Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.07.2017 o 13:22, WRC fan napisał:

Takie gadanie o honorze jest raczej bez sensu. Goście zmienili robotę jak w każdej innej branży, Toyota zapłaciła lepiej to sie przenieśli. Ludzie mieszają się między zespołami od dawien dawna i nikt nie robi z tego problemu.

Jakoś nikt nie darł szat, że Hyundai budując pierwsze i20 WRC kupił na wzór Fiestę WRC. A z VW odeszło stosunkowo mało ludzi, bo podobno zgodnie z prawem niemieckim musieli zapewnić pracownikom albo sowite odprawy, albo miejsca pracy na innym stanowisku.

 

Ponad 10 lat temu koleś z grupy zdaje się odpowiadającej za dobór mieszanek chciał przejść dla kasy z Michelina do Bridgestone. Bridgestone go wydał, a Michelin wytoczył mu proces.

Na pewnym etapie jak inżynieria w motorsport, przemysł zbrojeniowy itd  różnego rodzaju przejścia są bardzo obwarowane zakazami pracy w konkukrencji. 

Know How jest w niektórych aspektach bezcenne. Owszem ludzie przechodzą między zespołami ale to jest niestety żal.pl dla przedstawicieli handlowych.

Wejście do fabryki competition w cataroux graniczy z cudem.

Pytałem kolesia czy rozbierają tną opony, itd. żeby udowodonić czy jest uczciwie. Odpowiedział że na etapie WRC jest duże zaufanie i dżentelmeńska umowa między zespołami. 

Zobaczymy czy Makinen osiągnie sukces......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, carfit napisał:

już osiągnął !!! 

 

Czy ja wiem. Pokazał że może dorównać najlepszym ekipom ale czy jest to zasługa teamu Makinena i sporego budżetu oraz centrum Toyoty w Kolonii czy jazda samego Latvali, który fartem tam trafił po wycofaniu VW.

Bez Latvali Toyota nie miała by takiego wyniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 4mamut napisał:

 

Czy ja wiem. Pokazał że może dorównać najlepszym ekipom ale czy jest to zasługa teamu Makinena i sporego budżetu oraz centrum Toyoty w Kolonii czy jazda samego Latvali, który fartem tam trafił po wycofaniu VW.

Bez Latvali Toyota nie miała by takiego wyniku

 

Przypomnij sobie debiut HYU w WRC ...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, carfit napisał:

 

Przypomnij sobie debiut HYU w WRC ...... 

 

Pamiętam accenta WRC ale to była zdaje się porażka, chyba któryś z naszych kierowców nim śmigał. Toyota w motorsporcie była od zawsze. Mają wszystkie plany, rysunki każdej części w toyocie A-grupowej. Wiadomo było że nie będą jeździć dla reklamy. Hyundai nie miał nic...poza budą.

Zdecydowanie łatwiej zbudować justy WRC mając dokumentację imprezy WRC. Makinen nie miał ludzi, kilka osób z M-sport, Prodrive, KTM i makinen Racing tworzy ten zespół. Jeżeli szef inżynierów ma 30 lat to co to oznacza.....że dostał tą fuchę bo w M-sporcie tył tylko technikiem ale miał wgląd w co trzeba aby zrobić copy -> paste.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie o Accent tylko i20 !!! 

Bzdury piszesz , jeśli debiutujący nowy zespół w pierwszych rajdach jest na pudle , w drugim wygrywając , to jest ogromny sukces , i choćbyś sie tu dwoił i troił i pisał pieć stron , to i tak mnie nie przekonasz !!!! 

Z mojej strony EOT . 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, carfit napisał:

Nie mówie o Accent tylko i20 !!! 

Bzdury piszesz , jeśli debiutujący nowy zespół w pierwszych rajdach jest na pudle , w drugim wygrywając , to jest ogromny sukces , i choćbyś sie tu dwoił i troił i pisał pieć stron , to i tak mnie nie przekonasz !!!! 

Z mojej strony EOT . 

 

Nikogo nie przekonuje.  Gdyby zdradzili ustawienia fiesty WRC np.  Citroenowi i + dołożyli  latvale to być miał na pudle DS3 WRC. Pamiętaj że mieli prawie 2 lata na to auto. Ci ludzie pracują tam od 2014 nad tym projektem. 

