Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, goashi napisał:
4 godziny temu, jfidelk napisał:

Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę - taniej i bardziej pasuje do profilu pokonywanych tras. Pojechałem ostatnio na trasę offroad (Kamenjak), a tam... Passaty, Golfy, Megane, Civic...

Wybór XV to efekt głupawej mody 

Być może... My z małżonką chyba w mniejszości - Impreza nie dla nas, a XV II gen. to  przemyślany zakup po przygodzie z  I-ką, dla której naszym jedynym poważnym zarzutem była zbyt duża siermiężność...

Kamenjak na Istrii? Accordem tam jeździłem:D

 

być może rzeczywiście drogi w Austrii są duże lepsze niż u nas na Dolnym Śląsku czy Małopolsce i faktycznie w takim kraju zakup auta z większym prześwitem jest niepotrzebny. Ja natomiast po krótkiej przygodzie z civic'iem wiem że więcej w życiu nie kupie niskiego auta ponieważ w naszych warunkach jest mniej praktyczny ( znalezienie darmowego miejsca parkingowego we Wro żeby sobie czegoś nie przytrzeć było nie lada wyzwaniem)  . Owszem można się przyzwyczaić i uważać na zderzaki, opony typu naleśnik czy toczyć się po drodze ze słabym asfaltem 5km/h ale po co? :)

Suvy są dla wygodnych ludzi (o łatwości wsiadania i wysiadania nawet nie wspominam) i auto tego typu nie jest efektem głupawej mody nawet jeżeli nie ma napędu awd.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę

5 godzin temu, jfidelk napisał:

 

Ale chyba mało kto kupuje, bo Impreza ma mało atutów :P Niby to samo, a jednak nie to samo. Ja bym się nie skusił

 

3 godziny temu, jfidelk napisał:

Jazda po mniej równej autostradzie potrafi być wyzwaniem, samochodem buja jak pontonem na morzu :( 

Moim zdaniem, zawieszenie to największy atut tego auta. Bardzo dobry kompromis między komfortem, a stabilnością przy wyższych prędkościach. Trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to auto mocno podniesione i ma swoje ograniczenia, ale od pontonu dzieli je bardzo wiele.

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jfidelk napisał:

Ogólnie, 90% kupujących XV (w tym ja...) powinno kupić Imprezę - taniej i bardziej pasuje do profilu pokonywanych tras. 

Uff jak na szczęście w tych 10% co kupiło XV dla prześwitu i jego możliwości poza asfaltem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Karas napisał:

Suvy są dla wygodnych ludzi (o łatwości wsiadania i wysiadania nawet nie wspominam) i auto tego typu nie jest efektem głupawej mody nawet jeżeli nie ma napędu awd.

 

Nie robiłbym z tego reguły. Wysiadanie z tylnej kanapy Alfy Stelvio, to bardzo niemiłe doświadczenie, a Kaszkaj to jedyne auto, w którym przy wsiadaniu uderzyłem się w głowę. Masa suvów oferuje mniej wygody, komfortu i miejsca, niż porządne kombi. Moda i jazda po krawężnikach jednak robią swoje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, goashi napisał:

Kamenjak na Istrii? Accordem tam jeździłem:D

 

Dokładnie tam - przed pojechaniem nasłuchałem się, jaki to offroad :)

Ale jak się pomyliłem i zamiast drogą samochodową pojechałem kawałek ścieżką dla rowerów już tak gładko nie było. Mimo to kolega przejechał za mną... Passatem :)

 

Co potwierdza, że zdolności terenowe samochodu zależą głównie od 3 czynników: opon, zdolności kierowcy i jego determinacji (koledze pomogło najbardziej to ostatnie, bo to auto służbowe było :biglol:).

 

Najgorsze trasy w swoim życiu przejeżdżałem takim oto wehikułem:

image.png.4f78f31391cc279979493329fdbe1b7c.png

 

Nawet był równie poobijany, tylko w białym kolorze :D 

Prześwit - cywilny. Napęd - tylko przód. Ale przejechałem (czy też prześlizgnąłem się) przez każde błoto, podjechałem pod każdą górę i wjechałem między wszystkie drzewa. Po prostu nie pomyślałem, że mógłby się gdzieś nie dostać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jfidelk napisał:

ścieżką dla rowerów już tak gładko nie było.

to dowodzi, że ścieżki rowerowe w Austrii mogą być mniej wyboiste niż miejskie drogi jak.np. Pomorska albo Hallera w Gdańsku gdzie tylko większy prześwit ratuje przed uszkodzeniem auta ;)

 

2 godziny temu, jfidelk napisał:

Napęd - tylko przód.

