mechanik Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 9 minut temu, spawalniczy napisał: Dolewać możesz ale praktyka pokazuje, że dolewki raczej nie będą konieczne. U mnie praktyka pokazała że przed każdym z trzech przeglądów w wolnossaku MY13 konieczna była dolewka. Nawet mimo wlewania oleju ponad max. W XT MY16 za to między przeglądami zero dolewek. Dziwne to, ale widocznie TTTM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Bo N/A dusiles zeby jechal to bral olej. XT musniesz gaz i jedzie i zaden to wysilek dla niego wiec i oleju nie bierze. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 15 godzin temu, Lisek napisał: XT musniesz gaz i jedzie muskasz bo jedziesz na oparach a dolozenie lpg to za duzy obciach na dzielni tapatalked 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) 10 minut temu, OBK CVT napisał: muskasz bo jedziesz na oparach a dolozenie lpg to za duzy obciach na dzielni tapatalked @Lisek ma prawdopodobnie rację. Forester wolnossący wymaga większego obciążenia aby jechać jako tako dynamicznie. W XT nie ma opcji aby go tak cisnąć, bo jest zbyt silny i zbyt szybki, więc silnik pracuje w optymalnym zakresie obciążenia. Edytowane 24 Maja 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 52 minuty temu, mechanik napisał: silnik pracuje w optymalnym zakresie obciążenia mocno zastanawiajace, ze turbo pracujace w optymalnym zakresie obciazenia padaja, a te wyzylowane n/a jakos nie kolejna tajemnica subaru tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 4 minuty temu, OBK CVT napisał: mocno zastanawiajace, ze turbo pracujace w optymalnym zakresie obciazenia padaja, a te wyzylowane n/a jakos nie kolejna tajemnica subaru tapatalked Niezawodność jest wprost proporcjonalna do skomplikowania urządzenia. Co oczywiste turbina nie klęknie w wolnossaku. Z moich, ale także ASO obserwacji wolnossace FB20 lubią wypić olej, a doładowane FA nie, choć powinno być odwrotnie. Jedyne wytłumaczenie to wyższe obciążenia i obroty w wolnossacych silnikach ze względu na deficyt mocy i momentu. Co do trwałości wolnossaka - otrzymałem list w sprawie akcji serwisowej wymiany sprężyn zaworowych w FB20. Dotyczy to mojego poprzedniego auta, więc pismo przekazałem obecnemu właścicielowi. Taka akcja oczywiście nie zależy od wersji silnika - błąd konstrukcyjny lub materiałowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 20 godzin temu, spawalniczy napisał: Dolewać możesz ale praktyka pokazuje, że dolewki raczej nie będą konieczne. A odkąd można mieszać w silniku oleje o różnych lepkościach? To może rzepakowego sobie kolega doleje, skoro olej to olej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 55 minut temu, GREGG napisał: A odkąd można mieszać w silniku oleje o różnych lepkościach? a czytałeś instrukcje swojego auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 16 minut temu, Karas napisał: a czytałeś instrukcje swojego auta ? A wiesz, kto odpowiada pytaniem na pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, GREGG napisał: A odkąd można mieszać w silniku oleje o różnych lepkościach? To może rzepakowego sobie kolega doleje, skoro olej to olej Rzepakowego niech leją inni... my piszemy o olejach silnikowych zgodnych ze specyfikacją producenta. Dolanie 200 ml 0W30 o specyfikacji zalecanej przez producenta do znajdującego się w silniku 5W30 na pewno w niczym nie zaszkodzi. I jeszcze jedno, jak koledze @Paweł J. zmieniali w ASO olej z 0W20 na 0W30, to w zakamarkach silnika zostało trochę tego pierwszego. Pewnie ze 200 ml a jak mechanikowi się spieszyło, to i z pół litra. @GREGG co według Ciebie zrobić w tej sytuacji? Edytowane 24 Maja 2019 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) 17 minut temu, GREGG napisał: 34 minuty temu, Karas napisał: a czytałeś instrukcje swojego auta ? A wiesz, kto