Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 
Większość się takimi sprawami pewnie w ogóle nie interesuje. No i do tego teraz wiele aut idzie w najem czy leasing bez wykupu, wtedy w sumie nie ma znaczenia, co i kiedy się wleje do silnika, to będzie zmartwienie kolejnego klienta  
Mój przypadek. Auto w leasingu na 3 lata z wysokim wykupem. Nie widzę sensu zmieniać częściej skoro i tak je oddam.
I tak też widać że już po 15 kkm zaczyna lekko ubywać oleju więc pewnie będzie dolewka. Bo ogólnie longlife to zło jest. Mimo że dla mnie 30 kkm to bedzie jakies 6 miesiecy.

Gdyby auto było moje albo miało być moje później zmieniłbym po 4-5 kkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KamilP napisał:

Zauważyliście ubytki płynu chłodniczego? 

Tak, to też przyjemna odmiana po poprzednich autach - komputer zgłosił ubytek. Musiałem dolać ok 100ml, przy przebiegu ok 16kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu ‎2019‎-‎10‎-‎24 o 09:26, Kukson napisał:

Dopiero zauważyłem, że to Octavia a nie Superb ;) dlatego dziwiła mnie ta moc.

 

Co do osiągów aut z kurą na masce to chciałbym aby tak jeździły obecne Subaraki jak Octavia RS czy Superb 272km :) tylko na zakrętach Plejady mają przewagę bo tego Superba z 4x4 mocno wypluwa przodem.

 

Teraz włożyli 2.0 TSI 190 konne również do Superba.

Pewnie uznali że to źle ze nie ma tam średniego mocowo benzyniaka.

Albo słabowity 1.5 TSI, albo mocny ale bardzo drogi 272 konny TSI.

 

 

Te 2.0 Tsi w Skodach już są poprawione? Względem tych z poprzednich lat które piły straszne ilości oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maciek323 napisał:

Te 2.0 Tsi w Skodach już są poprawione? Względem tych z poprzednich lat które piły straszne ilości oleju?

Podobno problem rozwiązany od paru lat, w 3 generacji silnika. U mnie 18k km i spokój z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, maciek323 napisał:

Te 2.0 Tsi w Skodach już są poprawione? Względem tych z poprzednich lat które piły straszne ilości oleju?

 

W skodach, audi, vw od kilku lat typoszereg silnikow 2,0tsi nie wykazuje wzmozonego zuzycia oleju. Podobno problemy z konsumpcja to juz przeszlosc. U mnie 8tys km i stan na bagnecie jak narazie niezmienny. Nie zeszlo nic. Plyn chlodniczy tez narazie stoi w miejscu. 

 

Bardzo dobra jednostka do auto kompaktowych typu octavia, levorg ;) Polaczenie niewysilonej dwulitrowki turbo i lekkiej budy, sprawdza sie wysmienicie na codzień. Lekkosc z jaka napedza sie to auto jest naprawde zaskakujaca. Serio.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Bardzo dobra jednostka do auto kompaktowych typu octavia, levorg ;) Polaczenie niewysilonej dwulitrowki turbo i lekkiej budy, sprawdza sie wysmienicie na codzień. Lekkosc z jaka napedza sie to auto jest naprawde zaskakujaca. Serio.


Chyba nikogo logicznie myślącego nie trzeba przekonywać, że taki zestaw przyjemnie jeździ.

W zeszłym tygodniu jeździłem przez kilka dni Passatem 1.5 tsi z automatem. Szczerze mówiąc myślałem, że to będzie słabo jeździło. Nic z tych rzeczy. Bardzo przyjemny silnik w normalnej eksploatacji. Jedzie momentem z dołu, sprawnie przyspiesza. Do tego spalanie 1,5 l niższe niż 2.0i CVT.  Chciałbym mieć taki silnik w XV.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czeskiej stronie skody jest już nowa octavia w konfiguratorze.

