Skocz do zawartości

Pitter

Nowy
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Pitter

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..
  • Urodziny 30.05.1971

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    XV II MY18 2.0 E+

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Ja spalanie XV z motorem 2,0 uważam za co najmniej akceptowalne. Porównując do Toyoty RAV4 którą jeździłem przez kilka lat (także wolnossący benzynowy silnik 2,0 o zbliżonej mocy 150 KM, tyle że z manualną skrzynią) zużycie jest niższe o ok. 1,5 - 2 litry / 100 km, a może nawet więcej (aż tak precyzyjnej statystyki nie prowadziłem i nie prowadzę). Dla mnie rewelacja!
  2. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    A co daje / zmienia / poprawia ta aktualizacja?
  3. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Co do nawigacji w nowym XV - ktoś coś wie na temat ewentualnej aktualizacji? Rodzi się chyba już bardzo długo i ciągle brak informacji w tej kwestii. Podczas wyjazdu nad Bałtyk trafiłem co najmniej dwa miejsca, w których fabryczna nawigacja nie znała nowych dróg, poza tym wszystkim wiadomo że jakość "językowa" nawigacji pozostawia sporo do życzenia, może i funkcjonalnie aktualizacja też by coś poprawiła. Dajcie znać jeśli ktoś ma jakieś nowe info w tej sprawie.
  4. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Sprawdziłem w dokumentach - ja także mam czujniki przód i tył OMEGA PRO-OES. W instrukcji zapisano "system jest aktywny i ostrzega o przeszkodzie tylko jeżeli pojazd porusza się z prędkością poniżej 15 km/h".
  5. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Racja, ale z tych 10 szt. cztery oznaczone są jako "używane", chociaż przebiegi mają prawie żadne. Filtrując tylko nowe wyskakuje sześć Ja sam z racji nadchodzących zmian, wskutek których silnik 2.0 (przynajmniej na jakiś czas) ma zniknąć z oferty XV, przyspieszyłem decyzję o zakupie nowego auta. Gdyby nie to pewnie kolejny samochód zamówiłbym przynajmniej kilka miesięcy później. Tyle że około lutego zawitałem do salonu Subaru bardziej z ciekawości, z biegu odbyłem jazdę próbną, model mi się bardzo spodobał i... jak parę tygodni później zacząłem analizować jaki wybór mi zostanie po wprowadzeniu WLTP / Euro 6d-temp / GPF / itd / itp to stwierdziłem że nie ma na co czekać. I takim to sposobem jest XV, z czego po niespełna tysiącu przejechanych km jestem bardzo zadowolony.
  6. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    @Blixten czyżbyś chciał kupić jeszcze jednego? Na teraz to już pewnie wyłącznie z bieżących zapasów, na otomoto jeszcze 6 sztuk dostępne u dealerów, o ile wszystkie aktualne. https://www.otomoto.pl/osobowe/nowe/subaru/xv/?search[filter_float_engine_power%3Afrom]=150&search[country]=
  7. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Klamka zapadła, w przyszłym tygodniu oddaję XV-kę na kompleksowe zabezpieczenie - powłoka ceramiczna na nadwozie, do tego środki ochronne na szyby, felgi, fotele, tworzywa. Nigdy wcześniej żadnego auta nie poddałem takiej ochronie, ale kiedy widzę jak bardzo niszczy się lakier na nowych samochodach to myślę że może jednak warto. Oczywiście podzielę się z Wami efektami tych działań, postaram się przygotować małą sesję fotograficzną
  8. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Mam zamontowane przez dealera czujniki przód + tył, ale żadnych wariacji w czasie deszczu nie zauważyłem. Nie wiem jaka firma / model tych czujników i nie sprawdzę teraz bo cały plik instrukcji mam w firmie, jutro mogę to zweryfikować (o ile są do tego jakieś dokumenty).
  9. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Moim skromnym zdaniem chlapacze uroku raczej nie dodają (nawet oryginalne), więc o ile nie odczuję ewidentnej potrzeby to nie będę ich montował.
  10. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Na razie nie, jeśli auto nie będzie się szczególnie chlapać i brudzić od błota spod kół to nie będę montował chlapaczy. W miejskiej dżungli jak widać samochód brudzi się równo, taki dodatek niewiele by zmienił.
  11. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Informacja dla użytkowniczek i użytkowników niskich garaży - nabyłem dziś zestaw belek z boksem dachowym, które zamontowane na XV II dają całkowitą wysokość około 197-198 cm. To belki Quiet C 101 oraz boks Zenith 6.6 (dodatkowo mata wyciszająca i pokrowiec). Komplecik wyszedł całkiem przystępnie cenowo, po zamontowaniu na samochodzie w najniższych punktach hali garażowej (wystające elementy instalacji wentylacyjnych) zostaje jeszcze ok. 4 cm luzu. Jeśli ktoś poszukuje takiego "płaskiego" bagażnika to polecam - szybki montaż, dwustronne otwieranie, niezły wygląd - oczywiście Żoncia oceniła aspekt wizualny przed ostateczną decyzją Pojemność 360 litrów może nie powala, ale przy takich ograniczeniach wysokości za dużego pola manewru nie ma. Antena mieści się z wystarczającym luzem. Dla zainteresowanych przedstawiam fotki. Wybaczcie kiepski stan czystości auta, ale chyba zdecyduję się na powłokę ceramiczną więc póki co pozostawiam lakier jeszcze na parę dni "zabezpieczony" istniejącą warstwą brudu i robactwa, zamiast dawać na "szlifowanie" zapiaszczonymi gąbkami przez pracowników okolicznych myjni.
  12. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    @fafal_87 witaj na forum! Proponuję uzupełnić podstawowe dane w profilu - przydaje się choćby jako punkt odniesienia treści twojego wpisu do auta jakim jeździsz czy regionu z którego jesteś W kwestii bagażnika - udało Ci się uniknąć kolizji boksu dachowego z anteną, ale ja i paru innych użytkowników tego forum próbujemy jeszcze uniknąć kolizji boksu z bramą wjazdową czy instalacjami w niskim garażu podziemnym. O tym nic nie pisałeś, być może nie masz takich ograniczeń. Podaj proszę jaka jest całkowita wysokość samochodu z zamontowanymi belkami i boksem. Z ciekawości - jakiego koloru XV-kę nabyłeś?
  13. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    A ile wyniosła taka przyjemność? Jak oceniasz efekty?
  14. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Odświeżę temat belek bazowych i boxu dachowego do XV II, które umożliwiałyby wjazd samochodem np. do podziemnej hali garażowej - @Blixten, @Michał Krupa pisaliście kiedyś o przymiarkach do takich zakupów, pytanie czy Wy lub ktoś inny z szanownych Forumowiczów ma doświadczenie z takim zestawem bagażnika dachowego, a jeśli tak to podzielcie się proszę informacjami co nabyliście i jak się w praktyce sprawdza. Kolega Snuff pisał, że zrobił na swoim XV powłokę ceramiczną, pytanie czy ktoś jeszcze zdecydował się na takie zabezpieczenie lakieru i z użyciem jakich środków / producentów? A może ktoś robił to na lakierze Quartz Blue Pearl (sporo nas przecież na tym forum)?
  15. Pitter

