Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

A co to za silnik?

2.0 DOHC

To jak soft i tak nie pomaga w 100% to jest sens? Nie prościej i taniej odpinać klemę?

Po wgraniu softu też się rozkodowywuje

 

Jaki koszt wgrania softa? Tak z ciekawości pytam

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Z tego co się orientuję w ASO to koszt 160 zł.

Od razu po wgraniu auto jechało jak szalone ale może rzeczywiście dlatego że pierwszy efekt wgrania to reset.

Po wgraniu softu na pewno mniej odczuwam mulenie niż wcześniej.

Edytowane przez markos007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , myślę że winowajcą dławienia jest boost sensor tzw czujnik podciśnienia, wraz z czujnikiem ITA w puszce filtra.

Porównajmy silnik 2.2 np legancy on posiada właśnie przeplywke w to miejsce, może tu jest diabeł pogrzebany bo czemu gdzieś tam piszą że padający przepływomierz to dziura w zakresie obr 2000 - 3000 tys i w ogóle czytałem ,że 1.6 ma jakby szybsza reakcję na pedał gazu spróbujcie wyczyścić styki może to pomorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , myślę że winowajcą dławienia jest boost sensor tzw czujnik podciśnienia, wraz z czujnikiem ITA w puszce filtra.

Porównajmy silnik 2.2 np legancy on posiada właśnie przeplywke w to miejsce, może tu jest diabeł pogrzebany bo czemu gdzieś tam piszą że padający przepływomierz to dziura w zakresie obr 2000 - 3000 tys i w ogóle czytałem ,że 1.6 ma jakby szybsza reakcję na pedał gazu spróbujcie wyczyścić styki może to pomorze.

Niewiem jak to dokładnie jest bokserach, ale w moim jedyny czujnik jaki jest na drodzę od puszki do przepustnicy? to właśnie przepływka. W moim przypadku wygląda ekstra i jest ori. Jak narazie, kilkugodzinny brak pradu załatwił sprawę "dziury".

Jak się znowu zacznie to najpierw odepnę przepływkę i zobaczę jak będzie

 

PS. Co to za wielka puszka plastikowa na górze silnika, dochodzi do niej rura od filtra powietrza? Głupie pytanie ale co tam jest?

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowo obudowa rezonatora

 

SlawS

Strasznie wielka ;)

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ja już się nacieszyłem brakiem dziury. Rano zatankowałem benzynki, tak żeby było pół zbiornika...i co? Na piątce od 2000obr do 2500 niechce jechać, to samo na czwórce i trójce. Na 1 i 2 nieczuć że się dławi.

Ja p...... cycki opadają.

Czy to znaczy że przy tankowaniu benzyny coś mu sie przestawia?

Gaz tankowałem w poniedziałek i nic sie nie stało, a tu rano taki zonk

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez don-legaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tyle pomaga reset. Mam namiar na ponoć skuteczne rozwiązanie, ale wypróbuję je dopiero pod koniec miesiąca. Jakby co to priv, a w listopadzie dam znać, co z tego wyszło. Może trzeba będzie w końcu przenieść wątek do nielegala...  :angry: Niezależnie @Maciek83 też jest zadowolony ze swojej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tyle pomaga reset. Mam namiar na ponoć skuteczne rozwiązanie, ale wypróbuję je dopiero pod koniec miesiąca. Jakby co to priv, a w listopadzie dam znać, co z tego wyszło. Może trzeba będzie w końcu przenieść wątek do nielegala... :angry: Niezależnie @Maciek83 też jest zadowolony ze swojej naprawy.

To się odezwę ;)

Teraz legaś stoi na odpiętym + zaraz do domciu to podłącze. Może pojeżdże na benzynie i ostrzej żeby pod sobie mapy napisał. Sam niewiem.,

Najlepsze że według komputra mam spalanie 13,8l, a jeżdże na gazie, trasa w mieście ale na drogach z ograniczeniem do 70km/h (jedzie się 90 ;) ), dwa pasy. Dziennie zrobię około 30km.

Niewiem czy to dużo czy mało.

Poprzednim autem, mondeo tdci, miałem średnią 6,8l

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

post-27421-1476283116,1887_thumb.jpg

 

Przy podpinaniu aku znalazłem takie coś...pucha na górze silnika...zacząłem szukać węża i...znalazłem. Musieli nie podłączyć jak wkładali silnik.

Wąż założony, aku podpięte, zaraz w drogę i znowu ustawianie radia

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś cały wątek o spalaniu, ale chyba nie zamierzasz porównywać naszych bokserków łakomczuszków do tdci? :biglol:

Nie no skąd

A propos, w drodze do domu muł przeszedł w zakres od 2500 do 3200 z 2000-2500

Może aku za krótko odpięte? Zostawiłem odłączony na całą noc. Już mi ręce opadają...

Stukowiec może być winny? Gdzie on wogóle jest?

 

Jedno pytanie z innej beczki, mam wrażenie że brakuje mi z dwóch bezpieczników, niektóre miejsca są puste fabrycznie a w kilku widać styki.