 

Trochę ich poniosło z ceną:

https://cc.skoda-auto.com/cze/cs-CZ/trimline-scenic?activePage=trimlines&color=8E8E&configurationId=&extraEquipments=MSPRQH0&id=CZE%3Bskoda%3B2020%3BNX54N5%3B1%3BGYOZYOZ%3Bmda20191216023548%3Bcs-CZ%3B%3B68500%3B68500&interior=BG&modifiedPages=&snapshotVersion=419e495c-fcdf-4487-954d-a0808e1a1249&trimline=NX4|Style6850068500&visitedPages=

 

W sumie to wersja ambition 1.5 TSI, a nie active z 1.0TSI, ale +-108000 zł jako wartość początkowa za skodę octavie combi to jakaś chora wartość.

 

EDIT: Teraz spojrzałem na PL konfigurator i 03FL ambition 1.5 TSI bez doposażania to +-92000 zł... Nie ogarniam skąd różnica 16000 zł w cenie.

Edytowane przez NonPhixion
Cena 03FL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skoda dostępna z upustem 4 000 tys. złotych czyli 4 mln zł ;) Hmmm ... dopłacają do kupna ;) ?

 

http://moto.pl/MotoPL/56,166096,25390041,hybrydowa-skoda-superb-iv-ma-szanse-zrewolucjonizowac-rynek.html

 

 

Screenshot from 2020-01-03 21-56-47.png

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Teraz włożyli 2.0 TSI 190 konne również do Superba.
Pewnie uznali że to źle ze nie ma tam średniego mocowo benzyniaka.
Albo słabowity 1.5 TSI, albo mocny ale bardzo drogi 272 konny TSI.
 
 
Te 2.0 Tsi w Skodach już są poprawione? Względem tych z poprzednich lat które piły straszne ilości oleju?
Moja żona ma Kodiaqa 2.0 TSI - 180 KM, auto niestety jest słabowite a DSG jest słabo oprogramowane i trzyma tragicznie niskie obroty, ale po 50 kkm konsumpcji oleju brak.
Ja mam Superba 2.0 TSI sprzed liftu - 280 KM, połączenie silnik + DSG - absolutnie genialne, zero zastrzeżeń do osiągów oraz zachowania skrzyni; po 33 kkm konsumpcji oleju brak.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia sens silnika turbo w połączeniu z hybrydą. Silnik taki jest dość często uruchamiany i mam obawy o jego trwałość w szczególności turbiny, która musi być dobrze smarowana. Być może podgrzewany jest olej, ale z drugiej strony piszą, że to typowy 1.4 TSI. 
Jeśli nie ma jakichś zmian pod kątem hybrydy to ja bym wolał spasowanie z silnikiem N/A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W filmie mielismy kiedyś  Skodę Yeti  2.0 TDI 170 KM + DSG, to nie jechało absolutnie jak 170 koni. Mimo ze lekkie nadwozie. Nie specjalnie mi te autko się podobało.

 

Ostatnio jechałem uberem w Paryzu, pan kierownik miał Superb 1.6 TDI, nawet ładnie wypasione. Gadałem z nim trochę, 350 tys km na blacie (auto raptem 4 czy 5 letnie), mowi ze dotąd bez duzych awarii, turbina oryginał, wtryski wymienione przy 300 tys km. Ogólnie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maciek323 napisał:

W filmie mielismy kiedyś  Skodę Yeti  2.0 TDI 170 KM + DSG, to nie jechało absolutnie jak 170 koni. Mimo ze lekkie nadwozie.

 

to "lekkie nadwozie" w tej wersji  to przedział 1650-1700 kg bez kierowcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem nowa scale 1.0 dsg 115 km, narazie jeździłem 2 dni, jedna trasa.

I bede odnosil sie do ostatniej toyoty auris ktora oddalem. Dynamika oczywiscie zadowalajaca, zreszta jezdzi to dobrze jak kazdy vw.

 

Ok skoda troszke sie zmieniła, na plus, jest nowoczesnie, naprawde duzy wygodny fotel, sporo miejsca, tylna kanapa super, wyprofilowana na tak jakby odrebne fotele, naprawdę dobrze sie tam siedzi (mam 183cm). Bagaznik calkiem ok, jak na takiego hatchabaka lub sportbacka moze blizsze, bo z lini bocznej przypomina audi a3 w sportbacku. 

 

Nie mam najwyższej wersji tylko taka pośrednia. Nienmam reflektorów full led, ale ten basic led ze zwykla biala zarowka świeci milion razy lepiej niz soczewka zolta w aurisie. 

