Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

 

@@wilkor ale Ty masz zupełnie inny silnik,chyba?

W tym przypadku problem może leżeć zupełnie w innym miejscu.  

 

To prawda, ale jeśli przeszczepili ten sam czujnik spalania stukowego i jego filtry/algorytmy sterujące może być dokładnie tak jak w starszych Forkach.

 

Czy mając Forki na gwaracji mogę, możmy zrobić to co Wy ? Czy ASO może wykonać powyższy zabieg ?I generalnie jek to się robi. Mam Forka, więc jestem już bliżej niż dalej ;-)

 

Na gwarancji trzeba przede wszystkim kołatać do ASO. Typowo pomaga reset - na jakiś czas. Jeżeli w nowych Forkach problem jest podobny jak wcześniej, może pomóc paliwo o wyższych oktanach, ale zwykle można to zaobserwować jako wolniejsze zamulanie po resecie a nie natychmiastowa poprawę. ECU który ma już maksymalnie cofnięty zapłon w ww. zakresie obrotów bardzo wolno wraca do mapy bazowej (w każdym razie w moim Forku).

Bardzo wolno... ale jednak. Sprawdziłem: lekko zamulone auto (nie tylko odczucia kierowcy, ale też logi z EcuExplorera) -> Shell 100 oct nitro -> 300km trasa (normalna jazda - żadne szaleństwa) -> auto odmulone bez resetu (logi bez cofania zapłonu). Podsumowując myślę, że na gwarancji tylko ASO, reset i eksperymenty z paliwem (oczywiście jeżeli przyczyna nie jest całkiem inna).

Już chyba pisałem ale powtórzę: W ASO Koper mechanik powiedział, że to wszystko wina słabego paliwa w Polsce :rolleyes: . Twierdził, że w Niemczech problem nie występuje. Zalecił raz na kilka baków 100 oct Shell.

A i jeszcze jedno Ten Typ Tak NIE Ma - auto bez muła jeździ całkiem przyzwoicie

 

Jeżeli mówił Tobie to mechanik w ASO Koper, to chyba mówił to w różowych okularach.....:)

Kochani wyrywkowo przegladam ten wątek , ale tu jak widze jest kilka problemow , i dotyczacych zupelnie innych aut , z innymi  sterownikami itp. a wszyscy chca wkladac do jednego worka :(

Inny jest problem w N/A 98-03 , a jeszcze inny w DOHC 2.0 , a tu widze że wszyscy wrzucają problem i rozwiazania  z lat 99 , i te same do 2007. Sorry , ale to dwa swiaty , inne problemy i inne rozwiazania . 

Nasuwa się więc pytanie, rocznik 93` bez T - bez zarzutu, rocznik 97` bez T - bez zarzutu, rocznik 06` bez T - zamuła wpadła mi około 96 tysi na blacie, wszelkie cudawianki z opisywanych w forach były przerabiane, wyeliminował padalca tylko i wyłącznie fix Garrego (samochód sprzedałem, do dziś kolega nie posiada problemu), rocznik 07` bez T - zamuła wpadła około 80 tysi, fix Garrego nie pomógł i bedę dziś tworzył skuti`ego..

Jaka więc może być różnica..? Silnik ten sam, wersja ta sama, inny soft? Byłbym wdzięczny za info..

Pozdrawiam, 

Lukim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym temacie obstawiałbym jako główny powód problemów jakość paliwa. Kupiłem Legacy 2.0R 2009. Jestem drugim właścicielem. Auto od samego początku serwisowane w ASO Subaru w UK. Przegladajac faktury znalazlem zapis o zdiagnozowanych problemach w zakresie 2k-3k obrotów. Pomogł reset i rada by stosować paliwo tylko dobrej jakości. Poprzedniemu właścicielowi zdarzało się tankowanie na Tesco. Po czym tankował tylko na Shellu. Od zakupu leje również tylko 95 na Shellu. Podczas wizyt w PL rowniez tylko Shell. Problem jak dotąd się nie powtarza. Pisze o tym bo może to komuś pomoże.

