Skocz do zawartości

maciek323

Użytkownik
  • Zawartość

    381
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O maciek323

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 14.07.1981

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru Legacy i UAZ

    Audi sprzedane :(

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Śruby ok. 500zł, zbieżność to w zaleznosci od warsztatu/fachowca. Warto wybrać najlepszego w swojej okolicy. W tej dziedzinie jest wielu partaczy. Ps. tylko ze ja brałem śruby do wersji GT na rynek USA i długo na nie czekałem zanim ASO je ściągnęło. Ty masz zwykła wersję więc na pewno wyniesie Cie to o wiele taniej. Zadzwon do ASO i się dowiedz. Zamienników raczej brak.
  2. maciek323

    Swap zawiasu do IV ze SpecB, GT etc.

    Ja pisałem o wersji 2.5 GT na rynek USA. Częsci zawieszeniowe były kiedyś do wzięcia na allegro za grosze, taniej niż do wolnossaków europejskich.
  3. Miałem podobne objawy jak Ty. Po wymianie i ustawieniu zbieżności jak ręką odjął. Auto zaczęło się świetnie prowadzić, nawet lepiej od idealnie zadbanego BMW M5 (mam porównanie). Uważam że inwestycja w idealnie sprawne zawieszenie w moim Legacy to była najlepsza inwestycja od początku posiadania tego auta przeze mnie. Łukasz zrób sobie zawiechę raz a porządnie i obaczysz jakie masz super auto.
  4. maciek323

    Znikający olej w Legacy 2,5GT 2010r.

    Zmierz kompresję, może być nizsza na wszystkich garnkach, lub tylko na 4 cylindrze. Pierścienie też pewnie zmęczone. Nieraz te silniki biorą olej przy przebiegu 50-100 tys km. Nie dymią dzięki katalizatorom.
  5. maciek323

    Swap zawiasu do IV ze SpecB, GT etc.

    Lepiej wrzucić zawieche od GT. Auto się nie podniesie, a będzie dużo lepiej się prowadzić.
  6. Czy moze ktoś mnie oświecic jaki jest gwint w sondzie lambda tej za katlizatorem?? Auto to Legacy 2.5 GT, 2005 rok. Moze ktos ma dobrą sondę na sprzedaż?
  7. To prawda ze czesto sie nie da. Ja to robiłem u siebie w 2016 roku. Pacjent to Legacy 2005 rok. Byly zardzewiałe na amen. Czasem mechanikom sie nie chce, czasem sie nie da. Ja bylem z tym u 2 mechaników, jeden walczył z tym godzine, drugi nawet dłuzej , podchodzil do tematu trzykrotnie i zadnej nie udalo sie poruszyc. Pozostaje komplet nowych. Żeby je wyciąć tez jest sporo roboty, ale warto. Moim zdaniem warto wymienic. Auto po zmianie srub i regulacji jedzie idealnie jak po sznurku. Do tego jak masz dobre nowe opony to malo ktore auto moze dorownac Subaru z idealnie utrzymanym/wyregulowanym zawieszeniem.
  8. maciek323

    Legacy IV - wybór silnika

    2.5 GT poza zakupem nie drenuje dużo bardziej portfela niż zwykly wolnossak. Sprzęgło, rozrząd, opony, hamulce kosztują niemal tyle samo. Spalanie też podobne. Błędem jest przekonanie ze utrzymanie Legacy 2.0 w wieku 10-15 i więcej lat będzie "tanie". Tanie to będzie utrzymanie yarisa albo Corsy 1.0 i to pod warunkiem super stanu technicznego i Niskiego przebiegu. Dla spokojnego, bezproblemowego użytkowania kupuje się samochod nowy, najlepiej firmy oferującej 5 lub 7 letnią gwarancję. Najlepiej starszy schodzący model po liftingach, wiec ma wyeliminowane wady wieku dziecięcego. Jest dopracowany. Jeśli jeszcze jest japońskiej marki, to wieksza szansa na długotrwałość. Dla osob nie posiadających takich możliwości finansowych, pozostaje zakup takiego auta używanego, w zaleznosci od portfela w odpowiednim wieku. Legacy, kosztujące jako nowe ok. 150 tys zł nigdy nie będzie tanie w utrzymaniu. Ze względu na ceny części i specyfikę konstrukcji. Tani to może być yaris 1.0. Ja w tamtym roku zrobiłem w swoim Legacy 2 duże rzeczy: rozrząd i sprzęgło z konwersją na jednomasę. Razem pękło 5 tys zł. Czy to dużo czy mało, każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. W wolnossaku by kosztowaly podobnie, może sprzeglo byłoby minimalnie tansze. Cieknąca chłodnica kosztowala mnie 1000zl. Brak zamienników. Te same rzeczy robiłem w peugeocie 307 i razem wyniosły mnie ok. 1500zl. Chłodnica do peugeota i do BMW e46 ok. 300zł kosztują. Jeśli kogos stać, to bardzo polecam Legacy. Ale nie ma co się oszukiwać ze będzie tanio, albo ze to zakup zdroworozsądkowy. Zdroworozsądkowy to jest yaris. Albo corolla czy astra, jak ktoś potrzebuje większego auta.
  9. maciek323

