Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Karas napisał:

panowie kupujecie auta za ładne parę monet a teraz wam szkoda na wulkanizatora? ;)

 

Opony caloroczne to nie tyle kwestia oszczędności kasy, tylko oszczędności czasu i nerwów przy wymianie opon. No ale ja do końca nie jestem przekonany o skuteczności wielosezonowych w zimie więc będę się dalej w tych kolejkach męczył :lol: 

9 minut temu, jfidelk napisał:

O, wątek oponowy się robi? :)

 

Ogólnie w temacie niemrawo ostatnio więc czym się trzeba zająć :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, jfidelk napisał:

Już to raz pisałem, nie będę się powtarzał, dla mnie opony wielosezonowe, na jakich jeżdżę, to większe bezpieczeństwo niż dwa komplety

Owszem w okresach przejsciowych zima/wiosna jesień/zima gdzie warunki pogodowe są "mieszane" taka opona może być bardziej bezpieczna , natomiast w pełni lata/zimy / jesieni to opony sezonowe są najbezpieczniejszym rozwiązaniem. pamiętam w zeszłym roku będąc na nartach w okolicach kotliny kłodzkiej na tzw autostradzie sudeckiej jak piękne nowe paserati nie mogło podjechać na wielosezonówkach pod mikro wzniesienie. Ale nie neguje decyzji kazdy swój rozum ma :P

32 minuty temu, GREGG napisał:

Ogólnie w temacie niemrawo ostatnio więc czym się trzeba zająć :lol:

nowy XV jest po prostu na bardzo dopracowanym autem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Karas napisał:

pamiętam w zeszłym roku będąc na nartach w okolicach kotliny kłodzkiej na tzw autostradzie sudeckiej jak piękne nowe paserati nie mogło podjechać na wielosezonówkach pod mikro wzniesienie.

 

Można by wskazać dziesiątki identycznych sytuacji, gdy Pasek, Szalik czy inny T-Shirt nie mógł podjechać pod mikro wzniesienie na... zimówkach. Taki argument to żaden argument, bo i kwestia konkretnego modelu opony, wieku i stanu bieżnika.

Wielosezonówki są na 2-3 sezony (czyli w ich przypadku lata) maks w aucie "uniwersalnym" (co innego samochód tylko do miasta). Stąd żadna to oszczędność, jeżeli używa się ich prawidłowo. Za to wygoda i bezpieczeństwo wzorowe.

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ogólnie w temacie niemrawo ostatnio więc czym się trzeba zająć :lol:

No to pociągnę temat ja założyłem całoroczne micheliny, latem jest ok, są ciche. Nie wiem jak zachowują się na w trasie na dużym deszczu (bo od dawna nie ma ) czy zimą ale opiszę wrażenia po sezonie. Jak będzie źle to wrócę do sezonowych i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GREGG napisał:

Opony caloroczne to nie tyle kwestia oszczędności kasy, tylko oszczędności czasu i nerwów przy wymianie opon. No ale ja do końca nie jestem przekonany o skuteczności wielosezonowych w zimie więc będę się dalej w tych kolejkach męczył :lol: 

Trochę z oszczędności kasy trochę z oszczędności czasu tylko chyba nie to jest najważniejsze w tym wypadku a jakość kontaktu samochodu z droga. Nie widzę problemu aby umówić się 2-3 tyg wcześniej na wymianę opon pod koniec września i nie stać w kolejkach jak cały naród gdy spadnie pierwszy śnieg. Jadę w dogodnym dla mnie terminie, opony oddaje na przechowanie i po temacie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MaMis napisał:

Nie widzę problemu aby umówić się 2-3 tyg wcześniej na wymianę opon pod koniec września i nie stać w kolejkach jak cały naród gdy spadnie pierwszy śnieg

 

No tak - i potem jak spadnie większy deszcz, nie śnieg, to, cytuję "jakość kontaktu samochodu z droga" masz najgorszą z możliwych, bo zimówki na mokrym są najgorsze ze wszystkich typów opon. Sprytnie, nie powiem, sprytnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MaMis napisał:

na wymianę opon pod koniec września

 

