Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

19 minutes ago, MaMis said:

Najbardziej w Comfort brakuje mi lusterka fotochromatycznego :( 

W Comforcie jest przyciemniana tylna szyba, wiec nie powinno byc zle. W moim samochodzie tez tak mam i nie czuje, aby mnie oslepialy swiatla z tylu.

 

Jedyne czego mi brakuje w Comforcie to ladniejszego kluczyka, bo ten jest oldskulowy

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, peteres napisał:

Jedyne czego mi brakuje w Comforcie to ladniejszego kluczyka, bo ten jest oldskulowy

Kluczyk faktycznie nieciekawy. Podczas jazdy zahaczam cały czas o niego kolanem. W żaden sposób nie mogę ustawić fotela oraz kierownicy, aby było wygodnie.

 

A jak doczepię pilot do bramy garażowej, to już tragedia. A lubię wysoko siedzieć.

Edytowane przez kolan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

Z tego co słyszałem w jednym salonie, oczekiwania były na większą sprzedaż Exclusive+. Widocznie zwykłe Ex za dobrze wyszło w relacji cena/jakość

 

 

Tak, takie rzeczy nigdy się nie zwracają. Dlatego raczej trzeba patrzeć, co komu do szczęścia potrzebne z wyposażenia, niż kalkulować to pod kątem przyszłej sprzedaży 

Mi do szczęścia nie było potrzebne wiec szukałem uzasadnienia w rynku wtórnym.

 

Jakie jest wasze podejście do docierania silnika? Jazda ostrożna bez przekraczania 4 tys obrotów czy raczej bez szczególnej pieszczoty? Czy link układa sie w jakiś sposób pod styl jazdy w początkowym okresie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaMis napisał:

Jakie jest wasze podejście do docierania silnika? Jazda ostrożna bez przekraczania 4 tys obrotów czy raczej bez szczególnej pieszczoty? Czy link układa sie w jakiś sposób pod styl jazdy w początkowym okresie? 

 

Są różne szkoły... Ja jestem z tej ostrożnej, czyli przez pierwsze 1.500 km nie więcej niż 3.500-4.000 obrotów, potem po 3.000 km wymienię olej dla świętego spokoju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MaMis napisał:

Chyba 1.6 jest na 16’ a wszystkie 2.0 na 18’.

tez celowałem w środkowa wersje. Najbardziej w Comfort brakuje mi lusterka fotochromatycznego :( suma sumarum różnica w cenie była na tyle duża ze skusiłem sie na Comfort. Możecie sie nie zgodzić ze mną ale rynek wtórny raczej nie odda mi tej różnicy. Dla mnie pozostałe udogodnienia są irytujące wiec nie boli mnie ich brak.

Z ewentualnym oddaniem różnicy w pełni się  Tobą zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wszystkim, którzy odebrali już swoje XV-ki, ja niestety muszę się okazać cierpliwością jeszcze przez jakieś półtora miesiąca :(

 

Co do wersji wyposażenia to poszedłem na całość wybierając Exclusive+. Fakt, że niektóre dodatki nie były mi szczególnie potrzebne, ale całościowo ta wersja najbardziej mi odpowiada i z paru opcji zdecydowanie nie chciałbym rezygnować. A to że kiedyś przy odsprzedaży różnica się nie zwróci - trudno. Myśląc takimi kategoriami należałoby kupować tylko najpopularniejsze na rynku wtórnym modele i to niemal "golasy" w podstawowej wersji, ale jednak wolę jeździć czymś innym niż stutysięczną w PL Octavią na TSI (nie ujmując nic Octavii, bo i takie auto kiedyś mieliśmy).

 

Z innej beczki - orientujecie się może jakie są zasady i koszty aktualizacji nawigacji w nowym XV? Bo o ile dobrze pamiętam to sprzedawca w salonie nie znał odpowiedzi na pytanie czy oraz ile (bądź przez jaki okres) dostępne są bezpłatne aktualizacje fabrycznej nawigacji, ani jakie są koszty aktualizacji w późniejszym terminie.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

Są różne szkoły... Ja jestem z tej ostrożnej, czyli przez pierwsze 1.500 km nie więcej niż 3.500-4.000 obrotów, potem po 3.000 km wymienię olej dla świętego spokoju 

W temacie docierania silnika tyle opinii co rozmówców....ostatnio słyszałem, że dzisiejszych silników się nie dociera ( bo są podobne docierane w fabryce), ktoś inny przekonywał mnie do schematu: 

0 - 1000km => max 2000 obr/min

1000 - 2000km => max 3000 obr/min

2000 - 3000km => max 4000 obr/min

3000 - 4000km => max 5000 obr/min

....

 itd... a kiedy zapytałem go, co kiedy skończą się obroty na zegarze, powiedział, że wtedy to już można zacząć dolewać oleju, bo dzisiejsze silniki są luźno spasowane i biorą olej :blink:  

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z tym docieraniem to może na początek ze 100 godzin niech silnik pyrka na biegu jałowym w zaparkowanym samochodzie :biglol:

