Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Dolewać możesz ale praktyka pokazuje, że dolewki raczej nie będą konieczne.

U mnie praktyka pokazała że przed każdym z trzech przeglądów w wolnossaku MY13 konieczna była dolewka. Nawet mimo wlewania oleju ponad max. 

W XT MY16 za to między przeglądami zero dolewek. Dziwne to, ale widocznie TTTM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, OBK CVT napisał:

 

 

muskasz bo jedziesz na oparach a dolozenie lpg to za duzy obciach na dzielni  :mrgreen:

 

tapatalked

@Lisek  ma prawdopodobnie rację. Forester wolnossący wymaga większego obciążenia aby jechać jako tako dynamicznie. W XT nie ma opcji aby go tak cisnąć, bo jest zbyt silny i zbyt szybki, więc silnik pracuje w optymalnym zakresie obciążenia.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, OBK CVT napisał:

 

 

mocno zastanawiajace, ze turbo pracujace w optymalnym zakresie obciazenia padaja, a te wyzylowane n/a jakos nie

kolejna tajemnica subaru  :mrgreen:

 

tapatalked

 

 

Niezawodność jest wprost proporcjonalna do skomplikowania urządzenia. Co oczywiste turbina nie klęknie w wolnossaku. 

Z moich, ale także ASO obserwacji wolnossace FB20 lubią wypić olej, a doładowane FA nie, choć powinno być odwrotnie. Jedyne wytłumaczenie to wyższe obciążenia i obroty w wolnossacych silnikach ze względu na deficyt mocy i momentu.

Co do trwałości wolnossaka - otrzymałem list w sprawie akcji serwisowej wymiany sprężyn zaworowych w FB20. Dotyczy to mojego poprzedniego auta, więc pismo przekazałem obecnemu właścicielowi. Taka akcja oczywiście nie zależy od wersji silnika - błąd konstrukcyjny lub materiałowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

Dolewać możesz ale praktyka pokazuje, że dolewki raczej nie będą konieczne.

 

A odkąd można mieszać w silniku oleje o różnych lepkościach? To może rzepakowego sobie kolega doleje, skoro olej to olej :rolleyes:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

 

A odkąd można mieszać w silniku oleje o różnych lepkościach? To może rzepakowego sobie kolega doleje, skoro olej to olej :rolleyes:

 

Rzepakowego niech leją inni... my piszemy o olejach silnikowych zgodnych ze specyfikacją producenta.

 

Dolanie 200 ml 0W30 o specyfikacji zalecanej przez producenta do znajdującego się w silniku 5W30 na pewno w niczym nie zaszkodzi. 

 

I jeszcze jedno, jak koledze @Paweł J. zmieniali w ASO olej z 0W20 na 0W30, to w zakamarkach silnika zostało trochę tego pierwszego. Pewnie ze 200 ml a jak mechanikowi się spieszyło, to i z pół litra. @GREGG co według Ciebie zrobić w tej sytuacji?

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, GREGG napisał:
34 minuty temu, Karas napisał:

a czytałeś instrukcje swojego auta ? ;)

 

A wiesz, kto odpowiada pytaniem na pytanie? ;)

m.in ty ? ;)

Spokojnie można dolać  do 5w30 aby uzupełnic ubytek pare setek olejów wymienionych w instrukcji auta. Tych 0w  spełniajacych specyfikacje producenta też. Fajne się czyta  te  forumowe zabobony olejowe, których powstaje tu co raz więcej  hehe  

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Dolanie 200 ml 0W30 o specyfikacji zalecanej przez producenta do znajdującego się w silniku 5W30 na pewno w niczym nie zaszkodzi. 

 

 

Pewno, że nie zaszkodzi - podobnie jak przelanie 200ml ponad górną kropkę na bagnecie przy wymianie :P

No ale chyba lepiej nie radzić komuś mniej zorientowanemu, lej co tam masz pod ręką i będzie OK... co do zasady powinno się lać to samo co w silniku 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, GREGG napisał:

co do zasady powinno się lać to samo co w silnik

 

Dzięki wszystkim za odp. Z FV wyglada, że zalali mi 4,8 l. muszę sprawdzić na bagnecie?