odpowiada pytaniem na pytanie? m.in ty ? Spokojnie można dolać do 5w30 aby uzupełnic ubytek pare setek olejów wymienionych w instrukcji auta. Tych 0w spełniajacych specyfikacje producenta też. Fajne się czyta te forumowe zabobony olejowe, których powstaje tu co raz więcej hehe Edytowane 24 Maja 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Dolanie 200 ml 0W30 o specyfikacji zalecanej przez producenta do znajdującego się w silniku 5W30 na pewno w niczym nie zaszkodzi. Pewno, że nie zaszkodzi - podobnie jak przelanie 200ml ponad górną kropkę na bagnecie przy wymianie No ale chyba lepiej nie radzić komuś mniej zorientowanemu, lej co tam masz pod ręką i będzie OK... co do zasady powinno się lać to samo co w silniku 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł J. Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) 13 godzin temu, GREGG napisał: co do zasady powinno się lać to samo co w silniku Dzięki wszystkim za odp. Z FV wyglada, że zalali mi 4,8 l. muszę sprawdzić na bagnecie? Edytowane 25 Maja 2019 przez Paweł J. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) Sobotnie mycie auta zakończone. Pozostało jeszcze odkurzanie ale szkoda czasu w taki piękny dzień. Zastanawiam się jak moje cotygodniowe mycie auta zniesie powłoka ceramiczna. Pierwszy raz mam takową i z tego co wyczytałem w gwarancji nie mogę korzystać z myjek ze szczotkami i z "agresywnej" chemii cokolwiek to znaczy. Myje Forestera na myjniach bez dotykowych i używam tam jakiś pianek czy inne serwowane w nich środki. Jeśli macie jakieś doświadczenia w temacie to jestem zainteresowany. Z pewnością na przeglądzie gwarancyjnym powłoki po roku użytkowania dowiem się czy przesadzam z pucowaniem Subaru. Biały kolor trochę prowokuję mnie do częstego mycia. Outbacka miałem w graficie i jak robił się brudny to wizualnie zmieniał się odcień koloru i nie myłem go tak często. Edytowane 26 Maja 2019 przez Michał W. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A-L-F-A Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 W dniu 22.01.2019 o 15:10, Michał W. napisał: Witam wszystkich. Oczekuję właśnie na odbiór podstawowej wersji Subaru Forester 2.0i CVT w wersji Exlusive Special +. Model, który zamówiłem jest w najprostszej wersji wyposażenia (zgodnie ze specyfikacją na rok 2019) z oknem dachowym ale posiada „+” w opisie i posiada dodatkowo system SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection), który pełni rolę ostrzegania o pojazdach wyprzedzających w „martwym polu”, ostrzega o nadjeżdzającym samochodach drogą gdy wyjeżdżamy tyłem z prostopadłej zatoki i posiada kamerę w prawym lusterku do monitorowania prawego przodu podczas manewrów parkowania. Poza tym posiada pół skórzaną tapicerkę, również niedostępną w tej wersji wyposażenia. Piszę o tym z dwóch powodów. Po pierwsze jeśli ktoś poluję na obecne wyprzdaże to warto sprawdzić bo mało było pojazdów w tej specyfikacji a dostajemy dodatki z wyższej wersji za friko - RABAT 15000 od ceny podstawowej wersji + bonusy dodatkowego wyposażenia. Z tego co wiem to chyba jeszcze w Lublinie, Zielonej Górze i na Śląsku są pojedyńcze egzemplarze w tej wersji. Kolejne wyprzedażowe pojazdy z roku produkcji 2018, które właśnie jadą do kraju już tych dodatków nie posiadają - dowiadywałem się w dwóch źródłach. Po drugie ciekawe jest to, że w grudniu zeszłego roku dojechały właśnie takie wersje z „+”. Słyszałem dwie teorie na ten temat: Podobno trafiły do nas pojazdy w specyfikacji na rynek innego kraju europejskiego i/lub fabryka wyzbywa się nadwyżek części, które nie będą wykorzystywane w kolejnej generacji modelu. Tak czy owak jestem szczęśliwy, że przesiadam się z mojego Outbacka SBD MY12 (którego właśnie próbuję sprzedać) na wolnossącą benzynkę, która mi na jazdach próbnych bardzo przypadła do gustu mimo