Po obrazku ktoś stwierdzi może czy jest git?

Może czegoś brakuje i głupieje

6633860caec98aa23c4287ecad9d216f.jpg

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie muł zanika i pojawia się przy różnych obrotach, ale te 3200 to jest górna granica występowania (podobno nie tylko u mnie). Nie wiem, czy odpinanie aku na dłużej niż kilkanaście minut coś jeszcze może zmienić. Taki reset i tak nie wyczyści wszystkich danych adaptacyjnych. Stukowiec jest pod wspomnianą - za przeproszeniem - obudową rezonatora :) Tylko zanim go odkręcisz, poczytaj o montażu, bo jest dość newralgiczny dla prawidłowego działania i bez klucza dynamometrycznego bym nie ryzykował.

On "może" być winny, jak również kilkanaście innych rzeczy, ale w wielu przypadkach przyczyna leży po prostu w sknoconym ECU/sofcie i jest de facto nienaprawialna (ja chyba w akcie rozpaczy założę zewnętrzny filtr, ale nie dam głowy, że on nie osłabi reakcji na prawdziwe stukanie). Przejrzyj ten wątek (i jeszcze jeden równoległy), bo naprawdę niesposób tu streścić wszystkich metod, które były próbowane i w niektórych samochodach ponoć pomagały. Generalnie im bardziej skuteczna metoda, tym bardziej ryzykowna dla silnika, więc każdy musi sam podjąć decyzję. Ja w każdym razie nie chcę dłużej ryzykować dzwonu na skutek nagłego przymulenia.

 

Rozkład bezpieczników powinieneś mieć w instrukcji, może to po prostu jakieś opcjonalne wyposażenie.

Edytowane przez bvb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruchu miejskim aż tak to nie jest odczuwalne, ale jak chcesz sprawniej ruszyć to pupa...

Dzisiaj jak mi alfa 159 jtd na tyłek siadła od świateł to musiałem spasować i dać na prawy, a jechała kobita i w AT

 

Prze....ne jak ci fura muli, chcesz skręcić w lewo, kita a tu zonk zostajesz w połowie jezdni i tragedia gotowa...a ja jeszcze dwójke dzieci wożę!

Że taka marka jak subaru, japończyki taką fuszere od.....ć, głowa mała

Najdziwniejsze że zaraz po tankowaniu go zamuliło, wcześniej było git.

Podpytam się jutro w tym serwisie koło roboty czy mają program subaru, może by jakieś błędy wyszły

 

Czy po resecie, i od razu jeździe na gazie, komp pokazuje spalanie chwilowe gazu (oczywiście zbliżone)? Może tak się ustawić?

 

 

 

 

 

 

 

Witam.

Więc tak, auto stało przez noc, z wtorku na środę, w celu resetu.

Do dzisiaj śmigało jak głupie, na piątce przy stałej prędkości 90km, chcąc wyprzedzić zaczął stało się, mulenie

 

Co kilka dni odpinanie aku...

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez don-legaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

świecąca i migająca kontrolka cruise może oznaczać problemy z EGR, poszukaj tematu błędu P2441 ten błąd występuje po jakimś czasie mrugania cruise ( u mnie wystąpił) po czyszczeniu zaworów EGR i całego tego ekologicznego badziewia problem minął. Faktycznie mam wrażenie, że mulenie wtedy narasta.

Najczęściej te zawory blokują się w zimne wilgotne dni - tak jak teraz.

Wiem, że to brzmi jak czary-mary ale gdzieś czytałem, że może to też oznaczać niedokręcony wlew paliwa-układ jest podciśnieniowy i coś tam gdzieś ucieka - ale nie potwierdzam tego - u mnie pomogło czyszczenie.

 

SlawS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak bedzie rano. Kontrolki może nie być, ale z muleniem nie wiadomo.

Ostatnio aku odpiąłem z miesąc temu i do tej pory była bajka.

Jakby sie mi pojawiła z chekiem to bym podpiął komputer...

Jak to dobrze że ten motor tak genialnie brzmi, i wygodnie sie jeździ, bo już dawno kopnął bym go w d...ę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 1020km bez mulenia  :puchar:, sprawę fałszywego spalania stukowego uważam za zamkniętą.

 

Jeden z powszechnie uznanych warsztatów, których nazwy na Forum się nie wypowiada, odfiltrował mi sygnał z czujnika. O ile mogę potwierdzić całkowite ustąpienie dławienia, to przyjąłem na wiarę, że patent nie upośledza słyszalności prawdziwych stuków (w rozmowie bardzo poważnie traktują potrzebę istnienia sprawnego czujnika, ale ocenę ryzyka pozostawiam zainteresowanym). Więcej szczegółów na privie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z Foresterem 2.0 X 158. Może ktoś polecić jakiś warsztat w Bydgoszczy albo w okolicach, gdzie warto by było się udać z tym problemem?

Do tej pory wymieniłem filtr powietrza - oczywiście bez zmian.

Potem wymieniłem sondę lambdę, co trochę pomogło bo przestał gasnąć.

