Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

 

Żeby z 2l wolnegossaka wyciagnąć jakoś grubo ponad 200KM, to tanio ani trwale raczej nie będzie, a to musi być wolnyssak żeby się kręciło, darło i dawało frajdę :-)

200 to nie jest problem.

 

280 koni to w Maxi standard, problem to 300 ;)

Na bank będzie 2 ltr i wolnossak. Jednak mało prawdopodobne że będzie to silnik z gamy renault, choć ta opcja nie została jeszcze wykluczona do końca ze względu na przepisy klasy Open N FWD.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żeby z 2l wolnegossaka wyciagnąć jakoś grubo ponad 200KM, to tanio ani trwale raczej nie będzie, a to musi być wolnyssak żeby się kręciło, darło i dawało frajdę :-)

200 to nie jest problem.

 

280 koni to w Maxi standard, problem to 300 ;)

Na bank będzie 2 ltr i wolnossak. Jednak mało prawdopodobne że będzie to silnik z gamy renault, choć ta opcja nie została jeszcze wykluczona do końca ze względu na przepisy klasy Open N FWD.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jak moja się nie sprzeda do grudnia podejmuje zadanie 300 + w N/A , tanio nie będzie na pewno ale na pewno warto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Carfit jak chcesz RS3 to szedl bym w tym kierunku.... ;)

I kolor sie nawet zgadza mimi ze to nie mica ;)

 

Piękny i piszą 400KM !

I pomyśleć ze troche ponad 10 lat temu 400 KM w cywilnym aucie powodowało ze pol auta trzeba było wymienić i nie nadawało sie do niczego innego jak na tor mysle tu o FQ400.A dzisz 400 dla ludzi czyli pewnie z 480 widza w nim inżynierowie.

Kuracja dla oka

post-1135-0-54955100-1475163387_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault chyba ciężko o silnik w ktorym wyciagnie sie te 280 300km z N/A... matros1 a jesli nie Renault to co?

W Maxi siedział mocno porobiony silnik renault o kodzie f7r. Kręciło się to do 11000 obr/min. Ja szedłbym pewnie w silnik f4r z Clio RS. Stosunkowo łatwo z tego wycisnąć okolice 230-240 koni. Potem robi się mocno pod górkę.

Muszę tylko sobie odpowiedzieć na pytanie czy ja kiedykolwiek pojadę w imprezie gdzie obowiązuje regulamin Open N FWD (raczej bardzo mało prawdopodobne), który mówi że w samochodzie ma być zainstalowany silnik tego samego producenta co buda (choć można się ubiegać o odstępstwo i tutaj dopatruję się furtki).

 

Najbardziej logicznym ruchem jeżeli idzie o amatorskie ściganie to iść w silnik z hondy CTR. Gratów do tuningu jest od groma i wyciśnięcie z tego założonej mocy nie jest jakimś wielkim problemem. Do tego bez problemu można dostać skrzynię sekwencyjną (marzenie) lub kłową (pewnie realia) w dobrych pieniądzach. Do tego jest tyle hond na różnych pojeżdżawkach/zawodach że zawsze ktoś poratuje jakąś cewką, świecą, czujnikiem czy innym drobiazgiem jak się coś rozleci.

Także pewnie takie będzie właśnie serce w megance.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kręciło się to do 11000 obr/min

Piękna sprawa. Nie wyobrażam sobie kosztów zbudowania amatorsko takiego silnika :D
Z trwałością takiego silnika też raczej "średnio" ;)

 

Do tego tajemnicą poliszynela jest że te silniki miały ponad 300 koni (podobno okolice 320).

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Renault chyba ciężko o silnik w ktorym wyciagnie sie te 280 300km z N/A... matros1 a jesli nie Renault to co?

W Maxi siedział mocno porobiony silnik renault o kodzie f7r. Kręciło się to do 11000 obr/min. Ja szedłbym pewnie w silnik f4r z Clio RS. Stosunkowo łatwo z tego wycisnąć okolice 230-240 koni. Potem robi się mocno pod górkę.

Muszę tylko sobie odpowiedzieć na pytanie czy ja kiedykolwiek pojadę w imprezie gdzie obowiązuje regulamin Open N FWD (raczej bardzo mało prawdopodobne), który mówi że w samochodzie ma być zainstalowany silnik tego samego producenta co buda (choć można się ubiegać o odstępstwo i tutaj dopatruję się furtki).

