Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Skodziarz napisał:

Wystarczy spojrzeć na rodzimy rynek, lub na USA (gdzie marżę nadrabiają wolumenem sprzedaży oraz zakładami produkcyjnymi na miejscu), aby się przekonać, że to marka najtańsza z najtańszych.

 

Macie z tym problem?

imo dokładnie tak. Zresztą każdy użytkownik tych aut wcześniej czy później dojdzie do pewnych wniosków na temat "kosztów wykonania" XV. Jeden szybciej inny później. Ja po tym jak zacząłem "gmerać" w tym aucie w celu eliminacji stuków puków poddałem się  bo taniość wykonania jest tak duża że praktycznie wszędzie trzeba by włożyć maty wygłuszające a podwozie zakonserwować od początku. Co więcej gołe kable elektryczne w nadkolach  budzą do tej pory mój niepokój o sposób poukładania przewodów schowanych za radiem czy wystające kable w czarnej izolacji pomiędzy fotelami z przodu a tunelem środkowym wołają o pomstę .:biglol: Całe szczęście auto jest kompletnie bezawaryjne , do taniości można się przyzwyczaić i patrząc na obecne ceny innych aut raczej nie ma co narzekać na cene Subaru bo uczciwie dostajesz to za co zapłaciłeś. Podobnie z jak z Dacią. Ktoś tu wspomniał o 3 gwiazdkach w NCAP . Wszystko ok ale jest to najtańszy crossover którego ceny zaczynają się od 42k PLN. Stac Cie na coś lepszego i chcesz miec coś lepszego to nie kupujesz Daci proste. Stac Cie na SUva za 170k ,którego chcesz mieć   to nie kupujesz takiego za 116k PLN. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

Ja po tym jak zacząłem "gmerać" w tym aucie w celu eliminacji stuków puków poddałem się  bo taniość wykonania jest tak duża że praktycznie wszędzie trzeba by włożyć maty wygłuszające a podwozie zakonserwować od początku.

 

Wierzę w to całkowicie - jeszcze nie rozebrałem deski (aczkolwiek wiem już jak się ściąga kratki nawiewów :)), ale kto wie co będzie w następną zimę? W tym sezonie przez miesiąc coś mi postukiwało na podszybiu przy gwałtownych zmianach temperatury o kilka stopni (wyjazd z garażu)  - żeby było śmieszniej, tak samo nagle jak zaczęło, tak przestało.

Pierwsze oględziny sugarują, że może w drugiej generacji przyłożyli się bardziej niż w pierwszej, ponieważ elementy deski na krawędziach posiadają fragmenty gąbki, ale jak widać nie jest to pełne rozwiązanie.

Tym niemniej, jak to piszą na amerykańskich forach - w Subaru, jeśli nic nie trzeszczy i nie stuka, to znaczy, że nie jedziesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, bo już mnie oczy bolą od czytania tego jakie to SUBARU jest na tle konkurencji ale i w ogóle nędzne, zmontowane takerem i tytyrtkami z kawałków sklejki.

W ciągu ostatniego pół roku zrobiłem sobie karuzele motoryzacyjną :D Swojego XV 2giej generacji wymieniłem na FORESTERA XT z 2018r., międzyczasie trochę najeździłem się VOLVO XC 60 D5 z 2016 r (~220KM). Prawie wymieniłem tego forestera na nową C klasę Mercedesa (220d, 194KM) - przejechałem nią trochę ponad 500 km.

Po tej sekwencji wydarzeń mam następujące przemyślenia:

  • FORESTER XT to bardzo fajne auto :D (dzięki @raju);
  • XV prowadzi się znacząco lepiej od FORESTERA XT (ale ta moc ^_^);
  • czasem brakuje mi integracji z telefonem (Android Auto);
  • Mercedes (wiem, że "na papierze" tego nie widać) jest imo autem mniej dynamicznym niż F.XT;
  • głównym motywem zmiany SUBARU na Merca było stopień akustycznego dopracowania auta i moje spostrzeżenia w tej kwestii są takie, że różnica wynika przede wszystkim z bryły nadwozia; do 130km/h różnica dla mnie była pomijalna, powyżej 140km/h Mercedes jest cichszy ale imo to po prostu aerodynamika a nie poziom wykonania (4ro letnie VOLVO XC 60 było znacznie cichsze niż Mercedes),
  • który jest moim zdaniem dyskusyjny - materiały ładne, projekt wnętrza (zewnętrza zresztą też) bardzo mi się podoba ale miałem (subiektywne) wrażenie, że Forek jest solidniejszy;
  • FORESTER jest znacznie lepiej wyciszony niż XV ("oczywista oczywistość");
  • system multimedialny w Mercedesie wymaga przyzwyczajenia i nauki (w XV był intuicyjny - pewnie z powodu znacznie mniejszej ilości oferowanych możliwości) i choć w pierwszym momencie zrobił na mnie wrażenie swoją estetyką (zwłaszcza cyfrowe wskaźniki) to centralny wyświetlacza po 2 dniowym obcowaniu przestał robić wrażenie.

