Christoph Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Podana stron dość ciekawa, ale nie podaje wszystkich opcji. Są samochody w których skrzynie automatyczne mają funkcję 'hold'. Wówczas samochód po zatrzymaniu stoi bez potrzeby naciskania pedału hamulca. Auto ruszy dopiero po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Jest tak np w BMW X3. Ciekawa funkcja. A działa na wzniesieniu czy tylko na płaskim? A wracając do "problemu" oślepiania światłami stopu, to wydaje mi się on "szukaniem dziury w całym". _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) A wracając do "problemu" oślepiania światłami stopu, to wydaje mi się on "szukaniem dziury w całym". A ja myślę, że to są bardzo szczęśliwi ludzie. Skoro taka rzecz urasta do rangi poważnego problemu, to znaczy, że całe życie poza tym jest bezproblemowe, no chyba, że są jeszcze inne równie ważne sprawy i zagadnienia do rozwiązania Edytowane 12 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Dobrze, że to tylko takie problemy _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Poważnie? A gdzieś napisałem o P i wzniesieniu ? Poważnie ? Wiesz co się dzieje skrzynią, gdy się tak zrobi tysiące razy? Skrzynia nie jest skonstruowana tak aby wytrzymała takie ciągłe katorgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Kiedyś jeździłem Mercedesem z funkcją HOLD. Problem w tym, że gdy auto stawało....zapala się SAME światła stopu. Lojszyk. Nie w każdym aucie tak działa skrzynia przy zatrzymaniu na wzniesieniu na P bez ręcznego. Miałem kilka aut z automatach (między innymi 2 OBK) i wiem o czym piszesz PS.Zaraz idę do garażu sprawdzić, czy można w pozycji D zaciągnąć ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ciekawa funkcja. A działa na wzniesieniu czy tylko na płaskim? Działa zawsze gdy ją kierowca aktywuje (można ją wyłączyć) - na płaskim i na wzniesieniu. Ta funkcja jest wariacją 'hill hold' i elektrycznego hamulca postojowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 co wy macie z tymi swiatlami ? Auto hold w Mercedesie i w VW tez sie pala swiatla stopu. Jak hamulec jest uruchomiony to sie maja palic i juz (za wyjatkiem recznego tzn postojowego) . Co to ma z chamstwem na drodze wspolnego ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ręczny da się "zaciągnąć". Ten kto miał do czynienia z elektrycznym ręcznym wie doskonale, ile czasu pochłania ta operacja... Już widzę kierowców mrugających światłami i trąbiących na "maruderów", którzy przy każdym postoju by wykonywali tą operację,...... żeby nie świecić po oczach innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 ale reczny elektryczny sam sie zwalnia jak ruszamy. Jakis wydumany ten temat. Mi tam nic w oczy nie swieci na swiatlach. To moze juz swiatla sygnalizacji sa chamskie bo po oczach daja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ten kto miał do czynienia z elektrycznym ręcznym wie doskonale, ile czasu pochłania ta operacja... Jak się kupuje zepsuty fabrycznie samochód, to trzeba sobie dorobić ideoligię do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 WOW, druga strona nawijania o stopach Mi się tylko raz zdarzyło, że stojąc za kierowcą byłem oślepiany, ale nie stopami, nie przeciwmgielnym a mega mocnymi kierunkowskazami, ktoś chyba włożył złe żarówki To są przypadki jednostkowe i moim zdaniem nie ma co sobie głowy zawracać, ani tym bardziej nazwać oślepiającego chamem - bo chyba nie robi tego celowo? Ja zawsze trzymam nogę na hamulcu, ruszam dynamicznie i nie tamuję ruchu, uważam, że więcej złego jest jak delikwent przede mną włącza silnik, puszcza ręczny, wrzuca bieg i rusza(taki system start-stop ostatnio widziałem ) ale też nie nazwałbym tego chamstwem, taki typ człowieka i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) A co mnie obchodzą nieradzący sobie z rzeczywistością ludzie ? Jeżeli mnie to nie sprawia problemu ? A nie, w porządku w takim razie. Hamuj ręcznym przed światłami. Lub też lepiej, można spróbować powyciągać żaróweczki. Sprawdź jak to zadziała. Sam sobie radzisz, bo się zatrzymasz, innych masz tam, gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę i przypuszczam, że dość szybko dokładnie tam znajdzie się taki nieradzący sobie z rzeczywistością. Mnie obchodzą nieradzący sobie z rzeczywistością ludzie ponieważ cenię sobie bezpieczeństwo i zdrowie moich bliskich, swoje, a także osób, których nie znam. Więc choćby patrząc z takiego punktu widzenia możesz rozważyć zainteresowanie, choć w minimalnym stopniu, wspomnianymi przez Ciebie fajtłapami. co wy macie z tymi swiatlami ? Auto hold w Mercedesie i w VW tez sie pala swiatla stopu. Jak hamulec jest uruchomiony to sie maja palic i juz (za wyjatkiem recznego tzn postojowego) . Co to ma z chamstwem na drodze wspolnego ??? No przecież stoi cham zbolały