Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytamie. A wlasciwie 2.

Chce kupic felgi do mojej Imprezki MY04

1. Rota ik-r 18x9.5j et38

Lub i sadze ze te predzej

2. Japanracind JR3 17x8 et35

Pytanie jest odnoscie szerokosci. Czy przy tych 17x8 nie bedzie problemu z nadkolami ? I jaka ew oponke wrzucic? Ostatnio jezdzilem chwile na 16x6.5 et35 (zimowki ojca) i kola siedzialy idealnie w nadkolu,ale wiadomo...wezsze kola...

 

Co radzicie? 17x8 szer wejdzie na spoko? Bo te Rota raczej odpadna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytamie. A wlasciwie 2.

Chce kupic felgi do mojej Imprezki MY04

1. Rota ik-r 18x9.5j et38

Lub i sadze ze te predzej

2. Japanracind JR3 17x8 et35

Pytanie jest odnoscie szerokosci. Czy przy tych 17x8 nie bedzie problemu z nadkolami ? I jaka ew oponke wrzucic? Ostatnio jezdzilem chwile na 16x6.5 et35 (zimowki ojca) i kola siedzialy idealnie w nadkolu,ale wiadomo...wezsze kola...

 

Co radzicie? 17x8 szer wejdzie na spoko? Bo te Rota raczej odpadna

Tutaj masz felgę 17x8 ET35 w WRX:

post-5802-0-91340500-1391247772_thumb.jpg

 

Zawieszenie Eibach Pro Kit/KYB AGX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie? 17x8 szer wejdzie na spoko? Bo te Rota raczej odpadna

sam przechodziłem te dylematy kilka postów temu - zobacz sobie ten kalkulator: http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator i policz sam. Nie potrzebujesz zadawać pytań na forum, bo wystarczy centymetr.

 

Sprawdź co masz teraz, zmierz ile masz miejsca, wpisz parametry i porównaj. Felga 18x9.5 ET38 będzie wystawać 35mm więcej niż 16x6.5 na ET35.

 

Tak BTW. 9.5 ET 38 będzie mniej wystawać (-2mm) niż te, które sam właśnie założyłem, czyli 18x9 ET30. A moje są idealnie na równo z krawędzią górną nadkola (chociaż w lusterku wstecznym widzę obracającą się felgę). Kompletnie zmienia charakterystykę prowadzenia auta i odpowiedź kierownicy skręcanie (nie wiem jak się zachowuje przy upalaniu, bo na razie tylko przymierzałem).

 

Rota G-Force 18x9 ET30, opona 245/40/18 czyli seria.

rota5.jpg

 

Jak widać opona 245 jest ciut za wąska na felgę 9" - z tego co patrzyłem po fotkach z innych for, to na 9" ludzie ładują 265 i wygląda super! Do 9.5 trzeba też coś w ten deseń, inaczej będziesz miał taki efekt jak u mnie - naciągana opona optycznie zmniejsza koło... z daleka te moje koła wyglądają jak 17tki teraz ;)

 

 

EDIT: chyba, że mówisz o WRXie, to moje dywagacje na temat wystawania w STI Ci się nie przydadzą... ale kalkulator nadal obowiązuje ;-)

Edytowane przez aki001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, bede badal temat. Najchetniej bym gdzies podjechal i przymierzyl obie te felgi ^^

 

Obecnie mam ori od WRX czyli 17x7j et55

 

Roty bez robienia nadkol nie przejda. Duzo za szerokie...

 

Roty sa dostepne w innych wymiarach rowniez, tylko nalezy pamietac ze wieksza i szersza felga bedzie ciezsza co spowoduje gorsze osiagi i wyzsze spalanie, procz tego w Imprezie z 2004 roku 18 wymagaja chyba znacznie nizszego profilu opony niz w GR STI, ktory fabrycznie mial 18 calowe felgi. Chyba ze chodzi o wyglad... to wtedy mozna swobodnie zignorowac moja wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy wepchnę felgę 18cali na 9.75 et 20 do bloba ? liczę się że muszę zrolować błotniki, mam gwint regulowany to można trochę negatyw zrobić. Konkretnie chodzi mi czy bez poszerzeń się obejdzie. Dzieki