W pick up'ie ? tylko na przód ? 

W tamtych latach uczyłem się parkowania równoległego Mazdą B2000 z napędem tylko na tył.

Z resztą bardzo lekki tył - bo zamiast ćwiczyć parkowanie do egzaminu na prawko... nauczyłem się driftować ;) 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MaMis napisał:

Moja codzienna droga ( cześć drogi do pracy) gdzie prześwit i wszelkie walory off road mogę się przydać. :)

B28C104F-FF1B-485C-A15B-8999F3622A4F.jpeg

 

FE697F5E-017C-4318-ABBC-17AA9F7CCE6F.jpeg

 

kurde, a myślałem, że szczecin ma gówniane główne arterie :biglol:

btw. zimą musi się tam fajnie jeździć.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na zdjęciach jest, latem KIĄ Stinger by się spokojnie przejeachało (chyba sobie kupię na lato - w wersji diesel AWD - na autostradzie będzie przyjemnie :) ).

Inna sprawa zimą, ale wciąż, jeśli XV przejedzie, to Impreza/Levorg też. Jak będzie za dużo śniegu, to pług trzeba zakładać, a nie brać samochód z większym prześwitem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jfidelk napisał:

jeśli XV przejedzie, to Impreza/Levorg też

 

E tam, zawsze będzie próg, przy którym impreza się zawiesi na śniegu, a XV poleci dalej. Z kolei w lecie owszem wszystko po takiej drodze przeleci, ale trzeba dużo bardziej uważać, żeby na jakiejś dziurze nie "dobić" zawieszeniem 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Snuff napisał:

 

kurde, a myślałem, że szczecin ma gówniane główne arterie :biglol:

btw. zimą musi się tam fajnie jeździć.

Zima wyciągałem Jeep-em sąsiadów z zasp. Jesienią nie będę jeździł bo koleiny tak głębokie się robia ze Jeep się wieszał mając ponad 40 cm prześwitu i opony AT.

to jest jedna z 3 dróg -pozostałe są utwardzone ale ta krótsza :) Impreza na pewno by się poddała :)

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

E tam, zawsze będzie próg, przy którym impreza się zawiesi na śniegu, a XV poleci dalej. Z kolei w lecie owszem wszystko po takiej drodze przeleci, ale trzeba dużo bardziej uważać, żeby na jakiejś dziurze nie "dobić" zawieszeniem 

Takie wszystko nie koniecznie. Można zostawić zderzak na korzeniach drzew. Dużo zależy jak kto jedzie. Nie mniej jednak planuje założenie płyty stalowej pod strzynie i silnik a potem pod tylny dyfer. Mniej syfu i błota od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pojeździłem troszkę po takich drogach, i gorszych, w tym raz z kilkanaście % nachylenia,  już kilka dni po zakupie samochodu. Domyślnie w nawigacji nie miałem odznaczonej opcji unikania dróg gruntowych. Na początku niezła frajda, zzczególnie po Roztoczu i okolicach ale można się naciąć. Zdarza się, że droga gruntowa na mapie jest, a w rzeczywistości nagle wyrasta na niej pole. Ewidentnie ktoś sobie poszerza miedzę ;). Po dwóch takich przypadkach mi się znudziło i zaznaczyłem tę opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatniej zawieszcze stacji multimedialnej postanowiłem dokonać aktualizacji jej oprogramowania.

Wczoraj umówiłem się na operację wymiany softu zarówno stacji multimedialnej oraz tej dotyczącej szarpania skrzyni biegów w korkach.

Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo.

W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, spawalniczy napisał:

Po ostatniej zawieszcze stacji multimedialnej postanowiłem dokonać aktualizacji jej oprogramowania.

Wczoraj umówiłem się na operację wymiany softu zarówno stacji multimedialnej oraz tej dotyczącej szarpania skrzyni biegów w korkach.

Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo.

W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu.

a aktualizacja skrzyni jest czy też się wycofali okrakiem ? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spawalniczy napisał:

Dziś dostałem telefon z ASO, że po konsultacjach z SIP, ustalili, że żadnej aktualizacji stacji na razie nie ma. Ma wyjść razem z nowymi mapami - kiedy - nie wiadomo.

