Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.08.2022 o 11:58, morosek napisał:

prawdopodobnie masz kabel na chipset CH340 - bullshit. 
Jedynie chipset FTDI będzie się łączyć przy Subaru.

W końcu dobrałem się do tego przewodu, jest jak piszesz chipset CH340, a więc rozumiem że jedyne wyjście to szukać KKL na FTDI? i będzie śmigać?

 

p.s po wymianie stukowca nic się nie zmieniło... natomiast już dwie osoby z którymi prywatnie rozmawiałem potwierdzają że remap rozwiązał sprawę (przy okazji przybyło pare KM) więc i ja zamierzam pójść tą drogą, z tym że będę musiał znaleźć dobrego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, szukaj KKL na FTDI.

Jak wymieniłeś stukowca(A zostawiłeś go w org miejscu czy przesunąłeś?) to wlej 95 + jakiś octane booster albo wlej V-powera Racing(lub coś w ten deseń) potem kablem FreeSSM i zrób Clean Memory i będzie sobie konfigurował ECU pod to paliwo, więc na jakiś czas będzie dobrze :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kiego wy się męczycie i kombinujecie z jakimiś stukowcami etc... To nic nie pomoże, ew. na chwile(ten sam efekt jest po resecie ECU przez zdjęcie klem), jedyne rozwiązanie problemu jest poprzez całkowity remap komputera i tylko to pomaga i NIC innego. No chyba, że ktoś lubi bez sensu trącić kasę, a ostatecznie i tak robi remap lub sprzedaje grata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skrzypekQ4 napisał:

Po kiego wy się męczycie i kombinujecie z jakimiś stukowcami etc... To nic nie pomoże, ew. na chwile(ten sam efekt jest po resecie ECU przez zdjęcie klem), jedyne rozwiązanie problemu jest poprzez całkowity remap komputera i tylko to pomaga i NIC innego. No chyba, że ktoś lubi bez sensu trącić kasę, a ostatecznie i tak robi remap lub sprzedaje grata. 

Życie :) jedni idą do lekarza specjalisty , drudzy leczą się przez net ;).

  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skrzypekQ4 napisał:

Po kiego wy się męczycie i kombinujecie z jakimiś stukowcami etc... To nic nie pomoże, ew. na chwile(ten sam efekt jest po resecie ECU przez zdjęcie klem), jedyne rozwiązanie problemu jest poprzez całkowity remap komputera i tylko to pomaga i NIC innego. No chyba, że ktoś lubi bez sensu trącić kasę, a ostatecznie i tak robi remap lub sprzedaje grata. 

Czy usunięcie, wyprogramowanie pompy wtórnego.... to zabieg o którym mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jojo80 napisał:

Czy usunięcie, wyprogramowanie pompy wtórnego.... to zabieg o którym mowa?

to sie robi przy okazji, a najlepiej pisz do @carfit z zapytaniem o cala operacje

Edytowane przez skrzypekQ4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, skrzypekQ4 napisał:

Po kiego wy się męczycie i kombinujecie z jakimiś stukowcami etc... To nic nie pomoże, ew. na chwile(ten sam efekt jest po resecie ECU przez zdjęcie klem), jedyne rozwiązanie problemu jest poprzez całkowity remap komputera i tylko to pomaga i NIC innego. No chyba, że ktoś lubi bez sensu trącić kasę, a ostatecznie i tak robi remap lub sprzedaje grata. 

 

Ja mam inne rozwiązanie, po prostu trzeba kręcić "wyżej" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, skrzypekQ4 napisał:

to sie robi przy okazji, a najlepiej pisz do @carfit z zapytaniem o cala operacje

O to chodzi właśnie że usuwanie pompy z komputera już miałem robione i nie wiem czy tylko to.. pewnie tak. ale (dziury) praktycznie nie ma.. czasami coś szarpie ale tylko jak zimny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od razu miałem przeczucie że to nic nie pomoże, ale wiecie jak by ktoś zapytał czy wymieniłem to i to to już mam z głowy i jest pewne bo nowe... zastanawiam się jeszcze nad przepływką... nie że pomoże wymiana bo już sam stwierdziłem że remap to jedyne wyjście... tylko zastanawiam się czy jest ona jeszcze sprawna przy przebiegu prawie 260 tys, no ale żeby mieć $$$ na remap raczej nie będę na razie wywalał kasy na wymiany bo jeździ... (może jedynie klocki, no i cieknie mi z przewodów wspomagania odrobine) nie będę lał paliwa 98 czy 100 bo nie będę wywalał na to kasy bo to powinno jeździć na 95 jak trzeba... na razie się przemęczę... mam tylko nadzieje że silnik nie dostanie po tyłku...

p.s kupię więc drugi kkl i spróbuję sam ogarnąć temat zrobienia logów by sprawdzić co może się dzieje jeszcze złego... szukam kogoś w Lublinie kto mógł by mi z tym pomóc no ale nikt chyba nie chce & nie ma czasu & nie potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krzychudea napisał:

Ja od razu miałem przeczucie że to nic nie pomoże, ale wiecie jak by ktoś zapytał czy wymieniłem to i to to już mam z głowy i jest pewne bo nowe... zastanawiam się jeszcze nad przepływką... nie że pomoże wymiana bo już sam stwierdziłem że remap to jedyne wyjście... tylko zastanawiam się czy jest ona jeszcze sprawna przy przebiegu prawie 260 tys, no ale żeby mieć $$$ na remap raczej nie będę na razie wywalał kasy na wymiany bo jeździ... (może jedynie klocki, no i cieknie mi z przewodów wspomagania odrobine) nie będę lał paliwa 98 czy 100 bo nie będę wywalał na to kasy bo to powinno jeździć na 95 jak trzeba... na razie się przemęczę... mam tylko nadzieje że silnik nie dostanie po tyłku...

p.s kupię więc drugi kkl i spróbuję sam ogarnąć temat zrobienia logów by sprawdzić co może się dzieje jeszcze złego... szukam kogoś w Lublinie kto mógł by mi z tym pomóc no ale nikt chyba nie chce & nie ma czasu & nie potrafi.


