Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.06.2021 o 15:48, dawidz napisał:

Moje pytanie, czy ktoś kupował owiewki do Forka SK? Przydałyby mi się do spania w samochodzie, żeby uchylić okna i nie mieć mokrej głowy nad ranem :)
Może sa jakieś sensowne zamienniki? Bo za te oryginalne zapłacę pewnie z tysiaka ;) 

Zerknij na ofertę firmy HEKO

https://e-heko.com/pl/p/Owiewki-SUBARU-FORESTER-V-5d-2019-tylko-owiewki-przednie-/15311

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:


1100 kosztują chromowane, same czarne kosztują 400 zł , różnica wynika z ramki w aucie , albo są czarne albo chromowane.

Ale że cała owiewka jest chromowana? 

Mam chromowane ramki ale chyba nie dałbym rady jeździć z taką chromowaną, błyszcząca owiewką ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Tak jak Subaru wprowadza nowe modele w Europie to pewnie obecny będzie jeszcze aktualny przez 2-3 lata:biglol:

Japończycy mają też problem z nowym modelem OBK u siebie, bo w sumie go produkują i wysyłają na stary kontynent, ale u siebie jeszcze go nie sprzedają.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam :)

Jestem po jednym dniu testowym Subaru z MM Cars w Katowicach. Chcę zakupić Subaru Forestera z silnikiem e-bokser. Przeczytałem cały wątek dotyczący tego silnika. Dodatkowo przeczytałem o problemach z akumulatorami w tych samochodach. Dotychczas jeździłem Skoda Octavią kombii 1.4 TSI od .... 9 lat i przyszedł czas na zmianę. Po jeździe testowej jestem zadowolony nawet bardzo. Zupełnie inna kultura pracy (to będzie mój pierwszy automat). Przyspiesza naprawdę fajnie jak na tak duży samochód a w środku jest baaaardzo wygodnie. Z tyłu dzieci (już nie małe bo syn ma 16 lat i 185 cm wzrostu) mają bardzo dużo miejsca a myślałem że Skoda jest duża:) Mam tylko jeden dylemat. Przy jeździe testowej powyżej 150 km/h przednia klapa od silnika wpada w drgania. Czy to ma tylko ten egzemplarz czy to normalne zjawisko? W związku z tym, że klapa jest wysoko to ją dobrze widać z pozycji kierowcy i nie ukrywam, że wyglądało to dziwnie i troszkę mnie zaniepokoiło.

 

Dodatkowo proszę o porady:

Chcę zakupić egzemplarz testowy z Katowic. Dają dobrą cenę na niego a ma przejechane dopiero 4000 km. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu testowego? Od razu chcę go wyposażyć w oryginalne osłony silnika i dyferencjału ponieważ wybieramy się na wakacje do Bośni i chcemy troszkę pojeździć poza asfaltem. Z przodu dostępne są 2 wersje aluminiowa i stalowa i nie wiem która lepsza. Myślę również o zakupie koła zapasowego, żeby nie uziemić się na jakimś odludziu. Co polecacie? Trzecia rzecz to bagażnik: skoda ma bardzo duży bagażnik i zawsze był zapakowany pod korek jak jechaliśmy. W związku z tym myślę o bagażniku dachowym. Co polecacie i jakiej firmy? Jeśli to offtopic to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Aqstyk napisał:

Chcę zakupić egzemplarz testowy z Katowic. Dają dobrą cenę na niego a ma przejechane dopiero 4000 km. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu testowego? 

Przy testowych autach problemem jest turbo, gdyż często nie są zachowywane wymogi BHP, i czasami, podkreślam czasami może po jakimś czasie wyjść problem. Tutaj jest wolnossący silnik, a gwarancja pewnie jakieś 2,5 roku, więc w mojej ocenie ryzyko jest minimalne. Sam jeżdżę demówką, uznałem że skoro mam gwarancję na 2,5 roku to poblem zasadniczo leży po drugiej stronie. W mojej skromnej ocenie wszystko zależy od wysokości rabatu. Wolę demo niż używkę, ale pewnie każdy ma tu swoje stanowisko i każe jest w jakimś stopniu uzasadnione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Aqstyk napisał:

 

Cześć Wam :)