    Zakup Imprezy WRX, obawy

    Z powyższych najbardziej polecam Hawka 2.0. Bardzo dobre auto, rozsądny kompromis. Dość szybkie, wspaniała trakcja. cudowny wygląd (ale to sprawa subiektywna). Są jeszcze inne, bardzo ciekawe alternatywy. Bloba i Hawka możesz kupic wolnossaka 2.5. Były takie wersje na USA. Palą mniej więcej tyle samo co 2.0, a jadą duuuużo lepiej. Duży moment z dołu. Aut z USA nie trzeba się bac, da się kupic w bdb stanie z normalnym przebiegiem. Można sprawdzić przez CARFAX jak auto wyglądalo w USA , jaki miało przebieg, jakie ewentualne szkody. W latach 2007-2013, w latach taniego dolara nasprowadzali dużo subaraków w super stanie, nawet nie uszkodzonych, czasem delikatnie przerysowanych, czy z poobijanym zderzakiem. BUG WRX, GT..... to jednak auta dla osob które maja spory budżet na naprawy ewentualne. Ja osobiście wziąłbym HAWKA 2.0 lub 2.5.
  10. maciek323

    Forester 2.5.xt

    i jak ten blok? uporaliście się z problemem?
  11. maciek323

    Legacy IV a Legacy V

    może to bedzie trochę off-top, ale jak sądze cennej wiedzy nigdy za dużo: V8 nie warte uwagi (BBK) montowano w S4b6 i A6c6. ostatni warty uwagi 4.2 na paskach montowano w A8d3 przed 2006 rokiem. Potem zastąpiono go innym silnikiem 4.2 tym razem z technologią FSI, która niesie ze sobą wszelkie bolączki FSI. ogolnie ciężko o fajne auta 250 KM+ w normalnych pieniądzach.... ja kupiłem legacy IV GT właśnie zamiast S4b6 które wcześniej planowałem. Zawsze rozwiązaniem może być A4 quattro 1.8T plus mocny tuning lub BMW 330xi e46/e90. Mi Legacy bardzo pasuje. Jak chodzi o trakcje cudowne auto. S4b6 ma wszystkie wady Audi (bardzo ciezki przod, pluzenie w zakrętach). To raczej szybka limuzyna niż auto do zabawy. Szukalem 330xi kiedyś, jednak po obejzeniu 7-8 sztuk odpuściłem. Poza tym miałem e46 przez wiele lat i ogolnie Legacy uważam za lepsze/fajniejsze auto. Oczywiście jeśli ktoś jest bardziej bezkompromisowy, to można isc w WRX/STI. Przerobiłem w zyciu z 10 aut klasy D i E i jak dla mnie Legacy IV prowadzi się bardzo fajnie, bezpiecznie, przewidywalnie i daje dużo przyjemności z jazdy przy akceptowalnym zakresie komfortu tak w miescie jak i na dłuższej trasie. Bardzo dobry kompromis. Mam na myśli auta w podobnym wieku, troszkę starsze jak i młodsze, w podobnej cenie i trochę droższe. Niestety porównania do Legacy V nie mam.
  12. maciek323

