Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Redukcja łopatkami jest mniej skomplikowana niż manul ze sprzęgłem , ale przy wyprzedzaniu podstawa.
Szkoda tylko ze w trybie manualnym nie działa wspomaganie silnikiem elektrycznym, ale doładowanie baterii trakcyjnej działa dobrze.
Tryb manualny S jest tez przyjemny na autostradzie powyżej 130 km/h wtedy obroty poniżej 3 tys.Tryb DI jest bardzo dobry ale tylko w mieście i poza w terenie zabudowanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem trasę Wrocław - Norymbergia i szczerze jestem trochę załamany spalaniem. Fakt, ze opony AT, ale na pokładzie 2 osoby, w bagażniku raczej ciuchy (jak to na wakacje). Jazda z prędkością 120-130 km/h i średnie spalanie 9.5 l. Przy tej prędkości mój Fiat Ducato pali poniżej 8 litrow.

 

A już naprawdę hitem tego durnego oprogramowania skrzyni jest to, ze moj przedmówca faktycznie miał racje i przy tych prędkościach w trybie S skrzynia wrzuca NIŻSZE obrony niż w trybie I.

Ktos mi to wytłumaczy?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A już naprawdę hitem tego durnego oprogramowania skrzyni jest to, ze moj przedmówca faktycznie miał racje i przy tych prędkościach w trybie S skrzynia wrzuca NIŻSZE obrony niż w trybie I.

Ktos mi to wytłumaczy?

Jak będziesz miał możliwość, to sprawdź jakie jest przy tych prędkościach spalanie w trybie [S] a jakie w [I], może jest jakieś drugie dno takiego a nie innego zachowania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Jak będziesz miał możliwość, to sprawdź jakie jest przy tych prędkościach spalanie w trybie [S] a jakie w [I], może jest jakieś drugie dno takiego a nie innego zachowania skrzyni.

Jak wrzucisz na S to chwilowo spada, a potem nieznacznie rosnie. Ale tu jest ciagle wjazd i zjazd wiec ciężko być obiektywnym żeby dokładnie porównać spalanie.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawię się nowym Forkiem... odebrałem go w piątek. Maskę poprawili na odbojnikach i jest zdecydowanie lepiej. Zrobiłem wszystkie aktualizacje jakie się dało. Wszystko działa super. Zobaczymy jak spalanie... na razie przeraża w porównaniu do Skody ale to większe i cięższe auto. Super działa system eyesight z wykrywaniem fotela kierowcy. Grzebałem w menu i ustawiałem pół dnia wszystko :)

Mam kilka pytań do Was:

1. Jak to jest z systemem podwójnej blokady zamków? Czy standardowo jest to włączone jak używamy przycisku przy klamce? W instrukcji napisane jest, że aktywuje się to przekręcając kluczyk a nic o pilocie. Na końcu jest wzmianka, że możliwe jest włączenie systemu podwójnej blokady poprzez naciśnięcie przycisku. Czyli co? Zawsze ten system jest aktywny?  

2. Czy nasze Forki da się odpalić z kluczyka? Czy źle zrozumiałe instrukcję? Nie chodzi mi o przycisk START/STOP

3. Czy ktoś z Was używał koła zapasowego dojazdowego? W instrukcji jest opis, że można. Mój forek jest na 17" i podobno pasują do niego takie dojazdówki:

https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-subaru-forester-outback-pokrowiec-10827725707

Jadę w tym roku na wakacje do Bośni i nie chcę stanąć po środku "niczego" z rozwaloną oponą. Myślę aby spakować to koło pionowo w bagażniku bez rolety i zablokować je torbami. Nie chcę dodatkowego bagażnika dachowego. Zobaczymy po zakupie jak się wkomponuje w bagażnik.

4. Menu małego ekranu nad radiem. Pozycja ustawienie ekranu obejścia. Nie mam pojęcia skąd taka nazwa. Po angielsku też nie rozumiem Bypass screen ale nie o to chodzi. Jest tam opcja jak na zdjęciu. Czy ktoś wie o co chodzi (foto w załączeniu)?

5. Czy komuś udało się znaleźć albo ustawić funkcję zamykania samochodu po ruszeniu i odblokowania po wyłączeniu silnika? Czytałem, że ma to być dostępne od przyszłego forka 2022. Przydatna funkcja jak się jeździ w nieznanych rejonach za granicą.

