Skocz do zawartości

OB MY 2020 - wersja EU


chateque

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, raveout napisał:

V90 CC 

dlugosc 4939 mm

szerokosc 1879 mm 

 

XC70 (ostatnio generacja)

dlugosc 4838

szerokosc 1870

 

OBK (odchodząca generacja)

długość 4820 

szerokość 1840

@Szmiglo wspominał, że nie porównywał realnych wymiarów tylko odnosił sie do swoich subiektywnych opinii. Ja tez byłem zaskoczony faktem, ze Land Cruiser ma „jedynie” 4840mm długości i 1885mm szerokości, a wydaje sie istotnie większy niż V90CC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, raveout napisał:

V90 CC 

dlugosc 4939 mm

szerokosc 1879 mm 

 

XC70 (ostatnio generacja)

dlugosc 4838

szerokosc 1870

 

OBK (odchodząca generacja)

długość 4820 

szerokość 1840

 

i to są fakty. Każdy chyba przyzna, że stare XC70 wygląda na większe i masywniejsze od V90 CC. Jak widać to tylko złudzenie. Jedyne co jest rzeczywiście mniejsze to bagażnik. Inaczej jest poprowadzona tylna szyba i nie ma już tej foremności. 4 zimówki nie wejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mnie zwaliło z nóg . Nawet chwili bym się nie zastanawiał żeby go zamówić . Wiadomo że dzisiejsze ceny nowych aut są bardzo wysokie . Będę musiał zaczekać na pewno jakiś czas . Czy serwis tych silników jest przesadnie kosztowny ? Jak przebiega regulacja zaworów ? Trzeba wyciągać silnik ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami też do końca nie rozumiem takich rozważań dotyczcych kosztów regulacji zaworów, dpfów, gpfów, turbo,  itp itd. przy nowych salonowych autach.

 

Nowe auto jak OBK po 5 latach straci pewnie połowę wartości katalogowej czyli ponad 100kpln, do tego ubezpieczenie w tym czasie weźmie z 30tys pln, paliwo z 50tys pln itp, opony.

Koszt serwisów powiedzmy ponadnormatywnych, regulacji to przy tym poziomie kosztów całkowitych, które i tak są, to prawdziwe nic. Jaki by on nie był to jest relatywnie niewielka część jaką trzeba przeznaczyć na eksploatację takiego wozu. Żeby nie rzec pomijalna w całej tej skali przedsięwzięcia posiadania nowego dużego auta.

 

 

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
W dniu 31.03.2021 o 13:04, WacławMasło napisał:

 Czy wpłynie to jakoś na dostawy w europie?

Nie, to nie ma wpływu na dostawy do Europy.  Wprawdzie ogólnie ilość dostarczanych samochodów nie jest optymalna (ogólnie znane kłopoty z dostawami chipów), ale to, co mamy potwierdzone przychodzi bez opóźnień.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No, to ja swojego odebrałam wczoraj. Nie w PL. Muszę rozczarować niektóre osoby, ale niestety nie ma różowych /poza moim czarnym stał jeszcze biały i taki zielonkawo-brązowy/, cena też nie jest w pesetach, a w euro.

 

Pierwsze wrażenia są ok. Ta poliuretanowa tapicerka wygląda mi trochę podejrzanie, ale może to tylko moje subiektywne odczucia.

 

Łukasz Czarnecki - też mi to po głowie chodzi, masz przykład...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry Szanowni,

 

krótko i na temat:

1. Czy można łatwo zamienić te duże, moim zdaniem za duże, nakładki na nadkola na wersję z US?

2. Np. na Ukrainie 2.5 Outaback ma następujące parametry: Maks. moc, kW (KM) /obr/min 138 (188) / 5800; 9,5 sek do 100 i 207 kmh vmax. Jaka jest to w istotcie różnica między wersją EU i czy istnieje jakiś łatwy sposób przeniesienia takiej konfiguracji na wersję EU?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 23.09.2021 o 09:47, Savio napisał:

Mam pytanie do dyrekcji, czy można coś zrobić z tym aby mapy TomToma mogły przez Wifi pobierać informacje o ruchu/zdarzeniach itp. Tak jak to ma TomTom np. w KIA czy raczej nie ma szans na to w Europejskich wersjach?

Zasadniczo dane o ruchu są pobierane przez TMC i umieszczane an mapie.

W niektórych państwach (np. w Niemczech) opłaty licencyjne są ponoszone przez państwo. W Polsce niestety każda firma musi sama wykupić licencję. Wprawdzie to też uczyniliśmy, lecz jakość funkcjonowania TMC w Polsce w porównaniu do państw  zachodnich pozostawia dość wiele do życzenia (doświadczenia praktyczne).

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 11.10.2021 o 14:03, Maciej_23 napisał:

Czy można łatwo zamienić te duże, moim zdaniem za duże, nakładki na nadkola na wersję z US?

Niestety nie sprawdzaliśmy takich możliwości. Należy jednak zauważyć, że karoserie wersji US są produkowane w Ameryce, "nasze" w Japonii. Z tego wynika, że sama konstrukcja błotników może też być inna.

 

W dniu 11.10.2021 o 14:03, Maciej_23 napisał:

Np. na Ukrainie 2.5 Outaback ma następujące parametry: Maks. moc, kW (KM) /obr/min 138 (188) / 5800; 9,5 sek do 100 i 207 kmh vmax. Jaka jest to w istotcie różnica między wersją EU i czy istnieje jakiś łatwy sposób przeniesienia takiej konfiguracji na wersję EU?

Oprócz samego sterowania silnika występują też różnice techniczne (np. w cytowanej wersji  brak jest GPF, niezbędnego do spełnienia obowiązujących w EU norm emisji spalin). Zmiana na parametry j.w. spowoduje też utratę homologacji (= dopuszczenia do ruchu). Warto tez wspomnieć, że pomimo niższej mocy wersja EU ma trochę wyższy moment obrotowy, co jest szczególnie przydatne, gdy opuścimy drogi utwardzone.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...