ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2020 Czyli co, trzeba odkręcić główne śruby drzwi, nastawić i skręcić?Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 Jaki jest rozkład napędu w legacy IV H6 5EAT? przód 40% tył 60%? Czy zależy to od uślizgu kół i trybu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 (edytowane) 11 minut temu, Dzixd napisał: Jaki jest rozkład napędu w legacy IV H6 5EAT? przód 40% tył 60%? Czy zależy to od uślizgu kół i trybu? A nie 45/55 nominalnie i zmienia się w zależności od warunków.? Edytowane 12 Stycznia 2021 przez Tinuviel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 (edytowane) Teraz, Tinuviel napisał: A nie 45/55 nominalnie i zmienia się w zależności od warunków.? Nie interesowałem się nigdy, dlatego się pytam. Jak zacząłem robić nawroty 180 stopni na śniegu, to się zdziwiłem, ale banan na twarzy się zrobił. Dlatego chcę się dowiedzieć czy mam dobre odczucie, że przenosi mocniej napęd na tył. Edytowane 12 Stycznia 2021 przez Dzixd 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 35 minut temu, Tinuviel napisał: A nie 45/55 nominalnie i zmienia się w zależności od warunków.? Bliżej tego. Jeśli wierzyć wieści gminnej, 40/60 było tylko w SVXie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonless Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 8 godzin temu, Dzixd napisał: Nie interesowałem się nigdy, dlatego się pytam. Jak zacząłem robić nawroty 180 stopni na śniegu, to się zdziwiłem, ale banan na twarzy się zrobił. Dlatego chcę się dowiedzieć czy mam dobre odczucie, że przenosi mocniej napęd na tył. Sprawdź czy masz LSD w tylnym dyfrze. Nie wiem jak w H6 ale u mnie w GT z 5EAT jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 4 godziny temu, Bonless napisał: Sprawdź czy masz LSD w tylnym dyfrze. Nie wiem jak w H6 ale u mnie w GT z 5EAT jest. W H6 też jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Czyli 2.0 ma po prostu 45/55? A dyfer z tyłu rozdziela pomiędzy kolami z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) 59 minut temu, Danko napisał: Czyli 2.0 ma po prostu 45/55? A dyfer z tyłu rozdziela pomiędzy kolami z tyłu? Nie - 2.0 ma 4EAT. To jest inny system awd. EDIT: W Legacy 4gen wyglada to tak: 5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55 4EAT - active AWD - podział 90:10, zmieniony pózniej na 80:20 Edytowane 13 Stycznia 2021 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 6 minut temu, frisco napisał: Nie - 2.0 ma 4EAT, wiec podział 90:10 albo 80:20. To jest inny system awd. Płynny podział nie stały , przy ustabilizowanej prędkości (jazda autostradą) jest 90:10 ale przy ruszaniu itp. jest inne w okolicach równości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) 13 minut temu, frisco napisał: Nie - 2.0 ma 4EAT. To jest inny system awd. 5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55 4EAT - active AWD - podział 90:10, zmieniony pózniej na 80:20 a finalnie 60:40. Za bardzo upraszczasz. Były 4EAT z VTD (45/55, 40/60 w SVX) i były z ACT-4 (czyli tym "90:10"). 5EAT ma tylko VTD. EDIT: inna kwestia że nie widziałem 2.0 NA z 4EAT VTD, chociaż np. moje Legacy III 1998 z 2.5 NA ma 4EAT z VTD. Nie wiem czy Legacy IV w późniejszych wypustach w 2.0 DOHC nie miało 4EAT z VTD przypadkiem. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 2 minuty temu, ipsx82 napisał: Płynny podział nie stały , przy ustabilizowanej prędkości (jazda autostradą) jest 90:10 ale przy ruszaniu itp. jest inne w okolicach równości. I dlatego nie pisałem że podział jest "stały". Każdy z tych systemów z tego co wiem reaguje w jakimś stopniu na róznicę prędkości między osiami. Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10 etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Tu spoko fajnie wypisane: https://www.scoobymods.com/showthread.php/some-interesting-awd-vtd-and-3047.html?s=2c5f0586e4a2ff7b43a959ecc6977267& ale nie wiem ile w tym prawdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 2 minuty temu, BelegUS napisał: Za bardzo upraszczasz Tak, upraszczam - pytanie dotyczyło Legacy konketnie, nie SVX czy jeszcze innych wynalazków;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 2 minuty temu, frisco napisał: I dlatego nie pisałem że podział jest "stały". Każdy z tych systemów z tego co wiem reaguje w jakimś stopniu na róznicę prędkości między osiami. Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10 etc. Można zablokować ten podział 50:50 wciskając przycisk HOLD wtedy auto blokuję skrzynię na 2 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 To, co piszecie tyczy sie tylko automatów, czy manuali tez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) https://subarufanclub.cz/wiki/_media/navody/4eat/subaru_4eat.pdf O ile dobrze kojarzę angieski to ten hold też jest w manualnej i sam wyskakuje przy 6500 obrotach aby nie uszkodzić silnika. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) Godzinę temu, frisco napisał: Tak, upraszczam - pytanie dotyczyło Legacy konketnie, nie SVX czy jeszcze innych wynalazków;) Ale nadal nie masz racji. 4EAT czy 5EAT to rodzina skrzyń. O ile 5EAT występuje tylko z napędem VTD, tak 4EAT występuje z ACT-4 i VTD. I w Legacy występowały oba typy skrzyń. Mam Legacy z 4EAT i VTD, podział inicjalny 45/55. Od 4EAT Phase 2 typ napędu w skrzyni można rozpoznać po początku jej oznaczenia. TZ - ACT-4 i podział inicjalny z przewagą FWD, "centralny dyfer" w postaci tarczek ciernych. TV - VTD i podział inicjalny z przewagą RWD, centralny dyfer w postaci przekładni planetarnej. W Legacy IV 2.0 R (bo o nim mowa) mogło też występować 4EAT z VTD. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) To, co piszecie tyczy sie tylko automatów, czy manuali tez? Tylko automaty, w manualu to o czym jest teraz dyskusja zrealizowane jest przez wiskoze w skrzyni. Ale aktywny dyfer centralny to DCCD i on jest w manualnej skrzyni w któryś tam STI. Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10 Podczas jazdy też się to zmienia, zależy od prędkości ale także ile wciskamy gaz. Obserwowałem kiedyś wysterowanie zaworu od MPT (ACT-4). Także nie można mówić że są to stałe wartości, ale owszem przy stałej prędkości np jadąc 100km/h to jest wspomniane 90:10, ale jak już przyśpieszamy to się to zmienia, i dopina się mocniej. Kiedyś czytałem o blokadzie MPT tak aby trzymała cały czas 50/50. Nawet miałem u Siebie, ale widząc jak skrzynia pracuje to jest to bez sensu. Wtedy kiedy chcemy to będzie 50/50, mowa o jakiejś jeździe w terenie. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 5 godzin temu, frisco napisał: 5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55 Czyli dobre odczucie miałem. 10 godzin temu, Bonless napisał: Sprawdź czy masz LSD w tylnym dyfrze. LSD chyba mam. Na kobyłkach po wrzuceniu biegu nie idzie ręką zatrzymać tylnego koła, przód natomiast bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonless Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 30 minut temu, Dzixd napisał: Czyli dobre odczucie miałem. LSD chyba mam. Na kobyłkach po wrzuceniu biegu nie idzie ręką zatrzymać tylnego koła, przód natomiast bez problemu. Na kobyłkach najłatwiej sprawdzić kręcąc jednym tylnym kołem ręką. Jak drugie koło będzie się kręcić się w przeciwną stronę to jest otwarty dyfer, jak w tą samą to ma LSD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Czy w różnych wersjach Legacy GT (chodzi mi o przedlift/polift) zarówno w manualu jak i automacie były rózne typy LSD? Na taką opinię natknąłem się na jednej z amerykańskich stron... czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Jak ja kupiłem GT przedlifta (z Forum) to LSD było w schowku w podłokietniku. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 1 godzinę temu, maciek323 napisał: Na taką opinię natknąłem się na jednej z amerykańskich stron Rzuć linkiem. 90% LSD w tylnym dyfrze Subaru to proste vLSD. Nie sądzę, żeby akurat "proste" Legacy GT miało płytkę czy innego Torsena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Kuć Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Najłatwiej sprawdzić czy masz szperę to spojrzeć na tylny most, jak jest uzebrowany to powinień mieć szpere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się