Jestem po jednym dniu testowym Subaru z MM Cars w Katowicach. Chcę zakupić Subaru Forestera z silnikiem e-bokser. Przeczytałem cały wątek dotyczący tego silnika. Dodatkowo przeczytałem o problemach z akumulatorami w tych samochodach. Dotychczas jeździłem Skoda Octavią kombii 1.4 TSI od .... 9 lat i przyszedł czas na zmianę. Po jeździe testowej jestem zadowolony nawet bardzo. Zupełnie inna kultura pracy (to będzie mój pierwszy automat). Przyspiesza naprawdę fajnie jak na tak duży samochód a w środku jest baaaardzo wygodnie. Z tyłu dzieci (już nie małe bo syn ma 16 lat i 185 cm wzrostu) mają bardzo dużo miejsca a myślałem że Skoda jest duża:) Mam tylko jeden dylemat. Przy jeździe testowej powyżej 150 km/h przednia klapa od silnika wpada w drgania. Czy to ma tylko ten egzemplarz czy to normalne zjawisko? W związku z tym, że klapa jest wysoko to ją dobrze widać z pozycji kierowcy i nie ukrywam, że wyglądało to dziwnie i troszkę mnie zaniepokoiło.

 

Dodatkowo proszę o porady:

Chcę zakupić egzemplarz testowy z Katowic. Dają dobrą cenę na niego a ma przejechane dopiero 4000 km. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu testowego? Od razu chcę go wyposażyć w oryginalne osłony silnika i dyferencjału ponieważ wybieramy się na wakacje do Bośni i chcemy troszkę pojeździć poza asfaltem. Z przodu dostępne są 2 wersje aluminiowa i stalowa i nie wiem która lepsza. Myślę również o zakupie koła zapasowego, żeby nie uziemić się na jakimś odludziu. Co polecacie? Trzecia rzecz to bagażnik: skoda ma bardzo duży bagażnik i zawsze był zapakowany pod korek jak jechaliśmy. W związku z tym myślę o bagażniku dachowym. Co polecacie i jakiej firmy? Jeśli to offtopic to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu :)

Jako użytkownik e boxera forestera od 1,5 roku to coś napisze;) to moja opinia i odczucia z jazdy. Po pierwsze drugi raz bym go kupił:) Drgania maski u mnie tez występują, ja wyszedłem z założenia ze nie będzie przekraczał 140km/h i problem nie występuje, a poza tym powyżej tej prędkości już dosyć nieprzyjemnie się zaczyna, za duże opory , jednak za duży klocek z auta do takich prędkości. Ja mam założone osłony Alu pod silnikiem i stał pod dyfrem, koło zapasowe wożę zimowe , niestety ubywa bagażnika, jeszcze mam lodówkę w bagażniku i już mało bagażnika zostało, mam boxa thula który ratuje sytuacje , ale jak nałożę namiot dachowy to już nie da rady boxa wrzucić.

Teraz mam zamówionego XV dla żony, myślałem nad demo ale 5 tys to słaby rabat za używkę, a taniej wychodziły nowki ze starego rocznika niż demo:) ale jednak zdecydowaliśmy się na nowy rocznik i bez przebiegu:)

a jedyne czego żałuje to ze nie zamontowałem odrazu haka…

Edytowane przez Grzesiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Też mam propozycje osłony alu z przodu i stal na dyfer. Z maską mnie uspokoiłeś. Rozmawiałem z dealerem i mówi, że większość Subaru tak ma bo maska jest aluminiowa. Zastanawiam się nad zapasem. Czy brać dojazdówkę czy pełną? Czytałem na forum, że ktoś miał problem z dojazdówką.

A jak sprawa aku? Walczyć o wymianę czy to jednostkowe przypadki? Mam miernik wstęgowy to będę mógł pomierzyć prąd spoczynkowy bez rozkręcania czegokolwiek. Zobaczę czy faktycznie przy otwartej klapie bagażnika jest tak duży pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Aqstyk napisał:

Dodatkowo przeczytałem o problemach z akumulatorami w tych samochodach. 

Spróbuj powalczyć ze zmianą akumulatora przed zakupem samochodu,  na akumulator o większej pojemność.  Oryginalny 48 Ah niestety generuje sporo problemów w najmniej oczekiwanych chwilach.

Mam nowy AKU – 60 Ah i nawet lusterka przy składaniu żwawiej pracują;)

Jazda tym samochodem daje sporo frajdy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam nic nie drga nawet przy 170 km/h

Nie mam żadnych kłopotów z aku, ale czasami podładowuje , a już napewno jak wyjeżdżam na dłużej niż 10 dni. Kolega ma x1 i tez aku nie wytrzymuje dłużej niż 2 tygodnie.

Brałem demo i żadnych zastrzeżeń nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś napiszę od siebie. 