    Legacy IV a Legacy V

    Co do cen to tez mnie to zastanawia, ale obecnie Legacy IV GT kosztują podobnie do tego co płaciło się za nie 4-5 lat temu. Zresztą tak jest tez w przypadku innych modeli.... WRX z 2005-2007 tez nie kupi się taniej jak 30 tys zł - a Legacy GT to przecież taki WRX tylko z ładniejszym nadwoziem. Mocno tanieją tylko podstawowe wersje Legacy, 2.0i itp. , tych których jest dużo na rynku. W innych markach tez jest podobnie. Ktoś przywołał e46. ZTego modelu 318i czy 320i bdb stanie można kupic już z 8 tys zł. A 330xi? od kilku lat zdrowe sztuki nie schodzą poniżej 20 tys zł. Tak już chyba jest z niektórymi autami, że schodzą do pewnego poziomu cenowego a potem już nie chcą za bardzo taniec. Pomijajac ze niektóre auta na rynku których jest na prawde mało np. BMW M3/M5 po osiągnieciu jakiegoś dołu cenowego potrafią drozeć. S4b6 ma awaryjny silnik ze slabym rozrządem, który w niemal każdym egzemplarzu wymaga wymiany, a to koszty w granicach 10 tys zl. Silnik w nim stosowany o oznaczeniu BKK nie grzeszy trwałością. Nie ma wiele wspólnego ze starymi dobrymi V8 ze stajni audi takimi jak AEC, ABZ, mimo tego samego oznaczenia (4.2) Dodatkowo te jego 350 koni to jest tylko na papierze. Wiekszosc aut trafiających na hamownie nie ma nawet 300 KM. Jedyna prawdziwa przewaga audi to dźwięk V8.
  13. maciek323

    Szczerze o 2,5T STI

    Jasne, mocny Accord, Lexusy, niektóre Infiniti i parę innych samochodow/marek trzymają bardzo mocno cenę. Lepiej niż podstawowe BMW/Audi. Niektóre zas auta, nawet całkiem niezle, tanieją na łeb na szyję.... Peugeot 607, Citroen C6...... Na rynku używek, jak wszędzie na swiecie panuje zasada podaży/popytu.... z tym ze decyzje na rynku motoryzacyjnym większość ludzi nie zawsze podejmuje racjonalnie, a w oparciu o inne pozaracjonalne przesłanki, i stąd jedne auta tanieją bardziej inne mniej, jedne latwo sprzedać drugie trudno.
  14. maciek323

    Szczerze o 2,5T STI

    Tak to prawda, mam identyczne obserwacje. Tylko ciekawe dlaczego tak się dzieje - nie potrafię znaleźć ostatecznego dowodu czy to socjologicznego, czy psychologicznego czy typowo ekonomicznego. Może to rosnaca siła nabywca polskiego społeczeństwa powodowała? A może po prostu samochody są coraz lepsze (mimo wszystko, mimo ze pisales ze 15 latek to strucel straszny ) Bo zobacz, w miare utrzymane 15 letnie Subaru czy peugeot 406 to (moim zdaniem, mam skromne wymagania) jeszcze całkiem porządne auto... A 15 letni fiat 126p czy Skoda 105? To zazwyczaj już były tragiczne gnioty. Zreszta.... tak naprawdę to cene trzymają tylko wyjątkowe auta typu (niektóre) Subaru, BMW, Mercedes, Audi.... Bo za 3-4 tys zł to można kupic Clio, Polo, Thalie czy innego 206 w naprawdę super stanie. Auta dla ludu sa dziś tanie jak nigdy. Także tych wyższych klas: Audi a4b5, passaty b5 i wszystko tej klasy. Za 3-5 tys zł kupuje się swietnie wyposażone, wygodne i w miare szybkie auto w dobrym stanie.
  15. maciek323

    Jak sprawdzic napęd

    W jakim aucie te quattro? Naprawdę dobre quattro to było w Audi 80b3, miało tez możliwość blokowania tylnego mostu. Takie auto wjedzie i wyjedzie prawie wszędzie, byle nie zawisło na sniegu "na brzuchu". Legacy ma dobry napęd 4x4, wersja Legacy GT ma nawet szpere w tylnym dyfrze. Swoim Legacy wjezdzalem i wyjezdzałem w naprawdę trudnych warunkach, bardzo slisko i snieg pod sporą gorkę... kolega A3 1.8T Quattro nie dał tam rady, musiał być holowany. Oczywiście bardzo ważne są dobre miękkie opony zimowe, bo na słabych oponach to i swietne auto nie pojedzie....
×