6. Czy dobrze wyczytałem, że Forki nie mają czujnika zużycia klocków hamulcowych?

 

Pozdrawiam wszystkich :)

IMG_7975.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Aqstyk napisał:

. Menu małego ekranu nad radiem. Pozycja ustawienie ekranu obejścia. Nie mam pojęcia skąd taka nazwa. Po angielsku też nie rozumiem Bypass screen ale nie o to chodzi. Jest tam opcja jak na zdjęciu. Czy ktoś wie o co chodzi (foto w załączeniu)?

Chodzi o wyświetlanie wskazówek nawigacji na górnym ekranie niezależnie od tego co jest wyświetlane na ekranie stacji multimedialnej.

11 minut temu, Aqstyk napisał:

Czy dobrze wyczytałem, że Forki nie mają czujnika zużycia klocków hamulcowych?

Jako kontrolka pewnie nie ma, ale są blaszki, które niezawodnie piszczą jak klocki dokonują żywota ;)

 

12 minut temu, Aqstyk napisał:

Czy nasze Forki da się odpalić z kluczyka? Czy źle zrozumiałe instrukcję? Nie chodzi mi o przycisk START/STOP

Z kluczyka to tylko bez systemu keyless, ale nie wiem czy u nas tak prosta wersja występuje. Natomiast jeżeli chodzi o tzw. remote start jaki jest często w autach  USA, to nie ma czegoś takiego bo jest niezgodne z naszymi przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, aflinta napisał:

Chodzi o wyświetlanie wskazówek nawigacji na górnym ekranie niezależnie od tego co jest wyświetlane na ekranie stacji multimedialnej.

Jako kontrolka pewnie nie ma, ale są blaszki, które niezawodnie piszczą jak klocki dokonują żywota ;)

 

Z kluczyka to tylko bez systemu keyless, ale nie wiem czy u nas tak prosta wersja występuje. Natomiast jeżeli chodzi o tzw. remote start jaki jest często w autach  USA, to nie ma czegoś takiego bo jest niezgodne z naszymi przepisami.

BMW serii 7 odpalisz z kluczyka i nawet dokonasz korekt parkingowych.

Wg mnie raczej kwestia kosztow implementacji takiego ficzeru przy ilosci sprzedanych aut w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jazda z prędkością 120-130 km/h i średnie spalanie 9.5 l. Przy tej prędkości mój Fiat Ducato pali poniżej 8 litrow.

Mój Opel Corsa 1.2 palił 10,6 przy 140 km/h. Brak 6 biegu. Skoda Yeti 1.4 tsi paliła ok 10,5 litra. Fotek XT palił przy 140 wszystko co mu zalałem i to był główny powód wymiany auta. Jedziesz autem o aerodynamice kiosku ruchu i powyżej 120 km/h spalanie rośnie geometrycznie. Opony dołożyły pewnie max 0,5 litra wiec 9 litrów na autostradzie takim autem to całkiem rozsądny wynik. Ducato masz pewnie 2.0 Multijeta diesla i to raczej jest odpowiedź - benzynowe SUV - y to kiepski pomysł na autostradę. Sam byłem w szoku jak kolega w oplu Vectra diesel miał spalania 7,5 litra przy 150 km/h na autostradzie. Wtedy lepiej Giulie kupić, idzie jak zła, pali niewiele alen w teren raczej słabo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dzisiaj zrobiłem trasę Wrocław - Norymbergia i szczerze jestem trochę załamany spalaniem. Fakt, ze opony AT, ale na pokładzie 2 osoby, w bagażniku raczej ciuchy (jak to na wakacje). Jazda z prędkością 120-130 km/h i średnie spalanie 9.5 l. Przy tej prędkości mój Fiat Ducato pali poniżej 8 litrow.

 

A już naprawdę hitem tego durnego oprogramowania skrzyni jest to, ze moj przedmówca faktycznie miał racje i przy tych prędkościach w trybie S skrzynia wrzuca NIŻSZE obrony niż w trybie I.

Ktos mi to wytłumaczy?

jechałem ostatnio na autostradzie, na tempomacie 140km/h autem z silnikiem 3.8 V8 biturbo, prawie 600 koni. Spalanie 7.9l/100km. aż sobie zdjęcie zrobiłem. Ale fakt że auto małe i niskiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał:

BMW serii 7 odpalisz z kluczyka i nawet dokonasz korekt parkingowych.

Wg mnie raczej kwestia kosztow implementacji takiego ficzeru przy ilosci sprzedanych aut w EU.

Myślę, że te korekty parkingowe są tu kluczowe, bo według PRD art. 60, par. 2:

 

Zabrania się kierującemu:

1)

oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;

(...)