Przesiadłem się z Octavii III liftback(1.4 TSI 140 km) 6 lat, 160 kkm. W styczniu odebrałem Forestera i do dziś przejechałem nim ok. 11 kkm. Z moich spostrzeżeń:

- maska wpada w wibracje przy wyższych prędkościach, można to zauważyć jak człowiek się przyjrzy,

- bagażnik jest odczuwalnie mniejszy niż w Octavii - kupiłem belki Yakima rail bar - estetyczne i ciche,

- spalanie dużo wyższe niż w Octavii, dynamika dużo gorsza (ale wystarczająca do sprawnego poruszania się, chociaż na autostradzie brakuje elastyczności). Średnie spalanie na tych 11 kkm wyszło delikatnie poniżej 9 l. Jazda pół na pół autostrada, miasto, drogi krajowe.

- komfort jazdy dużo lepszy niż w Octavii,

- największy minus to mały bak i brak koła zapasowego.

Mimo wszystko kupił bym ten samochód drogi raz, jestem bardzo zadowolony - grunt, żeby był to świadomy wybór.

Co do auta demo - ja osobiście nie zdecydowałbym się na takie... Forester jest mało dynamiczny, więc człowiek na jazdach testowych chce zobaczyć jak sprawdza się ten silnik w różnych wariantach, w konsekwencji kręci się go do 5-6 kkm obrotów. Abstrahując od tego czy na zimno czy na ciepło, czy jest turbina czy jej nie ma... auta testowe zazwyczaj mają znikomy przebieg i tego typu jazda nie wypływa na dobre ułożenie się silnika - wielu kierowców o różnym temperamencie. Gwarancja gwarancją, ale z doświadczenia wiem (pewnie wszyscy), że lepiej jeździć niż usuwać usterki - czas i nerwy, a oprócz tego jak ma się pecha to niechęć salonu. 

Takie jest moje zdanie :) Przy czym auto polecam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia dynamiki jak auto jest obciążone? W octavii jest bardzo duża różnica na niekorzyść czy tutaj będzie podobnie czy nawet gorzej?

 

Jeśli chodzi o auto demo to pamiętaj, że jest tam komputer i to on steruje skrzynią i pewnie oszczędza ją bardziej na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć dobrze się zachowuje przy dużym obciążeniu, ale jest to oczywiści odczuwalne.

Uruchamiam wtedy tryb S i zawsze chętniej się zbiera, szczególnie w terenach górskich.

Z pozytywnych rzeczy to przy sporym bagażu samochód nadmiernie „nie siada”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2021 o 16:14, radiolog napisał:

Jestem po aktualizacji softu, właściwie dwóch .
Jedna dotyczy działania GPF, druga szarpania skrzyni na niskich prędkościach .
Upał i klima nie pozwala na częste jeżdżenie w EV, ale chyba przełączanie ev/spalina jest płynniejsze .
Zobaczymy co dalej

To jakaś nowa aktualizacja czy miałeś u siebie jakiś stary soft?

Pytałem u siebie w serwisie to nic nie wiedzieli na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś nowa aktualizacja czy miałeś u siebie jakiś stary soft?
Pytałem u siebie w serwisie to nic nie wiedzieli na ten temat.

Była dostępna to zaktualizowali, nie mam wiedzy jak to wersja oprogramowania .
W każdym razie ten nowy sofy działa lepiej przy wyłączonej klimie, a to zapewne z powodu zabierania przez klime paru kucyków.
Natomiast przy mocniejszym wyprzedzaniu lepiej przejść w tryb manual S, bo dalej przy wbiciu gazu w podłogę 6 tys rpm jest nieakceptowalne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 25.06.2021 o 09:42, radiolog napisał:

Natomiast przy mocniejszym wyprzedzaniu lepiej przejść w tryb manual S,

Ten tryb dobrze jest też włączyć przy jeździe w terenie. Przyczyna to to, że "chętniej" doładowuje baterię trakcyjną, więc gdy potrzebny jest elektryczny "wspomagacz" będzie on też do dyspozycji.

Natomiast przy wyprzedaniu sugeruję dodatkowo zredukowanie przełożenia na niższe bezpośrednio przed rozpoczęciem manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Ten tryb dobrze jest też włączyć przy jeździe w terenie. Przyczyna to to, że "chętniej" doładowuje baterię trakcyjną, więc gdy potrzebny jest elektryczny "wspomagacz" będzie on też do dyspozycji.

Natomiast przy wyprzedaniu sugeruję dodatkowo zredukowanie przełożenia na niższe bezpośrednio przed rozpoczęciem manewru.

To ten manewr wyprzedzania to wydaje się bardzo skomplikowany;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
52 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

To ten manewr wyprzedzania to wydaje się bardzo skomplikowany;)

No raczej nie. Tak można po prostu trochę skrócić czas wyprzedzania. Przy skrzyniach manualnych redukcja była z tej właśnie przyczyny  podstawą ... chyba trochę się rozleniwiliśmy :)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...