Adi Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Wesołym jest to, że przyszło nam porównywać dominujący koncern z tradycją sięgającą wieku, z ikoną od kilku generacji w sportowym sedanie, do kilkunastoletniego startupu. I do tego obrońcy wysnuwają argumenty, jakoby ten startup był tym wielkim, wśród maluczkich Może tak być, znak czasu/ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 14 minut temu, Adi napisał: Wesołym jest to, że przyszło nam porównywać dominujący koncern z tradycją sięgającą wieku, z ikoną od kilku generacji w sportowym sedanie, do kilkunastoletniego startupu. I do tego obrońcy wysnuwają argumenty, jakoby ten startup był tym wielkim, wśród maluczkich Może tak być, znak czasu/ów. Sam się zdziwiłem jak pierwszy raz zobaczyłem raport sprzedaży Tesli za 2021. Niezależnie od przywiązania do klasycznej motoryzacji, trzeba przyjąć do wiadomości że to już nie jest startup, tylko jeden z liderów rynku. Jakikolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 7 godzin temu, turdziGT napisał: Paradoksalnie to 3 Performance to całkiem kompetentny EV prawdopodobnie najlepsza Tesla jaka zrobili. Paradoksalnie to 500-konnego elektryka może wprowadzić do masowej produkcji nawet KIA, co w przypadku auta spalinowego by nie nastąpiło. Jednak nie znaczy to, że jest bezkosztowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 8 godzin temu, turdziGT napisał: Jak by to miało jakieś znaczenie w codziennym uzytkowaniu. Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Godzinę temu, aflinta napisał: Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe. Jak to nie, spróbuj nie wystartować, zaraz będą na ciebie trąbić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrunoJ Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Tak jeszcze w kwestii wyglądu, jako odniesienie do wcześniej zamieszczonego trój-zdjęcia ze świnką. Sportowy e-tron, na tle dzisiejszych nadmuchanych aut jeżdżących po ulicach, wygląda, jakby przejechał po nim walec. Proporcje zaburzone w drugą strone niż iX. Co do ruszania spod świateł to ja akurat widuję całkiem regularnie młodzież która tesle upala. Ale klasyczne ryczące sportowe wózki typu M3 też się trafiają. Niedaleko mam zakład tunningowy i mają całkiem spory ruch, i nierzadko ciekawe auta (choćby stara Sierra przerobiona na niezłą rakietę). W codziennym ruchu możliwość osiągnięcia przejazdowej miejskiej prędkości 50-60km/h w pojedyncze sekundy jest nie do przecenienia, i dla płynności jazdy i dla drobnej, ale jednak, przyjemności. Traktorem muszę się nieźle sprężać, żeby nadążyć. Oczywiście, że nie potrzebuję 3s do setki, ale płynność ruszania elektryka w porównaniu do spalinowych jest jak najbardziej wykorzystywana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 6 godzin temu, aflinta napisał: Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe. To prawda choć bardziej adekwatne niz czas na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 13 godzin temu, Zyzol napisał: Paradoksalnie to 500-konnego elektryka może wprowadzić do masowej produkcji nawet KIA, co w przypadku auta spalinowego by nie nastąpiło. Jednak nie znaczy to, że jest bezkosztowe. No może bo zaawansowanie techniczne takiego EV jest o wiele mniejsze co powoduje ze łatwiej co znaczy taniej jest takie auto zrobić. Dlatego uważam ze niemiecka trójca nas po prostu doi bo nie chce utracić potencjalnego zysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 @turdziGT a kto nas nie doi? Ford właśnie podniósł cenę podstawowego Mach-E o ponad 20%, a wersja GT to już koszt ponad 400k. Podstawowa Tesla, o której sam (jako nie fan) pisałem, że w cenie 200k to dobra oferta, kosztuje już prawie 250k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 W dniu 3.04.2022 o 07:51, aflinta napisał: Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe. Zarówno błyskawiczna reakcja na gaz jak i hamowanie regeneracyjne znacznie ułatwia sprawną jazdę po mieście i wcale nie mam tu na myśli zabawy w drag racing rodem z NFS-a. Osobiście mieszkam przy uliczce, która ma wjazd tylko z jednej strony i wychodzi na dwujezdniową trzypasmówkę. Często zmiana świateł pozwala na przejazd od razu na lewoskręt z którego można zawracać, ale ten lewoskręt jest na tyle zastawiony że musiałbym albo jechać pod prąd żeby się ustawić na końcu kolejki albo czekać "obok" spowalniając ruch. Od kiedy mam Teslę staję obok ale na początku kolejki i zanim sąsiad ruszy jestem w połowie nawrotu, tak więc nikomu nie wadzę. W dniu 1.04.2022 o 11:19, Piter_67 napisał: Polecam poczytać o sprawności małych silników spalinowych w samochodach vs większych diesli jak w generator. O dziwo mimo absurdu takie rozwiązanie może być nadal efektywniejsze energetycznie niż bezpośrednie zasilanie samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 59 minut temu, Voldemort napisał: Od kiedy mam Teslę staję obok ale na początku kolejki i zanim sąsiad ruszy jestem w połowie nawrotu, tak więc nikomu nie wadzę. Czy ja dobrze rozumiem, że skręcasz w lewo z pasa do jazdy na wprost, nie mając ku temu powodu jak np. ciągnik siodłowy z naczepą czy inny gabaryt? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 15 godzin temu, Zyzol napisał: Ford właśnie podniósł cenę podstawowego Mach-E o ponad 20% Pierwsza podwyżka o 40k, a chwilę potem w zasadzie bez uzasadnienia kolejne 14k. Po tylu latach związku z Fordem stwierdzam, że są mistrzami w zabijaniu kury znoszącej złote jaja. Za rok centrala będzie błagać dealerów żeby porejestrowali auta na siebie i zrobili słupek. Zawsze tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrunoJ Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 To tak jako ciekawostka, na lokalnych forach ludzie skarżą się że norweska policja upodobała sobie kontrole auto pod kątem... obciążenia/wagi. Wiedzą że np taki Ionic5 ma ledwo ponad 400kg ładowności, wiec jak widzą 5 chłopa i bagażnik na dachu wyrywają na stację pomiarową i zabierają dokumenty. Ludzie opracowują trasy, żeby omijać stacje po drodze Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. Dodatkowo ludzie skarżyli się, że 'gołe' auto ważyło prawie 100kg więcej niż w dokumentach rejestracji/homologacji, więc realnie można zapakować jeszcze mniej do osiągnięcia masy całkowitej i zaczyna się robić dramat. Ciekawe czy to wpadka Hyundaia w konkretnym kraju (złe dane do rejestracji, zdaje się, że w różnych krajach mogą być różne numerki w homologacji), czy temat jest bardziej rozwojowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Nie wiem czy już było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2022 W dniu 7.04.2022 o 20:08, BrunoJ napisał: To tak jako ciekawostka, na lokalnych forach ludzie skarżą się że norweska policja upodobała sobie kontrole auto pod kątem... obciążenia/wagi. Wiedzą że np taki Ionic5 ma ledwo ponad 400kg ładowności, wiec jak widzą 5 chłopa i bagażnik na dachu wyrywają na stację pomiarową i zabierają dokumenty. Ludzie opracowują trasy, żeby omijać stacje po drodze Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. Dodatkowo ludzie skarżyli się, że 'gołe' auto ważyło prawie 100kg więcej niż w dokumentach rejestracji/homologacji, więc realnie można zapakować jeszcze mniej do osiągnięcia masy całkowitej i zaczyna się robić dramat. Ciekawe czy to wpadka Hyundaia w konkretnym kraju (złe dane do rejestracji, zdaje się, że w różnych krajach mogą być różne numerki w homologacji), czy temat jest bardziej rozwojowy. Mam pod nosem salon Hyundaia. Mimo iz Ionic5 byl moim ogromnym faworytem, odpadl w przedbiegach ze wzgledu wlasnie na ta mikro ladownosc 400 kg. To jakies nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2022 46 minut temu, Christoph napisał: 400 kg. To jakies nieporozumienie. Dziwne. Może masę własną podają z kierowcą? W e-Niro mam 495 kg ładowności w dowodzie. To mniej więcej tyle samo, co w XV, czy OBK. Fakt, że to są stosunkowo niskie wartości i przy wyjeździe wakacyjnym z kompletem pasażerów i np. rowerami na haku, łatwo je przekroczyć. W BMW 5 kombi mam 740 kg ładowności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrunoJ Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Ionic5 ma chyba 420, ale to ciągle mało jest. Problem jest inny, wg papierów ma 440kg, ale w realu ma masę prawie 120kg większą na pusto, i nagle robi się realnie 300kg do masy całkowitej a to już przestaje być śmieszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Bo auto elektryczne służy do przewozu baterii, nie ładunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 W dniu 10.04.2022 o 00:12, BrunoJ napisał: Ionic5 ma chyba 420, ale to ciągle mało jest. Problem jest inny, wg papierów ma 440kg, ale w realu ma masę prawie 120kg większą na pusto, i nagle robi się realnie 300kg do masy całkowitej a to już przestaje być śmieszne. Na dietę trzeba isc i będzie dobrze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 W dniu 7.04.2022 o 20:08, BrunoJ napisał: Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. To jest szerszy problem. Weźmy takiego kampera VW Grand California, czyli Crafter rzekomo deluxe. Masa własna 3102 kg, ładowność 398 kg tak by się w DMC do 3,5 tony zmieścić. Cztery osoby plus bagaż na tydzień. Do tego dolej 100 l wody do zbiornika, a jeszcze 100 l. na wodę szarą jest, czyli przeładowanie murowane. W Austrii czy Szwajcarii masz od razu kontrolę wagową, a przekroczenie 3,5 to już inna kategoria, inna winietka, inna opłata taka i śmaka, robi się niewesoło. Jeżdżąc na codzień osobówkami nie dostrzegamy problemu, jednak wszelkie auta "pogranicza" są znane służbom szczególnie w krajach gdzie te służby mają czym pracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 5 minut temu, Jaca68 napisał: Bo auto elektryczne służy do przewozu baterii, nie ładunku. raczej ladunku... elektrycznego Ale bez kitu - oficjalne dane techniczne z hyundai.de: W zaleznosci od wyposazenia i dodatkowych gadzetow masa wlasna - Leergewicht/na pusto: najmocniejsza wersja AWD: 2.095-2.175, przy czym dopuszczalna masa calkowita wynosi 2.540 co daje max ladownosc na poziomie: 365-445 kg. I tu jest wlasnie problem, rzeklbym nawet to jest bubel. To auto mimo wielkiego wnetrza i przyzwoitych parametrow kompletnie nie nadaje sie na trase z rodzina i bagazem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Kiedyś chyba była informacja, że w przypadku elektryków DMC miało być podwyższone do 4,2T czy jakoś tak. Nie pamiętam gdzie, ale mi się przewinęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbiefan Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Też kojarzę że miał się pojawić tego rodzaju przepis. Chyba w całej EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 I taki DMC 4.2T dalej by był na kategorię B i miałby wjazd gdzie są ograniczenia do 2,5 - 3,5t? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 1 godzinę temu, aflinta napisał: I taki DMC 4.2T dalej by był na kategorię B i miałby wjazd gdzie są ograniczenia do 2,5 - 3,5t? Na kategorie B tak, ale ograniczeń tonażowych nie przeskoczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się