obaw co do dynamiki po lekturze forum. Jeśli ktoś z Was ma wiedzę skąd ten „+” to piszcie. Pozdrawiam Szanownych Forumowiczów Michał Witam wszystkich, w grudniu 2018 kupiłem właśnie taki model SJ w specyfikacji 2019. Jakoś przeoczyłem wcześniej ten wątek Poza normalną specyfikacją exclusive, ma SRVD, kamerę w prawym lusterku, pół skórzane fotele i regulowany elektrycznie fotel kierowcy. Dostałem rabat 10k zł i opony zimowe Pirelli. Jestem mega zadowolony - to moje pierwsze Subaru ale sądzę, że nie ostatnie. Ciekaw jestem ilu jest na forum użytkowników tej wersji ? Czeka mnie przegląd (15 kkm) i zastanawiam się jaki olej wlać do silnika ? Na 5 tyś. wlali mi 5W-30 Castrol Edge ale w specyfikacji widzę, że jest zalecany 0W-20. Czy warto zmieniać na taki jak w specyfikacji ? Na czym Wy jeździcie ? Druga sprawa, o której chciałem napisać do ES. Widzę, że zdania są podzielone - ja jestem zwolennikiem tego systemu - praktycznie w mieście używam go non-stop Jedyna rzecz, która jest dla mnie nieintuicyjna w tym systemie to "łapanie" kontaktu ze stojącym (np. na światłach) autem kiedy ja się zbliżam. ES świetnie "łapie" kontakt jeśli tylko auto przede mną się porusza. Jeśli już się zatrzyma działa dopiero awaryjne hamowanie - co do normalnej jazdy się średnio nadaje - zbyt stresujące pozdrowienia dla wszystkich Piotr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 14 godzin temu, A-L-F-A napisał: Witam wszystkich, w grudniu 2018 kupiłem właśnie taki model SJ w specyfikacji 2019. Jakoś przeoczyłem wcześniej ten wątek Poza normalną specyfikacją exclusive, ma SRVD, kamerę w prawym lusterku, pół skórzane fotele i regulowany elektrycznie fotel kierowcy. Dostałem rabat 10k zł i opony zimowe Pirelli. Jestem mega zadowolony - to moje pierwsze Subaru ale sądzę, że nie ostatnie. Ciekaw jestem ilu jest na forum użytkowników tej wersji ? Czeka mnie przegląd (15 kkm) i zastanawiam się jaki olej wlać do silnika ? Na 5 tyś. wlali mi 5W-30 Castrol Edge ale w specyfikacji widzę, że jest zalecany 0W-20. Czy warto zmieniać na taki jak w specyfikacji ? Na czym Wy jeździcie ? Druga sprawa, o której chciałem napisać do ES. Widzę, że zdania są podzielone - ja jestem zwolennikiem tego systemu - praktycznie w mieście używam go non-stop Jedyna rzecz, która jest dla mnie nieintuicyjna w tym systemie to "łapanie" kontaktu ze stojącym (np. na światłach) autem kiedy ja się zbliżam. ES świetnie "łapie" kontakt jeśli tylko auto przede mną się porusza. Jeśli już się zatrzyma działa dopiero awaryjne hamowanie - co do normalnej jazdy się średnio nadaje - zbyt stresujące pozdrowienia dla wszystkich Piotr Witam. Już myślałem, że jestem jedyną osobą na forum, która załapała się na wersję Exclusive +. Fajnie, że jest więcej takich szczęściarzy bo prawdopodobnie była to najlepsza oferta na wolnossącego Forestera jaka była w całym czasie sprzedaży tej generacji. Dzięki cenie z wyprzedaży, wersji "+" w cenie zwykłego Exclusive oraz oponom z "akcji zima". Dziwne, że dostałeś 10 tyś. rabatu bo jak ja kupowałem to 15 tyś. było zwykłą ofertą. Po Twoim wyposażeniu Forestera widzę, że masz to co ja ale nie napisałeś czy ma okno dachowe? (Fotki mile widziane) Co do oleju to z tego co wyczytałem na forum to w naszej strefie klimatycznej zalecany jest 5W-30 ale dziwne jest, że wlali Ci Castrol bo Subaru teraz korzysta z Eneos. W kwestii ceny, którą mieliśmy szczęście zapłacić za nasze Subaru to moje spostrzeżenia są ciekawe. Jeszcze kilka lat temu Forester był wprawdzie niżej pozycjonowany od Outbacka ale był droższy od wszystkich kompaktów włącznie z podstawowymi wersjami modeli klasy premium. Natomiast teraz gdy większość aut na naszym rynku zdecydowanie podrożała Forester był tańszy niż kiedykolwiek i nawet zbliżającą się nowa generacja nie tłumaczy tak dobrej oferty. Pomijając nawet