Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, GREGG napisał:

Za mną pierwszy 'mod' w aucie B) :biglol:

 

Dzięki uprzejmości kolegi @Snuff który poratował mnie plastikami do mocowania dywanika, ten już się trzyma podłogi... A panom z fabryki, którzy ich pożałowali,  porządna chłosta się należy :angry: 

20180604_191114.jpg

kurde, ładniejsze od moich :huh: btw. te fabryczne wycinki kurpiowskie w wykładzinie to jakaś masakra  :biglol: dobrze, że tego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj czujniki są już zamontowane :) Są w kolorze nadwozia, nie ma wyświetlanej grafiki zbliżania się do jakiś przeszkód. Subaru poszło troszeczkę na łatwiznę rozróżniając przód od tyłu modulacją dźwięku. Nic więcej. Szkoda bo jak widziałem na wcześniejszych postach, rozwiązanie mają już gotowe. Róznica tkwi w miejscach montażu czujników.  Tylko powielać i sprzedawać na innych rynkach. Nie rozumiem powodu takiego postępowania ponieważ wydaje mi się, że to co dobre nie powinno być „chowane”

Do kompletu czujników wchodzi jeszcze ich wyłącznik. Umieszczony po lewej stronie. Jest z nim ciekawa sprawa, po za tym że wystaje z obudowy , to ma on diodę, która świeci cały czas. Jeżeli jedziemy wolno, bardzo wolno to dioda świeci mocniej (czujniki są aktywne), a jak już mkniemy to przygasa. Taki bajer, może za bardzo przekombinowany.

Tak na koniec, to nie jestem pewny czy Subaru stosuje czujniki parkowania (łącznie z osprzętem) od tego samego producenta dla wszystkich. Być może, że nie i stąd te różnice. 

20180604_183918.jpg

20180604_183938.jpg

20180604_183332.jpg

Edytowane przez art5525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, art5525 napisał:

Szkoda bo jak widziałem na wcześniejszych postach, rozwiązanie mają już gotowe.

Te integrowane z wyświetlaczem to nie jest produkt Subaru, tylko firmy trzeciej i ma być oferowane w salonach (jak się domyślam również pod koniec czerwca). 

Ten dodatkowy przycisk ciekawie wpasowany w miejsce zaślepki - szkoda, że nie taki sam jak pozostałe ;) Czujniki ładnie spasowane. Szkoda, że nie ma z przodu kamery - to by ułatwiło manewrowanie w podziemnych parkingach czy innych ciasnych miejscach (jakoś trudno mi wyczuć ten przód a potem się okazuje, że jeszcze pół metra zostało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano szkoda wpasowania tego przycisku. Po między przyciskiem a jego ramką nie ma luzu, więc ktoś to dobrze zrysował i wykonał. Kwestia pozostawienia wystającego przycisku jest już zwykłym niedbalstwem o szczegóły, wg mnie. To wygląda tak, jakby na klawiaturze komputera klawisz Delete wystawał 1 cm ponad inne :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to oryginalny przycisk Subaru, to pewnie dobrze pasuje do wcześniejszych wersji kokpitu, pod nową platformę może jeszcze nie mają, ale to takie moje luźne przypuszczenia. Z drugiej strony jak wystaje... to może łatwiej go wymacać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2018 o 20:19, MaMis napisał:

czy u was tez jest taka „świeża” ze zostaje na palcu ?

 

Samochód 2 miesiące od odbioru, dziś z rana przypomniało mi się o tej masie - więc sprawdziłem "palcoleptycznie". No i faktycznie coś tam się maże i klei wciąż. 