Napisałem Ci priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap, Remap ale jak jest osprzęt jest zużyty to pamiętajmy że to też nie będzie rozwiązaniem bo zaraz i tak padnie przepływka czy coś innego (nie mówię tutaj o Second Air Pump). 

Nalotu mam aktualnie 262k km (2.0X 158) - zrobiłem regulację, wymieniłem przepływkę, jakiś zamiennik knock sensor i wlałem preparat do czyszczenia wtrysków i jakoś 6k km już zrobiłem i nie ma problemów. 

Jeżeli jest możliwość sprawdzenia "niskim" budżetem (nie mowię o częściach) czyli zakup preparatu do czyszczenia wtrysków to czemu nie spróbować? Wziąć auto na eske czy autostrade i go przeciągnąć? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie sprawdzone rozwiazanie problemu podane na tacy, a i tak jak napisal @carfit, dalej leczycie sie przez internet :facepalm: naprawde, szkoda wydawac kase na przeplywki, stukowce i regulacje zaworow, bo i tak wczesniej czy pozniej problem powroci. u jednych po 300km, u innych po 10 000km ale wraca i nie ma na to mocnych. oczywiscie to wasza kasa, wasz czas i wasze nerwy, robta co chceta... ja wiem, ze jest tylko jedno rozwiazanie i zadne inne nie przynosza skutku, ciesze sie spokojem i przyjemnoscia z jazdy od kilku lat i nie musialem w tym czasie wymieniac zadnej przeplywki, robic dodatkowych regulacji zaworow, ani wymieniac krokowcow. jak napisalem juz wyzej, robcie co chcecie, wasza kasa ale problemu tym nie naprawicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.09.2022 o 12:58, morosek napisał:

U nas to MTS Rally przy Alejach Jerozolimskich działają jako nie-ASO. Ale mogę sie mylić. 

W każdym razie występują jako podwykonawca na stronie MapTeka. 

Widzę, że jest jeszcze kontakt do Bady-Cars na Mokotowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy to możliwe, że w trakcie zamulania kiedy sterownik cofa zapłon dochodzi do wzrostu temperatury w komorze spalania a tym samym wyższej temperatury płynu w obiegu? Zauważyłem, że u mnie temperatura płynu chłodniczego w cyklu miejskim oscyluje od 95 do 102 stopni a kilka razy przyłapałem go na 106 °C (na ogół po zatrzymaniu wtedy oba wiatraki uruchomiły się za maksymalną prędkością i temperatura spadła). A może powinien pracować w takim zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.10.2022 o 15:33, arecki74s napisał:

Czy to możliwe, że w trakcie zamulania kiedy sterownik cofa zapłon dochodzi do wzrostu temperatury w komorze spalania a tym samym wyższej temperatury płynu w obiegu? Zauważyłem, że u mnie temperatura płynu chłodniczego w cyklu miejskim oscyluje od 95 do 102 stopni a kilka razy przyłapałem go na 106 °C (na ogół po zatrzymaniu wtedy oba wiatraki uruchomiły się za maksymalną prędkością i temperatura spadła). A może powinien pracować w takim zakresie?

Nie powinien, u mnie jak tak było to do wymiany był termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak macie jakieś anomalia w pracy silnika, wysokie korekty na wolnych obrotach, to sprawdźcie sobie czy na pewno wszystko w dolocie jest szczelne. Dziś korzystając z wolnego zmajstrowałem sobie "wytwornice dymu" i okazało się że EGR jest nieszczelny oraz jeden wężyk pod wtryskiem LPG. Nieszczelności usunięte i nie zachwalając widzę poprawę w pracy silnika.

 

 

314810768_510488564379625_6999588041903457992_n.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lutek34 napisał(a):

Panowie jak macie jakieś anomalia w pracy silnika, wysokie korekty na wolnych obrotach, to sprawdźcie sobie czy na pewno wszystko w dolocie jest szczelne. Dziś korzystając z wolnego zmajstrowałem sobie "wytwornice dymu" i okazało się że EGR jest nieszczelny oraz jeden wężyk pod wtryskiem LPG. Nieszczelności usunięte i nie zachwalając widzę poprawę w pracy silnika.

 

 

314810768_510488564379625_6999588041903457992_n.jpg

 

Parę słów o tym ustrojstwie od dymu? :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I znowu ja. Pisałem, że myłem przepływkę przy 60 kkm, że myłem przy 120 kkm. Przewidywałem, że w warunkach warszawskich będzie problem przy 180 kkm. Trafiłem. 188 kkm. Różne komputery pokazywały rożne rzeczy (np. przepustnica, sonda lambda - niedawno wymieniana). Jeszcze specjalnie nie szarpał, ale nawet kontrolka CE się zapaliła. Prosty niemiecki miernik wskazał "za bogata mieszanka". Mycie przepływki w myjce ultradźwiękowej, Samochód zasuwa. Dziwne, bo przy ślepej przepływce powinien pokazywać "to lean". Wskazania komputerów są niejednoznaczne ! Trzy tysiące i RC06 lata jak szatan. Mam jakiś wyjątkowy samochód ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...