liczbach), a zamiast niego dac mniej emitujacego WRX'a 2.0 DiT (do wyboru z MT i CVT)

W izolacji tak to bardz uniwersalne auto ale biorąc pod uwage tak uboga gamę silnikowi kazdego subaru a zwłaszcza levorga to zły model do posiadania tego silnika.

To tak jak by BMW 5 pakowali tylko 1.6 a zeby mieć R6 w dyszlu musisz kupic X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

40f4cc84679c957e1bc80de0f0e25dfb.jpg

To be fair if you watch the Alfa video he is driving like an absolute madman. Bashing over curbs and driving with the finesse of Colin McRae leaving work on a Friday.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Mowi tyle ze 2.0 DiT pasuje bardziej do Levorga niz XT.

 

Turdzi, akurat w tym przypadku ABSOLUTNIE sie z Toba nie zgadzam: Forek XT wlasnie dzieki silnikowi 2.0 DiT jest autem bardzo, ale to bardzo universalnym... da sie nim jedzic SZYBKO praktycznie w kazdych warunkach - czy to krajowka, szutrem czy autostrada

 

ok, na typowo niemieckie autostrady sa lepsze auta i taki Levorg 2.0 DiT sprawdzilby sie lepiej, ale w 90% pozostalych sytuacji to wlasnie FXT bedzie lepszym wyborem, imho

 

i wlasnie dlatego FXT MY'16 zagoscil w moim garazu - jako super-uniwersalne auto rodzinne (owszem, tesknie za autem typu starego GT'eka, ale jeszcze bardziej mi bylo teskno za autem typu starego FXT)

 

juz pisalem kiedys: nie wyobrazam sobie tak nisko zawieszonego auta jak Levorg jako jedynego auta rodzinnego... co innego FXT

Mówi Ci cos hasło flotowe limity emusji na producenta?

 

dlatego powtorze jeszcze raz: wywalic z europejskiego rynku STI (i trak sprzedaje sie w sladowych liczbach), a zamiast niego dac mniej emitujacego WRX'a 2.0 DiT (do wyboru z MT i CVT)

W izolacji tak to bardz uniwersalne auto ale biorąc pod uwage tak uboga gamę silnikowi kazdego subaru a zwłaszcza levorga to zły model do posiadania tego silnika.

To tak jak by BMW 5 pakowali tylko 1.6 a zeby mieć R6 w dyszlu musisz kupic X5.

Troche zle porownanie bo subaru nie ma w ofercie auta klasy D. Wiec przyrownujac do bmw to jakby seria 3 byla tylko dostępna z 1.6T a jak chcesz diesla lub mocniejsza benzyne to tylko w x3

 

I to jest prawidłowe bo sprzedaż x3 bez diesla czy mocniejsze benzyny bylaby marginalna. Poprostu ktos kto kupuje suva w tym segmencie chce takie silniki. Ktos kto kupuje klase C tak bardzo nie zalezy na mocnym silniku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę sie mogę sie założyć ze jezeli na rynku równolegle dostępny był był Levorg z 2.0DiT i XT statystyka wygladała by dokładnie odwrotnie.Ludzie kupują XT bo chcą szybkiego praktycznego auta ze stajni subaru a to jedyny model ktory spełnia te kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI w tej chwili ma chyba bardziej znaczenie wizerunkowe niż handlowe.

Myślę, że WRX/Levorg + OBK z 2.0 DIT sprzedawałyby się lepiej, ale brak w ofercie STI dla wielu nawet niezainteresowanych

kupnem najmocniejszego Subaru zmieniłby postrzeganie marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wywalić STI i wprowadzić Levorga i OBK z 2.0 DIT. Dziękuję za uwagę
 

 

wywalenie STI nic na dłuższą metę by tu nie pomogło, Levorgi i OBK z 2.0 DIT zapewne miałby 10 może 15 % mniejszą emisję CO2 (czyli spalanie) jak STI ale wolumen sprzedaży byłby wielokrotnie większy to wystrzeliło by flotową CO2 w kosmos  ;)

 

jeśli Subaru chce sprzedawać spalinówki niech pozwoli sobie na odrobinę szaleństwa ryzykując auto elektryczne, technologicznie odrobinę przełomowe wychodzące ponad "starą legendę swojej marki" to wbrew pozorom nie są skomplikowane konstrukcje z ich zapleczem inżynieryjnym spokojnie mogliby stworzyć "średniaka" za 25 k EUR zasięg 300 km o zadowalających osiągach, oferując go w 2 lata

 

zamiast tworzyć "hybrydę" auto stworzyć "hybrydę" ofertę łączącą ofertę 100% EV z 100% ICE

wtedy na podjeździe masz 2 auta z logo Plejad jedno niech ma emisje 220 drugie 0 średnia to zaledwie 110 

dajesz klientowi zachętę, usługę dzięki której elektryk daje mu taką oszczędność, że stać go na "luksus" posiadania prawdziwego spalinowca

 

tym bardziej, że będzie on im potrzebny także na innych rynkach, spalinówki mają opanowane na tym mogą jechać kolejne 10 lat

 

flotowe emisje CO2 to jedno a zmiany na rynku to drugie, każda firma motoryzacyjna musi się przygotować na sensowną ofertę elektryków

koszt posiadania jak i użytkowania elektryka będzie tak niski, że gro klientów dla których auto jest potrzebne dla 100-150 km dziennie będzie je wybierało a ta technologia będzie coraz tańsza, coraz szersza i coraz bardziej będzie uderzała w "tradycyjnych producentów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI w tej chwili ma chyba bardziej znaczenie wizerunkowe niż handlowe.

