Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega pompik dalej nie odpowiada, szkoda.

Nie uważam, żeby ECU pracowało w jakiejś pętli.

Po pierwsze, byłby to mega błąd programisty ( zespołu programistów )

Po drugie takie zachowanie ECU występowałoby od nowości. A jak śledzę dyskusję nie występuje.

Z waszych wpisów można wyciągnąć wniosek, że jest to objaw pojawiający się po kilku latach i większym przebiegu.

Więc może przyczyna takiego zachowania ECU jest inna ?

Może dokładnie przyjrzyjcie się innym podzespołom, które mogę wprowadzać w błąd sterownik. No może nie w błąd, ale w takie zachowanie.

Zastanówcie się nad wpisem Carfita - w jego przypadku ECU tak sterował, bo złą pracę pompy wspomagania odczytywał jako spalanie stukowe.

Może tu jest kluczyk.

Pamiętajcie, że po kliku latach gumy stają się twardsze, pojawiają się luzy.

A moim zdaniem "ogłuszanie" ECU nie jest dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pompik dalej nie odpowiada, szkoda.

Nie uważam, żeby ECU pracowało w jakiejś pętli.

Po pierwsze, byłby to mega błąd programisty ( zespołu programistów )

Po drugie takie zachowanie ECU występowałoby od nowości. A jak śledzę dyskusję nie występuje.

Z waszych wpisów można wyciągnąć wniosek, że jest to objaw pojawiający się po kilku latach i większym przebiegu.

Więc może przyczyna takiego zachowania ECU jest inna ?

Może dokładnie przyjrzyjcie się innym podzespołom, które mogę wprowadzać w błąd sterownik. No może nie w błąd, ale w takie zachowanie.

Zastanówcie się nad wpisem Carfita - w jego przypadku ECU tak sterował, bo złą pracę pompy wspomagania odczytywał jako spalanie stukowe.

Może tu jest kluczyk.

Pamiętajcie, że po kliku latach gumy stają się twardsze, pojawiają się luzy.

A moim zdaniem "ogłuszanie" ECU nie jest dobrym pomysłem.

 

to zależy jak na to spojrzysz :) Czy zła paca pompy powinna być interpretowana jako spalanie stukowe? Musisz też odróżnić "ogłuszanie" ECU od poprawnej filtracji sygnałów. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdżę salonowym Foersterem z 2012 roku 2.0 benzyna przebieg 40000 km.  Od nowości występuje w nim problem szarpania i objawów wymienianych w temacie.  Nie preferuje kręcenia auta i dla mnie użytkowe obroty to pomiędzy 2000 – 3500 rpm. Jak przychodzi przyspieszyć od 2000 obrotów to samochód nie wie czy przyspieszać czy się krztusić. Generalnie żona mi powtarza, że kupiłem sobie muła.

Przeczytałem całe to forum i wymianę doświadczeń. Wiele jest porad o zastosowanie filtra RC lub inne sposoby ogłuszenia czujnika spalania stukowego. Dla mnie osobiście są to metody niepoparte testami, jakie może wykonać tylko producent, który dysponuje pełną specyfikacją produktu.  Nie jest to zarzut do tych, co próbują na własną rękę zrobić coś z tym problem, ale całkowicie nie rozumie podejścia importera oraz producenta.  Nie znalazłem innej marki samochodu, która by miała tyle problemów w temacie tego czujnika.  Skoro Subaru nie może sobie poradzić z czujnikiem to boje się myśleć o całej reszcie podzespołów.  

 

Ale skoro już mam to auto to też zacząłem walczyć z problemem na własną rękę.  Resetowałem komputer przez odpinanie klem akumulatora, ale to pomaga (lub subiektywnie wydaje się że pomaga) na krótko.  Od około 10000 przebiegu tankuje 98 benzynę, co daje pewną poprawę lub sugeruje kierowcy, że jest lepiej.  Ale problem ciągle jest .

Jakiś miś miesiąc temu już nie wytrzymałem a tym „mułem” i odkręciłem kluczem 12 ten sławny czujnik i powiesiłem go na drucie.  Po przejechaniu gdzieś 200 km auto wreszcie zaczęło jeździć. Przeskok jest tak duży jakby mu przybyło ze 50 koni. Auto płynnie przyspiesz od 1500 obrotów i nie szarpie.  Przejechałem tak z 2000 km i zastanawiam się co dalej.  Rozwiązanie jest mało techniczne, ale jak pomyśle o przykręceniu czujnika z powrotem na swoje miejsce i szarpaniu to już wole ryzyko wyjścia tłoków przez blok silnika.

 

Moja metoda jest prymitywna, wielce ryzykowna, ale skuteczna. Szkoda tylko, że producent nie dba o klientów a importer zamiast wysyłania, co miesiąc mi do domu magazynu subaru w celu budowania relacji z marką nie zajmie się tematem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżę salonowym Foersterem z 2012 roku 2.0 benzyna przebieg 40000 km.

Ale w tym aucie siedzi zupełnie inny silnik.Wątek traktuje o silniku EJ20 a w MY12 masz FB20,ciut inne rozwiązania i sterowanie silnikiem. ;)

Zgłaszałeś te objawy w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w naszym elitarnym klubie. ;-((

 

Też nie rozumiem podejścia Subaru do tematu, ale widać klient ma się męczyć i nie marudzić...

 

W przypadku tak nowego auta serwis powinien to skutecznie naprawić, a nawet na gwarancji wymienić cały silnik i co tam by chciał byleby jeździł

jak normalne auto.

