cybel Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Na "Zachodzie" problem jest też znany, tak więc nie są to jedynie wymysły "polaczków konfabulantów". Zapędzasz się.Bez potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Macie może filmik jak wygląda to zamulanie ? Tyle o tym czytam, że sobie dobieeram do głowy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 BelgusUS tez Cię serdecznie pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Pragnę podkreślić, że ja Pana bardzo szanuję i cenię za ogrom wiedzy i doświadczenia. W tej jednak kwestii uważam, że Pańskie tłumaczenia są średnio szczęśliwe, a forma, w jakiej je Pan podaje - faktycznie dość "ogniogenna". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Macie może filmik jak wygląda to zamulanie ? Tyle o tym czytam, że sobie dobieeram do głowy.. Nie bardzo wiem, co tu można by filmować... Zrób sobie "symulację": np. przy wyprzedzaniu depnij gaz do oporu, przy 2200 obr. odejmij sobie gazu na tyle, żeby auto mało co przyspieszało, a po przekroczeniu 3100 znów do oporu Jeżeli lubisz się bawić podłączaniem do komputera, to większość softu (np. ROMRaider) umożliwia ręczne COFNIĘCIE kąta wyprzedzenia zapłonu o max. 5 stopni. Cofnij sobie o te 5 st., pojeździj trochę, a potem wyobraź sobie, jak to musi być, gdy się cofnie nie o 5 st., a o 10-12 Tak to przynajmniej wyglądało u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Pragnę podkreślić, że ja Pana bardzo szanuję i cenię za ogrom wiedzy i doświadczenia. W tej jednak kwestii uważam, że Pańskie tłumaczenia są średnio szczęśliwe, a forma, w jakiej je Pan podaje - faktycznie dość "ogniogenna". Rozumiem , ze jak ktoś napisze w tym wątku ze mu Subaru z silnikiem diesla tez szarpie , to tez bedzie ok ? Czy naprawdę tak cieżko zrozumieć moj przekaz ze powody mogą być naprawdę rożne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 depnij gaz do oporu, przy 2200 obr Ktoś już napisał: "Who is driving like that!?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Jeszcze raz: Błędna jest logika ECU w rozpoznawaniu i tablicowaniu wartości uczonej sterownika. Zakres, w którym pojawia się "false knock" kontrola spalania stukowego powinna być w zamkniętej pętli ale bez uczenia (feedback knock correction). Wtedy nawet kiedy pojawi się fałszywy sygnał, to nie wpływa on na jazdę długofalowo a jedynie przez moment. I ten element mapy należy zmienić, nie CAŁĄ. a okazjuje się że za wschodnią granicą ktoś to potrafi robić w sterownikach Hitatchi A skąd wiesz, że jest błędna logika ? Udało się to komukolwiek jednoznacznie stwierdzić ? Czy ktoś widział program który wykonuje procesor ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Wiem że w 2.5 z wiatrakiem ten problem też występuje, ale nie tak dokuczliwie i obchodzi się go remapem. Poza tym ogarnął to Pan zza wschodniej granicy i też wskazuje na false knock'i w Ecu jako źródło problemu. U mnie połowicznie pomogło odszumienie masy i stłumienie avcs ale bajka to to jeszcze nie jest. Budowa Ecu hitatchi w Subaru jest ewidentnie inna niż u innych producentów wykorzystujących podobne Ecu. Brakuje po prostu układu oddzielającego i filtrującego wejścia z KS, Avcs itp. czyli wersja ekono. Próby z oscyloskopem robiła Moja Dobra Dusza która gorąco polecam ale potrzebne jest wsparcie FHI aby sterownik rozgryźć. Nikt w Polsce tego nie robi. Wszystkich obdzwoniłem. Nauczyli się flahować diesle, bo jest popyt, ale z ej20 widocznie za mało klientów. Nie wiem też jak z Denso. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Pragnę podkreślić, że ja Pana bardzo szanuję i cenię za ogrom wiedzy i doświadczenia. W tej jednak kwestii uważam, że Pańskie tłumaczenia są średnio szczęśliwe, a forma, w jakiej je Pan podaje - faktycznie dość "ogniogenna". Rozumiem , ze jak ktoś napisze w tym wątku ze mu Subaru z silnikiem diesla tez szarpie , to tez bedzie ok ? Czy naprawdę tak cieżko zrozumieć moj przekaz ze powody mogą być naprawdę rożne ? Dobra, widzę, że zaczyna się faktyczne odwracanie kota ogonem. Ze swojej strony widzę to tak: - Pan twierdzi, że problem knock sensora i błędnego interpretowania odczytów przez ECU nie ma prawa wystąpić w EJ20 115KM/125KM (jako że to SOHC, lub z jakiegokolwiek innego powodu). - Ja twierdzę, że problem w tych autach również występuje. Zostało stwierdzone, że mierzalnym dowodem na (fałszywe lub nie) wychwycenie przez ECU spalania stukowego jest zmiana wyprzedzenia zapłonu. Tak się składa, że mam dostęp zarówno do Imprezy z silnikiem 2.0 115KM (moja własna) jak i 2.0 125KM (wóz znajomego, w którym problem występuje w bardzo silnej postaci). Równie szczęśliwym trafem mam urządzenie do łączenia się z SSM-1 własnej produkcji, pozwalające mi wyprzedzenie zapłonu w mojej Imprezie odczytać. Z czystej "szydery" dodam, że ASO w Katowicach nadal twierdzi, że odczyt parametrów w tych samochodach jest niemożliwy, ale to temat na osobną dyskusję. Z Imprezą znajomego również problemu nie ma - SSM-2/OBD-2 pozwala połączyć się w jeszcze prostszy sposób, programów jest mnóstwo. Sprawdzę, zrobię logi, obadam temat... podzielę się spostrzeżeniami. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez BelegUS 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) depnij gaz do oporu, przy 2200 obrKtoś już napisał: "Who is driving like that!?" Nawet takie operowanie gazem nie powinno powodować cofania zapłonu. Rozumiem, że próbuje Pan kpić z kierowców, winić paliwo i nie wiadomo jakie hałasy ale sprawne auto tak nie reaguje a ASO nie potrafi tego zdiagnozowac, tak więc proszę o skupieniu się na źródle problemu Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez pompik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Inaczej - czy problem ten występuje w różnej skali czy po prostu albo jest albo go nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Na własnym przykładzie, występuje w różnej skali i narasta. Przykładowo, na początku odpięcie akumulatora wystarczało na 10tys, i gaz działał prawidłowo między 2 a 3 tys (można było wciskać jak w normalnym samochodzie) po ok 20tys (2 resety), przedział zmiejszył się do ok 5tys, ale dalej gaz działał prawidłowo. Następnie był już problem po 1000km, a czasem i szybciej. (i już gaz nie działał jak kiedyś) Jak problem wystąpi to wzrost siły zamulania przyrasta już szybko, z reguły po max 200km nie dało się jeździć w przedziale 2 a 3 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 depnij gaz do oporu, przy 2200 obrKtoś już napisał: "Who is driving like that!?" Nawet takie operowanie gazem nie powinno powodować cofania zapłonu. Rozumiem, że próbuje Pan kpić z kierowców, winić paliwo i nie wiadomo jakie hałasy ale sprawne auto tak nie reaguje a ASO nie potrafi tego zdiagnozowac, tak więc proszę o skupieniu się na źródle problemuw żadnym wypadku. Cytuję potencjalne pytanie ing. FHI na zgłoszenie exploatacji niezgodnej z przeznaczeniem, instrukcją i zdrowym rozsądkiem. Ja nie neguję Panstwa problemu, odrzucam argumentację niezgodną z technologią. Co do skupienia proszeę pozostawić mi wolność wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kota Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) depnij gaz do oporu, przy 2200 obrKtoś już napisał: "Who is driving like that!?" Nawet takie operowanie gazem nie powinno powodować cofania zapłonu. Rozumiem, że próbuje Pan kpić z kierowców, winić paliwo i nie wiadomo jakie hałasy ale sprawne auto tak nie reaguje a ASO nie potrafi tego zdiagnozowac, tak więc proszę o skupieniu się na źródle problemuw żadnym wypadku. Cytuję potencjalne pytanie ing. FHI na zgłoszenie exploatacji niezgodnej z przeznaczeniem, instrukcją i zdrowym rozsądkiem. Ja nie neguję Panstwa problemu, odrzucam argumentację niezgodną z technologią. Co do skupienia proszeę pozostawić mi wolność wyboru Wyrwał Pan wypowiedź pana Tichy z kontekstu - radzę przeczytać jeszcze raz cały post. To była dana pół żartem sugestia dla pana mRoZiOo, w jaki sposób może sobie przeprowadzić symulację mulenia, o którym jest mowa w tym wątku. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez Kota 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 @@pompik, nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Kota, za rady bardzo dziękuję, staram się czytać uważnie. Tuszę, że adwersarze również Dyskurs zmierza w przepychanki bez wartości technicznej, pozwlę sobie zakończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kota Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Wracając do meritum - ma ktoś zdjęcie płytki ECU? Takie, żeby widać było oznaczenia kluczowych elementów (o ile jakieś są w ogóle, bo z tym różnie bywa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 depnij gaz do oporu, przy 2200 obrKtoś już napisał: "Who is driving like that!?" Nawet takie operowanie gazem nie powinno powodować cofania zapłonu. Rozumiem, że próbuje Pan kpić z kierowców, winić paliwo i nie wiadomo jakie hałasy ale sprawne auto tak nie reaguje a ASO nie potrafi tego zdiagnozowac, tak więc proszę o skupieniu się na źródle