Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, st981777 napisał:

Ja mam na chwilę obecną zmostkowany obwód czujnika, a do sterowania używam Evaporathed Thermo Switch z manuala. Problem jest taki, że nie potrafi dojść do zadanej temp, za szybko zaczyna chłodzić, a teraz przy 18 stopniach, to trzeba go ustawić na 31 stopni żeby nie chłodził... Zupełnie jakby brał pod uwagę temp parownika (na mostku widzi max wartość).

A może masz po prostu uszkodzony termometr w środku samochodu. (in vehicle temperature sensor i55) 

Strona 38.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2001/Service Manual/WIRING SYSTEM SECTION.pdf

Na stronie 180 jest lokalizacja. 

 

Generalnie to czujniki temperatury do sprawdzenia. Ten na parowniku powinien mieć w 20 stopniach ok 1,8-2KOhm.

Przeprowadzałeś może procedure autodiagnostyki?

Nie wiem czy do Twojego modelu.

https://www.subaruoutback.org/threads/help-with-hvac-codes.137105/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

A może masz po prostu uszkodzony termometr w środku samochodu. (in vehicle temperature sensor i55) 

Wydaje mi się, że ten jest dobry. Generalnie problem polega na tym, że jak nastawisz temp. np. 28 stopni, to zaczyna ogrzewać na maks nadmuchu, potem zaczyna stopniowo zmniejszać temp i siłę nadmuchu gdy zbliża się do zadanej temp. ale gdy już jest blisko, to zaczyna chłodzić, temp. spada i rozpoczyna grzanie od nowa. Aktuator temp zmieniłem, zachowuje się bez zmian. Nie podłączyłem wyjścia obd do modułu, więc diagnoskopem nie sprawdzę, a dostęp do niego jest toporny, więc zanim zacznę tam grzebać próbuję zasięgnąć języka.

 

Generalnie moduł AT zakładałem sam, oryginalnie była klima manualna, i przeoczyłem, że dawca nie miał thermo switch tylko czujnik. Wejście sygnału zmostkowałem do masy, bo nie chciał odpalać sprężarki, a sterowanie podłączyłem pod thermo switch, żeby odcinał sprężarkę. Robiłem to w zimie, więc nie miałem porównania, ale teraz jest tragedia, nie da się korzystać z trybu auto.

Edytowane przez st981777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, st981777 napisał:

Wydaje mi się, że ten jest dobry. Generalnie problem polega na tym, że jak nastawisz temp. np. 28 stopni, to zaczyna ogrzewać na maks nadmuchu, potem zaczyna stopniowo zmniejszać temp i siłę nadmuchu gdy zbliża się do zadanej temp. ale gdy już jest blisko, to zaczyna chłodzić, temp. spada i rozpoczyna grzanie od nowa. Aktuator temp zmieniłem, zachowuje się bez zmian. Nie podłączyłem wyjścia obd do modułu, więc diagnoskopem nie sprawdzę, a dostęp do niego jest toporny, więc zanim zacznę tam grzebać próbuję zasięgnąć języka.

 

Generalnie moduł AT zakładałem sam, oryginalnie była klima manualna, i przeoczyłem, że dawca nie miał thermo switch tylko czujnik. Wejście sygnału zmostkowałem do masy, bo nie chciał odpalać sprężarki, a sterowanie podłączyłem pod thermo switch, żeby odcinał sprężarkę. Robiłem to w zimie, więc nie miałem porównania, ale teraz jest tragedia, nie da się korzystać z trybu auto.

Może faktycznie wystarczy wymienić termoswitch na czujnik. Nie wiem jak on wygląda w Legacy, ale w Forku jest to moduł, do którego wchodzi przewód z czujnika i wtyczka do sterowania wł/wył. Być może sam czunik z tego termoswitcha będzie działał poprawnie gdy go podepniesz pod sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Hookie napisał:

OZ Ultraleggera 17x7.5J ET48 do Subaru Legacy IV Wagon - będą fitować? Według mojego rozeznania będą, ale upewniam się. :D

Z przodu masz lekko 6mm luzu do równi z nadkolem

Z tyłu będzie dobre 14mm miejsca.

To tak w stosunku do moich 18x7,5

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania w moim Legacy IV. uszczelniałem(mam nadzieję) przekładnię kierowniczą wymiana 2 uszczelniaczy w główce przekładni oraz wymieniłem uszczelniacze teflonowe w sekcji wysokiego ciśnienia.

 

Zamontowałem przekładnie zalałem płynem i za czorta nie idzie jej odpowietrzyć. W listwie jest słychać cały czas powietrze kręcąc kierownicą do oporu.