Edytowane przez Paweł J.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobotnie mycie auta zakończone. :)

Pozostało jeszcze odkurzanie ale szkoda czasu w taki piękny dzień. B)

 

A8F2AB3F-2DB4-47F3-B1A2-01D6C7945C8E.jpeg

DD88107E-AE6B-49C9-B8D8-24EF2929DE23.jpeg

18B1CA71-0424-4925-B4F6-E96E56CA3F93.jpeg

8E35C800-B1AB-433B-B817-3EB8F96283AD.jpeg

1FAF7D7E-454A-462B-893B-7415862EE679.jpeg

Zastanawiam się jak moje cotygodniowe mycie auta zniesie powłoka ceramiczna. Pierwszy raz mam takową i z tego co wyczytałem w gwarancji nie mogę korzystać z myjek ze szczotkami i z "agresywnej" chemii cokolwiek to znaczy. Myje Forestera na myjniach bez dotykowych i używam tam jakiś pianek czy inne serwowane w nich środki.

Jeśli macie jakieś doświadczenia w temacie to jestem zainteresowany. Z pewnością na przeglądzie gwarancyjnym powłoki po roku użytkowania dowiem się czy przesadzam z pucowaniem Subaru.

Biały kolor trochę prowokuję mnie do częstego mycia. Outbacka miałem w graficie i jak robił się brudny to wizualnie zmieniał się odcień koloru i nie myłem go tak często.

 

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2019 o 15:10, Michał W. napisał:

Witam wszystkich.

Oczekuję właśnie na odbiór podstawowej wersji Subaru Forester 2.0i CVT w wersji Exlusive Special +. Model, który zamówiłem jest w najprostszej wersji wyposażenia (zgodnie ze specyfikacją na rok 2019) z oknem dachowym ale posiada „+” w opisie i posiada dodatkowo system SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection), który pełni rolę ostrzegania o pojazdach wyprzedzających w „martwym polu”, ostrzega o nadjeżdzającym samochodach drogą gdy wyjeżdżamy tyłem z prostopadłej zatoki i posiada kamerę w prawym lusterku do monitorowania prawego przodu podczas manewrów parkowania. Poza tym posiada pół skórzaną tapicerkę, również niedostępną w tej wersji wyposażenia.

Piszę o tym z dwóch powodów.

Po pierwsze jeśli ktoś poluję na obecne wyprzdaże to warto sprawdzić bo mało było pojazdów w tej specyfikacji a dostajemy dodatki z wyższej wersji za friko - RABAT 15000 od ceny podstawowej wersji + bonusy dodatkowego wyposażenia. Z tego co wiem to chyba jeszcze w Lublinie, Zielonej Górze i na Śląsku są pojedyńcze egzemplarze w tej wersji. Kolejne wyprzedażowe pojazdy z roku produkcji 2018, które właśnie jadą do kraju już tych dodatków nie posiadają - dowiadywałem się w dwóch źródłach.

Po drugie ciekawe jest to, że w grudniu zeszłego roku dojechały właśnie takie wersje z „+”.

Słyszałem dwie teorie na ten temat:

Podobno trafiły do nas pojazdy w specyfikacji na rynek innego kraju europejskiego i/lub fabryka wyzbywa się nadwyżek części, które nie będą wykorzystywane w kolejnej generacji modelu.

Tak czy owak jestem szczęśliwy, że przesiadam się z mojego Outbacka SBD MY12 (którego właśnie próbuję sprzedać) na wolnossącą benzynkę, która mi na jazdach próbnych bardzo przypadła do gustu mimo obaw co do dynamiki po lekturze forum.

Jeśli ktoś z Was ma wiedzę skąd ten „+” to piszcie.