 

PS:

W Niemczech korzystałem z chyba każdej dostepnej przy autostradzie stacji bez problemu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie paliwo w dystrybutorze nie ma wiele wspólnego z szyldem na stacji, poza Lotosem i Orlenem (choć i tu bywało różnie).

 

 

 

Ja w tym temacie obstawiałbym jako główny powód problemów jakość paliwa

Jako przykład, dam auto które jeździ na 95, 98 i LPG i na każdym zamula, i to jest wg Ciebie problem paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie paliwo w dystrybutorze nie ma wiele wspólnego z szyldem na stacji, poza Lotosem i Orlenem (choć i tu bywało różnie).

 

 

Ja w tym temacie obstawiałbym jako główny powód problemów jakość paliwa

 

Jako przykład, dam auto które jeździ na 95, 98 i LPG i na każdym zamula, i to jest wg Ciebie problem paliwa...

Mój ojciec ponad 30lat pracuje w Orlenie (kiedyś CPN ;) i powiem tyle stacje Orlen omijam z daleka :P

Pomimo tego, że towar ma to samo źródło jakość może być różna. Droga od rafinerii do dystrybutora jest długa, wiec to samo da się sprzedać pod różnymi szyldami za różną cenę. Ogólnie temat rzeka, nie wydaje mi się żeby ten temat zyskał na rozszerzaniu go o opisy praw jakimi rządzi się polski rynek paliwowy.

Podsumowując, wszystko wskazuje na to , ze Shell "zasłużył sobie" na lepsze dostawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, a u mnie muł znów się pojawił! Wymiana wtrysków LPG pomogła widać na ok. 2500 km :-( Komputer nie był resetowany przy wymianie wtrysków i auto się "samo" naprawiło, a od niedzieli znów szarpie i cofa kąt wyprzedzenia zapłonu masakrycznie, tylko... w ciut wyższym zakresie obrotów niż dawniej. Zrobiłem wykresy, potem reset, pojeżdżę znów kilka dni na benzynie dla porządku, żeby zobaczyć, czy się na "normalnym" paliwie nie pojawi (zapewne nie), a potem znów do gaziarzy... :(  Kurczę, mają jakiś niefart z moim Subarakiem, tyle zrobili i ludziom śmigają a z moim ciągle coś z tym LPG jest nie tak... :angry:  Teraz po resecie przygotowałem sobie szablon zrzucania takich danych, żeby widzieć, czy i kiedy słyszy "stuki" i ew. czy nie są z czymś dziwnym powiązane (naciskanie sprzęgła, hamulca, włączanie klimy itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

mam problem z połączeniem filtra stuki`ego....

Poproszę o pomoc, gdyż po rozcięciu przewodów dochodzących do kostki czujnika stukowego, okazuje się, że grubszy (szary) ma ekran w postaci drucików, a w środku jest jasny przewód, pomarańczowy jest tylko pojedyńczy....

Który to je st przewód sygnałowy i do czego doczepiam druty ekranowe...?

Wyślę fotki na pw

Edytowane przez LukiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, właśnie chodzi o to że oplot ekranu kończył się przed wtyczką...:( Zapewne jest podłączony ekran z drugiej strony do masy. Pytanie teraz czy mam masować przy wtyczce drugą stronę?


Ok, nie doczekałem się podpowiedzi, więc opiszę krótko. Fix Garrego nie pomógł (wstawiony około pół roku temu i wyrzucony dziś), Fix Stuki`ego problem rozwiązał ładnie (ciekawe na jak długo....).

Ekran zaślepiłem nie podłączając jego nigdzie(najwyraźniej jest podłączony przy centralnym sterowaniu).

Więcej info i fotki na prv.

