Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Szymon Kuć napisał:

Najłatwiej sprawdzić czy masz szperę to spojrzeć na tylny most, jak jest uzebrowany to powinień mieć szpere 

Nie do końca. S-turbo miało LSD i żebrowany to on nie był. Czujnik temperatury też nie jest gwarancją braku LSD.

Tutaj co nieco informacji o rodzajach, ale nie ma obudów. 

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2597453

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Muszę zamontować czujniki cofania. Jest opcja zrobić to bez zdejmowania zderzaka? Mam gdzie to zrobić, mam na to całą sobotę, ale boje się, że coś potem nie spasuje tak jak powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, czort napisał:

Cześć! Muszę zamontować czujniki cofania. Jest opcja zrobić to bez zdejmowania zderzaka? Mam gdzie to zrobić, mam na to całą sobotę, ale boje się, że coś potem nie spasuje tak jak powinno być. 

Zamontowałem tego multum, raz się zdarzyło w Hyundai Atos, bo tam zaraz za zderzakiem jest wzmocnienie stalowe. Ale przeważnie jest tyle miejsca że da się to ładnie zrobić. Połóż się pod tyłem i zobacz, albo nawet ręką wymacaj. Najgorzej jak właśnie takie wzmocnienie się znajdzie. Wtedy albo pod nim, albo nad nim dajesz czujniki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, czort napisał:

Są tam jakieś otwory serwisowe, żeby puścić przewody? W sobotę mam zamiar się z tym uporać, dzięki serdeczne za odpowiedzi, będę próbował bez demontowania.

Powinien być do instalacji elektrycznej haka.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, czort napisał:

Są tam jakieś otwory serwisowe, żeby puścić przewody? W sobotę mam zamiar się z tym uporać, dzięki serdeczne za odpowiedzi, będę próbował bez demontowania.

 

Chciałem powiedzieć, że demontaż zderzaka trwa 10min, ale przypomniałem sobie, że mam boczki w bagaju wyjęte - 2 śruby do odkręcenia wewnątrz pod boczkami są do odkręcenia.

Moim zdaniem tak czy siak zderzak trzeba zdjąć, żeby przewody z kabiny na zewnątrz puścić i ukryć kable i moduł pod tapicerką. Czasu zejdzie się więcej, ale praca będzie wykonana prawidłowo (minus włażenie do bagażnika i odpinanie spinek - w sedanie nic fajnego). Ja z lenistwa puściłem przez kanał wentylacyjny, nie przyszło mi do głowy szukać innej dziury albo tym bardziej robić nowej. Można nazwać to druciarstwem.

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Amnes napisał:

 

Chciałem powiedzieć, że demontaż zderzaka trwa 10min, ale przypomniałem sobie, że mam boczki w bagaju wyjęte - 2 śruby do odkręcenia wewnątrz pod boczkami są do odkręcenia.

Moim zdaniem tak czy siak zderzak trzeba zdjąć, żeby przewody z kabiny na zewnątrz puścić i ukryć kable i moduł pod tapicerką. Czasu zejdzie się więcej, ale praca będzie wykonana prawidłowo (minus włażenie do bagażnika i odpinanie spinek - w sedanie nic fajnego). Ja z lenistwa puściłem przez kanał wentylacyjny, nie przyszło mi do głowy szukać innej dziury albo tym bardziej robić nowej. Można nazwać to druciarstwem.

 

 

Dzięki za radę. Spróbuję bez demontowania, ale po pierwsze jak sam piszesz będzie łatwiej, po drugie ciekaw jestem jak wygląda blacha w tamtych okolicach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, _ONE_ napisał:

2 szybkie pytania, legaś 2.0 DOHC 165 qni

 

1. Ile oleju wchodzi do skrzyni i tylnego dyfra?

2. Czy przy obu powyższych korkach są i każdorazowo wymienia się podkładki, jakie?

Do tylnego dyfra 0.8, do skrzyni chyba 3.5 litra, w sumie 5l trzeba kupić. Korki są stożkowe wkręcane w obudowę więc podkładek nie trzeba, ale sprawdź na skrzyni na jaki klucz masz korek bo ja się musiałem zaopatrzyć w torxa t 70, na tylnym dyfrze korki na kwadrat. Poprawka pod korek spustowy ze skrzyni (ten na torxa) potrzebna jest podkładka.

Edytowane przez Artman84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2021 o 21:59, SubaruLPG napisał:

W legacy nie trzeba zdejmować zderzaka jedynie wydechy mogą przeszkadzać przy montażu

 

Po dzisiejszym dniu, muszę się z tym nie zgodzić. Nie wyobrażam sobie, że można to zrobić bez demontowania zderzaka. Demontaż zajął mi jakieś 20 minut, teraz zrobił bym to w 10. 