na tym czerwonym świetle (?!) i mnie ślepi. A słońce to już w ogóle jest chamem nad chamy! No. Edit: To moze juz swiatla sygnalizacji sa chamskie bo po oczach daja Nie doczytałem, że ten winowajca został już wskazany. Edytowane 12 Listopada 2014 przez bakkz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Po to kupowałem auto z automatem aby zwłaszcza w mieście nie machać lewarkiem co chwile a ręczny używam systematycznie w zimie na zaśnieżonych drogach aby np. zawrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Ale ja ponawiam pytanie i nie chodzi mi o samopoczucie frustratów stojących za mną Co jest lepsze dla skrzyni, stoję na przejeździe kolejowy w lato i chcę aby klima chodziła, wrzucam P czy N, czy może lepiej D i "po oczach" ? Edytowane 12 Listopada 2014 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Jak stoisz przed światłami to D i hamulec. Na przejeździe kolejowym, jeśli czas oczekiwania ma być dłuższy niż 2-3 minuty, to sam bym dał na N i zaciągnął ręczny. Na przejeździe jest o tyle prościej, że po przejeździe pociągu gdy szlabany się podnoszą, mamy wystarczająco czasu, by przejść na D i ruszyć bez szarpania. PS: kto sprawdzi, ile czasu potrzebuje skrzynia automatyczna od przełączenia na Drive do momentu wyczuwalnego "ciągu"? Trzymając hamulec przy przejściu z N na D w moim Audi było to do 1,5-2sek., zanim dało się wyczuć "pełne ciśnienie" i gotowość do jazdy, w czasie których naciśnięcie pedału gazu powodowało mocne szarpnięcie, co z pewnością nie było dobre dla skrzyni. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Trzymając hamulec przy przejściu z N na D w moim Audi było to do 1,5-2sek. DSG czy "zwykła" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Wyłączasz silnik i Ale ja ponawiam pytanie i nie chodzi mi o samopoczucie frustratów stojących za mną Co jest lepsze dla skrzyni, stoję na przejeździe kolejowy w lato i chcę aby klima chodziła, wrzucam P czy N, czy może lepiej D i "po oczach" ? Ja proponuję wersję Mozambik. Wyłączasz silnik, wysiadasz z auta i pozwalasz się schłodzić bryzie wywołanej pędem pociągu. Ewentualnie tzw. klimatyzacja meksykańska – szyby w dół – i reszta jak wcześniej. Zadowolisz w ten sposób ekoterrorystów i osoby o nieco większej wrażliwości wzrokowej. Edytowane 12 Listopada 2014 przez bakkz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) DSG czy "zwykła" ? 5-biegowy Tiptronic. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Edytowane 12 Listopada 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Dla tych co przeszkadzają światła stopu , podam mój patent : rozkładam daszek przeciwsłoneczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 W OBK II,po przełączeniu z N na D trzeba było czekać nawet 2sek. W hałasie można było nie dosłyszeć czegoś i sie pomylić i zbyt wcześnie wcisnąć gaz. Po kilku takich pomyłkach skrzynia na śmietnik Odczepcie się od tych świateł stopu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Odczepcie się od tych świateł stopu. "Światła stopu lepsze od Subaru" :biglol: Edytowane 12 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Od roku jeżdżę automatem i jak widzę zostałem dzięki temu w oczach niektórych chamem na drodze Na poważnie - zgadzam się z przedmówcami, jadąc automatem trzeba używać hamulca i tyle. Przerzucanie na N albo P to tylko wyjątkowe sytuacje, jakiś większy korek itd. Poza tym i tak prawie wszyscy też trzymają na światłach wciśnięty hamulec, a przecież pewnie z 90% aut u nas to skrzynie manualne. Ja zawsze staralem się na światłach w manualu zrzucać na luz, bo po co nogę męczyć? Ale nie powiem, żeby mi czyjeś tylne światła specjalnie szkodziły. Wystarczy nie stawać zderzak w zderzak tylko zostawić sobie z przodu z metr miejsca. Niech ktoś wrzuci tutaj wreszcie jakieś posty o prawdziwym chamstwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Niech ktoś wrzuci tutaj wreszcie jakieś posty o prawdziwym chamstwie Wczoraj ktoś mnie wyprzedził!!!! Nie rozumiem jak można być takim chamskim aby wyprzedzić Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Niech ktoś wrzuci tutaj wreszcie jakieś posty o prawdziwym chamstwie Wczoraj ktoś mnie wyprzedził!!!! Nie rozumiem jak można być takim chamskim aby wyprzedzić Subaru? Wczoraj zostałem wyprzedzony przez Subaru. Jechałem Skodą . Czy ktoś zna bardziej drastyczny i bezpardonowy przypadek chamstwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Wczoraj zostałem wyprzedzony przez Subaru. Jechałem Skodą . Czy ktoś zna bardziej drastyczny i bezpardonowy przypadek chamstwa? Zgadzam się.... widząc Subaru w lusterku powinieneś niezwłocznie zjechać na bok aby ani nawet przez chwile spaliny z tego .... czegoś nie dostały się silnika Subaru. Twoje niekulturalne zachowanie jest drastyczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się