Konkludując: FORESTER zostaje a kasa, którą miałem dołożyć do Mercedesa idzie na...

 

giphy.gif

 

...kolejne SUBARU.

Edytowane przez Michał Krupa
  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tak, zatem konkluzja: Dacia Duster jest za 42.000 (bo od tej ceny się zaczynają modele), a XV prawie 150.000 (bo prawie tyle kosztuje max wersja) i to jest prawie poziom cenowy Mercedesa (bo za tyle można kupić JAKIŚ model z gwiazdą na masce). Cała ta dyskusja jest kompletnie jałowa.

 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skodziarz w punkt :D

Choć kluczowe w tym pytaniu i odpowiedzi na nie jest to o czym dość często wspominasz: świadomość tego jakie auto kupujesz.

Ja, podobnie jak Ty wiedziałem co biorę płacąc za XV. W trakcie jego użytkowania zmieniły się moje potrzeby, na które odpowiadał FORESTER SJ, którego już kiedyś miałem. Fakt, że jest to wersja XT jest (b a r d z o) przyjemnym dodatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Co też do końca nie jest prawdą, bo stuka stygnący wydech na postoju :)

 

No tak, pełna wersja by musiała brzmieć - jeśli nic nie stuka, to znaczy, że od dłuższego czasu stoi :biglol:

 

BTW: Nie orientujecie się, czemu właściwie tak stuka ten wydech? Z tym też się w innych samochodach nie spotkałem, więc co jest inaczej? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radix99 chciałem tylko powiedzieć, że dziś różnice (w pewnym zakresie oferty rynkowej, nie wiem jak jest z Porsche, Ferrari i Rolls Royce'em ;)) nie są takie oczywiste i jeszcze trudniej niż kiedyś formułować obiektywne sądy. Po prostu każdy kupuje to co lubi i na co go stać. Dyskusja zaognia się kiedy próbujemy swój osąd narzucić innym i tyle. Pewnie wątek , mógłby być o połowę krótszy gdybyśmy tylko nasze posty ograniczyli do wpisania listy subiektywnych wad i zalet modelu.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Skodziarz napisał:

BTW: Nie orientujecie się, czemu właściwie tak stuka ten wydech? Z tym też się w innych samochodach nie spotkałem, więc co jest inaczej? :)

Efekt rozszerzalności cieplnej metali?

Nie masz racji, że to tylko przypadłość Subaru, bo w mojej hali garażowej stukał sobie i Range Rover i BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Zyzol napisał:

Nie masz racji, że to tylko przypadłość Subaru

 

A gdzie napisałem, że to tylko przypadłość Subaru? Napisałem, że się nie spotkałem z tym w żadnym z aut do tej pory - wszystkimi jakie istnieją przecież nie jeździłem ;) Więc nie miałbym racji, gdybym napisał to, co ty przeczytałeś, ale ponieważ tego nie napisałem, to nie-nie mam racji, więc ją mam (przy okazji zapraszam do zapoznania się z obfitością wypowiedzi króla Juliana, jego retoryka jest nie do pobicia :))

 

Możliwe też, że "moje" samochody, pykały/stukały czy jak ten odgłos nazwać, tak cicho, że nie wyłapałem. Ale z moich wypowiedzi na temat wyciszenia możecie zdawać sobie sprawę, że słuch mam wyczulony na dziwne odgłosy :ph34r:

 

Zdaję sobie sprawę, że to konsekwencja rozszerzalności cieplnej metali - tylko zastanawia mnie, czym różnią się samochody, w których wydech nie hałasuje od tych, w których hałasuje. Każdy ma wydech - rury, tłumiki i katalizatory, które działają na tej samej zasadzie - a jednak coś jest inaczej - stąd pytanie me :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

36 minut temu, radix99 napisał:

Cała ta dyskusja jest kompletnie jałowa

 

No tak, odkąd główny troll powrócił z urlopu i zaczął swoje tradycyjne jojczenie. Niepotrzebnie ludzie reagują na te wrzutki i zamiast wątku o alternatywach do XV jest bicie piany i w kółko te same marudzenia

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radix99 napisał:

No, tak, zatem konkluzja: Dacia Duster jest za 42.000 (bo od tej ceny się zaczynają modele), a XV prawie 150.000 (bo prawie tyle kosztuje max wersja) i to jest prawie poziom cenowy Mercedesa (bo za tyle można kupić JAKIŚ model z gwiazdą na masce). Cała ta dyskusja jest kompletnie jałowa.