Pozdrawiam,

Łukasz

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, może ktoś wie: w ROMRaider mam taką pozycję jak "Knocking signal #1". Nie ma #2 ani żadnego innego. Czy logowanie tego parametru (może przyjmować wartości tylko 0-1) pokaże mi, ile miałem "stuków"? To jest dokładnie to, co "słyszy" ECU z czujnika stukowego czy może muszę monitorować inny parametr? Chciałem zobaczyć, kiedy i w jakich okolicznościach rejestrują się u mnie stuki, bo może to wcale nie przez spalanie stukowe cofa mi się zapłon, tylko z innego powodu? Może jakieś inne korekty na to wpływają, lambda czy coś? Chciałem wiedzieć, ile stuków i kiedy (np. przy jakich obrotach) się pojawia. Skoro i tak jeżdżę do pracy i z powrotem, to mogę sobie na laptopie obok klikać i tydzień cały, żeby się w korkach nie nudzić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, może ktoś wie: w ROMRaider mam taką pozycję jak "Knocking signal #1". Nie ma #2 ani żadnego innego. Czy logowanie tego parametru (może przyjmować wartości tylko 0-1) pokaże mi, ile miałem "stuków"? To jest dokładnie to, co "słyszy" ECU z czujnika stukowego czy może muszę monitorować inny parametr? Chciałem zobaczyć, kiedy i w jakich okolicznościach rejestrują się u mnie stuki, bo może to wcale nie przez spalanie stukowe cofa mi się zapłon, tylko z innego powodu? Może jakieś inne korekty na to wpływają, lambda czy coś? Chciałem wiedzieć, ile stuków i kiedy (np. przy jakich obrotach) się pojawia. Skoro i tak jeżdżę do pracy i z powrotem, to mogę sobie na laptopie obok klikać i tydzień cały, żeby się w korkach nie nudzić :-)

Myślę, że tak, a lambda nie ma nic do rzeczy. Połamana świeca którą mi założył jeden z Aleji Krakowskiej w Wawie+zamułka=dziura w zaworze, więc zawsze można gdybać i zaczynać od d... strony.., a potem wszystkiego się wyprzeć jak to zrobił w/w partacz u mnie. Wg mojego punktu spojrzenia na elektrykę wraz  z elektroniką w naszych silnikach z zamułką, patologia leży właśnie w elektryce/elektronice z oprogramowaniem tylko i wyłącznie, a nie w danych podzespołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

 

Dwa dni temu zrobiłem reset ECU w moim Legasiu poprzez odłączenie akumulatora... Przy pierwszym uruchomieniu po resecie auto miało głupawkę, traciło obroty przy hamowaniu na tyle mocno, że zapalały się kontrolki i silnik prawie gasł. Po krótkiej przejażdżce wszystko wróciło do normy i cieszyłem się jazdą z pełną mocą silnika - bez problemów z czujnikiem spalania stukowego. Dzisiaj (po dwóch dniach) problem znowu powrócił :( i mam wrażenie, że tym razem jest gorzej niż przed resetem... Nagrałem 4 filmiki, jednak nie odzwierciedlają one dokładnie tego co jest w rzeczywistości. Samochód przy obrotach około 2 tys. traci moc, obroty "wariują" w górę i w dół, do tego dochodzi poszarpywanie. Jak już uda mu się osiągnąć 2,5 tys. obrotów to odczuwalne jest szarpnięcie i auto jedzie już normalnie... 

Dorzucam link do mojego kanału na YouTube, są tam filmiki, które dzisiaj nagrałem, zapraszam do oglądania :)

 

https://www.youtube.com/user/czarmat/videos

 

P.S. Dodam tylko, że widoczne na filmach utrzymywanie obrotów w okolicach 2 tys. nie jest moim zamierzonym celem, auto po prostu nie chce jechać pomimo wciśniętego pedału gazu... Na filmach widać także jak obroty "falują" w górę i w dól w granicach 1,8 - 2,1 tys. 