 

Odpalając na chwilę samochód pompa słychać że nie pracuje właściwie po chwili mam mocno spieniony płyn w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania w moim Legacy IV. uszczelniałem(mam nadzieję) przekładnię kierowniczą wymiana 2 uszczelniaczy w główce przekładni oraz wymieniłem uszczelniacze teflonowe w sekcji wysokiego ciśnienia.
 
Zamontowałem przekładnie zalałem płynem i za czorta nie idzie jej odpowietrzyć. W listwie jest słychać cały czas powietrze kręcąc kierownicą do oporu.
 
Odpalając na chwilę samochód pompa słychać że nie pracuje właściwie po chwili mam mocno spieniony płyn w zbiorniczku.
Uszczelnienie w pompie na jej wałku wejściowym, czyli od strony koła napędowego. Ssie powietrze, częsty problem w układach hydraulicznych.

Wymień uszczelnienie albo wsadź pompę używana. Jeśli będziesz rozbierał pompę uważaj żeby tak samo włożyć blaszki, one mają krawędzie ścięte po kątem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbiorniczek zamontuję na górze i oddzielę powrót z zasilaniem to pompa się wycisza, pcha płyn niestety na powrocie mam mus malinowy...

 

 

Pompa wcześniej nie dawała żadnych niepokojących objawów miała nie wielki luz wzdłużny w OBK mam pompę w gorszym stanie i bangla.

 

Być może przy składaniu główki przekładni kierowniczej poszło coś nie tak... ciężko mi powiedzieć

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podniesione przodem

Pompa już rozebrana. był jakiś problem z uszczelnieniem ponieważ blisko ośki/koła mam czarny korpus.

 

Mam nadzieje że to wina pompy. zastanawiam się czy pompy nie przełożyć z OBK i tak spróbować odpalić/odpowietrzyć jednak nie chcę uziemić obu samochodów

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone jest chyba tylko to na wałku, A cena za całość nie mała. Wiem że powinno się wymieniać całość, ale jeśli reszta oringów nie jest popękana to po co :).

Jeśli wałek nie jest wytarty to będzie to grało. Tu jest podobnie jak z uszczelniaczem na wale, jeśli wał jest ok to uszczelnienie będzie trzymało :)

Ostatnim razem regenerowałem pompę w golfie mk3 wiele lat temu. Pamiętam że uszczelnienie, łożyska jak i oringi kupiłem normalnie w sklepie z uszczelnieniami. Za parę PLN. Odszukaj oznaczenie na uszczelnieniu to takowe napewno kupisz osobno. Na codzień mam styczność z hydrauliką siłową i dużymi pompami. Ale one się nie różnią od tej przy wspomaganiu, jedynie są parę razy większe. Stąd mam jakąś tam wiedze o tym.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka zmienię trochę temat. Mianowicie mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby w Legacy BL z 2007 roku w wersji sedan. Mianowicie ogrzewanie lusterek i wycieraczek działa, ale problem jest z tylną szybą. Ogrzewanie działa po części, gdyż ogrzewany jest tylko górny fragment szyby, a reszta zdaje się nie działać. Ktoś wie gdzie szukać problemu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Bajer98 napisał:

Siemka zmienię trochę temat. Mianowicie mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby w Legacy BL z 2007 roku w wersji sedan. Mianowicie ogrzewanie lusterek i wycieraczek działa, ale problem jest z tylną szybą. Ogrzewanie działa po części, gdyż ogrzewany jest tylko górny fragment szyby, a reszta zdaje się nie działać. Ktoś wie gdzie szukać problemu? 

Przerwane ścieżki grzewcze - prawdopodobnie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Bajer98 napisał:

Siemka zmienię trochę temat. Mianowicie mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby w Legacy BL z 2007 roku w wersji sedan. Mianowicie ogrzewanie lusterek i wycieraczek działa, ale problem jest z tylną szybą. Ogrzewanie działa po części, gdyż ogrzewany jest tylko górny fragment szyby, a reszta zdaje się nie działać. Ktoś wie gdzie szukać problemu? 

Naprawa prosta, ale trzeba użyć dobrego kleju przewodzącego prąd. Nie kupuj tylko z technicol'a. Nie działa. U siebie muszę coś kupić lepszego. Kiedyś sąsiadowi naprawiałem urwane przyłącze do szyby. Kupił sobie klej, tylko już nie pamiętam jaki, w każdym razie działało to. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Hookie napisał:


ET48, sorki. :)

 

Nie pomogę, bo akurat takiego setupu nigdy nie próbowałem - na moje wejdzie, w SVX mam 225/45/17 i ET42 i jest git, nic nie trze - ale z tymi informacjami łatwiej będzie innym pomóc :P

W OBK przy ET48 wchodzi 225/55/17 i nic nie trze - ale to jednak ciut inny zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...