takie niuanse, że Exclusive z przed kilku lat był gorzej wyposażony od specyfikacji MY19. Ciekaw jestem w jakich cenach będzie dostępny jak już na rynku pojawi się nowy model. ES moim zdaniem wysoko podniósł poprzeczkę konkurencji i nawet te drobne niedogodności, o których pisałeś w jego działaniu nie wpływają na jego bardzo dobrą ocenę. Pozdrawiam wszystkich użytkowników wolnossących Subaru, tych z turbo i bez Plejad w garażu też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KorbaR Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Chodzi o różnicę prędkości. ES traktuje stojący samochód jak mur czy drzewo. Reaguje w ostaniej chwili bo nie ma odniesienia do jakiej prędkości zwolnić.Mnie osobiście to nie przeszkadza, bardziej inna rzecz... Mianowicie gdy podczas jazdy na tempomacie, pojadz z przodu zwalnia stopniowo aż do zatrzymania ES też zwalnia i zatrzymuje Subaru to jest ok, ale postoi tak 2-3 sekundy i wyłącza tempomat a auto zaczyna się toczyć bez gazu. Wysłane z mojego I4113 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) Kiedyś zadałem pytanie do @Dyrekcja i uzyskałem odpowiedź, że wynika to z braku elektrycznego hamulca postojowego, który w takiej sytuacji zaciąga się automatycznie i ES nie wyłącza się. A przy ręcznym mechanicznym, niestety tak Edytowane 28 Maja 2019 przez Drizzt 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 30 minut temu, Michał W. napisał: Fajnie, że jest więcej takich szczęściarzy bo prawdopodobnie była to najlepsza oferta na wolnossącego Forestera jaka była w całym czasie sprzedaży tej generacji. Dzięki cenie z wyprzedaży, wersji "+" w cenie zwykłego Exclusive oraz oponom z "akcji zima". proponuje ( tak jak mi ostatnio zaproponowano ) zamiast powielać tą informację na każdej stronie w każdym nowym temacie wkleić ją sobie w stopkę - chyba nie ma sensu się męczyć i ciągle pisać to samo 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 44 minuty temu, Michał W. napisał: Co do oleju to z tego co wyczytałem na forum to w naszej strefie klimatycznej zalecany jest 5W-30 ale dziwne jest, że wlali Ci Castrol bo Subaru teraz korzysta z Eneos. Poznańskie ASO leje Castrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 W Mikołowie w ubiegłym roku był Lotos 5W30 - taki szeroki wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) 6 minut temu, Drizzt napisał: W Mikołowie w ubiegłym roku był Lotos 5W30 - taki szeroki wybór A skąd te rewelacyjne informacje? W Mikołowie jest od zawsze Castrol i od kilku lat alternatywnie Eneos Edytowane 28 Maja 2019 przez GREGG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) 18 minut temu, Drizzt napisał: W Mikołowie w ubiegłym roku był Lotos 5W30 - taki szeroki wybór Jeszcze kilka lat temu Lotos był rekomendowany dla Subaru. Przynajmniej w Polsce. 33 minuty temu, Karas napisał: proponuje ( tak jak mi ostatnio zaproponowano ) zamiast powielać tą informację na każdej stronie w każdym nowym temacie wkleić ją sobie w stopkę - chyba nie ma sensu się męczyć i ciągle pisać to samo Widziałem tą propozycję dla Ciebie na forum i uważam że jest to niezły pomysł ale odbiera frajdę z pisania tego. 50 minut temu, KorbaR napisał: ale postoi tak 2-3 sekundy i wyłącza tempomat a auto zaczyna się toczyć bez gazu. Można wtedy znów go załączyć pstryknięciem palcem i tak w koło jak przestój jest krótki i nogi zmęczone. Edytowane 28 Maja 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A skąd te rewelacyjne informacje? W Mikołowie jest od zawsze Castrol i od kilku lat alternatywnie Eneos A z autopsji Mam nadzieję, że zdjęcie wyszło wyraźnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 26 minut temu, spawalniczy napisał: Poznańskie ASO leje Castrola. To ciekawe, ale na życzenie klienta czy jako domyślny olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się