Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Wesołym jest to, że przyszło nam porównywać dominujący koncern z tradycją sięgającą wieku, z ikoną od kilku generacji w sportowym sedanie, do kilkunastoletniego startupu. 

I do tego obrońcy wysnuwają argumenty, jakoby ten startup był tym wielkim, wśród maluczkich ;) 

 

 

Może tak być, znak czasu/ów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Adi napisał:

Wesołym jest to, że przyszło nam porównywać dominujący koncern z tradycją sięgającą wieku, z ikoną od kilku generacji w sportowym sedanie, do kilkunastoletniego startupu. 

I do tego obrońcy wysnuwają argumenty, jakoby ten startup był tym wielkim, wśród maluczkich ;) 

 

 

Może tak być, znak czasu/ów. 

Sam się zdziwiłem jak pierwszy raz zobaczyłem raport sprzedaży Tesli za 2021. Niezależnie od przywiązania do klasycznej motoryzacji, trzeba przyjąć do wiadomości że to już nie jest startup, tylko jeden z liderów rynku. Jakikolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, turdziGT napisał:

Paradoksalnie to 3 Performance to całkiem kompetentny EV prawdopodobnie najlepsza Tesla jaka zrobili.

Paradoksalnie to 500-konnego elektryka może wprowadzić do masowej produkcji nawet KIA, co w przypadku auta spalinowego by nie nastąpiło. Jednak nie znaczy to, że jest bezkosztowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze w kwestii wyglądu, jako odniesienie do wcześniej zamieszczonego trój-zdjęcia ze świnką. Sportowy e-tron, na tle dzisiejszych nadmuchanych aut jeżdżących po ulicach, wygląda, jakby przejechał po nim walec. Proporcje zaburzone w drugą strone niż iX. 

Co do ruszania spod świateł to ja akurat widuję całkiem regularnie młodzież która tesle upala. Ale klasyczne ryczące sportowe wózki typu M3 też się trafiają. Niedaleko mam zakład tunningowy i mają całkiem spory ruch, i nierzadko ciekawe auta (choćby stara Sierra przerobiona na niezłą rakietę). W codziennym ruchu możliwość osiągnięcia przejazdowej miejskiej prędkości 50-60km/h w pojedyncze sekundy jest nie do przecenienia, i dla płynności jazdy i dla drobnej, ale jednak, przyjemności. Traktorem muszę się nieźle sprężać, żeby nadążyć. Oczywiście, że nie potrzebuję 3s do setki, ale płynność ruszania elektryka w porównaniu do spalinowych jest jak najbardziej wykorzystywana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aflinta napisał:

Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe.

To prawda choć bardziej adekwatne niz czas na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Zyzol napisał:

Paradoksalnie to 500-konnego elektryka może wprowadzić do masowej produkcji nawet KIA, co w przypadku auta spalinowego by nie nastąpiło. Jednak nie znaczy to, że jest bezkosztowe.

No może bo zaawansowanie techniczne takiego EV jest o wiele mniejsze co powoduje ze łatwiej co znaczy  taniej jest takie auto zrobić.

Dlatego uważam ze niemiecka trójca nas po prostu doi bo nie chce utracić potencjalnego zysku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2022 o 07:51, aflinta napisał:

Zupełnie jak start spod świateł - nie ma żadnego znaczenia w codziennej jeździe.

Zarówno błyskawiczna reakcja na gaz jak i hamowanie regeneracyjne znacznie ułatwia sprawną jazdę po mieście i wcale nie mam tu na myśli zabawy w drag racing rodem z NFS-a.
Osobiście mieszkam przy uliczce, która ma wjazd tylko z jednej strony i wychodzi na dwujezdniową trzypasmówkę. Często zmiana świateł pozwala na przejazd od razu na lewoskręt z którego można zawracać, ale ten lewoskręt jest na tyle zastawiony że musiałbym albo jechać pod prąd żeby się ustawić na końcu kolejki albo czekać "obok" spowalniając ruch. Od kiedy mam Teslę staję obok ale na początku kolejki i zanim sąsiad ruszy jestem w połowie nawrotu, tak więc nikomu nie wadzę.

W dniu 1.04.2022 o 11:19, Piter_67 napisał:

 

FB_IMG_1648804447638.jpg

Polecam poczytać o sprawności małych silników spalinowych w samochodach vs większych diesli jak w generator. O dziwo mimo absurdu takie rozwiązanie może być nadal efektywniejsze energetycznie niż bezpośrednie zasilanie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Voldemort napisał:

Od kiedy mam Teslę staję obok ale na początku kolejki i zanim sąsiad ruszy jestem w połowie nawrotu, tak więc nikomu nie wadzę.

Czy ja dobrze rozumiem, że skręcasz w lewo z pasa do jazdy na wprost, nie mając ku temu powodu jak np. ciągnik siodłowy z naczepą czy inny gabaryt?

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Zyzol napisał:

Ford właśnie podniósł cenę podstawowego Mach-E o ponad 20%

Pierwsza podwyżka o 40k, a chwilę potem w zasadzie bez uzasadnienia kolejne 14k. Po tylu latach związku z Fordem stwierdzam, że są mistrzami w zabijaniu kury znoszącej złote jaja. Za rok centrala będzie błagać dealerów żeby porejestrowali auta na siebie i zrobili słupek. Zawsze tak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jako ciekawostka, na lokalnych forach ludzie skarżą się że norweska policja upodobała sobie kontrole auto pod kątem... obciążenia/wagi. Wiedzą że np taki Ionic5 ma ledwo ponad 400kg ładowności, wiec jak widzą 5 chłopa i bagażnik na dachu wyrywają na stację pomiarową i zabierają dokumenty. Ludzie opracowują trasy, żeby omijać stacje po drodze :biglol:

Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. 

