Jump to content

maciek323

Użytkownik
  • Content Count

    465
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

51 Dobry

About maciek323

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 07/14/1981

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru Legacy GT i Peugeot 406
  • Zainteresowania
    motoryzacja rajdy i nieruchomości dekretowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pozdrowienia dla kierownika srebrnego Forka II generacji widzianego dzisiaj po 6 rano na Ostrobramskiej w Warszawie.
  2. Nawet w samochodach dużo młodszych i w silnikach które nie biorą oleju warto sprawdzać poziom co 300-500 km. Zawsze tak robie w swoich autach i u rodziców i uratowałem w ten sposób 2 samochody rodziców. Nigdy nie brały oleju, a tu nagle w kilkuletnim aucie poszedł tylny simering silnika i samochód zgubił litr oleju w 500 km. Gdybym nie sprawdził, byłoby po silniku. W 2.5 litrowym subaru sprawdzanie oleju powinno być ważniejszą czynnością niż tankowanie mycie czy cokolwiek innego.
  3. Typowa usterka Legacy IV, wymiana klamki pomoże.
  4. Niestety nie pamiętam, nie mam zapisanego kodu, są 2 rodzaje śrub i do kompletu oba są potrzebne, ale nie pamiętam czemu 2 rodzaje, czy inne przód/tył czy jak. Ja kupiłem jeśli dobrze pamiętam 6 śrub i kosztowało to ok 300-350zł.
  5. Oczywiście ze ma, regulować trzeba. Jedyny problem że szybko rdzewieją, ciężko odkręcić. U mnie trzeba było ciąć i kupić nowe w ASO, czekałem 3 tygodnie od zamówienia.
  6. Co tam słychać u Waszych LGT? W moim zmieniłem wczoraj olej + filtr. Autku stuknęło 126 tys mil. 3500 mil na jednym oleju to wystarczająco dużo. Do tego zostały założone 4 zimowe kapcie. Ostatnio miałem dwie dłuższe trasy (w moim wypadku to 200-250 km) - średnie spalanie z dłuższych tras to 9,9 litra na 100 km. Jazda zgodna z przepisami, ale bez zamulania. Na wiosnę myślę o nowych hamulcach z przodu. jaki zestaw tarcz i klocków polecacie?
  7. Rozrząd jest dobrze ustawiony? Te błędy mogą wskazywać na delikatnie przestawiony rozrząd. Chyba 6 czy 7 lat temu w swoim Legacy GT użerałem się z podobnym problemem - winny był rozrząd który jakiś paprak źle ustawił, przestawil o 2 ząbki. Po założeniu całego nowego rozrządu przez mechaników znających się na rzeczy problem jak ręką odjął. Numeru czujników niestety nie pamiętam, ale pamiętam że ich podmiana nic nie dawała, jak u Ciebie. Mój palił dobrze, ale nie miał pełnej mocy i czasami walił błędami tymi co u Ciebie.
  8. Legacy GT z 2005 roku z manualem ma taki numer ECU: 22611AJ17B. Na 4 kostki.
  9. Co tam słychać u Waszych LGT? W moim zmieniałem niedawno tylną prawą klamkę, mechanizm się rozleciał i drzwi były zatrzaśnięte na amen. Autku stuknęło 125 tys mil. Na jesieni kolejna zmiana oleju, bo już do 3 tys mil na jednym oleju dochodzi.
  10. jesteś pewien że to właśnie pierścienie? pomierz ciśnienia na cylindrach, szczególnie na czwartym. Może być mikro pęknięcie na tłoku i stąd bierze olej...
  11. Te z rynku amerykańskiego bardziej cierpią na pękające tłoki? czym to jest spowodowane? Zbyt bogata/uboga mieszanka? Coś jest innego niż w wersji europejskiej? Zazwyczaj pęka tylko czwarty tłok, więc to raczej kwestia wady materiałowej/temperatury. A wracając do wad forestera, to wg mnie najgorsze to rdza i też zauważalne jest dużo szybsze zatykanie/zniszczenie katalizatorów niż w innych autach.
  12. Też tak uważam. Dobry olej, często zmieniany + rozsądna eksploatacja = minimalizacja problemów z Subaru U mnie 2.5T już zaraz zacznie ósmy rok w mych rękach, i nie było ani UPG, ani panewki, ani walniętego tłoka. Ale olej zmieniam co 4 max 5 tys km, olej kupuję najlepszej jakości, na zimno jeżdżę bardzo delikatnie, nie upalam, staram się dbać i nie męczyć silnika zbyt niskimi lub zbyt wysokimi obrotami.
  13. Przy tak niskich przebiegach rocznych potrzebny Ci gaz? Szukaj 2.5 wolnossaka lub najlepiej 2.5 z turbiną. W swoim budżecie spokojnie kupisz coś godnego uwagi.
×
×
  • Create New...