Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Danko napisał:

L IV 2.0 - istnieje jakakolwiek kontrola trakcji? Podczas wielu różnych sytuacji auto pozwalało mi wyprowadzic się mocą. ABS wiem, że jest, reszty nigdy nie dostrzegłem. 

 

VDC było w 2.0 z 4eat, w manualu 2.0 nie było. Tu konkretniej opisane:

https://subaru.pl/docs/brochure09MY_Legacy_PL_webopt.pdf

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś co jest warte Legacy3 '00 z pneumatycznym zawiasem? da się to zliftować do 16-18cm prześwitu? ten silnik (2.5l 156km) coś wart?

 

 

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2020 o 06:47, ewemarkam napisał:
W dniu 11.12.2020 o 18:51, Vercy napisał:
Powie mi ktoś co jest warte Legacy3 '00 z pneumatycznym zawiasem? da się to zliftować do 16-18cm prześwitu? ten silnik (2.5l 156km) coś wart?
 
 

Z tego co wiem pasuje zawieszenie z OBK 2 z podobnego rocznika.

Zgadza się, jeśli chce się lift to zawias z OBK2 + ew. jeśli nadal jest mało można wstawiać podkładki między górną poduchę a kielich. Temat wiele razy przerabiany i rozpracowany.

 

Zabrzmi to może prześmiewczo, ale takie nie jest - silnik EJ25 jest spoko, dopóki działa i nie wywali UPG. Zależy do czego ma służyć? Jeśli do normalnego jeżdżenia to jest w tym aucie akurat - wiem bo miałem. Do piłowania na KJS czy przeprawiania się przez dżungle na Borneo to już nie koniecznie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, DETT napisał:

Zgadza się, jeśli chce się lift to zawias z OBK2 + ew. jeśli nadal jest mało można wstawiać podkładki między górną poduchę a kielich. Temat wiele razy przerabiany i rozpracowany.

 

Zabrzmi to może prześmiewczo, ale takie nie jest - silnik EJ25 jest spoko, dopóki działa i nie wywali UPG. Zależy do czego ma służyć? Jeśli do normalnego jeżdżenia to jest w tym aucie akurat - wiem bo miałem. Do piłowania na KJS czy przeprawiania się przez dżungle na Borneo to już nie koniecznie. ;)

ale to masz na myśli same amory ze sprężynami czy coś jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dcd84 napisał:

W innym temacie ktoś mi tłumaczył, że są różnice i odpuściłem. Chyba najłatwiej dać kilka cm podkładki między kielich, a kolumnę.

Auto jest dość twarde, nie wiem czy przy moich szutrach utwardzanie go dalej jest sensowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, DETT napisał:

Już kilka osób robiło tu na forum lifty BH, ale też Forków i Imprez - ogólnie zasady są te same.

No właśnie nie, w SF pakujesz podkładki i jest okej, bo zawias jest miękki. Pakujesz dłuższy amor i jest plug and play.

 

Z tego co wszyscy piszą legaś nie jest p&p więc próbuje się dowiedzieć co dokładnie trzeba rzeźbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Vercy napisał:

No właśnie nie, w SF pakujesz podkładki i jest okej, bo zawias jest miękki. Pakujesz dłuższy amor i jest plug and play.

 

Z tego co wszyscy piszą legaś nie jest p&p więc próbuje się dowiedzieć co dokładnie trzeba rzeźbić

@Dj Brabus chyba robił coś w ten deseń:

 

Nawet dokładne pomiary zrobił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Orear napisał:

Mam 2.0 z 4eat i nie mam VDC. Jedynie ABS. 

 

Bo pewnie nie w każdym roczniku tak było. Wkleiłem konkretnie źródło do my09. Po oficjalnych broszurach pewnie można dojść do tego co było w którym roku w danej wersji;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ewemarkam napisał:

Bardzo było mało z VDC, kiedyś typowo szukał @BelegUS takiego legasia. 

Szukałem, w końcu się wkurzyłem i kupiłem 3.0, tam mam i 5EAT, i VTD z VDC.

 

W 2.5 od okolic 2006 się trafiały automaty z VTD. W 2.0 nie widziałem (ale też nie szukałem, nie lubię 2.0 DOHC).

 

Co ciekawe moje Legacy III 2.5 MA skrzynie z VDC i VTD... nie wiem, czemu w IVce zrobili krok wstecz (przynajmniej w pierwszych wypustach).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego, ale nie bardzo wiem co to to robi
A robi to o tyle że masz otwarty dyfer ze sprzęgłem wieloplytkowym jako centralny dyfrencjał. A nie tylko samo sprzęgło. Lepiej to rozdział moment na osie. I chyba w zestawie jest kontrola trakcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ewemarkam napisał:
54 minuty temu, Vercy napisał:
Mam takiego, ale nie bardzo wiem co to to robi

A robi to o tyle że masz otwarty dyfer ze sprzęgłem wieloplytkowym jako centralny dyfrencjał. A nie tylko samo sprzęgło. Lepiej to rozdział moment na osie. I chyba w zestawie jest kontrola trakcji.

 

jak już myślałem że wiem jak mniej więcej to w Subaru działa to teraz zgłupiałem :D "otwarty dyfer ze sprzęgłem wieloplytkowym" to nie jest albo to albo to? Jak wygląda rozdzielenie napędu gdzie jest i sprzęgło i dyfer? Nie znam się:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Sam tu coś pisałeś.

Ale VTD ma z prawej strony na tych zdjęciach koszyk sprzęgłowy, więc musi tam być sprzęgło :)

 

 

przeczytałem z 8 razy to co tam napisałeś i chyba musiałby mi ktoś to rozrysować :D Nie wiem czym różni się vdc gołe od vdc z dyferencjałem i co to daje i po co skoro samym vdc można sterować i spinać wedle uznania. Nie twierdze że to złe tylko nie kumam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma gloego vtd. W każdym masz przekładnie. To jest właśnie różnica między mpt a vtd. Sam do końca nie wiem dlaczego to lepsze. Tyle co wyczytałem na zagranicznych forach to to że, vtd szybciej reaguje niż mpt i płynniej rozdziela moment na osie. Porównują VTD to czegoś w rodzaju LSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.awdwiki.com/en/subaru/

 

W MPT za centralny dyferencjał robią same tarcze sprzęgłowe, które na podstawie regulowanego elektronicznie ciśnienia hydraulicznego się spinają/rozpinają. Podział inicjalny 90/10 , od 96 80/20, od 2009 60/40 - charakterystyka FWD.

 

W VTD za centralny dyfer oprócz tych tarcz jest jeszcze przekładnia planetarna która zapewnia stałe spięcie napędu. Podział inicjalny 36/64 (SVX), 45/55 (wszystko inne) - charakterystyka RWD.

 

VDC jest nadbudówką na VTD, współpracującą z napędem i ABS rozbudowaną kontrolą trakcji.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 4eat z VTD i VDC, jest to moje pierwsze subaru i nie wiem jak się inne zachowują, ale moje lubi trochę zarzucić tyłem przy ostrzejszym ruszaniu że skręconymi kołami(oczywiście na mokrej nawierzchni) , ogolnie jest mała frajda z jazdy w takim zestawieniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...