Myślę, że WRX/Levorg + OBK z 2.0 DIT sprzedawałyby się lepiej, ale brak w ofercie STI dla wielu nawet niezainteresowanych

kupnem najmocniejszego Subaru zmieniłby postrzeganie marki.

Mysle ze STI tu nic nie zmienia bo marka juz jest postrzegana zupełnie od wielu lat czytaj wycofania z WRC i śmierci grupy N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Octavia vRS ;)

 

Mercedes A45 AMG i Audi RS3. Można też czekać do 2018 na nowe Megane RS.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeszce mi się tak przypomniało co do naszych rozmów na temat 400 konnych osiek i innych napompowanych potworków:

Jak nie stoisz w korku bez 400koni i robienia kangurka co ruszanie , to masz damskie auto

:P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszce mi się tak przypomniało co do naszych rozmów na temat 400 konnych osiek i innych napompowanych potworków:

 

Jak nie stoisz w korku bez 400koni i robienia kangurka co ruszanie , to masz damskie auto

:P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zapewniam Cię, że są seryjne sprzęgła, które taką moc/moment wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszce mi się tak przypomniało co do naszych rozmów na temat 400 konnych osiek i innych napompowanych potworków:

 

Jak nie stoisz w korku bez 400koni i robienia kangurka co ruszanie , to masz damskie auto

:P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zapewniam Cię, że są seryjne sprzęgła, które taką moc/moment wytrzymują.

Ale jak to się ma do cytatu? ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat jest zabawną odpowiedzią jednego z użytkowników forum evo.org na rozmowy na temat koni/niutów i Bóg wie czego jeszcze. Nie chodziło mi konkretnie o ośki, 4x4 czy żadną inną formę napędu. Tak o mi się skojarzyło w związku z wcześniejszą dyskusją o 500 konnych HH i 400 konnych ośkach, to wkleiłem ;)

 

Gdyby jednak ktoś postanowił ten cytat brać na poważnie to samochód z cywilizowanym sprzęgłem i nie będący męczący w codziennym użytkowaniu jest DAMSKI :P (cokolwiek by to nie miało znaczyć ;) )

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie wrocilem z podrozy.

przejechalem 2900 km w ciagu 8 dni -  A45 AMG - odcinki niemieckich autobahn gdzie nie schodzilem ponizej przelotowej 200 km/h byly bardzo dlugie - np. A71 - udalo sie przejechac prawie 40km nie schodzac ponizej 240 km/hh - generalnie autostrady pelnym ogniem gdzie tylko sie dalo (spalanie powyzej 16/100 km - tankowanie co ok. 280-290 km)  i w miare przepisowo ze szczecina na hel (od czasu do czaus jakies dynamiczne wyprzedzanie) - spalanie 10,5 L/100 km

Edytowane przez Pyzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie pomykam testowym 308 GTI. Fotele trzymają ale naprawdę te w FXT to bajka jeśli chodzi o wygodę. Strasznie dziewna skrzynia. Na 6 biegu przy 135 jest 3100 obrotów. Ciagle mam wrażenie ze na 4 jadę. Spalanie świetne jak na te osiągi - zamykam sie w trasie w 8.2 l/100km. Do AMG pewnie sie nie umywa ale jako auto dla zony do codziennej jazdy jest w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz Wam napisac.
Swietny woz. Pewnie sie prowadzi czy slonce czy deszcz. Czasem denerwuje lekki tyl i auto podskakuje w trybie sport na poprzecznych nierownosciach. W trybie comfort (amg ride control) jest ok.
Wydech amg performance - w trybie race miod dla uszu - ale tylko na krotki czas - w dlugiej trasie z wysokimi predkosciami denerwuje...
Na dlugiej trasie 1400 w ciagu jednego dnia fotele performance daly wycisk moim zdecydowanie tolerancyjnym plecom i 4literom ale na krotsze trasy mysle ze sa OK.
Skrzynia moim skromnym zdaniem jest zdecydowanie lepsza od dsg. Fajnie plynnie (prawie niezauwazalnie) dziala w trybie comfort i blyskawicznie zmienia biegi w trybach sport i race.
Na serpentynach mozna gnac z kosmicznymi predkosciami. Szpera z przodu plus 4matic robia konkretna robote. Nie testowalem launch control ani baczkow pod marketem bo mnie to nie interesowalo ;)
Silnik - 2.0 to malo i to czuc juz przy wyzszych prekosciach - staje sie mulowaty (o ile 381 koni moze byc mulem).
Zaskoczylo mnie jak AMG poradzilo sobie z chlodzeniem oleju - nawet pelny ogien na autostradzie - temperatura oleju max 95 stopni, przy 28 st na zewnatrz. Rewelka.
Czasem czuc ze wiele rzeczy robi komputer - ale w daily driverze to moim zdaniem zaleta a nie wada - aczkolwiek rozumiem ze playstation nie kazdemu odpowiada. Do upalania mam cos innego z klatka wiec A45 moim zdaniem jest zajefajnym autem na codzien.

Auto dostalem od dealera na testy - zastanawialem sie nad kupnem jako daily. Czy kupie? Nie wiem... Auto ma koszmarnie maly bagaznik i malo miejsca w srodku.
Mam zamiar Potestowac jeszcze RS3 i C43 AMG ewentualnie uzywane RS4 albo C63S AMG i wtedy cos wybrac.

 

P.S. Plastiki sa ok :)

Edytowane przez Pyzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...