:blink:

https://www.subaru.pl/datasheet/2020xv.pdf

XV 1.6 23900 jurków do  150k PLN jednak brakuje  co nie? B)

konkluzja : za 2 dustery możesz kupic XV , a za 2 XV co tylko Ci się spodoba :ok:

 

Natomiast wyposażając Dustera we wszystkie bajery które ma XV 1,6 cena oscyluje w okolicach 80k PLN. 

https://allegro.pl/ogloszenie/dacia-duster-prestige-1-3-tce-150-km-keyless-entry-8875778120

 

Biorąc pod uwagę że XV to jednak dużo większy samochód od dustera  oraz to ze na auta z JP importer ponosi jakieś tam dodatkowe koszta wnioski nasuwają się same. Gdyby Dacia produkowała auto o gabarytach XV byłoby zapewne od niego droższe :biglol: 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Michał Krupa napisał:

... gdybyśmy tylko nasze posty ograniczyli do wpisania listy subiektywnych wad i zalet modelu.

No to ja w kwestii wad i zalet aut. 
Wczoraj wracałem z nart ze Słowacji przez Zakopane. Zawierzyłem ślepo TomTom-owi, ale mnie wypuścił na drogę, która szła skrajem lasu, zaśnieżona jak diabli, momentami nieźle pod górę:
https://goo.gl/maps/h19EcuFpiXwu3p5Y9
Kiedy się zorientowałem, że nie jest wesoło, było już za późno, bo musiałbym się cofać kilometr, krętą, wąską drogą na jedno auto. Pojechałem więc dalej, prawie 3 km. Wóz się spisywał super szedł do przodu jak zły, napęd AWD rewelacyjnie, kierowca też chyba nie najgorzej. Na prawym żona dostawała spazmów. Niestety, przy samym końcu, jakieś 150 m przed wjazdem na asfalt zniosło mnie w lewo w pole i siadłem podwoziem w głębokim śniegu. Reszta na filmie:
https://photos.app.goo.gl/9yAdx61JSfAd1xkX6

 

P.S. Tym razem nie sprawdziło się powiedzonko: "Im lepszy napęd, tym dalej po traktor." Był dość blisko. :)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał KrupaTak - traktor na łańcuchach. Niestety TomTom ma nie od dzisiaj problemy z tzw. "kategoryzacją dróg". Google Maps tam nie działało, brak zasięgu, a nie miałem wgranych offline-owych map. O tym, że mam MapsMe zapomniałem.

BTW. Kiedy kierowca traktora dowiedział się, że przyjechałem tą drogą ze Słowacji, to powiedział z podziwem: "O ku...!". ;)

Edytowane przez PRIMAR
  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zyzol napisał:

Dosłownie to nigdzie, ale wiadomo, co było między wierszami :) 

 

No właśnie nie było. Ba! Nawet na markę tego zjawiska nie rozszerzyłem - zastanawiałem się tylko, dlaczego ma tak XV. Już mi za dużo proszę nie imputować :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, PRIMAR napisał:

@Michał KrupaTak - traktor na łańcuchach. Niestety TomTom ma nie od dzisiaj problemy z tzw. "kategoryzacją dróg". Google Maps tam nie działało, brak zasięgu, a nie miałem wgranych offline-owych map. O tym, że mam MapsMe zapomniałem.

BTW. Kiedy kierowca traktora dowiedział się, że przyjechałem tą drogą ze Słowacji, to powiedział z podziwem: "O ku...!". ;)

Czyli QX30 daje radę też w trudniejszych warunkach. :)

Patrząc na parametry, cenę i sylwetkę to mimo upływu lat nadal bardzo fajna opcja jeśli XV jest dla kogoś za wolny, głośny, drogi lub co tam jeszcze. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Skodziarz napisał:

 

No właśnie nie było. Ba! Nawet na markę tego zjawiska nie rozszerzyłem - zastanawiałem się tylko, dlaczego ma tak XV. Już mi za dużo proszę nie imputować :D 

Ogólnie to nie XV a wszystkie Subaru jakimi miałem okazję jeździć. Może to kwestia wyprowadzenia kolektora wydechowego - w Subaru idzie pod autem i w zasadzie niczym nie jest osłonięty. Silniki rzędowe albo nawet V mają go jednak wyżej i może wyciszenie komory silnika lepiej tłumi te dźwięki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2020 o 16:19, Zyzol napisał:

Niby ma. Co ciekawe ma także... obniżone zawieszenie :blink:
 

Wydaje mi się, że jednak moda na suvy zdecydowanie przewyższa modę na kombi ;), a wybór wśród suvów jest zdecydowanie większy

2A1DEBD8-8F21-4210-88F0-877BF4DCC1DC.jpeg

 

Ewidenty blad konfiguratora, ktory jest dla normalnej wersji variant (moze ktos stwierdzil male roznice, podpinac tego dla kombi?). Alltracka nie zamowisz z obnizonym zawieszeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Czyli QX30 daje radę też w trudniejszych warunkach. :)

Patrząc na parametry, cenę i sylwetkę to mimo upływu lat nadal bardzo fajna opcja jeśli XV jest dla kogoś za wolny, głośny, drogi lub co tam jeszcze. 

 

A czemu miałby nie dawać rady, w końcu to jest przecież ukryty Mercedes GLA ;) A merole chyba mają przyzwoite napędy. Byłaby fajna opcja no i szkoda że się skończyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...