3)

pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze;

 

Subaru ma system odpalania zdalnego z kluczyka dostępny w USA, więc pewnie przeszczep do EU nie byłby problemem, gdyby nie to, że te auta nie potrafią (jeszcze) jak BMW same się przeparkować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Aqstyk napisał:

Dzięki za odpowiedzi. A pozostałe moje pytania czyli 1, 3 i 5? Ktoś coś?:)

Zastanawiałem się długo nad opcją 3. Jednak wygrała u mnie postawa "paranoiczna" :) Zakupując drugi zestaw felg (względem tych co miałem z autkiem), dokupiłem 5tą felgę + identyczną oponę (z jakimi odbierałem Forka z salonu).
Ale mój wybór był podyktowany komfortem wymiany koła 1:1 w razie W, szczególnie poza granicami kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam miejsca a nie mam bagażnika dachowego. Może się spakujemy w tym roku  Ktoś czytał o pkt. 1 i udało mu się pkt 5?

Pkt 5 możesz realizować tylko ręcznie za każdym razem jak odpalisz auto, nie ma automatycznego zamykania i otwierania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pkt 4 to nie jest to wyświetlanie nawigacji na górnym ekranie. Czy opcja włączona czy wyłączona pokazuje cały czas nawigacje na górnym ekranie. W związku z tym nadal nie wiem  co to za funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem nowym Outback i tam oprogramowanie skrzyni czy D czy S zawsze przy małym obciążeniu wrzuca najwyższy bieg czyli 8, przy 140 km/h obroty są trochę ponad 2 tys.
Mogliby tak zrobić i w foresterze, a nie ze 7 w trybie S to tylko mogę w trybie ręcznym .

A poza tym fajnie wyszło

IMG_3863.jpgIMG_3864.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radiolog napisał:

Mogliby tak zrobić i w foresterze, a nie ze 7 w trybie S to tylko mogę w trybie ręcznym .


Nie zrobią tak, bo silnik 2.0 ma za mało Nm przy porównywalnych obrotach.

Mam wskaźnik momentu w samochodzie. Dziś obserwowałem jak to się kształtuje w czasie jazdy na autostradzie. Tempomat zapięty na 130 km/h. Obroty przy tej prędkości to około 1750. Mimo lekkich wzniesień skrzynia ani razu nie zredukowała z ósmego biegu. Moment za to przy stałych obrotach zmieniał się od około 100 do 230 Nm zależnie od ukształtowania terenu. Z wolnego ssaka o pojemności 2.0l nie uzyskasz takiego momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, radiolog napisał:


Pkt 5 możesz realizować tylko ręcznie za każdym razem jak odpalisz auto, nie ma automatycznego zamykania i otwierania

To jest wlasnie charakterystyka wyposazania aut w FHI. Jeden model ma cos co inny dostanie za 2-3 lata....

Automatyczne otwieranie i zamykanie jest w moim OBK MY19 a obstawiam ze bylo tez w MY18....Mozna ustawic czy ma byc wlaczane po osiagnieciu danej predkosci czy po przejechanym czasie np 30 s....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lisek napisał:

To jest wlasnie charakterystyka wyposazania aut w FHI. Jeden model ma cos co inny dostanie za 2-3 lata....

U wielu producentów modele wyżej pozycjonowane mają różne nowości, które często później trafiają do tańszych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Aqstyk napisał:

Jeśli chodzi o pkt 4 to nie jest to wyświetlanie nawigacji na górnym ekranie. Czy opcja włączona czy wyłączona pokazuje cały czas nawigacje na górnym ekranie. W związku z tym nadal nie wiem  co to za funkcja.

OK, mam już częściową odpowiedź :) Bypass Screen to jest sekwencja wyświetlana na górnym wyświetlaczu po włączeniu zapłonu. Pojawiają się tam życzenia urodzinowe/rocznice, przypomnienie o przeglądzie itp. Kwestia rozszyfrowania co znaczy Turn-By-Turn... bo normalnie to pasuje do nawigacji, ale w przypadku tej sekwencji startowej faktycznie nie do końca pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Aqstyk napisał:

A czy ktoś coś wie o tym podwójnym systemie zamykania? Co to za „ficzer” jest? To trzeba aktywować czy jak?

Pamiętaj, że instrukcja jest napisana dosyć uniwersalnie i obejmuje też wersje wyposażenia niedostępne na naszym rynku. W XV np. jest RAB opisane, które w aucie pojawiło się u nas trzy lata później. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne są dopasowane, a te owiewki to z Subaru, napisz cos więcej 
Czy one są klejone?, jak z hałasem 

Subaru, niestety te droższe.
Są klejone do ramki drzwi od zewnątrz , na całej długości . Wygląda to dość solidnie.
Odnośnie hałasu , jutro przetestuje na autostradzie i dam znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...