 

W dniu 22.01.2021 o 10:12, Amnes napisał:

Ja z lenistwa puściłem przez kanał wentylacyjny, nie przyszło mi do głowy szukać innej dziury albo tym bardziej robić nowej. Można nazwać to druciarstwem.

Zrobiłem tak samo. Po pierwsze nie było żadnego otworu technicznego (szok!), druga sprawa wiercić też nie chciałem.

 

Podsumowując, zajęło mi to jakieś 4 godziny. Długo, ale nie urwałem żadnej spinki, dla wygody własnej zdjąłem koła, byłem bardzo ostrożny i niestety musiałem dwa razy ściągać zderzak. Wszystko działa ale same czujniki nie mają nakrętki kontrującej, co mnie zdziwiło. Są takie silikonowe -plastikowe wypustki, które trzymają czujnik i przy cienkim zderzaku byłyby okej, tutaj przez grubość plastiku nie do końca łapały i czujniki odstawały. Sumptem i sposobem temat ogarnąłem, za tydzień T25 żony ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Artman84 napisał:

Do tylnego dyfra 0.8, do skrzyni chyba 3.5 litra, w sumie 5l trzeba kupić. Korki są stożkowe wkręcane w obudowę więc podkładek nie trzeba, ale sprawdź na skrzyni na jaki klucz masz korek bo ja się musiałem zaopatrzyć w torxa t 70, na tylnym dyfrze korki na kwadrat. Poprawka pod korek spustowy ze skrzyni (ten na torxa) potrzebna jest podkładka.

Dzięki za info.

Czy podkładka korka skrzyni jest taka sama jak w misce silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak samo. Po pierwsze nie było żadnego otworu technicznego (szok!), druga sprawa wiercić też nie chciałem.
 
Podsumowując, zajęło mi to jakieś 4 godziny. Długo, ale nie urwałem żadnej spinki, dla wygody własnej zdjąłem koła, byłem bardzo ostrożny i niestety musiałem dwa razy ściągać zderzak. Wszystko działa ale same czujniki nie mają nakrętki kontrującej, co mnie zdziwiło. Są takie silikonowe -plastikowe wypustki, które trzymają czujnik i przy cienkim zderzaku byłyby okej, tutaj przez grubość plastiku nie do końca łapały i czujniki odstawały. Sumptem i sposobem temat ogarnąłem, za tydzień T25 żony  
Te silikony się dociska jakimś cienkim śrubokrętem, albo nożykiem. Naciskasz je i czujnik wchodzi na płasko. Zawsze tak robie, i zawsze są na płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ewemarkam napisał:

Te silikony się dociska jakimś cienkim śrubokrętem, albo nożykiem. Naciskasz je i czujnik wchodzi na płasko. Zawsze tak robie, i zawsze są na płasko.

Tak robiłem i wyłaziły. W zasadzie były na płasko ale nie dałem wiary, że nie wyjdą. Owinąłem je bardzo szczelnie taśmą izolacyjną od tyłu i teraz nie ma szans żeby wylazły ;) Gdyby były kontry, nie byłoby problemu. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie płynu chłodniczego zaczął mi się osadzać zielony osad na korku chłodnicy. Co to może być?
6176D5AD-B171-4A9D-BAB9-4E5E0B660763.thumb.jpeg.b4aedf5682156e9cfd8feb13f1742610.jpeg
Robiłeś płukankę przed wlaniem nowego płynu? Może to być syf który gdzieś osiadł. Przy nowym płynie ruszyło go, można zlać płyn, wypłukać układ wodą destylowaną i wlać znów Twój płyn (syf osiądzie w tym czasie) Ewentualnie przepuścić płyn przez gaze jakaś, albo flizeline.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie, bo wszystko wyglądało na czyściutkie, pompa wody wyglądała od środka jak nówka.
Może w nagrzewnicy były jakieś złogi.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dziwne akcje. Po zrobieniu UPG straciło się ogrzewanie, wypłukałem, odkamieniłem nagrzewnice, było OK. 2 miesiące później jak zrobiło się cieplej to znów tym chłodnica nie wydalała, wymiana załatwiła sprawę. Coś ciągle musiało pływać w układzie. A był płukany rok wcześniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę pompy ABS posiadają 2 typy złączek w tej generacji rozumiem że pompa z Większą ilością pinów posiada możliwość obsługi kontroli trakcji?

w samochodzie niema dodatkowego modułu gdy jest kontrola trakcji? w grupie VW często moduł znajdował się z tyłu pod kanapą.

 

Jeśli ktoś miałby informację będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...