LukiM
Nowy-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Kątownia
-
Auto
Subaru Impreza 2,0 RS
-
Zainteresowania
Zamulanie
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia LukiM
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
3
Reputacja
-
Osobiście po bardzo wielu podbojach, odwiedzeniu kilku polecanych przez ASO warsztatów w Wawie i wszystkich ASO w mazowieckim i lubelskim, z mega przykrym doświadczeniem na Al. Krakowskiej, proponuję nie tracić czasu, pieniędzy ani nerwów i przeanalizować sens założenia jednego lub drugiego emulatora (fix Garry`ego, lub Stuki`ego).... i mieć problem z mety rozwiązany.
-
Myślę, że tak, a lambda nie ma nic do rzeczy. Połamana świeca którą mi założył jeden z Aleji Krakowskiej w Wawie+zamułka=dziura w zaworze, więc zawsze można gdybać i zaczynać od d... strony.., a potem wszystkiego się wyprzeć jak to zrobił w/w partacz u mnie. Wg mojego punktu spojrzenia na elektrykę wraz z elektroniką w naszych silnikach z zamułką, patologia leży właśnie w elektryce/elektronice z oprogramowaniem tylko i wyłącznie, a nie w danych podzespołach.
-
hmmm, właśnie chodzi o to że oplot ekranu kończył się przed wtyczką... Zapewne jest podłączony ekran z drugiej strony do masy. Pytanie teraz czy mam masować przy wtyczce drugą stronę? Ok, nie doczekałem się podpowiedzi, więc opiszę krótko. Fix Garrego nie pomógł (wstawiony około pół roku temu i wyrzucony dziś), Fix Stuki`ego problem rozwiązał ładnie (ciekawe na jak długo....). Ekran zaślepiłem nie podłączając jego nigdzie(najwyraźniej jest podłączony przy centralnym sterowaniu). Więcej info i fotki na prv. Pozdrawiam, Łukasz
-
Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU
LukiM odpowiedział(a) na pompik temat w Pytania do Dyrekcji
Nie. Zachowawcza jazda może wpłynąć na stosowanie bardziej konserwatywnego programu, lecz nie na opóźnienia zapłonu o 11 stopni. Moje wypowiedzi dotyczą ogółu poruszonej tematyki, nie Pańskiego konkretnego przypadku. Nie tłumaczy. Producenci generalnie nie mają zwyczaju tłumaczyć budowy ECU . Tłumaczą jak usuwać usterki. Patrz 1. Opieram się na informacjach z DT, FHI oraz DT innych importerów. Generalnie, co wielokrotnie podkreślałem, nie prowadzę diagnostyki na odległość ( tym bardziej, że moja wiedza specjalistyczna z zakresu diagnostyki systemów elektronicznych itp. współczesnych samochodów nie jest wystarczająca ) Ani uszkodzone wtryskiwacze, ani uszkodzona przylgnia gniazd zaworowych nie powoduje spalania stukowego. Może natomiast generować hałas odbierany przez czujnik i odpowiednio jako objaw takiego spalania interpretowany przez ECU. Sformułowanie "dużo" jest bardzo elastyczne. Wyjaśniłem, skąd pochodzą moje informacje ( oczywiście poza niniejszym Forum). Naturalnie, gdy będziemy szukali, znajdziemy różne problemy, w różnych markach. Wystarczy wpisać "engine hesitation" i "wygooglamy" mnóstwo przypadków. Dla wszystkich marek: Subaru - 179.000 Dużo ? Tak. Acz w strefie angielskojęzycznej sprzedaje się też dużo Subaru ( USA, Kanada, Australia etc ). Więc dla porównania: Volvo - 218.000 BMW - 382.000 VW - 405.000 Mazda - 227.000 itd, itd. Nie twierdzę, że problem nie istnieje. Gdybym tak uważał, nie byłoby niniejszego wątku, nie podjąłbym tematu. A że w Polsce wyraźnie częściej, niż w innych państwach EU, może być odzwierciedleniem jakości paliwa ( i w konsekwencji uszkadzania wtryskiwaczy ). To ostatnie może też odnosić się do naszych wschodnich sąsiadów. Pozdrowienia Przykro mi bardzo Panie szanowna Dyrekcjo. Sprowadziłem swoją Imprezę z 2007r. z Hiszpanii (Burgos) VIN JF1GD9LF37G080130, bo myślałem że oblecę 3tyś. km i ominę w końcu "zamułę" która przy poprzedniej Imprezie z 2006r. (krajowa) doprowadzała mnie już do wypłukania kieszeni (dziura w zaworze). Niestety po przejechaniu się na miejscu problem istniał ten sam. Zakupiłem, przyjechałem, a teraz znów muszę się bujać z samoróbkami filtrami i resetami. Czy Wy macie jakieś klapki na oczach? Problem jest skalą mega i to nie tylko u nas, a w Polsce nie ma osoby odpowiedzialnej za problem który jest nie do zniesienia i niosącym niebezpieczeństwo. -