Dodatkowo ludzie skarżyli się, że 'gołe' auto ważyło prawie 100kg więcej niż w dokumentach rejestracji/homologacji, więc realnie można zapakować jeszcze mniej do osiągnięcia masy całkowitej i zaczyna się robić dramat. Ciekawe czy to wpadka Hyundaia w konkretnym kraju (złe dane do rejestracji, zdaje się, że w różnych krajach mogą być różne numerki w homologacji), czy temat jest bardziej rozwojowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2022 o 20:08, BrunoJ napisał:

To tak jako ciekawostka, na lokalnych forach ludzie skarżą się że norweska policja upodobała sobie kontrole auto pod kątem... obciążenia/wagi. Wiedzą że np taki Ionic5 ma ledwo ponad 400kg ładowności, wiec jak widzą 5 chłopa i bagażnik na dachu wyrywają na stację pomiarową i zabierają dokumenty. Ludzie opracowują trasy, żeby omijać stacje po drodze :biglol:

Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. 

Dodatkowo ludzie skarżyli się, że 'gołe' auto ważyło prawie 100kg więcej niż w dokumentach rejestracji/homologacji, więc realnie można zapakować jeszcze mniej do osiągnięcia masy całkowitej i zaczyna się robić dramat. Ciekawe czy to wpadka Hyundaia w konkretnym kraju (złe dane do rejestracji, zdaje się, że w różnych krajach mogą być różne numerki w homologacji), czy temat jest bardziej rozwojowy. 


Mam pod nosem salon Hyundaia. Mimo iz Ionic5 byl moim ogromnym faworytem, odpadl w przedbiegach ze wzgledu wlasnie na ta mikro ladownosc 400 kg. To jakies nieporozumienie. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Christoph napisał:

400 kg. To jakies nieporozumienie.


Dziwne. Może masę własną podają z kierowcą? W e-Niro mam 495 kg ładowności w dowodzie. To mniej więcej tyle samo, co w XV, czy OBK.

Fakt, że to są stosunkowo niskie wartości i przy wyjeździe wakacyjnym z kompletem pasażerów i np. rowerami na haku, łatwo je przekroczyć.

W BMW 5 kombi mam 740 kg ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ionic5 ma chyba 420, ale to ciągle mało jest. Problem jest inny, wg papierów ma 440kg, ale w realu ma masę prawie 120kg większą na pusto, i nagle robi się realnie 300kg do masy całkowitej a to już przestaje być śmieszne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2022 o 00:12, BrunoJ napisał:

Ionic5 ma chyba 420, ale to ciągle mało jest. Problem jest inny, wg papierów ma 440kg, ale w realu ma masę prawie 120kg większą na pusto, i nagle robi się realnie 300kg do masy całkowitej a to już przestaje być śmieszne. 

Na dietę trzeba isc i będzie dobrze.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2022 o 20:08, BrunoJ napisał:

Tutaj o konkretnym modelu akurat, ale nie zdziwię się, że problem jest szerszy. 

To jest szerszy problem. Weźmy takiego kampera VW Grand California, czyli Crafter rzekomo deluxe. Masa własna 3102 kg, ładowność 398 kg tak by się w DMC do 3,5 tony zmieścić. Cztery osoby plus bagaż na tydzień. Do tego dolej 100 l wody do zbiornika, a jeszcze 100 l. na wodę szarą jest, czyli przeładowanie murowane. W Austrii czy Szwajcarii masz od razu kontrolę wagową, a przekroczenie 3,5 to już inna kategoria, inna winietka, inna opłata taka i śmaka, robi się niewesoło. Jeżdżąc na codzień osobówkami nie dostrzegamy problemu, jednak wszelkie auta "pogranicza" są znane służbom szczególnie w krajach gdzie te służby mają czym pracować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał:

Bo auto elektryczne służy do przewozu baterii, nie ładunku. ;)

 

raczej ladunku... elektrycznego :P

 

Ale bez kitu - oficjalne dane techniczne z hyundai.de: 

 

1740135297_Bildschirmfoto2022-04-11um10_26_20.thumb.png.3c18ebaa46d2e1d96aca6911311af5cf.png

 

W zaleznosci od wyposazenia i dodatkowych gadzetow masa wlasna - Leergewicht/na pusto:

najmocniejsza wersja AWD: 2.095-2.175, przy czym dopuszczalna masa calkowita wynosi 2.540 co daje max ladownosc na poziomie: 365-445 kg. I tu jest wlasnie problem, rzeklbym nawet to jest bubel. To auto mimo wielkiego wnetrza i przyzwoitych parametrow kompletnie nie nadaje sie na trase z rodzina i bagazem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

I taki DMC 4.2T dalej by był na kategorię B i miałby wjazd gdzie są ograniczenia do 2,5 - 3,5t?

Na kategorie B tak, ale ograniczeń tonażowych nie przeskoczysz :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...