Pozdrawiam Szanownych Forumowiczów :)

Michał

 

 

 

Witam wszystkich,

w grudniu 2018 kupiłem właśnie taki model SJ w specyfikacji 2019. Jakoś przeoczyłem wcześniej ten wątek :) Poza normalną specyfikacją exclusive, ma SRVD, kamerę w prawym lusterku, pół skórzane fotele i regulowany elektrycznie fotel kierowcy. Dostałem rabat 10k zł i opony zimowe Pirelli.
Jestem mega zadowolony - to moje pierwsze Subaru ale sądzę, że nie ostatnie.

Ciekaw jestem ilu jest na forum użytkowników tej wersji ? ;)

Czeka mnie przegląd (15 kkm) i zastanawiam się jaki olej wlać do silnika ? Na 5 tyś. wlali mi 5W-30 Castrol Edge ale w specyfikacji widzę, że jest zalecany 0W-20. Czy warto zmieniać na taki jak w specyfikacji ? Na czym Wy jeździcie ? 

Druga sprawa, o której chciałem napisać do ES. Widzę, że zdania są podzielone - ja jestem zwolennikiem tego systemu - praktycznie w mieście używam go non-stop :)

Jedyna rzecz, która jest dla mnie nieintuicyjna w tym systemie to "łapanie" kontaktu ze stojącym (np. na światłach) autem kiedy ja się zbliżam. ES świetnie "łapie" kontakt jeśli tylko auto przede mną się porusza. Jeśli już się zatrzyma działa dopiero awaryjne hamowanie - co do normalnej jazdy się średnio nadaje - zbyt stresujące :) 
pozdrowienia dla wszystkich :)

Piotr

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, A-L-F-A napisał:

Witam wszystkich,

w grudniu 2018 kupiłem właśnie taki model SJ w specyfikacji 2019. Jakoś przeoczyłem wcześniej ten wątek :) Poza normalną specyfikacją exclusive, ma SRVD, kamerę w prawym lusterku, pół skórzane fotele i regulowany elektrycznie fotel kierowcy. Dostałem rabat 10k zł i opony zimowe Pirelli.
Jestem mega zadowolony - to moje pierwsze Subaru ale sądzę, że nie ostatnie.

Ciekaw jestem ilu jest na forum użytkowników tej wersji ? ;)

Czeka mnie przegląd (15 kkm) i zastanawiam się jaki olej wlać do silnika ? Na 5 tyś. wlali mi 5W-30 Castrol Edge ale w specyfikacji widzę, że jest zalecany 0W-20. Czy warto zmieniać na taki jak w specyfikacji ? Na czym Wy jeździcie ? 

Druga sprawa, o której chciałem napisać do ES. Widzę, że zdania są podzielone - ja jestem zwolennikiem tego systemu - praktycznie w mieście używam go non-stop :)

Jedyna rzecz, która jest dla mnie nieintuicyjna w tym systemie to "łapanie" kontaktu ze stojącym (np. na światłach) autem kiedy ja się zbliżam. ES świetnie "łapie" kontakt jeśli tylko auto przede mną się porusza. Jeśli już się zatrzyma działa dopiero awaryjne hamowanie - co do normalnej jazdy się średnio nadaje - zbyt stresujące :) 
pozdrowienia dla wszystkich :)

Piotr

 

Witam. :)

Już myślałem, że jestem jedyną osobą na forum, która załapała się na wersję Exclusive +.

Fajnie, że jest więcej takich szczęściarzy bo prawdopodobnie była to najlepsza oferta na wolnossącego Forestera jaka była w całym czasie sprzedaży tej generacji. Dzięki cenie z wyprzedaży, wersji "+" w cenie zwykłego Exclusive oraz oponom z "akcji zima".

Dziwne, że dostałeś 10 tyś. rabatu bo jak ja kupowałem to 15 tyś. było zwykłą ofertą.

Po Twoim wyposażeniu Forestera widzę, że masz to co ja ale nie napisałeś czy ma okno dachowe? (Fotki mile widziane) ;)

Co do oleju to z tego co wyczytałem na forum to w naszej strefie klimatycznej zalecany jest 5W-30 ale dziwne jest, że wlali Ci Castrol bo Subaru teraz korzysta z Eneos.

