Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, e-555 napisał:

Tak faktycznie eCall, system też działa w oparciu o GSM

eCall, też jest wyzwalany automatycznie po wystrzeleniu poduszek, więc raczej musi potwierdzać możliwość łączności.

A co Ci się dzieje ze skrzynią?

Absolutnie nic, ale czytałem że po aktualizacji  u Czarne_Koronkowe, cały zestaw lepiej chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/3/2021 at 11:28 PM, Grzesiek89 said:

Ja tak się zastanawiam , bo nowy outback ma 169 KM  to w porównaniu do forestera którym 150KM+16KM elektryka  to wychodzi ze outback ma zaledwie 3KM więcej , to jakiejś zawrotnej różnicy nie powinno między tymi dwoma autami być...czy się mylę?;)


Apropo osiągów Forka e-boxera:

https://www.subaru-global.com/ebrochure/Forester/2021my/EN/lineup/assets/FHI/MY21/FORESTER/EN/Home/mp4-svg-360/pdfs/21S_Forester_spec.pdf
Dla porównania OBK: https://www.subaru-global.com/ebrochure/Outback/2021my/EN/performance/assets/FHI/MY21/OUTBACK/EN/Home/mp4-svg-360/pdfs/21S_Outback_spec.pdf

Katalogowe wartości:

Forek 2.0L               - 156KM, 0-100km/h ~ 10.3s
Forek 2.0L e-boxer - 150KM, 0-100km/h ~ 11.8 

Emisja:                 2.0L           2.0L e-boxer
Urban                  229            170
Extra-urban        146             141 
Combained         176             152

Czyli co bo ja się nie znam? Tryb cyklu Atkinsona dla hybrydy + 100kg bateryjka w e-boxer? :(
Celowo pomijam wkład elektro motoru bo Subaru nigdzie wprost nie pisze jak to się "sumuje". Niemniej czas katalogowy 11.8 był mierzony dla całego układu napędowego 2.0L + electro motor.

Wdg moich pomiarów moim Forkiem to właśnie wyniki 0-100km/h w zakresie 10.0s -10.5s najcześciej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lazy_moose napisał:

Wdg moich pomiarów moim Forkiem to właśnie wyniki 0-100km/h w zakresie 10.0s -10.5s najcześciej.
 

W kilku testach tak wychodziło, od 10.2 do 10.5. Autocentrum publikuje dokładne dane i tam podają 10.5. Szkoda że to nieszczęsne 11.8 razi w katalogach, jeszcze bardziej razi w publikacjach powstałych po "testowaniu" auta. Cóż, nie ma jako dobre dziennikarstwo. 

P.S. Jestem ciekaw rzeczywistych osiągów nowego OBK. Podawane 9.6 sek. to aktualna generacja osiąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lazy_moose napisał:


A wiesz coś więcej?  Ciekaw jestem tych "map" silnik klasyczny 2.0L vs 2.0L e-boxer. 

Nie wiem czy są jakieś istotne różnice w mapach. Ogólnie cykl Atkinsona charakteryzuje się większą efektownością kosztem braku "dołu", który uzupełnienia silnik elektryczny. E-Boxer ma za słaby silnik elektryczny by taką dziurę załatać. Natomiast w Crosstrek PHEV gdzie są dwa mocniejsze silniki elektryczne, faktycznie jednostka spalinowa pracuje w cyklu Atkinsona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, polak900 napisał:

10-11s do setki , gdzie zmierza ta marka, jak dla mnie porażka , szkoda bo poza tym fajny ten nowy Forek , dlatego ze jest taki wolowaty wleciał GLA dla żony ten przynajmniej ma 8-9 do setki i to jest akceptowalne jak dla mnie

Ciężko porównywać GLA do forestera, to inne klasy aut. GLA jest małym suvem,8-9s jak na małego suva to tez szału nie robi, Ok forester ma realne 1-2s więcej ale i gabaryt jest wiedzy.

Obecnie auta spalinowe średnio 10 s maja do setki, a jak chce się 4-5 s do setki to elektryk. Ciekawe czy to nie jest zamierzone działanie koncernów samochodowych:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Obecnie auta spalinowe średnio 10 s maja do setki, a jak chce się 4-5 s do setki to elektryk. Ciekawe czy to nie jest zamierzone działanie koncernów samochodowych:rolleyes:

Nie przesadzaj. Zwykle GLB 250 ma do setki cos ze 7,1, nieco droższe A35 AMG bodaj 5,1. Miejsca w środku porównywalnie z Forkiem. I 4Mmatic tez daje radę. 