problemuw żadnym wypadku. Cytuję potencjalne pytanie ing. FHI na zgłoszenie exploatacji niezgodnej z przeznaczeniem, instrukcją i zdrowym rozsądkiem. Ja nie neguję Panstwa problemu, odrzucam argumentację niezgodną z technologią. Co do skupienia proszeę pozostawić mi wolność wyboru Hmmm, czy ja dobrze rozumiem, że FHI uważa, iż pedału gazu NIE WOLNO wciskać do oporu? To na serio? Bo jeżeli tak sądzą, to... po co dali pedał gazu? Przecież to zwykły potencjometr, czasy linek się skończyły, a więc i tak KOMPUTER decyduje, jakie dawki paliwa podać. Jeżeli dali pedał gazu, który po pełnym wciśnięciu daje za mały (lub za duży) opór, to dobrali zły "potencjometr". Jeśli dali dobry "potencjometr" (dobry = idealnie spasowany z innymi podzespołami auta, w tym ECU), to dlaczegóż to nie można go używać w pełnym zakresie? Szyb też nie mogę opuszczać do końca ani nie wolno wycieraczek włączać na max. szybkość? A przy wyprzedzaniu lub sytuacjach awaryjnych to co - mam się skupiać na głębokości wciśnięcia pedału gazu zamiast na obserwacji drogi? A co z pozostałymi (poza Subaru) autami, gdzie operowanie pedałem gazu jest dozwolone w pełnym zakresie i nie przynosi żadnych konsekwencji w postaci "zamulania"? Nieeee, to chyba jednak taki żart Kolegi Grześka :-) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Tu chyba chodzilo o styl jazdy szkodliwy dla silnika .Czyli duże obciążanie motoru przy jego niskiej prędkości obrotowej.Żaden silnik,a zwłaszcza jego układ korbowy tego nie lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawS Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Przerzucając może znowu trochę wątek z personalnych wycieczek na diagnostykę: u mnie wczoraj apogeum objawów auto praktycznie nie nadawało się do jazdy, szarpało i muliło w wiadomym zakresie ponadto zaczął mrugać cruise Wyciągnąłem moją chińską wtyczkę ELM327 podłączyłem i porobiłem parę kółek po okolicy i mam parę pytań: 1. jakiego dobrego softu na androida (nawet płatnego) używacie do diagnostyki próbowałem Piston, Torque free - z tego co widzę nie bardzo mogę w nich logować parametry do pliku 2. na jakie parametry zwracać uwagę poza korektą wyprzedzenia zapłonu Zdziwiła mnie np. temperatura powietrza wlotowego - na zewnątrz jest 16 stopni a czujnik podawał 26 Dodam tylko, że nie było żadnych kodów błędów, po kolejnych uruchomieniach zgasł cruise a objawy się zredukowały (tzn nie szarpie już jak L-ka na pierwszej jeździe ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Zgraj w ECU Explorerze poniższe: Engine Speed (RPM),Manifold Absolute Pressure (Bar),Air/Fuel Learning #1 (%),Air/Fuel Correction #1 (%),Coolant Temperature (°C),Engine Load (%),Rear O2 Sensor (V),Throttle Opening Angle (%),Mass Air Flow (g/s),Intake Air Temperature (°C),Ignition Timing (°BTDC),Vehicle Speed (KPH),Atmospheric Pressure (Bar),Fuel Injector #1 Pulse Width (ms),Air Flow Sensor Voltage (V), Accelerator Opening Angle (%),Learned Ignition Timing (°BTDC), Intake VVT Advance Angle Left (°),Intake VVT Advance Angle Right (°), Air/Fuel Sensor #1 (Lambda),Air/Fuel Sensor #1 Resistance (Ohms), Knocking Correction (°) Przed i po resecie i szukaj korelacji między wystąpieniem knock'a a resztą parametrów. Ja miałem mrugający cruise i ale też check engine jak mi padła pompa wtórengo powietrza (secondary air system). Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez pompik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawS Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 No tak ale z tego co widzę ECU Explorer działa tylko po kablu nie po BT z ELM327 ? Czyżby bez kabla nie mogło się obejść ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Sorry, nie doczytałem . Nie próbowałem nigdy po BT, bo mam tylko kabel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) depnij gaz do oporu, przy 2200 obr Ktoś już napisał: "Who is driving like that!?" W sumie to chyba większośc z nas tak robi. Dojeżdżając do skrzyżowania, na którym nie trzeba się zatrzymać jedziemy z dwójki, podobnie na rondzie, też raczej 2 i obroty ok 2200. W dyszlu z turbiną auto ładnie się odpycha, w przypadku wolnegossaka niezależnie czy depnie się w podłoge czy do połowy auto jedzie podobnie, więc obciążenie układu korbowego chyba nie jest problemem. Większym obciążeniem byłoby chyba redukowanie do jedynki, skok obrotów na 4-5 tys, ale "Who is driving like that!?" wolnnym ssakiem ?? Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez sputnik 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się