Następnie świece, przy czym okazało się, że druga masa od komputra była luźna, po podpięciu jej przestało szarpać na trochę (może efekt odłączenia akumulatora)

Następny był przepływomierz, nowy pokazauje jakieś 3 stopnie Celcjusza różnicy.

Zaraz po wymianie nie szarpał ale nie miał mocy. A teraz to różnie, chwile jedzie ok i często przymula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu wypowiadałem się w tym wątku. U mnie, wgranie nowego oprogramowania nic nie dało. Przepływka, lekko przybrudzona, widzi za mało powietrza. Mycie różnymi wynalazkami nic nie daje. Tak, jak w którymś z wątków pisał chyba Carfit, należy to dokładnie umyć w myjce ultradżwiękowej. Moja wolnossąca miała tę przypadłość przy ok. 60 kkm. Teraz ma 10 lat, 130 kkm i spokój. (Jeżdżę trzema). Kochani, nie ma tak, że technika wszystkich przerasta. Przyczyna jest jasna - zbyt uboga mieszanka. Dlaczego ? Szukajmy.

Tak na marginesie - wybuchłem silnik w moim STI. Pierwsze tankowanie w Bułgarii i silnik kaput. Polecam tankować 95 i dodawać np. Mil....a lub coś, co podnosi o te 3 oktany.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję bez bicia, że całego wątku nie przeczytałem:) Przy tylu stronach wiadomo, że będą różne rozwiązania problemu. Ja mechanikiem nie jestem a tylko z grubsza się orientuję i to, co potrafiłem zrobić już zrobiłem. Teraz potrzebuję pomocy kogoś ogarniętego. Byłem w kilku warsztatach i nie potrafią już nic znaleźć. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie podzespoły mają prawidłowe parametry, mechanicznie niby też jest wszystko ok. Niestety w naszym województwie jest bardzo mało Subaru, nie to, co w Gdańsku, Warszawie, czy na południu i mechanicy nie znają tych aut i sami mówią, że ktoś przychodzi pierwszy, czy drugi raz do nich z Subaru.

Dlatego pytam. Forumowicze z Bydgoszczy i okolic, też muszą gdzieś serwisować swoje Subaru. A może ktoś miał podobny problem?

Jeżeli w okolicy mi się nie uda, to najwyżej będę zmuszony pojechać gdzieś dalej.

Przed wczoraj odłączyłem akumulator na jakiś czas, po czym się poprawiło na kilka kilometrów póki na benzynie jechałem. Sprawdziłem czy na LPG będzie dobrze, to niestety przerywał. Przerzuciłem s powrotem na benzynę i też przerywał, tylko mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek to nie wszystko - są jeszcze ze dwa czy trzy :) Obawiam się, że nie obejdzie się bez wyprawy do kogoś, kto na prawdę ogarnia to mulenie. A ponieważ wyprawa daleka i efekt [każdej kolejnej próby] naprawy można ocenić dopiero po kilkuset km, to jednak bym je wszystkie przeczytał i wypisał możliwości...

Dopadło Cię mulenie - wiedz, że lekko nie będzie....  :krecka_dostal:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mały update z mojej strony. Padła mi znowu ekologia i nie chcąc wydawać 1000zł. na nowy zawór SAI zdecydowałem się zamówić zmodyfikowane ECU Hitatchi u Sasha_A80 (aktywny na forum RomRaider) aby pozbyć się wszystkich problemów raz na zawsze. ECU teraz mogę flashować i stroić, wszystko działa, muł nie wraca, zero CELek, EGR i wtórny obieg powietrza wycięty, więc polecam oczywiście ale na własną odpowiedzialność. Usługa szybka i support bezbłędny. Strojenie pod Pb i LPG w cenie. Nikt nigdy nie poświęcił tyle czasu na moje auto. Żałuję tylko, że tak późno się zdecydowałem, bo ilość kasy którą wydałem  na niepotrzebne diagnozy do tej pory jest niewspółmierna do kosztu nowego zmodyfikowanego ECU.

 

Z mojego dłuuuuugiego doświadczenia z tym problemem wszystkie inne metody okazały się doraźne albo ryzykowne, lub problem wracał tylko później. Moim zdaniem SIP nie wykazało się tutaj wystarczającym zaangażowaniem i wielu użytkownikom nie pomogło zupełnie poza jednym wyjątkiem. Mam nadzieję, że komuś moje doświadczenie pomoże zaoszczędzić czas. Powodzenia i never give up! :)

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czy użytkownicy gazu w subaru który zamula na pb, jak niektórzy pisali mogą mi się dowiedzieć jedną rzecz czy posiadają w swojej instalacji gazowej emulator map sensora ? po prostu gazownika możecie się spytać czy takie coś wam montował :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy użytkownicy gazu w subaru który zamula na pb, jak niektórzy pisali mogą mi się dowiedzieć jedną rzecz czy posiadają w swojej instalacji gazowej emulator map sensora ? po prostu gazownika możecie się spytać czy takie coś wam montował :)

Ja sie swojego nie zapytam bo gazior z holandii ;)

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...