Jump to content

A-L-F-A

Nowy
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About A-L-F-A

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    SJ5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U nas na drogach krajowych ale zwłaszcza na wojewódzkich średnia przejazdu zależy od tego jak ostro się jedzie. Jeśli jedziesz w miarę spokojnie, nie hamując ruchu ale też nie wyprzedzając na trzeciego, to można pokonać z reguły około 70 km drogi w czasie 1 godziny. Jeśli natomiast jechać agresywnie, wyprzedzając w każdym dostępnym slocie i wkręcając silnik na 7-8 tyś obrotów -lub więcej - zależy czym się jedzie, to w ciągu godziny pokonuje się dla odmiany jakieś 70 km drogi. Oczywiście jeśli po drodze jest miasto (z reguły bez obwodnicy) to nie udaje się wyrobić tylu km w 1 godzinie. Piszę to całkiem serio Mam na polskich drogach przejechane coś koło 700-800 tyś. km i sprawdzałem to wielokrotnie. Tak jest i koniec. Oczywiście zdarza się lepszy dzień albo gorszy - można tę samą trasę zrobić 2 razy szybciej w nocy albo utknąć w korku na A4 na 3h. Ale powiedziałbym, że moja średnia z tych 25 lat za kółkiem zawodowo i prywatnie jest właśnie taka. A wierzcie mi, że jak byłem młodszy to potrafiłem naprawdę b. szybko jeździć, zresztą teraz też mi się zdarza - przyznaję. Ale wielkiego sensu to nie ma - bo co z tego, że się wyprzedzi 20 aut jak 21 to jest ciągnik z naczepą, który jedzie 80kmh, po drugiej stronie jest sznurem pojazdów i nie wyprzedzisz przez następne 50-60 km kiedy to średnia się wyrównuje. Do tego dochodzą wioski/miasta/miasteczka gdzie jest jeszcze gorzej Oczywiście na autostradzie jest lepiej ale szału nie ma - zwłaszcza na A4 lub A1. Dlatego uważam, że bez względu czy się nastawiać na 80 czy na 100 na krajówce/wojewódzkiej - to efekt jest ten sam: 1-1.2km na minutę Po prostu blokują auta towarowe, które jadą wolniej i już. Natomiast oczywiście za granicą - zwłaszcza w Niemczech czy Holandii jest ogólnie większa kultura jazdy co czasem pomaga - zwłaszcza na autostradach. Ale wystarczy zerknąć na sieć dróg jaka tam mają - i od razu widać, że zagęszczenie towarowych samochodów na wąskich drogach jest mniejsze.
  2. Ja jestem akurat fizykiem, więc te wszystkie sprawy z polaryzacją, energią, itp. jakoś ogarniam i brałem to pod uwagę. Tylko u mnie z tyłu nikt nie jeździ po prostu - dlatego mnie to przyciemnienie mniej interesuje. Okulary z polaryzacją używam od lat i jest to naprawdę świetne rozwiązanie !
  3. Ja dobiegam 14 tyś km po równo 6 miesiącach. Jakoś nie mogę się nim najeździć ... Spalanie średnie od początku 9.0l/100km - miewam ciężką nogę ale staram się też testować dolne limity spalania i udało mi się uzyskać taki wynik jak w załączniku na odcinku 50-60km Poniżej 6/100 schodzę regularnie - ale radości nie ma wielkiej przy prędkościach rzędu 80kmh Oczywiście na autostradzie przy prędkościach w pobliżu max. dozwolonej z łatwością przebija 12l/100 km.
