Skocz do zawartości

OB MY 2020 - wersja EU


chateque

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, że okno dachowe występuje tylko w najbardziej wypasionej wersji. 

Swoją drogą  czego wynika mniejsza pojemność bagażnika w wersji Platinum po złożeniu tylnej kanapy? Czyżby z owego okna dachowego, bo pomiar jest robiony pod sufit?

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Szkoda, że okno dachowe występuje tylko w najbardziej wypasionej wersji. 

Swoją drogą  czego wynika mniejsza pojemność bagażnika w wersji Platinum po złożeniu tylnej kanapy? Czyżby z owego okna dachowego, bo pomiar jest robiony pod sufit?

Dokładnie tak. W Foresterze jest tak samo. Instalacja całego mechanizmu pod "sufitem" nieco uszczupla pojemność całkowitą mierzoną w litrach.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Za to wydaje mi się, że miłośników "dzikich wypadów" Nowym Outbackiem ucieszy informacja, że reling w wersji Cross znosi obciążenie na postoju aż 318 kg.
Spokojnie można rozglądać się za namiotami dachowymi.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radiolog napisał:

Euro normy obcięły 13 KM?

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że trzeba się cieszyć z tego co jest. Mogło być gorzej.

Outback to naprawdę fajne auto. Nie jest nijakie jak większość spotkanych na drodze. Nadal ma silnik 2,5 a nie jakieś 1,0~1,5 z trzema cylindrami. Konstrukcja sprawdzona i trwała. Dla mnie ważniejsze jest to jak wyżej oraz jego mała awaryjność, wsiadasz i jedziesz, a nie stoisz cały czas w serwisie (niż te np. ~30 KM więcej).

Odnośnie ceny to poszły w górę też i u konkurencji.
Pozdrawiam wszystkich :jdm:

 

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

To forester z silniczkiem elektrycznym ma moment prawie identyczny, wystarczy nie przekraczać tych 4 tysi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2021 o 08:38, aflinta napisał:

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

A to nie jest tak że nowy silnik ma 185KM na US oraz bezpośredni wtrysk, normy EU zakazują bezpośredniego wtrysku co powoduje konieczność włożenia filtra cząstek stałych (dla benzyny GPF). To z kolei powoduje obniżenie mocy, w tym przypadku z 185KM do 169KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Co to się porobiło! Kiedyś wyłażono ze skóry żeby wycisnąć ile się da koni a teraz kombinują jak tych koni ująć ;)

Teraz też kombinują, przynajmniej w teorii, żeby wycisnąć jak najwięcej koni, ale z grama paliwa, a nie z centymetra sześciennego. 

I statystycznie wychodzi na to samo, bo co z tego, że mamy oszczędniejszy silnik w aucie, kiedy nowe auto jest SUVem i siłą rzeczy musi tego paliwa spalić więcej, bo większa masa i opory powietrza. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Z tym, że OBK to tak do końca nie jest SUV :)

Mówiłem o klasycznych SUVach i statystycznej dominacji tego segmentu. Kombi to prawie gatunek zagrożony jak sedany ;)

Jestem ciekaw ile w praktyce będzie palił nowy europejski OBK.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aflinta napisał:

Z tym, że OBK to tak do końca nie jest SUV :)

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

V90 CC malutkie? Dałbym sobie cos odciąć, ze to mniej więcej taki sam gabarytowo pojazd jak OBK. A jedzilem oboma. Ale widzisz, gdybyś Ty oceniał, to już bym tego co dałbym sobie odciąć nie miał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

 

29 minut temu, Tsunetomo napisał:

V90 CC malutkie? Dałbym sobie cos odciąć, ze to mniej więcej taki sam gabarytowo pojazd jak OBK. A jedzilem oboma

Jeździłem wszystkim trzema

Najlepsze wrażenia Q7. Co prawda to było SQ7:D. Nie czuć gabarytów wcale. prowadzenie i czucie z jazdy super

Drugi OBK. Gabarytów nie czuć.  ale niestety nie jedzie :( 

Najgorsze wrażenia z V90CC. niby wszystko ok ale odczucia z jazdy jakby się autobus prowadziło. Jedyny w którym nie czuje się komfortowo. i dodatkowo wszystko sterowane elektronicznie, tragedia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy w domu wszystkie trzy i tak się złożyło, że stały koło siebie. Patrzyliśmy z 1 piętra. Co do V90 CC. Wcześniej było xc70 i nowe przy starym jest bardzo malutkie. To już nie ten czołg co kiedyś. Oczywiście z wyglądu. Realnych wymiarów nie oceniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) 

Według WLTP przy prędkościach wysokich i bardzo wysokich pali mniej od Forestera. Jest też od niego kilka centymetrów niższy, choć prześwit mniejszy tylko o 7 mm. Więc bardziej podniesione kombi (choć całkiem spore) niż SUV ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szmiglo napisał:

mamy w domu wszystkie trzy i tak się złożyło, że stały koło siebie. Patrzyliśmy z 1 piętra. Co do V90 CC. Wcześniej było xc70 i nowe przy starym jest bardzo malutkie. To już nie ten czołg co kiedyś. Oczywiście z wyglądu. Realnych wymiarów nie oceniam.

V90 CC 

dlugosc 4939 mm

szerokosc 1879 mm 

 

XC70 (ostatnio generacja)

dlugosc 4838

szerokosc 1870

 

OBK (odchodząca generacja)

długość 4820 

szerokość 1840

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...