To, że Subaru poszło w auta dla emerytów nie znaczy, że inni nie produkują czegoś, co jedzie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Nie przesadzaj. Zwykle GLB 250 ma do setki cos ze 7,1, nieco droższe A35 AMG bodaj 5,1. Miejsca w środku porównywalnie z Forkiem. I 4Mmatic tez daje radę. 

To, że Subaru poszło w auta dla emerytów nie znaczy, że inni nie produkują czegoś, co jedzie. 

 Bo jeszcze jako tako bilansuje się im sprzedaż, pomimo wysokich kar unijnych za emisję.

Kiedyś też może przestać się im opłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek dotyczy Forestera e- boxera a wy o tych Mercedesach . Są to różne auta czy GLA  czy nawet GLB czy  GLC od Forestera. Dlatego Forester sprawdza się świetnie np dla mnie jako auto na codzień i pomocnik w domu . Auto jest pudełkowate i dlatego miejsca więcej , bagażnik bardziej użyteczny - dzisiaj do punktu wiozłem 9 pełnych worków trawy i nic nie uwalone ( do dachu miejsce , klapa pod kątem prostym i nic nie dociska ) .  A udowadnianie że to lepsze a to gorsze to jakieś samoleczenie . Najlepszym przykładem jest mój kolega który mieszka w górach i ma trudny jak  cholera wjazd na posesję . Miał dwa priorytety : auto musi zjechać i wyjechać a do bagażnika musi się zmieścić berneńczyk . Oczywiście dealerzy wszystkich marek udowadniali że mają napęd najlepszy ma świecie , prześwit  , bagażnik . Jedyne auto które spełniło warunki i kupił to długi Wrangler Rubicon . 
Każdy ma swoje priorytety .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jacocz napisał:

Wątek dotyczy Forestera e- boxera a wy o tych Mercedesach . Są to różne auta czy GLA  czy nawet GLB czy  GLC od Forestera. Dlatego Forester sprawdza się świetnie np dla mnie jako auto na codzień i pomocnik w domu . Auto jest pudełkowate i dlatego miejsca więcej , bagażnik bardziej użyteczny - dzisiaj do punktu wiozłem 9 pełnych worków trawy i nic nie uwalone ( do dachu miejsce , klapa pod kątem prostym i nic nie dociska ) .  A udowadnianie że to lepsze a to gorsze to jakieś samoleczenie . Najlepszym przykładem jest mój kolega który mieszka w górach i ma trudny jak  cholera wjazd na posesję . Miał dwa priorytety : auto musi zjechać i wyjechać a do bagażnika musi się zmieścić berneńczyk . Oczywiście dealerzy wszystkich marek udowadniali że mają napęd najlepszy ma świecie , prześwit  , bagażnik . Jedyne auto które spełniło warunki i kupił to długi Wrangler Rubicon . 
Każdy ma swoje priorytety .

Dokładanie tak jak piszesz. Zapewniam Cię, że GLB, GLC tez znakomicie sprawdzi się jako auto na codzień i pomocnik w domu. I tuzin innych aut. Ale jak ktos usprawiedliwia na silę słabość dynamiki aut Subaru, uogólniając, że 

W dniu 9.04.2021 o 16:31, Grzesiek89 napisał:

Obecnie auta spalinowe średnio 10 s maja do setki, a jak chce się 4-5 s do setki to elektryk. Ciekawe czy to nie jest zamierzone działanie koncernów samochodowych:rolleyes:

To trudno nie skomentować. 10 do setki to ma moja impreza 2.0 115 koni z 1997 roku. A pewnie i ciut mniej. 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jacocz napisał:

No i ok . Tylko my nie siedzimy na forum MB  - chyba jest takowe no bo marka najlepsza 

Nie, najlepsza jest Skoda. I jeszcze ewentualnie Carmy, rozstrzygamy to w innym wątku :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, każdemu na czymś innym zależy w aucie:)

Ja dziś zrobiłem trasę Katowice-Poznań- Bielsko-Biała Ok 800km, pomimo braku dynamiki podróż przebiegła komfortowo i nawet udało mi się przywieść namiot na dachu ważący prawie 70 kg, nie wiem jak ten samochód to zrobił bo podobno bez obciążenia już nie jedzie:biglol:

 

6390BE7F-590D-458C-9AD4-7B2F1F821C07.jpeg

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Dokładanie tak jak piszesz. Zapewniam Cię, że GLB, GLC tez znakomicie sprawdzi się jako auto na codzień i pomocnik w domu. I tuzin innych aut. Ale jak ktos usprawiedliwia na silę słabość dynamiki aut Subaru, uogólniając, że 

To trudno nie skomentować. 10 do setki to ma moja impreza 2.0 115 koni z 1997 roku. A pewnie i ciut mniej. 