  4. Nie myślałem o przyciemnieniu, chyba, ze jest lepsza opcja niż proponowali w salonie 800 zł netto ? Pozakładałem osłony dyfra, silnika (fabryczny plastik okazał się łamliwy ) , progi, itp - bo nie stronię od lasu - w końcu to dzik No i myślałem o oklejeniu folią całości (albo prawie) bo lakier rysuje się w tym samochodzie nawet od dotknięcia palcem. Ale dostałem wyceny od 6 tyś wzwyż i trochę dużo mi się to wydaje ... Bardzo szykowne znaczki - może kiedyś coś takiego fajnego tam przykleję Wg specyfikacji kolor jest szary ale szarość wychodzi z niego dopiero w pełnym słońcu - w pochmurne dni wygląda jak czarny. Przed zakupem zrobiłem jak zawsze research, jeździłem wieloma autami i po prostu nie było wtedy żadnego auta, które z jednej strony miałoby wszystko to co chcę a zarazem nie miałoby tego czego nie chcę (nie cierpię takich rzeczy jak bezkluczykowy zapłon, jakieś kopanie podwozia, żeby otworzyć klapę itp pseudonowoczesne bajery,które generują więcej problemów niż rozwiązują) i byłoby w tak korzystnej cenie. Dlatego nie wziąłem wersji platinum. Tutaj wszystko jest po staremu a jak tak lubię Jeśli Wam się podobają zdjęcia - to jeszcze jedno, na którym wygląda całkiem czarno
  5. Ja też sądzę, że zdecydował monet zakupu a możliwe, że również miejsce. Nie polowałem na wersję plus - zaskoczyła mnie cena wersji exclusive, zamówiłem a później okazało się jakie konkretnie składniki mieszczą się w tym "+". Ze względu na to, że zamawiałem dość wcześnie - z tego co pamiętam to w końcówce października, to nawet w salonie nie byli pewni co dokładnie będzie dodatkowo poza radarem strefy cofania. O szyberdachu nie pisałem jako o dodatku w wersji "+" bo on był jesienią w cenniku w zwykłej wersji Exclusive, więc nie był częścią tego "+". Do końca tej wersji nie było w cenniku. Niestety, nie trafiłem z kolorem bo chciałem tez niebieski - jednak nie aż tak, żeby jeździć po Polsce. W ogóle to chciałem kupić XV ze względu na nową platformę , nowsze wyposażenie, obecność "low" w CVT (sporo podróżuję po górach) i jeszcze kilka rzeczy ale z silnikiem 2 litrowym a tej wersji jesienią już nie było.
  6. Pewnie mniejszy rabat bo wcześniej kupowany. Lub mam małe zdolności negocjacyjne ;P Oczywiście jest szyberdach. A całość wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciach:
  7. U mnie nie na życzenie - wlali i już. Oczywiście Poznań.
  8. Witam wszystkich, w grudniu 2018 kupiłem właśnie taki model SJ w specyfikacji 2019. Jakoś przeoczyłem wcześniej ten wątek Poza normalną specyfikacją exclusive, ma SRVD, kamerę w prawym lusterku, pół skórzane fotele i regulowany elektrycznie fotel kierowcy. Dostałem rabat 10k zł i opony zimowe Pirelli. Jestem mega zadowolony - to moje pierwsze Subaru ale sądzę, że nie ostatnie. Ciekaw jestem ilu jest na forum użytkowników tej wersji ? Czeka mnie przegląd (15 kkm) i zastanawiam się jaki olej wlać do silnika ? Na 5 tyś. wlali mi 5W-30 Castrol Edge ale w specyfikacji widzę, że jest zalecany 0W-20. Czy warto zmieniać na taki jak w specyfikacji ? Na czym Wy jeździcie ? Druga sprawa, o której chciałem napisać do ES. Widzę, że zdania są podzielone - ja jestem zwolennikiem tego systemu - praktycznie w mieście używam go non-stop Jedyna rzecz, która jest dla mnie nieintuicyjna w tym systemie to "łapanie" kontaktu ze stojącym (np. na światłach) autem kiedy ja się zbliżam. ES świetnie "łapie" kontakt jeśli tylko auto przede mną się porusza. Jeśli już się zatrzyma działa dopiero awaryjne hamowanie - co do normalnej jazdy się średnio nadaje - zbyt stresujące pozdrowienia dla wszystkich Piotr
  9. Witam wszystkich - niedawno nabyłem SJ5/530. Jest bosko ;) Będę tu zaglądał na pewno !
×
×
  • Create New...