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

 

Dwa dni temu zrobiłem reset ECU w moim Legasiu poprzez odłączenie akumulatora... Przy pierwszym uruchomieniu po resecie auto miało głupawkę, traciło obroty przy hamowaniu na tyle mocno, że zapalały się kontrolki i silnik prawie gasł. Po krótkiej przejażdżce wszystko wróciło do normy i cieszyłem się jazdą z pełną mocą silnika - bez problemów z czujnikiem spalania stukowego. Dzisiaj (po dwóch dniach) problem znowu powrócił :( i mam wrażenie, że tym razem jest gorzej niż przed resetem... Nagrałem 4 filmiki, jednak nie odzwierciedlają one dokładnie tego co jest w rzeczywistości. Samochód przy obrotach około 2 tys. traci moc, obroty "wariują" w górę i w dół, do tego dochodzi poszarpywanie. Jak już uda mu się osiągnąć 2,5 tys. obrotów to odczuwalne jest szarpnięcie i auto jedzie już normalnie... 

Dorzucam link do mojego kanału na YouTube, są tam filmiki, które dzisiaj nagrałem, zapraszam do oglądania :)

 

https://www.youtube.com/user/czarmat/videos

 

P.S. Dodam tylko, że widoczne na filmach utrzymywanie obrotów w okolicach 2 tys. nie jest moim zamierzonym celem, auto po prostu nie chce jechać pomimo wciśniętego pedału gazu... Na filmach widać także jak obroty "falują" w górę i w dól w granicach 1,8 - 2,1 tys. 

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Osobiście po bardzo wielu podbojach, odwiedzeniu kilku polecanych przez ASO warsztatów w Wawie i wszystkich ASO w mazowieckim i lubelskim, z mega przykrym doświadczeniem na Al. Krakowskiej, proponuję nie tracić czasu, pieniędzy ani nerwów i przeanalizować sens założenia jednego lub drugiego emulatora (fix Garry`ego, lub Stuki`ego).... i mieć problem z mety rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dał jeszcze jedną szansę ASO. Przypominam, że wczoraj wystartowała akcja serwisowa w Polsce w związku z tą usterką, a ASO powinny być przygotowane na tą przypadłość. Jak piszesz, że byłeś w ASO to pkt1 i pkt2 akcji serwisowej będziesz miał wykonany za darmo więc warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dał jeszcze jedną szansę ASO. Przypominam, że wczoraj wystartowała akcja serwisowa w Polsce w związku z tą usterką, a ASO powinny być przygotowane na tą przypadłość. Jak piszesz, że byłeś w ASO to pkt1 i pkt2 akcji serwisowej będziesz miał wykonany za darmo więc warto spróbować.

Ja jadę za tydzień w piątek do ASO. Dam znać jak wypadła wizyta i co zaoferują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po resecie ECU jeżdżę sobie kilka dni z laptopem na siedzeniu obok, zrzucam logi i zaczynam mieć ciekawe przemyślenia i jedną koncepcję. Mam nadzieję, że SIP coś mi sprezentuje za mój wkład naukowy i poświęcony czas, bo być może ułatwi im to usuwanie problemu w innych autach (mój niestety był z innego kraju UE, nie z PL) ;)   Zanim jednak zbiorę odpowiednio dużo materiału badawczego, zadam kilka pytań i będę wdzięczny, jeżeli ktoś znający się na pracy komputerów pokładowych w autach, mapach i innych takich sprawach powiedział mi coś na ten temat.

  1. Czy dla ECU istotne jest, na przestrzeni jakiego czasu rejestruje spalania stukowe? Chodzi mi o to, czy równorzędne dla ECU będą takie dwie sytuacje: a). jeżdżenie przez tydzień po 2 godziny, w czasie których załapuje 1 stuk dziennie (załóżmy, że prawie przy tych samych obrotach), czyli na 14 godz. jazdy mamy 7 stuków, równomiernie rozłożonych;  B). jeżdżenie jw. przez 2 godz. dziennie, przy czym te 7 stuków rejestrowanych jest tylko w ciągu ostatniego dnia, czyli ostatnich 2 godzin. Mapy takich dwóch tygodni będą różne czy takie same?
  2. Stuki są bardziej prawdopodobne przy silniku zimnym czy w pełni rozgrzanym? Zakładam identyczną jazdę w obu przypadkach.
  3. Poziom wciśnięcia pedału gazu ma znaczenie dla szansy wystąpienia stuków?
  4. A gwałtowność wciskania gazu?
Edytowane przez Tichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dał jeszcze jedną szansę ASO. Przypominam, że wczoraj wystartowała akcja serwisowa w Polsce w związku z tą usterką, a ASO powinny być przygotowane na tą przypadłość. Jak piszesz, że byłeś w ASO to pkt1 i pkt2 akcji serwisowej będziesz miał wykonany za darmo więc warto spróbować.