Jak nie masz możliwości przymiarki, to spróbuj tu - http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter dzięki za ten kalkulator, czegoś takiego właśnie szukałem. Na szczęście wszystko się zgadza przy moich rozmiarach. Już kilka kompletów przymierzyłem i moim zdaniem zdecydowanie lepiej iść w zgodność z serią i zaleceniami producenta, niż w wygląd. Im bliżej serii, tym samochód lepiej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Nie znalazłem przez "szukajkę" więc spróbuję tą drogą. Może ktoś się orientuje jakim sprzętem powinien dysponować warsztat (firma) zajmująca się prostowaniem felg aluminiowych żeby "prostowanie" nie spowodowało osłabienia ich wytrzymałości czyli de facto zmniejszenia bezpieczeństwa ich użytkowania po takim zabiegu. Dla wyjaśnienia dodam, że odwiedziłem kilka zakładów wulkanizacyjnych u siebie (nie ma u mnie wyspecjalizowanej w tym firmy) i większość chętnie przyjmie felgi do prostowania ale na zasadzie pod-zlecenia tej usługi jakiemuś tylko sobie znanemu "fachowcowi". Oczywiście nie zdecyduję się na podjęcie takiego ryzyka i potrzebuję jakiegoś narzędzia (wiedzy) żeby samemu móc ocenić "fachowość" firmy, której pozwolę majstrować przy alusach. A może znacie jakieś profesjonalne firmy, którym można bezpiecznie zlecić sprawdzenie i ewentualnie naprawę aluminiowych felg (oryginalne, subarowe 17-stki do forka 2006). Będę wdzięczny za każde info.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat powinien mieć maszyną do prostowania np. taką:

http://www.hej.mielec.pl/baza-ogloszen/art9009,sprzedam-maszyne-do-prostowania-felg.html

Felgę prostujemy na zimno, żeby przez grzanie palnikiem miejscowo nie zmienic struktury materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat powinien mieć maszyną do prostowania np. taką:

http://www.hej.miele...wania-felg.html

Felgę prostujemy na zimno, żeby przez grzanie palnikiem miejscowo nie zmienic struktury materiału.

 

Dziękuję za info lukass. Czułem, że nie będzie łatwo. W "metropolii", w której mieszkam (dziki zachód :)) niemal wszystkie wulkanizacje prostują alufelgi ale w żadnej nie widziałem takiej specjalistycznej prasy. Totalne druciarstwo. Muszę się rozejrzeć po Polsce. A może ktoś z kolegów zna firmę w zachodniej Polsce (najlepiej pomiędzy Zieloną Górą a Szczecinem) dysponującą odpowiednim sprzętem?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję... może połączyć te 2 tematy: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/47550-taki-prawie-konfigurator-zawieszen-i-kol/

 

Dodatkowo proponowałbym stworzyć nowy temat (taki miałem zamiar w temacie z linku powyżej) gdzie wstawialibyśmy posty wg wzoru:

MODEL AUTA

ZAWIESZENIE

FELGI (marka, romiar)

OPONY (marka, romiar)

EWENTUALNY KOMENTARZ

OBOWIĄZKOWO ZDJĘCIE!

Brak mozliwości komentowania... od tego pozostałby ten wątek.

 

Może gdyby temat się rozwinął udałoby się namówić Admina do podwieszenia :) Jak widać wybór felg to odwieczny problem ;)

 

Przy okazji podaję przydatne w temacie linki:

 

http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

 

http://www.willtheyfit.com/

 

http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

 

http://tyrestretch.com/

Edytowane przez Dyziek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam pytanie dotyczące kilku felg, czy owe felgi wchodzą na złoty zacisk?

 

SPARCO ASSETTO GARA

 

Szerokość felgi: 7.50

Średnica felgi: 17 cali

Rozstaw śrub: 5x100

 

Dostępne ET: 35

 

OZ SUPERTURISMO GT

 

Szerokość felgi: 8.00

Średnica felgi: 17 cali

Rozstaw śrub: 5x100

Dostępne ET: 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pytanie do wlascicieli wagonow wrx. nadkola w nich sa chyba wezsze niz w sedanach...

Mam pytanie, czy przy feldze 17,7, z ET40 i opon a215/45r17 bedzie problem z obcieraniem?

wg madrego kalkulatora http://waxtum.com/auto/rechner/et.html na tyle bedzie 2mm luzu...

Jak te wyliczeni maja sie do realnego ulozenia i pracy kola w nadkolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@M_isza, mam 18x7,5 et 48 z oponami 215/45 i wchodzi na styk (mam obniżone zawieszenie - tutaj foty: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/47550-taki-prawie-konfigurator-zawieszen-i-kol/)

...porównaj sobie na tej stronce: http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A widział ktoś gdzieś stalówki 17x7,5, 5x100 z ET ok. 45-52? Gdzie można kupić? Na Alle nikt nie proponuje - a myślałem, że to oczywiste miejsce zakupu.

Thx.

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o feldze stalowej 17". Takie coś w przyrodzie nie wystepuje prawie w ogóle. Jakieś sporadyczne przypadki i to bardziej sa felgi tzw strukturalne lub wersje do dostawczków i SUV ale na pewno nie z rozstawem 5x100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem zdania - teraz mam :) Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...