W kwestii ceny, którą mieliśmy szczęście zapłacić za nasze Subaru to moje spostrzeżenia są ciekawe. Jeszcze kilka lat temu Forester był wprawdzie niżej pozycjonowany od Outbacka ale był droższy od wszystkich kompaktów włącznie z podstawowymi wersjami modeli klasy premium. Natomiast teraz gdy większość aut na naszym rynku zdecydowanie podrożała Forester był tańszy niż kiedykolwiek i nawet zbliżającą się nowa generacja nie tłumaczy tak dobrej oferty. Pomijając nawet takie niuanse, że Exclusive z przed kilku lat był gorzej wyposażony od specyfikacji MY19. Ciekaw jestem w jakich cenach będzie dostępny jak już na rynku pojawi się nowy model.

ES moim zdaniem wysoko podniósł poprzeczkę konkurencji i nawet te drobne niedogodności, o których pisałeś w jego działaniu nie wpływają na jego bardzo dobrą ocenę.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników wolnossących Subaru, tych z turbo i bez Plejad w garażu też.:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o różnicę prędkości. ES traktuje stojący samochód jak mur czy drzewo. Reaguje w ostaniej chwili bo nie ma odniesienia do jakiej prędkości zwolnić.

Mnie osobiście to nie przeszkadza, bardziej inna rzecz... Mianowicie gdy podczas jazdy na tempomacie, pojadz z przodu zwalnia stopniowo aż do zatrzymania ES też zwalnia i zatrzymuje Subaru to jest ok, ale postoi tak 2-3 sekundy i wyłącza tempomat a auto zaczyna się toczyć bez gazu.

Wysłane z mojego I4113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zadałem pytanie do @Dyrekcja i uzyskałem odpowiedź, że wynika to z braku elektrycznego hamulca postojowego, który w takiej sytuacji zaciąga się automatycznie i ES nie wyłącza się. A przy ręcznym mechanicznym, niestety tak

Edytowane przez Drizzt
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Michał W. napisał:

Fajnie, że jest więcej takich szczęściarzy bo prawdopodobnie była to najlepsza oferta na wolnossącego Forestera jaka była w całym czasie sprzedaży tej generacji. Dzięki cenie z wyprzedaży, wersji "+" w cenie zwykłego Exclusive oraz oponom z "akcji zima".

proponuje ( tak jak mi ostatnio zaproponowano ;) ) zamiast powielać tą informację na każdej stronie w każdym nowym temacie wkleić ją sobie w stopkę - chyba nie ma sensu się męczyć i ciągle pisać to samo ;):mrgreen: 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Michał W. napisał:

Co do oleju to z tego co wyczytałem na forum to w naszej strefie klimatycznej zalecany jest 5W-30 ale dziwne jest, że wlali Ci Castrol bo Subaru teraz korzysta z Eneos.

 

Poznańskie ASO leje Castrola.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Drizzt napisał:

W Mikołowie w ubiegłym roku był Lotos 5W30 - taki szeroki wybór emoji23.png

 

A skąd te rewelacyjne informacje? W Mikołowie jest od zawsze Castrol i od kilku lat alternatywnie Eneos

 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Drizzt napisał:

W Mikołowie w ubiegłym roku był Lotos 5W30 - taki szeroki wybór emoji23.png

 

Jeszcze kilka lat temu Lotos był rekomendowany dla Subaru.

Przynajmniej w Polsce. ;)

 

33 minuty temu, Karas napisał:

proponuje ( tak jak mi ostatnio zaproponowano ;) ) zamiast powielać tą informację na każdej stronie w każdym nowym temacie wkleić ją sobie w stopkę - chyba nie ma sensu się męczyć i ciągle pisać to samo ;):mrgreen: 

Widziałem tą propozycję dla Ciebie na forum i uważam że jest to niezły pomysł ale odbiera frajdę z pisania tego. :P

 

50 minut temu, KorbaR napisał:

 ale postoi tak 2-3 sekundy i wyłącza tempomat a auto zaczyna się toczyć bez gazu.

Można wtedy znów go załączyć pstryknięciem palcem i tak w koło jak przestój jest krótki i nogi zmęczone. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...