Fakt masz silnik trochę inny, ale jak widać nadal z problemem ze sterowaniem silnikiem przez ECU.

 

 

Przy Subaru pierwszy raz spotykałem się, że ASO nie ma procedury 100% sposobu naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy szarpania zgłaszałem w ASO przy przeglądzie 15 tyś , 30 tyś oraz przy akcji serwisowej kiedy wzywano użytkowników na poprawę jakiegoś zabezpieczenia korozyjnego.

W każdym przypadku słyszałem ze mam wgrane najnowsze oprogramowanie i wszystko jest ok.

Klasyczna procedura ASO. Rozumiem, że masz już po gwarancji? Na Twoim miejscu walczyłby z ASO mimo tego, ponieważ zgłaszałeś usterkę podczas jej trwania.  Szok, że problem również występuje w FB20. Widocznie używają ECU o podobnej konstrukcji, a silnik ma tu mało wspólnego z problemem.

 

Czy możesz sprawdzić jaki masz sterownik? Czy jest to może Hitachi?

 

Z mojej strony jedyne pośrednie rozwiązanie to modyfikacja hardware'owa ECU, co nie rozwiązuje źródła problemu. Mam teraz odszumione wejścia i masy na płytce ECU i stłumione wejście KS filtrem RC również na płytce. Inaczej jest ryzyko, że szumy zostaną zebrane na wiązce. Mam też lekko "skorygowane" sterowanie AVCSami, ale to nie we wszystkich jednostkach pomaga. Więcej info na PW (nieautoryzowany serwis).  U mnie teraz jest niby OK, ale jeżdżę na LPG i nie bardzo przejmuję się spalaniem stukowym ( na własną odpowiedzialność). Nie wiem, czy prawdziwy stuk zostanie wykryty. Powyższe dowodzi, że auto jest sprawne i potrafi jechać na Pb jaki i LPG. Kilkukrotna diagnostyka dowiodła, że wszystkie inne podzespoły są sprawne, a pomogła tylko modyfikacja ECU. Mimo to nie jestem zadowolony z tego rozwiązania i wciąż oczekuję od Subaru cywilizowanego podejścia do klientów. Jest to typowa wada fabryczna, gdzie inne marki zapewne zapraszałyby dawno kierowców do serwisów, a tutaj mamy brak kompetencji i "ten typ tak ma". 

 

Czego oczekujemy od SIP / FHI jest tu: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/82282-fa%C5%82szywe-spalania-stukowe-w-20-na-wadliwe-ecu/

 

Na razie krokiem do przodu jest darmowa diagnostyka w ASO, ale jeżeli wszystko inne jest sprawne, to odpowiedź już znasz. Pod koniec września SIP zobowiązało się do poruszenia problemu z FHI.

 

Uważam, że sprawę trzeba będzie wreszcie nagłośnić jeżeli SIP nie podejmie konkretnych działań. Moje auto przed zakupem stało tygodniami w ASO z tym problemem, ale nigdzie nie było to odnotowane. Kupując auto, mimo sprawdzenia jego historii, wbiłem się na niezłą minę. Nie ułatwia to również Centrali analizy podjętych działań serwisowych względem ich skuteczności, a mnie kosztowało dużo pieniędzy i czasu. Zaznaczę jeszcze, że ASO nie zaproponowało mi żadnego rozwiązania (np. podmiana ECU na próbę itp.)  i odesłało z niesprawnym autem do domu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to cyk,

Subaru Polska zaczyna intensywnie promować na fejsbooku Levorga,

Może należy w kulturalny i nie natarczywy sposób zapytać czy ten model jest pozbawiony problemów "odziedziczonych" z Legacy ? Oraz czy Subaru również zamierza przyszłych użytkowników Levorga zostawić z problemami po okresie gwarancji ?

Psując trochę tę atmosferę pikniku i promocję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten model jest pozbawiony problemów "odziedziczonych" z Legacy ? Oraz czy Subaru również zamierza przyszłych użytkowników Levorga zostawić z problemami po okresie gwarancji ?

Nie jestem w temacie - możesz przybliżyć o jakie problemy chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy ten model jest pozbawiony problemów "odziedziczonych" z Legacy ? Oraz czy Subaru również zamierza przyszłych użytkowników Levorga zostawić z problemami po okresie gwarancji ?

Nie jestem w temacie - możesz przybliżyć o jakie problemy chodzi?

 

Jesteś w temacie, nawet w tym konkretnie :) Poczytaj od pierwszej strony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy ten model jest pozbawiony problemów "odziedziczonych" z Legacy ? Oraz czy Subaru również zamierza przyszłych użytkowników Levorga zostawić z problemami po okresie gwarancji ?

Nie jestem w temacie - możesz przybliżyć o jakie problemy chodzi?

 

Jesteś w temacie, nawet w tym konkretnie :) Poczytaj od pierwszej strony :P

 

Temat przerobiłem od deski do deski, bo sam szukałem Forka SG i bałem się tego problemu. Ale mi chodziło o problemy "odziedziczone z Legacy" :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, wszystkich również jak koledzy wyżej mam taki sam problem przydławia się autko na 1 biegu jak chce szybko ruszyc ...1000-1500 rpm potem ladnie idzie ;) a mam subaru impreze 2.0 N/a 125 km 

 

W tym zakresie, przy tej mocy przy tej masie i przy tym napędzie obstawiał bym raczej fizykę, ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...