Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Jaki jest rozkład napędu w legacy IV H6 5EAT? przód 40% tył 60%?

Czy zależy to od uślizgu kół i trybu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dzixd napisał:

Jaki jest rozkład napędu w legacy IV H6 5EAT? przód 40% tył 60%?

Czy zależy to od uślizgu kół i trybu?

A nie 45/55 nominalnie i zmienia się w zależności od warunków.? 

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tinuviel napisał:

A nie 45/55 nominalnie i zmienia się w zależności od warunków.? 

Nie interesowałem się nigdy, dlatego się pytam. Jak zacząłem robić nawroty 180 stopni na śniegu, to się zdziwiłem, ale banan na twarzy się zrobił. Dlatego chcę się dowiedzieć czy mam dobre odczucie, że przenosi mocniej napęd na tył.

Edytowane przez Dzixd
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dzixd napisał:

Nie interesowałem się nigdy, dlatego się pytam. Jak zacząłem robić nawroty 180 stopni na śniegu, to się zdziwiłem, ale banan na twarzy się zrobił. Dlatego chcę się dowiedzieć czy mam dobre odczucie, że przenosi mocniej napęd na tył.

Sprawdź czy masz LSD w tylnym dyfrze. Nie wiem jak w H6 ale u mnie w GT z 5EAT jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Danko napisał:

Czyli 2.0 ma po prostu 45/55? A dyfer z tyłu rozdziela pomiędzy kolami z tyłu? 

 

Nie - 2.0 ma 4EAT. To jest inny system awd.

 

EDIT: W Legacy 4gen wyglada to tak:

5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55

4EAT - active AWD - podział 90:10, zmieniony pózniej na 80:20

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, frisco napisał:

 

Nie - 2.0 ma 4EAT, wiec podział 90:10 albo 80:20. To jest inny system awd.

Płynny podział nie stały , przy ustabilizowanej prędkości (jazda autostradą) jest 90:10 ale przy ruszaniu itp.  jest inne w okolicach równości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, frisco napisał:

Nie - 2.0 ma 4EAT. To jest inny system awd.

 

5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55

4EAT - active AWD - podział 90:10, zmieniony pózniej na 80:20 a finalnie 60:40.

 

Za bardzo upraszczasz. Były 4EAT z VTD (45/55, 40/60 w SVX) i były z ACT-4 (czyli tym "90:10"). 5EAT ma tylko VTD.

 

EDIT: inna kwestia że nie widziałem 2.0 NA z 4EAT VTD, chociaż np. moje Legacy III 1998 z 2.5 NA ma 4EAT z VTD. Nie wiem czy Legacy IV w późniejszych wypustach w 2.0 DOHC nie miało 4EAT z VTD przypadkiem.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

Płynny podział nie stały , przy ustabilizowanej prędkości (jazda autostradą) jest 90:10 ale przy ruszaniu itp.  jest inne w okolicach równości.

 

I dlatego nie pisałem że podział jest "stały". Każdy z tych systemów z tego co wiem reaguje w jakimś stopniu na róznicę prędkości między osiami. Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10 etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, frisco napisał:

 

I dlatego nie pisałem że podział jest "stały". Każdy z tych systemów z tego co wiem reaguje w jakimś stopniu na róznicę prędkości między osiami. Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10 etc.

Można zablokować ten podział 50:50 wciskając przycisk HOLD wtedy auto blokuję skrzynię na 2 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://subarufanclub.cz/wiki/_media/navody/4eat/subaru_4eat.pdf

 

O ile dobrze kojarzę angieski to ten hold też jest w manualnej i sam wyskakuje przy 6500 obrotach aby nie uszkodzić silnika.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, frisco napisał:

Tak, upraszczam - pytanie dotyczyło Legacy konketnie, nie SVX czy jeszcze innych wynalazków;)

 

Ale nadal nie masz racji.

 

4EAT czy 5EAT to rodzina skrzyń. O ile 5EAT występuje tylko z napędem VTD, tak 4EAT występuje z ACT-4 i VTD. I w Legacy występowały oba typy skrzyń. Mam Legacy z 4EAT i VTD, podział inicjalny 45/55.

 

Od 4EAT Phase 2 typ napędu w skrzyni można rozpoznać po początku jej oznaczenia. TZ - ACT-4 i podział inicjalny z przewagą FWD, "centralny dyfer" w postaci tarczek ciernych. TV - VTD i podział inicjalny z przewagą RWD, centralny dyfer w postaci przekładni planetarnej.

 

W Legacy IV 2.0 R (bo o nim mowa) mogło też występować 4EAT z VTD.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co piszecie tyczy sie tylko automatów, czy manuali tez? :hi:
Tylko automaty, w manualu to o czym jest teraz dyskusja zrealizowane jest przez wiskoze w skrzyni. Ale aktywny dyfer centralny to DCCD i on jest w manualnej skrzyni w któryś tam STI.
 
Z tego co kiedyś czytałem to 4EAT ma na jedynce i wstecznym 50:50, później już wartość domyślną podziału, czyli te 90:10
Podczas jazdy też się to zmienia, zależy od prędkości ale także ile wciskamy gaz. Obserwowałem kiedyś wysterowanie zaworu od MPT (ACT-4). Także nie można mówić że są to stałe wartości, ale owszem przy stałej prędkości np jadąc 100km/h to jest wspomniane 90:10, ale jak już przyśpieszamy to się to zmienia, i dopina się mocniej. Kiedyś czytałem o blokadzie MPT tak aby trzymała cały czas 50/50. Nawet miałem u Siebie, ale widząc jak skrzynia pracuje to jest to bez sensu. Wtedy kiedy chcemy to będzie 50/50, mowa o jakiejś jeździe w terenie.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, frisco napisał:

5EAT - to VTD - variable torque distribution, podział 45/55

Czyli dobre odczucie miałem.

10 godzin temu, Bonless napisał:

Sprawdź czy masz LSD w tylnym dyfrze.

LSD chyba mam. Na kobyłkach po wrzuceniu biegu nie idzie ręką zatrzymać tylnego koła, przód natomiast bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dzixd napisał:

Czyli dobre odczucie miałem.

LSD chyba mam. Na kobyłkach po wrzuceniu biegu nie idzie ręką zatrzymać tylnego koła, przód natomiast bez problemu.

Na kobyłkach najłatwiej sprawdzić kręcąc jednym tylnym kołem ręką. Jak drugie koło będzie się kręcić się w przeciwną stronę to jest otwarty dyfer, jak w tą samą to ma LSD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciek323 napisał:

Na taką opinię natknąłem się na jednej z amerykańskich stron

Rzuć linkiem.

 

90% LSD w tylnym dyfrze Subaru to proste vLSD. Nie sądzę, żeby akurat "proste" Legacy GT miało płytkę czy innego Torsena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...