A kiedy ostatnio sprawdzałeś dane techniczne o przyspieszeniu w różnych markach? No prócz mercedesa.

To Ci powiem :

Nissan Juke 2021 do serki ma 10.7-11.8 w zależności od wersji silnika i skrzyni,

Nissan QQ 2021 -9-13s

Nissan xtrail 10.7-12.7s

Honda CRV 10s 193KM

Mazda CX5 9-10.8s

no nie wiem ale jak dla mnie to forester nie odbiega znacznie o ile  odbiega od konkurencji/ trendu...

No może BMW, Mercedes, Audi maja bardziej dynamiczniejsza silniki , skrzynie , a ile trzeba za te 2-3 sekundy dopłacić? 100 tysiecy, a może 200 tysięcy..??

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Grzesiek89 napisał:

A kiedy ostatnio sprawdzałeś dane techniczne o przyspieszeniu w różnych markach? No prócz mercedesa.

To Ci powiem :

Nissan Juke 2021 do serki ma 10.7-11.8 w zależności od wersji silnika i skrzyni,

Nissan QQ 2021 -9-13s

Nissan xtrail 10.7-12.7s

Honda CRV 10s 193KM

Mazda CX5 9-10.8s

Wybrałeś te mułowate modele. 

Każda z tych marek ma auta szybsze, dynamicznie, sprawdź sobie po prostu.

Sprawdź też Alfę Stelvio, 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Grzesiek89 napisał:

A kiedy ostatnio sprawdzałeś dane techniczne o przyspieszeniu w różnych markach? No prócz mercedesa.

To Ci powiem :

Nissan Juke 2021 do serki ma 10.7-11.8 w zależności od wersji silnika i skrzyni,

Nissan QQ 2021 -9-13s

Nissan xtrail 10.7-12.7s

Honda CRV 10s 193KM

Mazda CX5 9-10.8s

no nie wiem ale jak dla mnie to forester nie odbiega znacznie o ile  odbiega od konkurencji/ trendu...

No może BMW, Mercedes, Audi maja bardziej dynamiczniejsza silniki , skrzynie , a ile trzeba za te 2-3 sekundy dopłacić? 100 tysiecy, a może 200 tysięcy..??

Zapomniałeś dodać jeszcze całą grupę VAG, Francuzow z PSA. Jakos oni tez potrafią zrobić auto z sensownym silnikiem spalinowym i osiągami, które nie rażą. I nie koniecznie za 100-200 więcej niż Forek e-Boxer. Nie zrozum mnie zle, Forek to fajne auto, absolutnie rozumiem ludzi, którym do szczęścia nie jest potrzebne dynamiczne auto, ale zaklinanie rzeczywistości, ze to jest obecny standard jest niepotrzebne. Just enjoy the ride :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mechanik napisał:

Wybrałeś te mułowate modele. 

Każda z tych marek ma auta szybsze, dynamicznie, sprawdź sobie po prostu.

Sprawdź też Alfę Stelvio, 

Nie do końca , wybrałem modele które mnie interesowały i myślałem nad nimi przy zakupie auta. Nadal uważam ze trend jest jeden ,Eco kosztem osiągów, to widać w danych technicznych już od kilku lat , silniki coraz mniejsze , moc mniejsza albo elektryk-hybryda z super osiągami. Podobno wrangler tez ma być elektryczny w niedalekiej przyszłości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Grzesiek89 napisał:

to widać w danych technicznych już od kilku lat ,

Yaris GR, Civic type R, Hyundai N, Seat Cupra, a z rozmiaru Forestera to choćby Tiguan, Cupra Ateca, nawet Toyota Rav 4.

10 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Podobno wrangler tez ma być elektryczny w niedalekiej przyszłości

Właśnie wszedł do sprzedaży Wrangler 6.4 V8, 4.5s do 100 km/h. Hybryda już jest, ma łącznie 380 KM.

Nie wszystkie samochody są mułowate. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...