Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Tsunetomo napisał:

No i? Jak dla mnie cena jest wyznacznikiem... no właśnie? Czego?

Jakości, osiągów, marki...

jakby cytowana przez Ciebie mazda kosztowała tyle co XV kupiłbym mazde, mercedesa, audi, lexusa bez chwili namysłu. Pewnie nie tylko ja. Subaru to tanie auta dla każdego. 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Karas napisał:

Jakości, osiągów, marki...

jakby cytowana przez Ciebie mazda kosztowała tyle co XV kupiłbym mazde, mercedesa, audi, lexusa bez chwili namysłu. Pewnie nie tylko ja. Subaru to tanie auta dla każdego. 

 

Zapewne, stosunek cena/jakość przy ofercie na XV i Forki 2,0 był super. Teraz nieco gorzej, ale jak widać zaraz poniżej 200k coś większego to będzie Deal życia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Michał W. napisał:

Tak bym mógł powiedzieć o Dacii.

 

Subaru = japońska Dacia :censored:

 

7 minut temu, Michał W. napisał:

Subaru raczej oferuje dość dużo za stosunkowo niewiele pieniążków ale jednak są tańsze marki.

 

Są - Dacia. Subaru zaraz kolejne :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Michał W. napisał:

Choćby Fiat, Renault, Kia, Ssangyong i pewnie inne a jeszcze niedawno był koreański Chevrolet.

 

Suzuki, najtańsza marka japońska...

KIA nie jest już taka tania

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest trochę tych budżetowych producentów.

Forumowicz @Skodziarz trochę uprościł pisząc:

 

33 minuty temu, Skodziarz napisał:

Subaru = japońska Dacia :censored:

 

Są - Dacia. Subaru zaraz kolejne :) 

 

Moim zdaniem Subaru jest tanią marką wśród producentów oferujących coś więcej niż najprostsze konstrukcje na rynku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Michał W. napisał:

Forumowicz @Skodziarz trochę uprościł pisząc:

raczej napisał jak jest. Gdyby Dacia oferowała auto o gabarytach XV czy Forka pewnie właśnie tyle by kosztowało. Nie ma co się rozpisywać. Subaru są tanie na to co oferują tzn.gabaryty napęd itp. Jak to bywa w parze z ceną idzie jakość wyrobu. Dlatego m.in tak popularne w wątku jest wyciszanie XV - fabryka mogłaby to zrobić w serii , podobnie jak grubsze szyby czy lepszą ochronę przeciw korozyjną  podwozia ale wtedy  auto było by droższe...  

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

Subaru = japońska Dacia :censored:

Warto jednak poznać historię obu firm, ich dokonania w dziedzinie produkcji aut i to jak skończyły. Dacia od trzech dekad należy do Renault, a Subaru mimo 20% akcji w rękach Toyoty dalej jest producentem niezależnym, robiącym auta wedle własnego pomysłu a nie na licencji.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, aflinta napisał:

Warto jednak poznać historię obu firm, ich dokonania w dziedzinie produkcji aut i to jak skończyły. Dacia od trzech dekad należy do Renault, a Subaru mimo 20% akcji w rękach Toyoty dalej jest producentem niezależnym, robiącym auta wedle własnego pomysłu a nie na licencji.

niby tak ale co mnie to obchodzi jako konsumenta? Dacia robiła papierowe auta z drewnianymi klockami hamulcowymi a robi obecnie całkiem niezłe dzielne w terenie wozy.

Subaru robiło auta rodem z WRC a obecnie produkuje dziadkowozy...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

niby tak ale co mnie to obchodzi jako konsumenta? Dacia robiła papierowe auta z drewnianymi klockami hamulcowymi a robi obecnie całkiem niezłe dzielne w terenie wozy.

