Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, aflinta napisał:

Po coś te wyłączniki są... to może nawet lepiej, bo jeszcze ktoś w Brukseli stwierdzi, że ich nie powinno być :)

A Start/Stop zwyczajnie mnie drażni - szczególnie jak zatrzymuje się auto w upale na skrzyżowaniu i bach... koniec klimatyzacji.

a nie jest tak, że jak klima chodzi to się silnik nie wyłączy?

jeździłem Mazdą 6 i właśnie tak było

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomx Mass napisał:

a nie jest tak, że jak klima chodzi to się silnik nie wyłączy?

Nie jest, ogólnie nawiew zmniejsza prędkość, chłodne powietrze idzie ale zaczyna się robić lekko dusznawo, może jakby jeszcze chwilę tak postał to by włączył silnik znowu. Prawdziwie zdumiewające rzeczy producenci stosują by obniżyć średnie spalanie nawet o jakieś bzdurne wartości (u mnie jest to 0,5l benzyny z 600km po mieście). Gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, aflinta napisał:

A Start/Stop zwyczajnie mnie drażni - szczególnie jak zatrzymuje się auto w upale na skrzyżowaniu i bach... koniec klimatyzacji.

 

Z czasem się może pamięć mięśniowa wyrobi i ręka automatycznie będzie wyłączała po odpaleniu? Już jest lepiej, że trafiam w przycisk bez patrzenia zwykle ;) 

Spytałem w ASO, czy potrafią odwrócić działanie (tak, by domyślnie ten system był wyłączony), to powiedzieli mi, że w Subaru nie potrafią. Może jakiś serwis się w końcu "nauczy"?

Ktoś też, do poprzedniego XV, stosował patent ze zwieraniem przycisku (wyciągasz i zwierasz końcówki tak, jakby przycisk był cały czas wciśnięty )i przestawało to działać :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aflinta Jeżeli patrzysz wyłącznie przez swój pryzmat, to oszczędności są żadne (u mnie jakiś litr na 500km). Jeżeli jednak kilkaset samochodów stojących na światłach, nie kopciłoby przez kilka minut, to jakby nie patrzeć, trochę mniej syfu do atmosfery by leciało...

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Zyzol napisał:

@aflinta Jeżeli patrzysz wyłącznie przez swój pryzmat, to oszczędności są żadne (u mnie jakiś litr na 500km). Jeżeli jednak kilkaset samochodów stojących na światłach, nie kopciłoby przez kilka minut, to jakby nie patrzeć, trochę mniej syfu do atmosfery by leciało...

Oczywiście masz rację, ale właśnie u mnie na wsi od ponad pół roku przy przebudowie klimatyzacji jeździ z prędkością pieszego w tę i z nazad zdezelowany kamaz zostawiając za sobą chmurę dymu jak batalion czołgów w natarciu, i jestem przekonany, że on spokojnie równoważy zysk z tych wszystkich aut z wyłączonym silnikiem w promieniu 20km. Wolę by tego trupa zezłomowali i zastąpili czymś nowszym, niż uprzykrzali życie tym co jednak w nowocześniejsze i mniej paliwożerne auta wywalili kasę.

 

@art5525 znam ten układ i sam tutaj wielu go polecałem... kto wie, czy sam też za niedługo wezmę lutownicę w dłoń ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, aflinta said:

. Prawdziwie zdumiewające rzeczy producenci stosują by obniżyć średnie spalanie nawet o jakieś bzdurne wartości (u mnie jest to 0,5l benzyny z 600km po mieście). Gra nie warta świeczki.

Tu nie tylko o spalanie chodzi, ale tez zanieczyszczanie powietrza (mozecie mnie słownie zlinczować lub pomyśleć o mnie najgorsze rzeczy, ale zdania i tak nie zmienię:P)

 

1 hour ago, Tomx Mass said:

a nie jest tak, że jak klima chodzi to się silnik nie wyłączy?

jeździłem Mazdą 6 i właśnie tak było

 

 

Też mam mazdę i przy właczonej klimie uruchamia się ss (oczywiście jak silnik jest rozgrzany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aflinta patrzenie na tych gorszych z reguły nie prowadzi do niczego dobrego :P

 

W czerwcowym numerze „Auto motor i sport” jest test XV. Co ciekawe, zmierzone przyspieszenie do 100 to 9,8 sek. (Pewnie dlatego, że pomarańczowy :biglol:)

ocena ogólna - 4 gwiazdki (lekko naciągane ;)). Widać, że nie testowali dogłębnie systemu multimedialnego, AA i ACP:yahoo:

Plusy:

- przestronna kabina, wygodne fotele

- dobre właściwości jezdne

- świetny napęd na cztery koła, znakomita trakcja

- spore możliwości jazdy w terenie

 

Minusy:

- nieduży bagażnik

- stosunkowo wysokie zużycie paliwa

- wysoki poziom hałasu przy dynamicznej jeździe

- bardzo krótki okresy między przeglądami

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj swojego XV koloru dark grey i gdyby ktoś się przy negocjacjach zastanawiał, czy listwy ochronne na drzwi i zderzak tylny brać - to moim zdaniem warto, zwłaszcza przy ciemnych kolorach. Listwy na drzwiach mają strukturę podobną jak plastiki wewnątrz (pseudokarbon) - ALE SĄ MATOWE. Ochrona zderzaka strukturą pasuje do fabrycznych elementów.

listwa_drzwi.png

listwa_tyl.png

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tomx Mass napisał:

a większość nie ma co rok lub 15-20tys. km?

