Jump to content

subbiefan

Nowy
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    WRX MY15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

subbiefan's Achievements

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

38

Reputation

  1. Mocno się do STI przymierzałem. Jeździłem 2 razy. Zabrakło właśnie tych 100 koni więcej i dużym minusem dla mnie jest awaryjność EJ25 jak i jego archaiczne oddawanie mocy, lag, brak momentu niżej. A padło na... MY 15 WRX Z perspektywy ponad roku nie żałuję, świetne auto i na codzień i na przejażdżki po zakrętasach. Znacznie bardziej komfortowe zawieszenie, osiągi na papierze niewiele gorsze, a w odczuciu lepiej się zbiera do 5 tyś obrotów, czyli tam gdzie wskazówka spędza większość czasu. Twin scroll sprawia, że przyspiesza z łatwością w dowolnym momencie. STI wybrałbym tylko jeżdżąc dużo po torze - ale wtedy znów są znacznie lepsze wybory w tym budżecie, no i przede wszystkim jak dla mnie z napędem na tył. Z STI chciałbym tylko skrzynię - lepsza precyzja i czucie, no ale nie można mieć wszystkiego. Dźwięk też ma milszy dla ucha (choć do GC np. i tak daleko), ale po zmianie puszek wydechu w WRX już nie czuję tak wielkiego żalu. No i FA20DIT nie jest awaryjny a i pali sensowne ilości PB. Jadąc w miarę przepisowo w trasie to już wogóle ciężko mi było uwierzyć jak mało.
  2. Ja rozumiem, że teraz się liczy "customer perceived value" i trzeba mieć więcej ekranów i większe niż "somsiad". Ale to mainstream. WRX jest jednak kierowany do trochę innej grupy odbiorców niż generyczny sedan w typie Corolli czy Mondeo. Jako pasjonat motoryzacji ubolewam nad kierunkiem rozwoju tejże.
  3. Nowy WRX z osiągami jak poprzedni. Ciekawe jak będzie z STI, bo pogłoski się słyszy o 400+
  4. Swego czasu malowałem zderzaki w 2 różnych autach w Auto Master na Niedźwiedziej. Byłem zadowolony, ale to była prosta robota po przecierce. Z polerki lakieru zajechanego przez myjnie automatyczne też byłem zadowolony, ale bez zachwytu. Widziałem u nich za to drogie fury odstawione na blacharkę i lakierowanie. Warsztat istnieje kupę lat, więc może warto spróbować.
  5. Ale lipa. Tył paskudny. Te plasticzane nadkola dramatycznie nie pasują, brzydko to wygląda. No i ten wielki tablet w środku... Czy teraz wszystkie samochody muszą być tabletem? Przynajmniej zegary zostały tradycyjne.
  6. Mi WRX FA20DIT pali po Wrocławiu 7-8l bez korków (rano/wieczór/weekend) przy żwawej jeździe. Przy korkach w godzinach szczytu prawie nie jeżdżę, bo nie muszę, ale wychodzi 10-11l. Jazda 1-2 bieg, czasem nawet 2 nie ma po co angażować. Kto tu jeździ to wie... Wg mnie nieźle. No wiadomo, Prius to nie jest. To chyba przy 1.8 nie powinno być gorzej.
  7. A to mnie zaskoczyłeś, myślałem że jak "przygotowują auta do sportu" to ogarną bez problemu. To może Dzierżoniów? Osobiście nie korzystałem, ale ludzie chwalą MTS. Zdaje się, że robią też bardziej nietypowe rzeczy niż wymiany eksploatacyjne. Jak nie znajdziesz we Wrocławiu, to Hyperformance w Warszawie. Ewentualnie zadzwoń i pogadaj z Konradem Kujawą, może zna kogoś godnego polecenia we Wrocławiu.
  8. subbiefan

    Wrx 2015+

    Pięknie. Teraz jeszcze zaprogramować w kilku innych autach i skaner się zwróci. Choć znając ceny jakie wołają za dodanie kluczyka to może już się zwrócił
  9. subbiefan

    Wrx 2015+

    Ja mam Knecht OC 230. Nie ma sensu płacić 2x tyle za napis Subaru na filtrze.
  10. subbiefan

    Wrx 2015+

    Może zbyt skrótowo napisałem. Nie wiem czy ten DP od 1320 jest OK czy nie. Jak rzuciłem okiem na szybko co to za firma, co produkuje i na jakieś fora motoryzacyjne i opinie z Google, to obraz jawi się mieszany. Do tego raptem rok gwarancji nie buduje u mnie przekonania, że firma wierzy w swój produkt. Nie należę do osób, które lepiej śpią jak kupią coś drogiego, żeby mieć "lepsze" niż sąsiad czy modny/fajny znaczek, choć nikomu nie bronię i nic mi do tego. Nie lubię przepłacać i wolę kupić taniej jak można. Ale nie chcę kupić czegoś tanio i żałować, że trzeba rzeźbić żeby dopasować, zardzewieje po 2 zimach albo pęknie od cykli cieplnych. Nie spotkałem opinii typu "mam od nich downpipe, jeżdżę kilka lat i jestem zadowolony. Nie przepłacajcie za Mishimoto". Raczej "Kupiłem, w miarę pasuje, nie znam się ale wygląda dobrze, jest lżejsze niż droższa konkurencja". Niestety dostępność innych DP aktualnie wygląda jak wygląda, stąd może tyle sprzedanych przez nich ostatnio sztuk. Ostatecznie na seryjnym DP też można auto wystroić, a te 20-30 koni mniej nie robi mi takiej różnicy, żeby płacić za DP 5 tysi. Planów na dalsze mody i robienie bestii na 1/4 też nie mam.
  11. subbiefan

    Wrx 2015+

    Odrzuciłem na pierwszy rzut oka jako chałupniczy wyrób spawarski nieokreślonej jakości made in USA z części chińskich. Dają rok gwarancji (gdzie uznane firmy dają lifetime) i opinie w sieci mają mieszane. Ale może do głębszego sprawdzenia i przemyślenia. Choć boli koszt wysyłki 125$. Za 2 tyś. PLN (bo tyle całość wyjdzie) to liczyłem że uda się coś w Polsce zrobić custom dobrej jakości. Downpipe nie jest dla mnie krytyczny, bo powiem szczerze mocy mi w WRX nie brakuje, tylko charakterystyka fabrycznego strojenia nie pasuje. A że zmiana DP pozwala dodać odczuwalną dawkę mocy, przy okazji strojenia które i tak planuję zrobić, to temat rozważam. Ale nie chcę iść za bardo w koszty, bo się tym samochodem ścigać czy upalać na torze nie planuję. @Filip - kolektor różnoodległościowy to moim zdaniem wielka pomyłka przy twin scroll turbo.
  12. subbiefan

    Wrx 2015+

    Podpowie ktoś, czy da się w Polsce aktualnie kupić/sprowadzić albo zrobić na zamówienie dobrej jakości downpipe (Jpipe) do WRX, z katalizatorem sportowym 200-300 cpsi w przyzwoitej cenie? MG nie zrobi, El-tec nie odpisuje / nie odbiera, kilka firm we Wrocławiu pytałem - nie. Sprowadzenie z USA ciężki temat - przez Covid mało co jest dostępne, jak już coś jest to drogo +drogi dolar teraz +koszty wysyłki.
  13. Szeroko pojęte stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym. Tak samo jak na pustym parkingu pod zamkniętym sklepem. Można (jeszcze) odmówić mandatu i walczyć przed sądem.
×
×
  • Create New...