Wyniki testu zderzeniowego Dustera z 2017 sugeruja, ze sa to w dalszym ciagu papierowe samochody...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

Dlatego m.in tak popularne w wątku jest wyciszanie XV - fabryka mogłaby to zrobić w serii , podobnie jak grubsze szyby czy lepszą ochronę przeciw korozyjną  podwozia ale wtedy  auto było by droższe...  

Ochrona antykorozyjna OK, czas pokaże, tu może się zgodzę, natomiast w kwestii wyciszenia, Subaru wcale nie jest gorsze od wielu marek, m.in. Skody gdzie na przykładzie Superba udowodniłem., że miała gołe blachy i nie jest pod tym względem nic lepsza od XV.

Chyba, że Ty masz jakiś konkretny twardy przykład na dowód ?

 

3 godziny temu, Karas napisał:

Subaru są tanie na to co oferują tzn.gabaryty napęd itp.

I właśnie to "itp" jest w tym wszystkim najważniejsze :D

 

4 godziny temu, Karas napisał:

Subaru to tanie auta dla każdego. 

Tanie tak, ale na pewno nie dla każdego - powiedziałbym nawet, że dla ludzi odważnych, oczekujących od auta czegoś innego. 

W moim środowisku, z resztą ja sam tak kiedyś myślałem, że Subaru to auta drogie w eksploatacji; drogi serwis, trudno dostępne części, napęd stanowi dodatkowy opór i "pali ile zdąży", i inne takie bajki, które nadawały tajemniczości marce i którą tym bardziej musiałem poznać.

Tendencja wokół jest taka, że ludzie boją się aut niszowych, wyjątkowych rozwiązań, wolą czarne VAGi TDI, które naprawią u Zdzicha w garażu za Żabką. 

 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

producentów oferujących coś więcej niż najprostsze konstrukcje na rynku

 

A co jest skomplikowanego w Subaru? Silnik boxer jak w VW Typ 1, popularnie zwanym Garbusem?

Układ 4x4? Również prostota. Skrzynia CVT? Konstrukcyjnie znacznie prostsza niż hydrokinetyczny automat (i dobrze!).

Ze spraw humorystycznych: jeden czujnik temperatury w samochodzie oferującym dwustrefową klimatyzację? :) 

Po Subaru widać taniość. Tylko z powodu kraju produkcji (no i polityki cenowej SIP, ale to oddzielny temat) w PL te samochody są droższe od Dacii.

Wystarczy spojrzeć na rodzimy rynek, lub na USA (gdzie marżę nadrabiają wolumenem sprzedaży oraz zakładami produkcyjnymi na miejscu), aby się przekonać, że to marka najtańsza z najtańszych.

 

Macie z tym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

I to wszystko w wątku co zamiast XV - auta 3-4 razy droższe :D

Zejdźmy na ziemię. Jest rok 2020 i XV także zdrożał. 147k to może nadal nie 197k, ale trend jest,  jaki jest.

Wszystko w podobnych pieniądzach będzie jakimś kompromisem (np. Sensowne osiągi, ale brak 4x4 w Xceed)

Edytowane przez Zyzol
Korekta cen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tu najpierw, że nowy XV, to 130.000, teraz, że 150. A może zajrzy jeden z drugim do cennika zanim zacznie wypisywać bzdury? 1,6 Exclusiv 26.900 euro x 4,2644 = 114.712,36 PLN. Najtańszy 1,6 Trend, to 101,919,16 PLN. Najdroższa wersja e-boxera , to 144.563,16 złotych. 

1,6 podrożał znacząco (w moim przypadku 14.000 złotych), ale wciąż jest to bardzo dobra cena za to, co to auto oferuje. Koniec i kropka.

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Zyzol napisał:

33900+400=34.300x4.3= 147.490 Jeżeli robi to tak wielką różnicę wyedytuję poprzedni post

Pisanie o tym, że XV zdrożał do ponad 140.000 jest półprawdą (jeśli pojawia się nowy, mocniejszy silnik np. w Mercedesie, to też piszesz, że jakiś jego model zdrożał?). Poza tym wypadałoby użyć właściwego przelicznika euro, który jest na samej górze cennika (tak, wiem, jestem upierdliwy). 