Sukces widzisz ty . Ja widzę kradzież technologii dokładanie taką samą jak chińczycy robią z EU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 4mamut napisał:

Ja widzę kradzież technologii dokładanie taką samą jak chińczycy robią z EU.

 

Ochłoń !!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

już osiągnął !!! 

 

5 minut temu, bmarcin napisał:

A tak w ogole to Makinen sukces juz osiagnal ... W latach 90 z Mitsubishi :)

Osiągnął 4 razy, następny sukces to słowa Colina, tylko tego gościa mógł się obawiać w równej walce. No i kontynuacja dobrej passy: Yaris, to też nasz, kibiców sukces, każdy z nas stawiał na rok testów, a tu mamy emocje odpoczątku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 4mamut napisał:

Zdecydowanie łatwiej zbudować justy WRC mając dokumentację imprezy WRC. Makinen nie miał ludzi, kilka osób z M-sport, Prodrive, KTM i makinen Racing tworzy ten zespół. Jeżeli szef inżynierów ma 30 lat to co to oznacza.....że dostał tą fuchę bo w M-sporcie tył tylko technikiem ale miał wgląd w co trzeba aby zrobić copy -> paste.

 

 

Gdyby to było takie proste. Na poziomie amatorskim dwa takie same samochody, zbudowane przez tą samą firmę potrafią jeździć inaczej na poziomie WRC ta przepaść w detalach jest ogromna. Tommi trzymając karty przy orderach zrobił furorę! Ilu z nas drwiło z testów Toyoty, te samochody miały nie jeździć, to miały być padliny a się okazało, że facet przygotował zespół w najmniejszych szczegółach, nawet takich, które innym mogły się wydawać zupełnie nieistotne.

 

Tommi okazał się być szczwanym lisem, lata w motorsporcie procentują a wsparte grubą kasą z Toyoty i zaangażowaniem zespołu, dają ciężkie do uwierzenia wyniki. 

 

Zbudowanie auta, które jest w pierwszym sezonie na pudle i wygrywa rajdy to jest generalnie szok!!

 

8 godzin temu, Adi napisał:

każdy z nas stawiał na rok testów, a tu mamy emocje odpoczą

 

To miała być padlina, obiekt żartów i szydery a jest... niedowierzanie.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie szalejmy z tą kradzieżą technologii.

Gdyby była jakaś "kradzież" to by Msport pozwał byłych pracowników, bo chyba lepiej wiedzą czy im coś ukradziono czy nie.

Jeśli inżynier zmienia pracodawcę i nie łamie przy tym zakazu konkurencji (jaki zapewne ma w kontrakcie), to co w tym dziwnego że bierze ze sobą swoją wiedzę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, lukasz111222 napisał:

A ja jestem ciekawy jak na tle tej mocnej konkurencji wypadnie nasz lider RSMP Filipek :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 4mamut napisał:

Jeżeli szef inżynierów ma 30 lat to co to oznacza.....

 

 

Ze ma łeb na karku ? 

 

Troche historii.W połowie lat 80 zanim Japonce zrobili Celice Gr.A kupili dwie Delty Integrale ktore rozebrali na czynniki pierwsze.Tak powstała GT4 z tym ze lepsza od Integrale bo łatwiejsza w serwisowaniu.Czy to kradzież nie tak to sie robi w tym sporcie.Zreszta co tu miał Makkinen kraść jak jego Juniorzy jeżdżą Fiesta R5.....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

A ja jestem ciekawy jak na tle tej mocnej konkurencji wypadnie nasz lider RSMP Filipek :).

 

Dlaczego od razu zakładasz że wypadnie??? :)

 

A na poważnie, to Filipowi nigdy szybkości nie brakowało, a dojeżdżalność mocno ostatnio poprawił.

Pytanie czy zachowa zimną głowę i skupi się na RSMP, czy, jak to on, wyprostuje prawą nogę i postanowi leczyć czołówkę ERC.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

Loeb będzie testował WRCa  :mellow: :huh: :yahoo:

 

http://wrc.net.pl/loeb-przetestuje-c3-wrc

 

 

Szczerze to troche jak przyznanie sie ze auto to kupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...