    Nowy XV II-generacji

    Hmm, piszecie że XV 1.6 wystarczy jako auto dla żony i do jazdy głównie w ruchu miejskim nie musi być szczególnie dynamiczne, ale jak patrzę na jazdę swojej żonci to widzę dużą satysfakcję z pozostawiania w tyle 90% innych aut - w jej obecnym Francuzie na dieslu z dużym momentem obrotowym nie stanowi to problemu Za kierownicą naszego benzynowego XV 2.0 jeszcze nie zasiadła z powodów zdrowotnych (problemy z łokciem i zabieg z unieruchomieniem prawej ręki), chociaż widzę w tym także barierę psychologiczną związaną z automatyczną skrzynią biegów - bo nigdy jeszcze auta z takim rozwiązaniem nie prowadziła. A tak na poważnie - jeżdżąc nowym autem na dotarciu, dość delikatnie traktując pedał gazu pewnie realnie korzystam z mocy nie większej jak nominalna w motorze 1.6, a zdecydowanie ruchu na drodze nie "zamulam". Fakt że nie kręcę silnika na wysokie obroty (pewnie w 1.6 trzeba byłoby bardziej wcisnąć pedał i podkręcić obroty), ale jestem w stanie uwierzyć że mniejszy motor w jeździe po mieście i po drogach lokalnych spokojnie daje sobie radę. No może bez tego błysku w oczach małżonki kiedy pozostali uczestnicy ruchu zostają z tyłu, ale też bez wstydu i bycia zawalidrogą. Dla jasności - XV w wersji 1.6 nigdy nie miałem okazji jechać, więc piszę jedynie o swoich przypuszczeniach jako użytkownik dwutygodniowego XV 2.0 po przejechaniu ok. 600 km. PS. @Michał Krupa rzuciłeś palenie? Gdzie ta "szluga na warze"? Kiedyś rodzinnie, później wyluzowany drwal, a teraz real czy kolejna maska?
×