A na poważnie - wystarczy w początkowym okresie nie katować motoru zbyt dynamiczną jazdą i tyle. W żadnym wcześniejszym aucie nie robiłem szczególnych ceregieli przy docieraniu, ale uważałem żeby nie przesadzać z obrotami, a zaturbione silniki przed wyłączeniem choć chwilę wychłodzić na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Pitter napisał:

Z innej beczki - orientujecie się może jakie są zasady i koszty aktualizacji nawigacji w nowym XV? Bo o ile dobrze pamiętam to sprzedawca w salonie nie znał odpowiedzi na pytanie czy oraz ile (bądź przez jaki okres) dostępne są bezpłatne aktualizacje fabrycznej nawigacji, ani jakie są koszty aktualizacji w późniejszym terminie.

mi w ZG powiedział, że jest darmowa  i mogę sam zaktualizować lub w serwisie ale nie pamiętam przez jaki czas, chyba dożywotnio (co oznacza pewnie, dopóki nie wejdzie jakiś nowy model z nowym softem bez wstecznego wsparcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, peteres napisał:

W Comforcie jest przyciemniana tylna szyba, wiec nie powinno byc zle. W moim samochodzie tez tak mam i nie czuje, aby mnie oslepialy swiatla z tylu.

 

Jedyne czego mi brakuje w Comforcie to ladniejszego kluczyka, bo ten jest oldskulowy

To prawda z lusterkiem. Sprawę kluczyka musiałem dłuższa chwile trawić. Poza wyglądem kwestie praktyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitter napisał:

Z innej beczki - orientujecie się może jakie są zasady i koszty aktualizacji nawigacji w nowym XV? Bo o ile dobrze pamiętam to sprzedawca w salonie nie znał odpowiedzi na pytanie czy oraz ile (bądź przez jaki okres) dostępne są bezpłatne aktualizacje fabrycznej nawigacji, ani jakie są koszty aktualizacji w późniejszym terminie.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MaMis napisał:

Mi do szczęścia nie było potrzebne wiec szukałem uzasadnienia w rynku wtórnym.

 

Jakie jest wasze podejście do docierania silnika? Jazda ostrożna bez przekraczania 4 tys obrotów czy raczej bez szczególnej pieszczoty? Czy link układa sie w jakiś sposób pod styl jazdy w początkowym okresie? 

Są różne szkoły co do dobierania. Osobiście radziłbym Tobie nie przekraczać tych 4 tys., co odwdzięczy się niskim zużyciem oleju w dalszej eksploatacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, GREGG napisał:

 

Są różne szkoły... Ja jestem z tej ostrożnej, czyli przez pierwsze 1.500 km nie więcej niż 3.500-4.000 obrotów, potem po 3.000 km wymienię olej dla świętego spokoju 

Również - dociera się nie tyle silnik co cały układ skrzynia-silnik i w ogóle cały samochód. Jak się okazjonalnie zdarzy powyżej 4000 obrotów to też tragedi nie będzie (silnik powinien w całym zakresie) - byle nie przeginać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie się dziś zebrałem i trasa po górskich, krętych drogach + offroad (ale za daleko nie zajechałem, o czym za chwilę :) ).

 

Wnioski: na kręte drogi w górskim terenie to... Imprezę najlepiej kupić :):) Z uwagi na spore koła i prześwit prowadzenie jest... przyzwoite. Tylko i AŻ tyle. Nawet mi się udało doprowadzić samochód do lekkiej nadsterowności B) Zimą zalety XV na takich drogą będzie widać znacznie lepiej ;) (tym niemniej, Impreza też pazury wtedy pokaże, więc w tej rywalizacji + dla Imprezy). Ale jak dojeżdżałem już do jakichś zapomnianych wiosek, czyli droga robiła się mniej równa, to te wielkie koła pięknie wybierały nierówności:ok: - tu Impreza by przegrała :)

 

No a teraz teren... hmmmmm..... Wczoraj przez calutki dzień padało. Więc to, co z daleka wyglądało to jak zwykła gruntowa droga, a po wjechaniu okazało się pięknym błotkiem :D I to pod sporą górkę po jakimś czasie. No i tu niestety z XVem polegliśmy :) Ale nie całkowicie, ponieważ z godnością udało nam się wycofać na asfalt na wstecznym. Wnioski:

- na takie błoto opony M+S to wybór kiepski - bez A/T co najmniej nie ma co podchodzić, ślizgał się samochód mocno.

- kąt natarcia zdecydowanie nie jest mocną stroną XV - po nieudanej próbie podjechania pod górkę okazało się, że przedni zderzak nieźle jest ubłocony od spodu - czyli zaryłem w błotko - nawet tego nie usłyszałem/poczułem :blink:

- tryb X-mode jest przezroczysty - ot, samochód jechał (i chwała mu za to! :) ), fajnie pokazując rozkład napędu na wyświetlaczu (dużo więcej informacji niż w trybie drogowym). Nawet nie próbowałem wjechać w to miejsce bez włączonego, więc nie mogłem porównać, co się zmienia w zachowaniu auta.

 

Ogólnie - fajna zabawa. A jak sprawdziłem spalanie z tego "zabawowego" odcinka (serpentyny + błoto), to wyszło mi niecałe 10 - tak to ja rozumiem - od razu lepiej od zwyczajowych 11-12 po mieście :biglol:

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...