Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.10.2020 o 11:21, euyot napisał:

Legacy 4. Kombi.

Słupek (ikea billy) 40x28x202 cm wejdzie do bagażnika po złożeniu siedzeń?

Phiiii nie takie rzeczy mi wchodziły do sedana :yahoo:

Nawet drabina 3x9 gdzie długość transportowa 243 cm a klapa bagażnika zamknięta 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, st981777 napisał:

Mogę Cie prosić o zdjęcie zacisków? Numery w połowie sprawę rozwiązują, ale na alledrogo nic nie dadzą.

 

Ok. Juto wrzucam GTB na podnośnik to przy okazji zrobię foto zacisków. Na alle dziś spoglądałem i są jakieś od 3.0 spec.B wystawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie i Panie,

 

czy występują różnice w przednich sprężynach pomiędzy różnymi wersjami silnikowymi? Mam 2.0 sohc 137KM, przód jest „sztywny” jak na gwincie, amorki KYB wymienienie około 50k km temu przez poprzedniego właściciela(mam FV). Tak główkuje co podmienić, czy mógł wrzucić np Sprężyny od diesla? Czy amortyzatory diesel/benzyna są takie same? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, Bober1 napisał:

Siema, rozgladam sie za kolami na lato chcialbym do swojego h6 zalozyc 19” i opone 225/40/19, czy czy prucz komforu moge popsuc cos jeszcze ?? Np osiagi czy to juz kwestia szerokosci felgi ?

Przy zbyt dużym/szerokim kole można zamulic samochód. Ale 19tki z powodzeniem jeżdżą w Legacy, więc śmiało :) co do dokładniejszych wymiarów nie wiem bo sam jeżdżę niżej i na 18tkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danko napisał:

Przy zbyt dużym/szerokim kole można zamulic samochód. Ale 19tki z powodzeniem jeżdżą w Legacy, więc śmiało :) co do dokładniejszych wymiarów nie wiem bo sam jeżdżę niżej i na 18tkach

A ty jaki masz zestaw i ile nizej ?? Moze jakas fota dla inspiracji :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jak już jest poruszany temat kół to i ja mam pytanie. Wpadły mi w oko takie felgi https://allegro.pl/oferta/4x-18-5x100-et45-shogun-ff-en05-enkei-felgi-alum-9791109156. Według strony willtheyfit będą wystawać o 23 milimetry dalej niż oryginalne, da się to jakoś sensownie upchać w legacy iv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

Cześć, jak już jest poruszany temat kół to i ja mam pytanie. Wpadły mi w oko takie felgi https://allegro.pl/oferta/4x-18-5x100-et45-shogun-ff-en05-enkei-felgi-alum-9791109156. Według strony willtheyfit będą wystawać o 23 milimetry dalej niż oryginalne, da się to jakoś sensownie upchać w legacy iv?

Bez problemu, u siebie na lato mam 18 z ta sama szerokoscią tylko z et40 i jest piknie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

Cześć, jak już jest poruszany temat kół to i ja mam pytanie. Wpadły mi w oko takie felgi https://allegro.pl/oferta/4x-18-5x100-et45-shogun-ff-en05-enkei-felgi-alum-9791109156. Według strony willtheyfit będą wystawać o 23 milimetry dalej niż oryginalne, da się to jakoś sensownie upchać w legacy iv?

 

fajna felga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Bober1 napisał:

A ty jaki masz zestaw i ile nizej ?? Moze jakas fota dla inspiracji :upside-down-face_1f643-small:

Niżej jakie 4-5cm, po kilku poprawkach ciężko mi powiedzieć. Koła 18x7,5 225/40.

Et z przodu 42, z tyłu 52 i dystans 20.

Tyl lekko trze, do wycięcia rant przy drzwiach. Ale na miękkim gwincie, więc No 

@Szymon Kuć przód może wystawać. Na foto niżej masz 18x7,5 et 42 i jest jakiś 1-2mm zapasu max. Tam et 45,ale 8j szerokości.. 

Wg mojego kalkulatora, Twoje koło będzie 3,5mm dalej od mojego.. Przy naciągu lekkim by mogło ujść

img,gcsi,DB53A73CC76C248AF01C43CA2E1187BD6B26E2D3,mpid,5,maxwidth,1081.5,maxheight,1884.75.jpg

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2020 o 18:45, Bober1 napisał:

Siema, rozgladam sie za kolami na lato chcialbym do swojego h6 zalozyc 19” i opone 225/40/19, czy czy prucz komforu moge popsuc cos jeszcze ?? Np osiagi czy to juz kwestia szerokosci felgi ?

 

Zły rozmiar opony chcesz założyć. 19" będą miały minimum 8" szerokości. Z tą oponą co kombinujesz vs. fabryka będziesz miał 5.8% większy obwód koła:

 

1143816041_ScreenShot2020-11-25at22_49_34.thumb.png.44eadeb7996eeed6a160ead92b67ab5b.png

 

 

3-3.5% to jeszcze spoko, 5.8% to już jakiś off-road będzie. 19" najczęściej będą 8.5" szerokości, do naszych legacy najlepszy rozmiar do 19"x8.5" to 245/30 (0.8% większe na obwodzie), wtedy wygląda tak:

 

IMG_8457.jpeg.21d6028d73d1109d495937ca99098b70.jpeg

 

489003428_ScreenShot2020-11-25at22_54_07.thumb.png.845095f98901cf8afbde892e014a3d55.png

 

Moim zdaniem operacja 19" będzie jednak zupełnie bez sensu, jeżeli nie będą kute. Już 18" odlewane potrafią ważyć kosmicznie dużo np. 11kg i od razu to czuć w prowadzeniu na minus vs. fabryka odlewana 17" a jak dasz odlewane 19" to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie bardzo niefajnie i pod kątem osiągów, pracy zawieszenia, no i ogólnie prowadzenia.