 

Powtarzam, mój model (Exclusiv 1,6 - kupiony 30 listopada) jest od 1 stycznia ok. 14.000 droższy. Co ciekawe, najwięcej podrożała wersja Comfort (dobrze ponad 15.000).

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Michał W. napisał:

Zrobiłeś świetny interes z tym zakupem a te podwyżki to już nie Twój problem. ;)

Dokładnie tak. Niektóre marki bardzo podniosły. CX-5 przebil 200k, w grudniu był za bodaj 181k?

ciekawe czy dają zniżki czy rynek przyjmie nowe ceny. W przypadku XV nadal ciężko znaleźć  podobne auto, ale CX-5 to typowy suv klasy średniej, masa konkurentów. 
Taki Mercedes chyba kosmetycznie podniósł cenniki, a na placach towaru z 2019 z rabatami sporo. O Alfie czy Jeepie nie wspomnę. Cherokee 2.0 272KM Overland za 175k można mieć. Cennik 220k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co przepychać o szczegóły, faktem jest, że są grube podwyżki i tyle. Szkoda, że e-boxer nie oferuje za to praktycznie żadnej poprawy osiągów względem 2.0. Ciekawe, jak będzie się to sprzedawało - pewnie zdecydowana większość sprzedaży to będzie 1.6

 

A z alternatywnych propozycji, Xceed właśnie wyszedł w wersji PHEV, 1.6 wolnossący + elektryk z zasięgiem 50 km. Ceny i osiągi na poziomie XV e-boxer. W sumie do miasta dobra propozycja, brak 4x4 ale za to można sporo pojeździć na prądzie

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z troche innej beczki: bardzo mnie ciekawi jak bardzo rynek aut drogich (na przyklad >200k) byl napedzany przez leasing i jak bardzo teraz marki premium dostana po tylku przez te, wprowadzone w zeszlym roku, nowe zasady wrzucania w koszty. W 2019 pewnie czesciowo jechali na umowach podpisanych w 2018 "na zas" ale 2020 to nowe rozdanie z dodatkowym bonusem za eko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, blejzu napisał:

Z troche innej beczki: bardzo mnie ciekawi jak bardzo rynek aut drogich (na przyklad >200k) byl napedzany przez leasing i jak bardzo teraz marki premium dostana po tylku przez te, wprowadzone w zeszlym roku, nowe zasady wrzucania w koszty. W 2019 pewnie czesciowo jechali na umowach podpisanych w 2018 "na zas" ale 2020 to nowe rozdanie z dodatkowym bonusem za eko.

 

200k to teraz średnia półka się zrobiła... Myślę, że wyższe ceny ludzi nie odstraszą, te koszty to jednak drugorzędna sprawa jest, liczy się to, że ludzie zarabiają kasę, a przy leasingach bez wykupu można zrobić niskie raty. A że auto niemieckie z wielkiej trójki to u nas ciągle wyznacznik statusu społecznego, popyt będzie póki gospodarka się kręci. Prędzej taki SIP dostanie po tyłku, bo nie ma możliwości zaoferowania leasingów / najmów bez wykupu i raty podskoczą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radix99 napisał:

jeśli pojawia się nowy, mocniejszy silnik np. w Mercedesie, to też piszesz, że jakiś jego model zdrożał?

Jeżeli cena danej wersji, w tym przypadku może lepiej napisać konfiguracji, wzrośnie i nie będę miał innego wyboru, to owszem, tak napiszę.

 

Pomijam oczywiście fakt, że XV e-boxer jest szybszy (od 2.0) subiektywnie, bo w oficjalnych danych 0,3 sek. wolniejszy oraz, że spala aż o 0,5l mniej w cyklu mieszanym (wg normy NEDC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...