W połowie lipca to samo ASO twierdziło, że jest już zarówno aktualizacja stacji, jak i map - o czym pisałem jakiś czas temu.

Normalnie, jak w ASO Opel/Chevrolet. Importer twierdził, że aktualizacje są już dostępne, jednak serwis zazwyczaj był odmiennego zdania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał:

Mnie jak na razie najbardziej irytuje, że znikają numery telefonów zapisane jako "ulubione". 

Odpuściłem sobie dodawanie po tym jak 3 razy zniknęły :(

Godzinę temu, jfidelk napisał:

Chyba jedyna rada to korzystać z Android Auto / Carplay i wbudowanego w nie zestawu głośnomówiącego, zamiast bluetooth w Starlinku? :krecka_dostal:

Sam bt w starlink działa znacznie lepiej niż  przez CP. Jedyny mankament to znikające nr ulubione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było śmieszniej, zestaw głośnomówiący w CP używa kabla, nie bluetooth, więc w teorii powinno działać lepiej... :)

Jak pisałem wcześniej, rozmowy głosowe przez Whatsapp działają w CP idealnie (jako bonus mam obsługę głosową, więc wciskam jeden przycisk na kierownicy, mówię "Call xxxx on whatsapp" i dzwoni), czemu telefoniczne spaprali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Mnie jak na razie najbardziej irytuje, że znikają numery telefonów zapisane jako "ulubione". 

Przyuważyłeś kiedy znikają? Ja dodałem 2 miesiące temu jeden numer testowo i nadal jest (mimo 2 różnych telefonów używanych - mojego i żony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono,

mam w tej chwili możliwość testowania XV z motorem 1.6, wcześniej robiłem to z sinikiem 2.0. Różnica jest i nie ma co do tego wątpliwości, jednak w normalnym użytkowaniu 1.6 też spisuje się bez zarzutu. Wszystko zależy od umiejętnej obsługi skrzyni CVT. 1.6 przy dodaniu na maksa gazu wchodzi momentalnie na wysokie obroty a samochód jedzie powiedzmy przyzwoicie. Należy jednak mieć na uwadze, że umiejętne posługiwanie się pedałem gazu (tak jak Pertyn wspominał 40%/50%), sprawia że samochód jedzie tak samo a jednak nie ma denerwującego wycia silnika. CVT jest świetne jeżeli nauczymy się tym jeździć, tzn. 50% gazu, osiągamy pewną prędkość i i delikatnie odpuszczamy gaz co powoduje, że samochód stabilizuje obroty. Szczerze mówiąc byłem bardzo sceptycznie nastawiony do silnika 1.6 i biję się w pierś - nie słusznie skazywałem go na porażkę. XV z 4x4 SAWD, prześwitem 22cm, CVT i systemem Eye-Sight (który jest genialny), kosztuje w średniej wersji około 95 000 PLN i jest to cena bezkonkurencyjna na rynku. Samochody w ten sposób doposażone, niższej klasy będą kosztowały podobnie lub nawet nie co drożej, a porównywalnej klasy będą dużo dużo droższe. Dziś mały test na trasie - zobaczymy jak się spisze.... Na razie duży plus

Edytowane przez biedron
Ortografia
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa mnie ciekawi - daj znać, jak będzie po. Do 100 km/h skrzynia może sporo "nadrobić" za silnik, zwłaszcza CVT (tym bardziej, że im mniejszy moment obrotowy silnika, tym więcej przewag ma nad klasyczną, z uwagi na mniejsze straty tarcia). Potem już nie jest tak łatwo.

 

Cena wersji 1.6 jest faktycznie adekwatna, wreszcie odzwierciedla prawdziwą wartość tego samochodu :ok: To chyba jedyne rozsądnie wycenione Subaru :biglol:

Gdybym teraz przyszedł do salonu w PL, nawet bym się nie zastanawiał nad silnikiem 2.0 (którego chyba zresztą już się nie da kupić...), tylko brał Imprezę 1.6 :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YT jest filmik po czesku z jazdy 1.6 (niestety bez autostrady i wyprzedzania, tzw. POV czyli spokojna przejażdżka). To, co mnie zastanawia, to przyspieszenie do 100 ze startu. Według danych jest to 13.9 s, a na filmiku wydaje się ok. 12 s (od  12:39). Do 50-60 rozpedza sie raczej normalnie (ok. 5 s). 

 

https://m.youtube.com/watch?v=x6SHhZEolik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...