Karas Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 20 minut temu, goashi napisał: 4 godziny temu, jfidelk napisał: Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę - taniej i bardziej pasuje do profilu pokonywanych tras. Pojechałem ostatnio na trasę offroad (Kamenjak), a tam... Passaty, Golfy, Megane, Civic... Wybór XV to efekt głupawej mody Być może... My z małżonką chyba w mniejszości - Impreza nie dla nas, a XV II gen. to przemyślany zakup po przygodzie z I-ką, dla której naszym jedynym poważnym zarzutem była zbyt duża siermiężność... Kamenjak na Istrii? Accordem tam jeździłem być może rzeczywiście drogi w Austrii są duże lepsze niż u nas na Dolnym Śląsku czy Małopolsce i faktycznie w takim kraju zakup auta z większym prześwitem jest niepotrzebny. Ja natomiast po krótkiej przygodzie z civic'iem wiem że więcej w życiu nie kupie niskiego auta ponieważ w naszych warunkach jest mniej praktyczny ( znalezienie darmowego miejsca parkingowego we Wro żeby sobie czegoś nie przytrzeć było nie lada wyzwaniem) . Owszem można się przyzwyczaić i uważać na zderzaki, opony typu naleśnik czy toczyć się po drodze ze słabym asfaltem 5km/h ale po co? Suvy są dla wygodnych ludzi (o łatwości wsiadania i wysiadania nawet nie wspominam) i auto tego typu nie jest efektem głupawej mody nawet jeżeli nie ma napędu awd. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 (edytowane) Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę 5 godzin temu, jfidelk napisał: Ale chyba mało kto kupuje, bo Impreza ma mało atutów Niby to samo, a jednak nie to samo. Ja bym się nie skusił 3 godziny temu, jfidelk napisał: Jazda po mniej równej autostradzie potrafi być wyzwaniem, samochodem buja jak pontonem na morzu Moim zdaniem, zawieszenie to największy atut tego auta. Bardzo dobry kompromis między komfortem, a stabilnością przy wyższych prędkościach. Trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to auto mocno podniesione i ma swoje ograniczenia, ale od pontonu dzieli je bardzo wiele. Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 5 godzin temu, jfidelk napisał: Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę - taniej i bardziej pasuje do profilu pokonywanych tras. Uff jak na szczęście w tych 10% co kupiło XV dla prześwitu i jego możliwości poza asfaltem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 24 minuty temu, Karas napisał: Suvy są dla wygodnych ludzi (o łatwości wsiadania i wysiadania nawet nie wspominam) i auto tego typu nie jest efektem głupawej mody nawet jeżeli nie ma napędu awd. Nie robiłbym z tego reguły. Wysiadanie z tylnej kanapy Alfy Stelvio, to bardzo niemiłe doświadczenie, a Kaszkaj to jedyne auto, w którym przy wsiadaniu uderzyłem się w głowę. Masa suvów oferuje mniej wygody, komfortu i miejsca, niż porządne kombi. Moda i jazda po krawężnikach jednak robią swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 59 minut temu, goashi napisał: Kamenjak na Istrii? Accordem tam jeździłem Dokładnie tam - przed pojechaniem nasłuchałem się, jaki to offroad Ale jak się pomyliłem i zamiast drogą samochodową pojechałem kawałek ścieżką dla rowerów już tak gładko nie było. Mimo to kolega przejechał za mną... Passatem Co potwierdza, że zdolności terenowe samochodu zależą głównie od 3 czynników: opon, zdolności kierowcy i jego determinacji (koledze pomogło najbardziej to ostatnie, bo to auto służbowe było ). Najgorsze trasy w swoim życiu przejeżdżałem takim oto wehikułem: Nawet był równie poobijany, tylko w białym kolorze Prześwit - cywilny. Napęd - tylko przód. Ale przejechałem (czy też prześlizgnąłem się) przez każde błoto, podjechałem pod każdą górę i wjechałem między wszystkie drzewa. Po prostu nie pomyślałem, że mógłby się gdzieś nie dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, jfidelk napisał: ścieżką dla rowerów już tak gładko nie było. to dowodzi, że ścieżki rowerowe w Austrii mogą być mniej wyboiste niż miejskie drogi jak.np. Pomorska albo Hallera w Gdańsku gdzie tylko większy prześwit ratuje przed uszkodzeniem auta 2 godziny temu, jfidelk napisał: Napęd - tylko przód. W pick up'ie ? tylko na przód ? W tamtych latach uczyłem się parkowania równoległego Mazdą B2000 z napędem tylko na