Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Zwróciłem uwage na ciekawa rzecz.Dziwnym trafem samochod ktory teoretycznie powinien najłatwiej sie prowadzić na tych drogach ze względu na duży rozstaw osi prowadzi sie słabo a auto ktore teoretycznie powinno byc tu bardzo nerwowe ze względu na bardzo mały rozstaw ( mam tu na myśli Yarisa ) jest tu najszybsze.Z kolei Yaris nie lubi bardzo technicznych i krętych znow wbrew fizyce a Hyundai wręcz przeciwnie.Ciekawe dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, turdziGT napisał:

Ciekawe dlaczego.

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logiczne wytłumaczenie ;) 

14 minut temu, carfit napisał:

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

 

Logiczne wytlumaczenie.Z drugiej strony Tomi w jakimś wywiadzie narzekał ze przez bardzo małe gabaryty sa troche ograniczeni wybraniu optymalnych punktów mocowań przednich kolumn wiec zapewne kat wyprzedzenia pi położenie golenia amortyzatory sprawia ze yaris nie lubi krętych oesow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, carfit napisał:

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

Można tak założyć, ale w PL średnie były niewiele mniejsze, a z Toyot tylko JML się podpinał pod walkę, a EPL można powiedzieć, obstawiał tyły. I jeszcze na mokrym aero powinno jeszcze bardziej mieć znaczenie.

Tymczasem najdziwniejsze, że Hyundai, tzn Neuville, nie istnieje w Fince. Mówi, że ne ma zastrzeżeń sdo swojej jazdy, zwyczajnie samochód nie idzie w tych warunkach. Potwierdzeniem jest jego słaba- stała dyspozycja. Jakby był na jednym oesie 10, a na następnym 2, to by oznaczało, że jest potencjał, ale brak równości, wyczucia etc.

To nie był nigdy ulubiony rajd HY, żadnego podium, a Tierry, w Fordzie potrafił dojeżdżać wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, turdziGT napisał:

Masakra on na takiego pecha nie zasługuje.

 

Bez przesady, awarie się zdarzają. Trzeba to wziąć na klatę i walczyć dalej. Podobno problem był z ECU, część pochodziła od poddostawcy, więc albo teraz zmienią poddostawcę albo sami zaczną to robić. 

Co do dyskusji o tym dlaczego Toyota jest szybka akurat tu, a nie gdzie indziej przypominam, że Finowie jeżdżą dookoła własnego trzepaka. A jak wiadomo gospodarzom pomagają nawet ściany. 

 

Lappi wymiata, w równej walce dotrzymywał kroku, a nawet przez długi czas wygrywał z "mocarnym" Latvalą. Ciekawe czy to Lappi jest tak dobry czy Latvala się starzeje, że nie mógł mu odjechać. 

Forma Neuville'a i Meeke'a to porażka. Nie zdziwiłbym się jakby w przyszłym sezonie Suninen zastąpił Krisa w Citroenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Tutek napisał:

Lappi wymiata, w równej walce dotrzymywał kroku, a nawet przez długi czas wygrywał z "mocarnym" Latvalą.

 

Tak naprawdę w równej walce jechali tylko w sobotę i do momentu odpadnięcia Latvali, Lappi tracił 0,18 s/km. Co na takim szybkim rajdzie jak Finka jest sporą stratą. Ale i tak duże brawa dla Esapekki, bo wiadomo, że Latvala u siebie jest często nie do wyjęcia (jak ma wszystko poukładane w głowie).

Zwycięstwo będzie w pełni zasłużone.

 

Niesamowity pojedynek nam się szykuję o 2 miejsce. Haninnen walczy o swoją przysżłość w Toyocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suninena trzeba obserwować to kolejna wzrastająca gwiazda i mega zmotywowany koleś.Bedzie mega groźny.Ogolnie rajd mega.

Ogier i Neuville po 160 punktów czyli walka zaczyna sie od nowa i kazdy rajd i punkt się liczy.Musze przyznać ze miałem i mam mieszane uczucia co do Neuville na tym rajdzie.Ja lubię kierowcow kompletnych ktorzy sa szybcy na kazdym rajdzie i warunkach i tylko tacy dla mnie zasługują na mistrza ale z drugiej strony Neuville to profesjonalista i dojrzały kierowca.Przyja to na klatę ze nie jest tu szybki a i tak dostał prezent bo nie ugral by wiecej w równej walce z Sebem wiec mimo uszczerbku rajd dla niego ułożył sie mega.

Z kolei ciekaw jestem jak Seb poradzi sobie z ciśnieniem bo mysle ze w karierze jeszcze takiego nie miał i jak widac zaczyna go troche stres odpadać i robi błędy.Mysle ze szykuje nam sie wspaniała końcówka sezonu ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle, że tegoroczny sezon WRC jest przepiękny i chyba najlepszy od wielu wielu lat!

Co rajd to jakiś zwrot akcji. Dramaty, pierwsze zwycięstwa, wyrównana rywalizacja, brak dominacji to wszystko jest.

 

Brawo Esapekka ! W pełni zasłużone zwycięstwo.

Toyota imponujące tempo na swojej ziemi. :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suninen to obrócił sie tylko dzwonią pięknego zaliczył.Frat ze pojechał dale bo z nagrań to słabo wyglądało.

Zmieniając temat wyglada na to ze Ogierowi sie bardzo zawężają opcje na fabryczny team w 2018.Toyota ma zakontraktować swoj skład na dnich i nic nie wskazuje na to aby było tam miejsce dla francuza.Jedyna niewiadoma jest Haninnen i Suninen.

Jestem przekonany ze Ogier w głębi ducha żałuje decyzji z toyota patrząc jak ten samochod teraz jeździ i jaki ma potencjał ale drzwi i tu i w Hyundaiu sa juz zamknięte zostaje tylko Citroen ale to w tej chwili jedna wielka niewiadoma.

ogolnie niesamowicie sie sytuacja odwróciła.Samochod ktory w przedsezonowych testach prezentował sie najsłabiej jest jednym z lepszym a ten prezentujący sie najmocniej jest najgorszy.Az nie do wiary ze taki team z takim doświadczeniem i histora potrafił zrobic taka wpade.Morale w zespole przyzwyczajonym do wygrywania musza byc całkowicie na dnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bobej napisał:

Tegoroczny Rajd Dolnośląski będzie się składał z 9 odcinków specjalnych ;-).      http://rajdy.autoklub.pl/news/dziewiec-oesow-na-dolnoslaskim,78265

 

 

Ciekawe jak będzie na Arenie i czy uda im się zrobić fajny medialnie odcinek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...