Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, dominikd napisał:


ostatnio rozmawialem z pewna firma z poznania ;), to mowili ze w tych ecu jest roznica nawet w tym czy MT czy AT w kontekscie wylaczania ekologii... ale moze Sasha jakos inaczej to robi ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja dostałem od Sashy sterownik nawet w innej obudowie nie pasujący mocowaniem do mojego Legacy. Natomiast sama elektronika była podobna wielkosciowo także przełożyłem do swojej obudowy i wszystko pasowało. Jedyna różnica to na dwóch pinach był wlutowany kondensator.

Myślę że mógł to być sterownik nawet od starszego modelu albo zupełnie od Forestera czy innego modelu. Chyba liczy się oprogramowanie jakie w niego wgramy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko fajnie. Dziwię się, że nikt nie wypróbował mojego rozwiązania. Chociaż jeden post mówiący o klęsce lub sukcesie ! Córka dobiega do 170 kkm i czkawki nie ma ! Nic, oprócz mycia przepływki, nie zostało zrobione. Dwa razy myte i za każdym razem przedłuża życie 2,0 RC na następne 60 kkm ! Jeżeli ktoś to zrobi, w prawidłowy sposób, proszę o informację ! Ogarnijcie się !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem bez podgrzewania, chociaż myjka miała taką możliwość. Dwa razy po 3 minuty i gotowe. Uwierzcie wreszcie, że po to wymyślono te myjki ! Zbiera każde g. czy z monet, czy z elektroniki. Każda płytka z elektroniką może być cała wrzucona na dno i jeżeli jest sprawna, w sensie zimnych lutów, przeżywa to bezboleśnie. Jeżeli nie wyżyje, rzadkie przypadki płytek z kamer broadcast, to znaczy, że była mechanicznie uszkodzona. W takiej umytej nawet łatwiej znaleźć usterkę. Ciała dawało ok. 5 % płytek w ten sposób mytych. Większości pomagało zmycie brudu i syfu naniesionego przez eksploatację w ciężkich warunkach. Prawidłowy pęd do ograniczeń pobieranej mocy, a więc pośrednio wzrost rezystancji w obwodach (tak upraszczając) powodowały większość usterek. Mniejsze prądy _ większa wrażliwość na tzw. upływy. Fizyka zmienia się bardzo powoli. Kiedyś lampy, to było to. 50 kOhm, czy 250 kOhm, to nie było prawie różnicy :D.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
2 godziny temu, rutra80 napisał:

@mz56 @ewemarkam Poświęcę się dla dobra nauki i zanurzę całą starą przepływkę. To w czystym IPA czy jakiś roztwór? Do ilu C mogę bezpiecznie podgrzać IPA żeby nie buchło?

To już każda IPA indywidualnie jak na mój rozum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mz56 @ewemarkam Poświęcę się dla dobra nauki i zanurzę całą starą przepływkę. To w czystym IPA czy jakiś roztwór? Do ilu C mogę bezpiecznie podgrzać IPA żeby nie buchło?
Wrze w 85 stopniach, samozapłon w 350.
Te środki w sprayu do czujników maf to używasz w temperaturze pokojowej, ba nawet niższej bo jak wyrzuca go z puszki to obniża temperaturę. Więc nie wiem czy jest sens podgrzewać.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ewemarkam napisał:

Wrze w 85 stopniach, samozapłon w 350.
Te środki w sprayu do czujników maf to używasz w temperaturze pokojowej, ba nawet niższej bo jak wyrzuca go z puszki to obniża temperaturę. Więc nie wiem czy jest sens podgrzewać.

To podgrzeję gdzieś do 40-45C...

Mam czysty IPA - rozcieńczać go destylowaną czy wsadzać do czystego?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam dobrą i złą wiadomość.

Dobra jest taka że nic się nie zepsuło mimo pełnego zanurzenia w różnych pozycjach 2 x 3min i niezbyt długiego suszenia.

A zła jest taka że nic to nie dało - tak jak stara przepływka generowała korekty -15% paliwa na jałowym i +15% w ogniu tak robi to dalej.

Przy okazji przedmuchałem nowszą przepływkę sprayem do czyszczenia przepływomierzy ale wskazań też to nie zmieniło (korekty -5% na jałowym +3% jak ogień).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka też może być uszkodzona. Jakiś opornik "odjechał", kondensator złapał przepływność, lub taki (kondensator elekrolityczny) stracił pojemność. Nigdy nie. Starość nie radość. W relatywnie młodych, nigdy się nie zawiodłem. To "relatywne" to występujące wszędzie awarie. Moja córa w RC06 postanowiła zmienić sprzęgło. 180 000 km ! Ślizgało się ? Nie ! Dlaczego ? Bo zrobiło się dziwne ! Po wymianie jest perfect ! Sprawdziłem. Była końcówa z potencjalnymi nitami. Znam człowieka, który w 06 spalił do dna sprzęgło w RC06 po 6000 km. Córa jeździ na pierwszej przepływce.

Nie wiem, co powiedzieć ! Albo fart, albo eksploatacja. Nie wiem ! Głąb jestem, ale ten samochód ma już 16 lat i chodzi jak młódka. Oleju nie bierze, czkać na razie nie chce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko wrzuce tutaj moją historię w temacie - może komuś się przyda.

 

ASO (czyszczenie przepustnicy, podejrzenie wtrysków, aktualizacje softu), nie-aso (poprawianie stukowca, różne inne zabiegi z miernym skutkiem).

 

Problem rozwiązał się gdy po paru latach padła mi sonda lambda (pierwsza). Po wymianie jak ręką odjął. Samochód nigdy nie zgłaszał żadnego błędu. Także jak ktoś z tym walczy - weźcie to pod uwagę - może warto podmienić na inną, chociaż wszyscy mówią że jest sprawna.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mulenie niestety występuje także w SOHC i FB20 też;) Ale ma inne przyczyny niż w DOHC, z którymi łatwiej zawalczyć. O muleniu SOHC @Sasha_A80 chyba kiedyś coś w tym wątku pisał.

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sasha_A80 napisał:

Are you talking about a rigth hand drive car ?

All Legacy IV 2.0L I have seen here were DOHC.

 

 

There are LHD sohc with 136hp and there's plenty of them in here, although with different problems than dohc as far as I know 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sasha_A80 napisał:

I am surprised.

 

What model year Legacy IV 2.0 SOHC are you see around ?

There most recent 2.0 SOHC Legacy were burn in 2007 for JDM market.

The most recent EDM Legacy 2.0 SOHC was 2005 year made.

 

Pre facelift version for sure has this engine - facelifted I don't know 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ostatnio ten temat ruszył :) dowiedziałem sie również ciekawach rzeczy o powstawaniu telewizji :) A w temacie  to mam sporadycznie ten problem , ale skłaniałbym się  do umycia myjką ultra przepływki. Nigdy tego nie robiłem i dawno do niej nie zaglądałem.  Jakis czas temu zaświecił sie check i furmanka zaczęła normalnie jeździć , dlatego narazie nic nie ruszam. Więcej nie pali (mniej niestety też nie) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...