Jest jakaś oficjalna informacja na stronie SIP na temat tej akcji? Co będzie robione w ramach akcji serwisowej i jakie auta się kwalifikują?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiecie jak to będzie... U mnie teraz nie ma problemu wiec jak pojadę to ASO powie że przecież wszystko działa. Jak problem się pojawi to pierwszy krok w ASO to czyszczenie przepustnicy i przy okazji opięcie aku więc i reset ECU co doraźnie rozwiąże problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję że nie, przecież Dyrekcja napisała:

 

 

 

Wykonanie jazdy próbnej samochodem z podłączonym diagnoskopem w celu weryfikacji występowania opisanego problemu z uwzględnieniem analizy sygnałów o korekcie zapłonu.

 

Czyli ASO ma zweryfikować czy są "stuki" i przeanalizować korekty, a nie tylko przejechać się bez komputerka.

Chyba, że ASO to część o analizie sygnałów sobie daruje...

sprawdzisz będziesz wiedział. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytałem ostatnich kilkunastu stron tego tematu, ale może coś wniosę. u mnie się poprawiło, niejako dwuetapowo:

- pierwszy krok to zmiana stacji paliw, zawsze lałem na bp, kiedyś spróbowałem statoila i od razu się polepszyło. potem jeszcze jakieś orleny i generalnie wszędzie poza bp było lepiej. potwierdza to słyszane opinie, że na bp w krakowie jest syf, a im mniej w baku tym gorzej. niemniej bez względu na paliwo czasem jeszcze problem występował

- jakiś czas temu zrobiłem remont skrzyni i od tamtej pory jest spokój, wymienione min łożyska, które już hałasowały. czujnik jest całkiem blisko skrzyni, u mnie widocznie był to na tyle duży szum, że czujnik interpretował go jako stuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lestat Też by mi się nie chiało czytać 40 stron (chociaż Dyrekcji się chciało - szacun), nie mniej jednak... a zresztą pozwolę sobie na autoplagiat:

 

Gdyby w aucie wszystko działało i nic nie generowało szumów to problemu by nie było. Gdyby KS był idealny i nie zbierał żadnych szumów to wszystko by działało. Gdyby filtr przed ECU był idealny i odfiltrowywał wszystko poza spalaniem stukowym to też wszystko by działało. Gdybym ECU miało sprytny algorytm który softowo oddziela ziarna od plew to też wszystko by działało. Wystarczy że jeden z tych elementów jest idealny i problemu nie ma.

W praktyce różne elementy w aucie generują szumy, KS jak twierdzi ASO zbiera szumu od wtryskiwaczy, filtracji przed ECU nie działa poprawnie albo nie ma jej wcale, Soft ECU radzi sobie słabo lub wcale z poprawną interpretacją otrzymanych sygnałów.

 

 

a odnośnie paliwa, to wiesz że w Polsce paliwo masz albo z Lotosu albo z Orlenu niezależnie na jakiej stacji tankujesz? Nie ma żadnego paliwa Shella, Shell jedzie do rozlewni Orlenu, tankuje w cysternę benzynę i jedzie na stację Shella gdzie w magiczny sposób benzyna drożeje o 20gr "bo Shell". Nie znaczy to oczywiście że jakoś benzyny wszędzie jest taka sama a to dlatego że wiele zależy od tego jak jest przechowywana, ale znaczy to że nie ma sensu uogólniać BP>ORLEN>SHELL<LOTS<TESCO itp... 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...