 

20 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

 

Te enkeje wyglądają nawet na w miarę lekkie :D. Powinny wejść bez problemu bez tarcia.

 

Tak to na ilustracji wygląda:

 

2034355917_ScreenShot2020-11-25at23_00_37.thumb.png.2a2dff3427eaf539bd1d39e7a0839e19.png

 

Dla porównania u @Danko wystają z tyłu 13mm dalej a to już dużo:

1037416453_ScreenShot2020-11-25at23_05_03.thumb.png.49566da4e4e2200a23107d634c433ef5.png

 

Jako kolejny punkt odniesienia moje "zimówki" całoroczne mają 225/40 18"x7.5" vs fabryka:

 

2126542991_ScreenShot2020-11-25at23_08_00.thumb.png.234c1f047a2d2f60fdc53f49fa316a72.png

 

Jak kiedyś mierzyłem, to miałem przekonanie, że z dystansem 15mm by weszły raczej bez tarcia, a gdyby istniały dystanse 10mm to już byłbym praktycznie pewien, że nic by nie tarło, aczkolwiek mogę się mylić, bo byłoby już bardzo blisko.

 

Zimóweczki 18" 225/40:

 

IMG_8267.jpeg.fb3a8cd960c29bf4e2a2b02ee34685d4.jpeg

 

Informacyjnie wóz mam na obu zdjęciach obniżony o 3cm przód\tył.

 

 

 

Edytowane przez Amnes
  • Super! 4
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne wypracowanie! :clapping: Rekami i nogami się pod tym podpisuje. Przy 3cm obniżeniu, jeżeli zawias jest trochę twardszy najpewniej nic by nie tarło. Ogólnie problemem jest zbliżenie koła do przodu nadkola, w okolicy zagięcia blachy i przejścia w plastik. Mam zrolowane i dalej trze, jedyna opcja to cięcie. 

Na zdjęciu niżej widać dobrze, że u mnie faktycznie te koła są tak już na aby aby, ale tak to policzyłem i tak miało być - moje małe zboczenie. 

Natomiast! Przy nie obniżonym samochód się taki zestaw szerokości/et/dystansow etc nie powinien kompletnie o nic obcierać. 

20200821_200812.thumb.jpg.569a99a44f12f6e20479b4151167e5bd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Danko napisał:

Przy nie obniżonym samochód się taki zestaw szerokości/et/dystansow etc nie powinien kompletnie o nic obcierać. 

Nie byłbym taki pewien. Przy nieobniżonym aucie masz po prostu większy zakres pracy zawiasu, więc na dużym wyboju lub dobrze wziętym łuku koło pracuje tak samo jak na nieobniżonym. Ograniczniki w końcu są w tym samym miejscu. Myślę, że co najwyżej rzadziej by tarło, ale tarłoby nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym taki pewien. Przy nieobniżonym aucie masz po prostu większy zakres pracy zawiasu, więc na dużym wyboju lub dobrze wziętym łuku koło pracuje tak samo jak na nieobniżonym. Ograniczniki w końcu są w tym samym miejscu. Myślę, że co najwyżej rzadziej by tarło, ale tarłoby nadal.

Jakie ograniczniki? Nie ma bałwanków jak były w maluchu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Jakie ograniczniki?

 

O takie są z tyłu, tzn. jedne z poniższych, bo na forum na którym to znalazłem to porównanie normalnych go tych z LGT

 

attachment.php?attachmentid=87518&d=1279

Edytowane przez Amnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Myślałem o przodzie. 

 

Z przodu nie ma problemu z tarciem tak dla potomnych. Po prostu koła zaczynają wystawać za błotnik. No, chyba, że ktoś ET 10 da to pewnie zacznie trzeć :D :D :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz na próbę założyłem felgi et 35 do BE, i powiem tak, na koleinach to nie jazda tylko wieczne siłowanie, na ET 55 jedzie się normalnie. Natomiast jeśli chodzi o "naciąganie" opon, to tu jestem tak ortodoksyjny, że zabierałbym dowody za taki "tunik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, st981777 napisał:

Raz na próbę założyłem felgi et 35 do BE, i powiem tak, na koleinach to nie jazda tylko wieczne siłowanie, na ET 55 jedzie się normalnie. Natomiast jeśli chodzi o "naciąganie" opon, to tu jestem tak ortodoksyjny, że zabierałbym dowody za taki "tunik".

Nie mówię o naciąganiu 205 na 11 cali. Ale np 205 na 7,5 albo 8 to ledwie widoczne. 

Co do kolein.. Po prostu jadę obok nich i nie ma tragedii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to czy naciąganie jest widoczne, tylko o właściwości trakcyjne takiej opony. To jak jeżdżenie z nadmiernym negatywem. W pewnym momencie stajesz się zagrożeniem, bo nie opanujesz auta, pomijając fakt, że je upośledzasz, bo nie możesz wykorzystać pełnego potencjału. I tu do jednego wora, naciąganie opon, dziwne negatywy, za mocna gleba, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...