Witam, mam problem z połączeniem filtra stuki`ego.... Poproszę o pomoc, gdyż po rozcięciu przewodów dochodzących do kostki czujnika stukowego, okazuje się, że grubszy (szary) ma ekran w postaci drucików, a w środku jest jasny przewód, pomarańczowy jest tylko pojedyńczy.... Który to je st przewód sygnałowy i do czego doczepiam druty ekranowe...? Wyślę fotki na pw
-
To prawda, ale jeśli przeszczepili ten sam czujnik spalania stukowego i jego filtry/algorytmy sterujące może być dokładnie tak jak w starszych Forkach. Na gwarancji trzeba przede wszystkim kołatać do ASO. Typowo pomaga reset - na jakiś czas. Jeżeli w nowych Forkach problem jest podobny jak wcześniej, może pomóc paliwo o wyższych oktanach, ale zwykle można to zaobserwować jako wolniejsze zamulanie po resecie a nie natychmiastowa poprawę. ECU który ma już maksymalnie cofnięty zapłon w ww. zakresie obrotów bardzo wolno wraca do mapy bazowej (w każdym razie w moim Forku). Bardzo wolno... ale jednak. Sprawdziłem: lekko zamulone auto (nie tylko odczucia kierowcy, ale też logi z EcuExplorera) -> Shell 100 oct nitro -> 300km trasa (normalna jazda - żadne szaleństwa) -> auto odmulone bez resetu (logi bez cofania zapłonu). Podsumowując myślę, że na gwarancji tylko ASO, reset i eksperymenty z paliwem (oczywiście jeżeli przyczyna nie jest całkiem inna). Już chyba pisałem ale powtórzę: W ASO Koper mechanik powiedział, że to wszystko wina słabego paliwa w Polsce . Twierdził, że w Niemczech problem nie występuje. Zalecił raz na kilka baków 100 oct Shell. A i jeszcze jedno Ten Typ Tak NIE Ma - auto bez muła jeździ całkiem przyzwoicie. Jeżeli mówił Tobie to mechanik w ASO Koper, to chyba mówił to w różowych okularach..... Nasuwa się więc pytanie, rocznik 93` bez T - bez zarzutu, rocznik 97` bez T - bez zarzutu, rocznik 06` bez T - zamuła wpadła mi około 96 tysi na blacie, wszelkie cudawianki z opisywanych w forach były przerabiane, wyeliminował padalca tylko i wyłącznie fix Garrego (samochód sprzedałem, do dziś kolega nie posiada problemu), rocznik 07` bez T - zamuła wpadła około 80 tysi, fix Garrego nie pomógł i bedę dziś tworzył skuti`ego.. Jaka więc może być różnica..? Silnik ten sam, wersja ta sama, inny soft? Byłbym wdzięczny za info.. Pozdrawiam, Lukim
-
Edycja moderatora
-
Mam dość. Dostajesz zakaz pisania. Reklamacje do aminów
-
To jest koszt jaki musiałem wyłożyć po wymianie świec u ASO A. KOPER tylko do z... tzn D..Y:(
-
Wielkie dzięki carfit, świece są neue, cewki były zamieniane w BOSCH`U SERVICE i potwierdzili wszystkie ok(choć jeździłem na jednej świecy którą mi wymienił Koper-połamanej), to więc zostaje zamiana wtryskiwaczy a potem ciśn. sprężania. Serwis Bosch`a oczywiście też mówił o cisnieniu, ale pierw zacznę jeszcze od wtryskiwaczy jednak. Poproszę tylko jeszcze o info czy może zaminiałeś już wtryskiwacze? czy trzeba po tej operacji go odpowietrzać lub coś...? Lub może masz namiar gdzie sprawdzają i czyszczą wtryskiwacze? bo to na 2-gi gar nie dopala, to wiadomo który. non top na nim wyskakuje błąd gubienia zapłonu/ciśnienia.. "P.S. Wywala mi błąd Missfire ?" Niestety jeszcze niewiem co to jest/oznacza.. Jeżeli możesz, poproszę o wyjaśnienie.. Obecnie pojawia się tylko pomarańczowy silnik czasem, zaczyna migać, potem gaśnie.Nic poza nim. no i jeszcze rzuca delikatnie silnikiem, i to nie z zasady boxera moim zdaniem. Dziś byłem w serwisie na Jubilerskiej w wawie no i kolo stwierdził że chodzi normalnie, ale też zalecił zajrzeć do wtryskiwaczy, a potem ciśnienia... Pozdrawiam P.S. Wywala Ci błąd Missfire ?