Może to wyciszenie nadkoli jest? :) Na początku całkiem dobre, a jak stopniowo znika, to się człowiek powoli do hałasu przyzwyczaja :D

Bo przecież to nie zabezpieczenie antykorozyjne plastiku! ;) 

2 godziny temu, aflinta napisał:

Jeżeli jest to oryginalny przycisk Subaru, to pewnie dobrze pasuje do wcześniejszych wersji kokpitu, pod nową platformę może jeszcze nie mają, ale to takie moje luźne przypuszczenia. Z drugiej strony jak wystaje... to może łatwiej go wymacać :)

Chyba po prostu trafiło się, że rozmiar taki jak ramki, w innych markach można mieć mniej szczęścia:

front parking sensors on/off switch with time out feature OE Style Flush Mount Cobra Parkmaster R0394 and F0394

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, art5525 said:

 

Tak na koniec, to nie jestem pewny czy Subaru stosuje czujniki parkowania (łącznie z osprzętem) od tego samego producenta dla wszystkich. Być może, że nie i stąd te różnice.

 

 

Wydaje mi się, że dilerzy kupuja czujniki we własnym zakresie. Kiedy pytałem się o możliwość dokupu to zaoferowali montaż “wpuszczany” w zderzak (sam czujnik jest na równi z powierzchnia zderzaka), a więc inaczej niż w tych na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zmiana tematu: czy ktoś mi może powiedzieć, czemu wszelkie materiały na temat bokserów Subaru podkreślają, jak taki układ dobrze wpływa na kulturę pracy, minimalizując drgania do nieosiągalnego dla innych układów poziomu z uwagi na optymalny rozkład mas i przeciwsobnie działające siły?

 

Zanim kupiłem, jeździłem 3 różnymi egzemplarzami, mój jest czwarty i wszystkie na wolnych obrotach trzęsą się jak wszystkie inne silniki :blink:, czy nawet bardziej (pojemność robi swoje).

 

Idealną kulturę pracy to miały niegdyś (nie wiem czy wciąż mają, nie miałem styczności z żadnym od 10 chyba lat) silniki Hondy - nieważne, że to były R4, ale można było pełną po brzegi szklankę postawić i nic nie miało prawa się wylać.

 

A bokser subaru trzęsie się jak... jak każdy współczesny silnik. Mówię o 2.0 - ciekawe jak 1.6 i inne jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się do tego stopnia na budowie silników - ale podejrzewam, że, z uwagi na korzyści wynikające z przeciwsobnego ułożenia cylindrów, nikt nie pomyślał o dodatkowych środkach zapobiegających wibracjom (wałki wyrównoważające). Owszem, upraszcza to konstrukcję, co jest na plus, ponieważ z powodu dwóch oddzielnych głowic jest ona i tak skomplikowana, ale powoduje, że mit o kulturze pracy nic wspólnego z rzeczywistością nie ma ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mniej się trzęsie boxer od innych układów tłoków a w praktyce to jakie są nasze odczucia zależy jak ten silnik został umocowany w komorze silnikowej. Więc u nas jest dobrze dopiero jak się pierun nagrzeje;) na ten przykład podam że rzędowa czwórka z naszego mercedesa trzęsie się bardziej na zimnym ale wibracje te nie przechodzą w takim stopniu do kabiny jak w Subaru, ale to inny świat i zupełnie inne auta.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, te 4, którymi jeździłem, na zimnym się nie trzęsły, bo na "biegu" P, zanim się nie rozgrzały, trzymały ok. 2k RPM - przy takich obrotach silnik nie telepie, tylko warczy :)  

 

Hondy nie wibrowały (może nie wibrują wciąż - ktoś ma doświadczenie?) na poziomie samego silnika - jak pisałem, z pełnej szklanki wody, postawionej na bloku, nawet kropelka się nie wylewała ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tomx Mass napisał:

jest już zaktualizowany cennik na czerwiec, tak jak wcześniej było wiadomo za 1euro płacimy zł 4,3037

:(

Niestety. Ceny tych które są dostępne od ręki podskoczyły o jakieś 4,5 tys. Mimo wszystko warto negocjować -każdemu powinno zależeć aby nie zalegały na placu zbyt długo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...