 

Z minusow, nie jest tam troche jak ja to okreslam zabawkowo... a nie tak mocno solidnie po mesku, samochodowo:) Kierownica ponoc skorzana nie leży zbyt dobrze w dloniach, a skora sprawia wrazenie jakby miala sie zaraz podrzec. Kierownica z toyoty\lexusa to naprawde przepaść mimo ze tez nie byla idealem. Rozumiem dużo niedociagniec, wszystko po to aby klient bardziej wymagający kupil audi lub vw. 

Minus to tez kamera cofania i wyświetlona ikonka auta ktora zaslania lewa strone obrazu z kamery, naprawde mega wkurzajaca rzecz. 

Schowek na okulary i chyba chusteczki, bo jak wlozymy je same, to latają podczas jazdy i jest to tez uciążliwe. 

 

Napewno skode mozna rozwazyc jako auto do zakupu, daje duzo pod wzgledem dynamiki, wielkosxi miejsca w środku i jak te walory zestawimy z ceną to nie dziwię sie ze sporo osob to kupuje. Mozna sie pogodzic z pewnymi wadami i tym ze jest to skoda. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jakies pośredniej, skorzana kiera, drążek,, z zewnatrz chromy, manual, bez navi, ale z torem jazdy, czytaniem znakow, tapicerka materialowa. 

Plastiki piano black, obszycie kokpitu jak to w aurisach. 

Generalnie toyota kawal solidnego samochodu. Napewno nie prowadzi sie tak dobrze jak skoda niestety. 

Ale jesli chodzi o wrażenia to bardziej na plus, ale wrażenia maja to do siebie ze bywaja subiektywne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było tak słodko, to wole przeplacic w zakupie za japonca ( nie subaru) niż za skode. Ale oszukuje sam siebie bo po prostu nie zaglądam w oferty skody żeby przypadkiem cena mnie nie przekonala :P

oczywiście nie subaru które poniżej 10 sekund nie potrafi zejść :P a levorg jest za drogi.

 

Wogole tak się zastanawiam - no ja kupiłem subaru kiedyś...bo bez ramek, bo ladne, bo inne, bo calkiem żwawe.

Natomiast obecnie ?! Kupić auto które będzie palić - 10 -15 litrow benzyny , ma drogi serwis, drogie naprawy i jest mega wolne tylko dlatego ze jest inne i ma znakomity naped oraz wybitnie dobrze się prowadzi to chyba za mało...

Szukam sobie auta i przeglądam rozne ogłoszenia i nowe i lekko używane... i naprawdę zamiast używanego subaru np. levorg forester, możemy mieć mega fajne bmw , milion razy lepiej zrobione wyposażone, również z prześwitem i napedem 4x4. Pewnie podobnie z audi choć ich oferta się nie przygladalem. A Subaru ? Przypomina mi ofertę Fiata kilka lat temu gdzie oferowali chyba 2 modele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MateuszWwa napisał:

 Ale oszukuje sam siebie bo po prostu nie zaglądam w oferty skody żeby przypadkiem cena mnie nie przekonala :P

 

Bez przesady. Aktualnie konkurencja dla Outbacka - Superb Scout w TDI, przyspiesza o 1,5 sek. szybciej do 100 km/h na wyprzedaży rocznika już za 206 tys. zł. po uwzględnieniu rabatu. To jest ok. 30 tys. różnicy, a wyposażone jeszcze słabiej niż Subaru. Skoda stała się bardzo drogą marką, no chyba że mówimy o kupnie skody Scali z silnikiem 1.0 TSI, ale po doposażeniu też 100k trzeba wydać. 

 

BTW - przed zakupem OBK zrobiłem dokładne rozpoznanie marek i cen, w segmencie podwyższonego kombi. Volvo V60 CC - min. 200 k. za bardzo marnie wyposażony pojazd, z uwzględnieniem flotowego rabatu kolegi, Skoda Superb - podobnie jak Volvo przy nieco lepszym wyposażeniu. Taniej od Skoby wychodziło Audi A4 Allroad - demówki, jednak trochę ciasnawe jak na rodzinne auto, Audi A6 - ceny ok. 300 k. i wyższe. 

Edytowane przez Kristofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...