No ale potem może się okazać, że jeździsz na zimówkach 2 miesiące w warunkach "letnich" - tym bardziej, że u nas prawdziwa zima od lat zaczyna się dopiero w styczniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

No ale potem może się okazać, że jeździsz na zimówkach 2 miesiące w warunkach "letnich" - tym bardziej, że u nas prawdziwa zima od lat zaczyna się dopiero w styczniu

A ogólnym rozrachunku lepiej 2 miesiące na zimowkach niż koleje 6 na wielosezonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Blixten napisał:

Znalazłem takie porównanie: 

 

Zwróćcie tylko uwagę, że wyniki dotyczą temperatury powyżej 15 st.C - ciekaw jestem jakie byłyby poniżej 7 st.C  ??

tyre-lexicon-when-summer-winter-new-pic.jpg

To jest wlasnie sedno sprawy. Temp średnia w dobie jest kluczowa jakie opony używać. Zmieniam opony głównie obserwując temp wieczorem i rano gdy głównie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo zastanawiałem się nad oponami wielosezonowymi. Jakoś nie potrafiłem się do nich przekonać ale ostatecznie zdecydowałem żeby nie iść w tym kierunku po tym jak instruktor SJS stwierdził, że pomimo postępu jaki się w tej kwestii dokonał opony wielosezonowe nie są pełnowartościową (w kwestii bezpieczeństwa) alternatywą dla zestawu letniego i zimowego.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/9/2018 at 10:21 AM, jfidelk said:

Odczucia mam właśnie takie jak donoszą internety - jak na całoroczne, są wyjątkowo ciche (komfortowe w zasadzie też - nie jakoś nadprzeciętnie, ale nie mam co do tego uwag)

A jak byś ocenił w porównaniu z fabrycznymi letnimi Bridgestone Dueler? Jest wyraźnie głośniej na Vredesteinach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2018 o 08:10, yarthecat napisał:

"Kiepsko" przyklejone były i po pewnej burzy śnieżnej poodchodzily. .to je oderwalem do końca, ale box genialny w swojej cenie

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

Taką miałem nadzieję, że naklejki odpadły, bo bez nich box wygląda lepiej, a jego struktura podobna do plastików auta tworzy fajny komplet.

OEMowy box SEAFYA8000 sprzedawany przez Subaru, który początkowo chciałem kupić, prawdopodobnie będzie za szeroki na niskoprofilowe belki bazowe takie jak np.: Aguri Prestige II, Inter Pack Quiet C, Whsipbar Flush Rail S54. Głównie dlatego, że chcę się zmieścić w magicznych dwóch metrach wysokości hali garażowej, zdecyduję się też na boxa Taurus Extreme II. Wielkie dzięki  @yarthecat i @Pitter za Wasze pomocne zdjęcia i opisy. :ok: 

 

P.S.: … a gdyby komuś pasował OEMowy box Subaru nr.kat. SEAFYA8000, szukał dokładnych wymiarów i chciał zobaczyć jak wygląda wrzeczywistości, to niech wygoogluje sobie hasło „Calix H20” ;)

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szybkie pytanie - jak zmusić nawigację do wytyczenia „mojej” trasy?

 

Wpisuję w Poznaniu jako cel Kraków a ona proponuje jazdę przez Łódź albo jakieś dwie alternatywne trasy bez sensu mniej więcej na azymut (ponad 9h) A ja bym chciał przez Wrocław (obwodnicą) bo z doświadczenia wiem, że to najlepsza opcja.

 

Z góry dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, spawalniczy napisał:

Szybkie pytanie - jak zmusić nawigację do wytyczenia „mojej” trasy?

 

Wpisuję w Poznaniu jako cel Kraków a ona proponuje jazdę przez Łódź albo jakieś dwie alternatywne trasy bez sensu mniej więcej na azymut (ponad 9h) A ja bym chciał przez Wrocław (obwodnicą) bo z doświadczenia wiem, że to najlepsza opcja.

 

Z góry dzięki za sugestie.

Trzeba bylo kupić Skodę, ktora czyta w myślach ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...