-
Witam wszystkich !! Tak więc przedstawiam Wam swój problem o którym wcześniej już pisałem, zapala się kontrolka CHECK ENGINE w Imprezie 2.0 RC z 2006go roku. We wrześniu wymieniłem świece w ASO SUBARU na A.Krakowskiej w wawie, i niestety właśnie po tej wymianie mój samochód stał się dziwnie innym. Ten właśnie partaczny serwis założył mi połamaną świecę w dwóch miejscach na porcelanie, co spowodowało niedopalanie paliwka. Złożyłem reklamację którą odrzucono, tłumacząc się że "używał klucza uniemożliwiającego złamanie świecy" :shock: :shock: :shock: co mnie bardzo rozbawiło a zarazem zbulwersowało. REKLAMUJĘ TEN SERWIS odkąd musiałem już wyłożyć ok 1000ca na wymianę świec, kasowanie błędów, czyszczenie przepustnicy. Niestety samochód jak się okazało nie dopala na jeden gar :???: Po prostu rzenujący SERWIS ASO Kuper TYLKO DO ZUPY!!, MOŻE DO D...? Czy wiecie jak i do kogo z doświadczenia zaprowadzić moją Imprezę by zdiagnozował co jeszcze ją może boleć???, bo delikatnie teraz rzuca silnikiem (wypadanie zapłonu, lub utrata ciśnienia na jednym garze) Pozdrawiam
-
Witam wszystkich !! Tak więc przedstawiam Wam swój problem o którym wcześniej już pisałem, zapala się kontrolka CHECK ENGINE w Imprezie 2.0 RC z 2006go roku. We wrześniu wymieniłem świece w ASO SUBARU na A. Krakowskiej w wawie, i niestety właśnie po tej wymianie mój samochód stał się dziwnie innym. Ten właśnie partaczny serwis założył mi połamaną świecę w dwóch miejscach na porcelanie, co spowodowało niedopalanie paliwka. Złożyłem reklamację którą odrzucono, tłumacząc się że "używał klucza uniemożliwiającego złamanie świecy" :shock: :shock: :shock: co mnie bardzo rozbawiło a zarazem zbulwersowało. REKLAMUJĘ TEN SERWIS odkąd musiałem już wyłożyć ok 1000ca na wymianę świec, kasowanie błędów, czyszczenie przepustnicy. Niestety samochód jak się okazało nie dopala na jeden gar :???: Po prostu rzenujący SERWIS ASO KOPER TYLKO DO ZUPY!!, MOŻE DO D...?
-
Witam wszystkich !! Tak więc przedstawiam Wam swój problem o którym wcześniej już pisałem, zapala się kontrolka CHECK ENGINE w Imprezie 2.0 RC z 2006go roku. We wrześniu wymieniłem świece w ASO SUBARU A. Koper w wawie, i niestety właśnie po tej wymianie mój samochód stał się dziwnie innym. Ten właśnie partaczny serwis założył mi połamaną świecę w dwóch miejscach na porcelanie, co spowodowało niedopalanie paliwka. Złożyłem reklamację którą odrzucono, tłumacząc się że "używał klucza uniemożliwiającego złamanie świecy" :shock: :shock: :shock: co mnie bardzo rozbawiło a zarazem zbulwersowało. REKLAMUJĘ TEN SERWIS odkąd musiałem już wyłożyć ok 1000ca na wymianę świec, kasowanie błędów, czyszczenie przepustnicy. Niestety samochód jak się okazało nie dopala na jeden gar :???: Po prostu rzenujący SERWIS ASO KOPER TYLKO DO ZUPY!!, MOŻE DO D...?
-
Przebieg jest ok, 60 000 tylko, tak więc nie myślę że to mogą być zawory.... Osobiście stawiam na elektronikę i już niedługo chyba się będę musiał wybrać do jakiegoś..
-
Witam, może ktoś ma jakiś problem z Imprą 2.0 RC z 2006r. przy zapalonej lampce silnika? Czy ktoś wie jak najszybciej skasować błędy ecu, i gdzie? Proszę o pomoc..., przy wolnych obrotach czasami DELIKATNIE rzuca silnikiem. Paliwo, gaz, odpadają, świece olej filty wymienione. Czy to może być przyczyna pozycjonowania przepustnicy????