Wielu producentów z EU promuje long life z przeglądami co 30 tys km. Osobiście nie chciałbym mieć oleju tak przepracowanego. No chyba, że przez te 30 tys km trzeba dolać z pięć litrów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aflinta napisał:

Wielu producentów z EU promuje long life z przeglądami co 30 tys km. Osobiście nie chciałbym mieć oleju tak przepracowanego. No chyba, że przez te 30 tys km trzeba dolać z pięć litrów ;)

OK, mam UFO to też co roku jeździłem jak było na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto jest w firmie i kilku kierowców jeździ albo jeden ale prawie non stop to zrobić 30tys.km jest jak splunąć, auto takie po leasingu idzie na sprzedaż i nikt sie nie przejmuje tym czy wytrzyma ono następnych pare lat. Wtedy to ma sens. Long life oleje to ukłon w stronę takiej klienteli. Często jest tak że wcale nic nie tezeba dolewać, silnik, choć nie każdy da sobie z tym radę pytanie tylko jak długo. Gdybym był szefem dużej firmy to w nosie bym to miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, yarthecat napisał:

Odebrałem dzisiaj swojego XV koloru dark grey i gdyby ktoś się przy negocjacjach zastanawiał, czy listwy ochronne na drzwi i zderzak tylny brać - to moim zdaniem warto, zwłaszcza przy ciemnych kolorach. Listwy na drzwiach mają strukturę podobną jak plastiki wewnątrz (pseudokarbon) - ALE SĄ MATOWE. Ochrona zderzaka strukturą pasuje do fabrycznych elementów.

 

 

b.fajnie to wygląda, możesz podać numery (czy to  J105EVA100 i E771EFL000 ?) bo w sklepie subaru inaczej wyglądają, poza tym mają mały wybór do MY'18.

 

a tak przy okazji, mój dark grey po ceramice, błyszczy się jak psu... :P

 

IMG_1200.jpg

IMG_1202.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1207.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piękny :) listwy dostałem w ramach wyposażenia "ponadstandardowego" w cenie, dealer sam wybrał i zrobił to dobrze, zapytam w salonie

b.fajnie to wygląda, możesz podać numery (czy to  J105EVA100 i E771EFL000 ?) bo w sklepie subaru inaczej wyglądają, poza tym mają imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e68c2dc7c731f0cbaa67c11d71291d70ace853538af5b06f6amały wybór do MY'18.
 
a tak przy okazji, mój dark grey po ceramice, błyszczy się jak psu... 
 
IMG_1200.thumb.jpg.f246b403345946d26cc97717201e6f18.jpg
IMG_1202.thumb.jpg.05160128776220c3c9a76c74f8d8182a.jpg
IMG_1203.thumb.jpg.23be49519a8e0ad624e81c63b13d8d81.jpg
IMG_1207.thumb.jpg.b2602e1be46c7aa8040e91e526529060.jpg


Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yarthecat napisał:

Odebrałem dzisiaj swojego XV koloru dark grey i gdyby ktoś się przy negocjacjach zastanawiał, czy listwy ochronne na drzwi i zderzak tylny brać - to moim zdaniem warto, zwłaszcza przy ciemnych kolorach. Listwy na drzwiach mają strukturę podobną jak plastiki wewnątrz (pseudokarbon) - ALE SĄ MATOWE. Ochrona zderzaka strukturą pasuje do fabrycznych elementów.

listwa_drzwi.png

listwa_tyl.png

Listwę na zderzaku też mam, sprawdza się przy za - i wyladunku. 

2 godziny temu, Snuff napisał:

b.fajnie to wygląda, możesz podać numery (czy to  J105EVA100 i E771EFL000 ?) bo w sklepie subaru inaczej wyglądają, poza tym mają imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6mały wybór do MY'18.

 

a tak przy okazji, mój dark grey po ceramice, błyszczy się jak psu... :P

 

IMG_1200.jpg

IMG_1202.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1207.jpg

Niesamowity efekt!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

Wielu producentów z EU promuje long life z przeglądami co 30 tys km. Osobiście nie chciałbym mieć oleju tak przepracowanego. No chyba, że przez te 30 tys km trzeba dolać z pięć litrów ;)

 

Można zmieniać częściej, nawet co 5tys.:) Zawsze jednak będzie różnica między chcieć, a musieć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A kolorem? Na zjęciu wygląda na jaśniejszą. Taka jest, czy to efekt padającego światła?

 

To efekt światła i niedoskonałości zdjęcia, kolorem listwa pasuje do dark grey  idealnie jakby z fabryki i odpowiadając na inne pytanie, to dealer powiedział mi, że to jedyna listwa w akcessoriach do nowego  XV - zdjęcia  w katalogu nie oddają jej fakytcznego wyglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...