Najbardziej logicznym ruchem jeżeli idzie o amatorskie ściganie to iść w silnik z hondy CTR. Gratów do tuningu jest od groma i wyciśnięcie z tego założonej mocy nie jest jakimś wielkim problemem. Do tego bez problemu można dostać skrzynię sekwencyjną (marzenie) lub kłową (pewnie realia) w dobrych pieniądzach. Do tego jest tyle hond na różnych pojeżdżawkach/zawodach że zawsze ktoś poratuje jakąś cewką, świecą, czujnikiem czy innym drobiazgiem jak się coś rozleci.

Także pewnie takie będzie właśnie serce w megance.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A nie wolał bysczegos bardziej old school na przykład Replikę 131 Abarth albo Escorta gr.4 ? takie RWD da raczej wiecej funu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie zrozumieć jak FWD moze dać wiecej frajdy niz cos takiego

 

Wyglada na to ze to mega alternatywa dla QV

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie zrozumieć jak FWD moze dać wiecej frajdy niz cos takiego

..popieram w pełni :thumbup: ..tyle że zbudowanie sensownej repliki to nie lada wyzwanie dzisiaj,ale czy najprzyjemniejszym nie jest gonienie zajączka? i ta chwila kiedy można się już przejechać,najgorszy temat to tylne zawieszenie ,które było zbudowane tylko do rajdówki....silnik hmmm,jak się ma kasę to nie problem Guy Croft robi takie do dzisiaj jako nowe 2.0 DOHC 16V na gaźnikach i  w granicach 240KM do tego kłówka colotti i masakra na drodze,tyle że trza tym umieć jeździć

lub takie coś

Edytowane przez irektob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie więcej ale podobnie ;)

jeśli już to głosuję na clio MAXI....pamiętam je jak jeździli nimi Bogdan Herink i Waldemar Doskocz w RENO ELF POLSKA

i ogólnie na asfalcie lały A grupe

Edytowane przez irektob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..tyle że zbudowanie sensownej repliki to nie lada wyzwanie dzisiaj,ale czy najprzyjemniejszym nie jest gonienie zajączka? i ta chwila kiedy można się już przejechać,najgorszy temat to tylne zawieszenie ,które było zbudowane tylko do rajdówki....

Z myślami biłem się długo i po drodze były pomysły między innymi na Abartha 131, Porsche 924, Sierrę Cosworth, Escort Cosworth, Delta Integrale, BMW M3 e30 i kilka innych. Ostatecznie jednak bardziej ciągnie mnie do FWD a przede wszystkim mam słabość do hatchbacków. Dlatego ostatecznie na stole zostały: Clio R3 (nie jest to historyk ale mi się podoba), Pug 306 Maxi, Megane Maxi.

 

Ostatecznie stanęło na Megane ( zostaje tylko kwestia tego jak budżet skalkulujemy).

A zawieszenie będziemy i tak musieli całe zrobić od początku więc nie ma problemu.

Co do silnika/mocy to bez szans na celowanie w moce jakie były w Kit Carach. Celuje w docelowe 270-280 ale zadowolę się "bezpiecznymi" 250-260. Samochód ma być lekki (okolice 950 kg) więc powinien być konkurencyjny (szczególnie w Kielcach na SuperOES). Co stracę na prostej to odrobię w zakrętach i na hamowaniu :) Ponad 400 kg różnicy do Evo robi sporą różnicę.

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zawieszenia to pisząc o nim miałem na myśli zawieszenie fiata 131 ABARTH.....jeżeli faktycznie chcesz się tym ścigać z wynikami to lepiej iść w coś nowocześniejszego i tutaj masz rację że megane,świetna szlifiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit jak chcesz RS3 to szedl bym w tym kierunku.... ;)

I kolor sie nawet zgadza mimi ze to nie mica ;)

Nie ukrywam że trochę się napaliłem , choć trochę boję sie ceny …… ale chyba jednak poczekam na to nowe RS3 , choć mam mega ofertę na nowe/stare RS3 sportback w Niemczech z 25% rabatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...