tył. Z resztą bardzo lekki tył - bo zamiast ćwiczyć parkowanie do egzaminu na prawko... nauczyłem się driftować Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Blixten napisał: W pick up'ie ? tylko na przód ? Przecież to Micra z paką Coś w stylu Logana pick-up, czy Fiata Strada - tylko jeszcze mniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Moja codzienna droga ( cześć drogi do pracy) gdzie prześwit i wszelkie walory off road mogę się przydać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 3 minuty temu, MaMis napisał: Moja codzienna droga ( cześć drogi do pracy) gdzie prześwit i wszelkie walory off road mogę się przydać. kurde, a myślałem, że szczecin ma gówniane główne arterie btw. zimą musi się tam fajnie jeździć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 To co na zdjęciach jest, latem KIĄ Stinger by się spokojnie przejeachało (chyba sobie kupię na lato - w wersji diesel AWD - na autostradzie będzie przyjemnie ). Inna sprawa zimą, ale wciąż, jeśli XV przejedzie, to Impreza/Levorg też. Jak będzie za dużo śniegu, to pług trzeba zakładać, a nie brać samochód z większym prześwitem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 20 minut temu, jfidelk napisał: jeśli XV przejedzie, to Impreza/Levorg też E tam, zawsze będzie próg, przy którym impreza się zawiesi na śniegu, a XV poleci dalej. Z kolei w lecie owszem wszystko po takiej drodze przeleci, ale trzeba dużo bardziej uważać, żeby na jakiejś dziurze nie "dobić" zawieszeniem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Snuff napisał: kurde, a myślałem, że szczecin ma gówniane główne arterie btw. zimą musi się tam fajnie jeździć. Zima wyciągałem Jeep-em sąsiadów z zasp. Jesienią nie będę jeździł bo koleiny tak głębokie się robia ze Jeep się wieszał mając ponad 40 cm prześwitu i opony AT. to jest jedna z 3 dróg -pozostałe są utwardzone ale ta krótsza Impreza na pewno by się poddała Godzinę temu, GREGG napisał: E tam, zawsze będzie próg, przy którym impreza się zawiesi na śniegu, a XV poleci dalej. Z kolei w lecie owszem wszystko po takiej drodze przeleci, ale trzeba dużo bardziej uważać, żeby na jakiejś dziurze nie "dobić" zawieszeniem Takie wszystko nie koniecznie. Można zostawić zderzak na korzeniach drzew. Dużo zależy jak kto jedzie. Nie mniej jednak planuje założenie płyty stalowej pod strzynie i silnik a potem pod tylny dyfer. Mniej syfu i błota od spodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakbar Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Ja pojeździłem troszkę po takich drogach, i gorszych, w tym raz z kilkanaście % nachylenia, już kilka dni po zakupie samochodu. Domyślnie w nawigacji nie miałem odznaczonej opcji unikania dróg gruntowych. Na początku niezła frajda, zzczególnie po Roztoczu i okolicach ale można się naciąć. Zdarza się, że droga gruntowa na mapie jest, a w rzeczywistości nagle wyrasta na niej pole. Ewidentnie ktoś sobie poszerza miedzę ;). Po dwóch takich przypadkach mi się znudziło i zaznaczyłem tę opcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Po ostatniej zawieszcze stacji multimedialnej postanowiłem dokonać aktualizacji jej oprogramowania. Wczoraj umówiłem się na operację wymiany softu zarówno stacji multimedialnej oraz tej dotyczącej szarpania skrzyni biegów w korkach. Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo. W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 12 godzin temu, spawalniczy napisał: Po ostatniej zawieszcze stacji multimedialnej postanowiłem dokonać aktualizacji jej oprogramowania. Wczoraj umówiłem się na operację wymiany softu zarówno stacji multimedialnej oraz tej dotyczącej szarpania skrzyni biegów w korkach. Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo. W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu. a aktualizacja skrzyni jest czy też się wycofali okrakiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 To będą w stanie powiedzieć po podłączeniu samochodu do komputera. Odpuściłem na razie wizytę w ASO, nie mam czasu na wycieczki krajoznawcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 13 godzin temu, spawalniczy napisał: Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo. W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu. Normalnie, jak w ASO Opel/Chevrolet. Importer twierdził, że aktualizacje są już dostępne, jednak serwis zazwyczaj był odmiennego zdania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Mnie jak na razie najbardziej irytuje, że znikają numery telefonów zapisane jako "ulubione". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Chyba jedyna rada to korzystać z Android Auto / Carplay i wbudowanego w nie zestawu głośnomówiącego, zamiast bluetooth w Starlinku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Blixten napisał: Mnie jak na razie najbardziej irytuje, że znikają numery telefonów zapisane jako "ulubione". Odpuściłem sobie dodawanie po tym jak 3 razy zniknęły :( Godzinę temu, jfidelk napisał: Chyba jedyna rada to korzystać z Android Auto / Carplay i wbudowanego w nie zestawu głośnomówiącego, zamiast bluetooth w Starlinku? Sam bt w starlink działa znacznie lepiej niż przez CP. Jedyny mankament to znikające nr ulubione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Żeby było śmieszniej, zestaw głośnomówiący w CP używa kabla, nie bluetooth, więc w teorii powinno działać lepiej... Jak pisałem wcześniej, rozmowy głosowe przez Whatsapp działają w CP idealnie (jako bonus mam obsługę głosową, więc wciskam jeden przycisk na kierownicy, mówię "Call xxxx on whatsapp" i dzwoni), czemu telefoniczne spaprali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 2 godziny temu, Blixten napisał: Mnie jak na razie najbardziej irytuje, że znikają numery telefonów zapisane jako "ulubione". Przyuważyłeś kiedy znikają? Ja dodałem 2 miesiące temu jeden numer testowo i nadal jest (mimo 2 różnych telefonów używanych - mojego i żony). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biedron Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 (edytowane) Witam szanowne grono, mam w tej chwili możliwość testowania XV z motorem 1.6, wcześniej robiłem to z sinikiem 2.0. Różnica jest i nie ma co do tego wątpliwości, jednak w normalnym użytkowaniu 1.6 też spisuje się bez zarzutu. Wszystko zależy od umiejętnej obsługi skrzyni CVT. 1.6 przy dodaniu na maksa gazu wchodzi momentalnie na wysokie obroty a samochód jedzie powiedzmy przyzwoicie. Należy jednak mieć na uwadze, że umiejętne posługiwanie się pedałem gazu (tak jak Pertyn wspominał 40%/50%), sprawia że samochód jedzie tak samo a jednak nie ma denerwującego wycia silnika. CVT jest świetne jeżeli nauczymy się tym jeździć, tzn. 50% gazu, osiągamy pewną prędkość i i delikatnie odpuszczamy gaz co powoduje, że samochód stabilizuje obroty. Szczerze mówiąc byłem bardzo sceptycznie nastawiony do silnika 1.6 i biję się w pierś - nie słusznie skazywałem go na porażkę. XV z 4x4 SAWD, prześwitem 22cm, CVT i systemem Eye-Sight (który jest genialny), kosztuje w średniej wersji około 95 000 PLN i jest to cena bezkonkurencyjna na rynku. Samochody w ten sposób doposażone, niższej klasy będą kosztowały podobnie lub nawet nie co drożej, a porównywalnej klasy będą dużo dużo droższe. Dziś mały test na trasie - zobaczymy jak się spisze.... Na razie duży plus Edytowane 1 Września 2018 przez biedron Ortografia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Trasa mnie ciekawi - daj znać, jak będzie po. Do 100 km/h skrzynia może sporo "nadrobić" za silnik, zwłaszcza CVT (tym bardziej, że im mniejszy moment obrotowy silnika, tym więcej przewag ma nad klasyczną, z uwagi na mniejsze straty tarcia). Potem już nie jest tak łatwo. Cena wersji 1.6 jest faktycznie adekwatna, wreszcie odzwierciedla prawdziwą wartość tego samochodu To chyba jedyne rozsądnie wycenione Subaru Gdybym teraz przyszedł do salonu w PL, nawet bym się nie zastanawiał nad silnikiem 2.0 (którego chyba zresztą już się nie da kupić...), tylko brał Imprezę 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Na YT jest filmik po czesku z jazdy 1.6 (niestety bez autostrady i wyprzedzania, tzw. POV czyli spokojna przejażdżka). To, co mnie zastanawia, to przyspieszenie do 100 ze startu. Według danych jest to 13.9 s, a na filmiku wydaje się ok. 12 s (od 12:39). Do 50-60 rozpedza sie raczej normalnie (ok. 5 s). https://m.youtube.com/watch?v=x6SHhZEolik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się