Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Przepiękny sezon.

Podziękujmy VW. Biorąc pod uwagę kiedy zaczęli szykować auto 2017, mogłaby być powtórka z poprzednich sezonów, gdyby się nie wycofali, a tak mamy najlepszy sezon od lat.

 

Rajd miał wielu bohaterów. Poza oczywistymi jestem pod ogromnym wrażeniem Evansa.

Nikt na niego nie stawiał, a chłopak wyjął P2 w rajdzie i na PS. Jako jedyny utrzymał ciśnienie i ograł Suninena i Hanninena.

 

Lappi i Suninen pokazują jak wysoki był poziom w zeszłorocznym WRC2. Zwykle równo z nimi jechał Tidemand, więc nie zdziwie się, jak dostanie wkrótce szanse od któregoś zespołu.

 

Zdolność Breena do kończenia na 5 miejscu godna podziwu. Wszystkie pięć rajdów, w których punktował skończył na P5, zwykle kręci też piąte czasy na odcinkach :)

 

Wielka szkoda JML. I w Polsce i w Finlandii jechał pięknie i walczył o zwycięstwo. Przy obecnym poziomie techniki 2 awarie z rzędu na tym poziomie, to spory pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ogladnieciu relacji z Finlandii stwierdzam ze jest wiekim fanem Lappiego.Chlopak ma charakter.Niektóre wywiady ze strefy i jego pewność siebie jest niesamowita.Mysle ze wlasnie sie narodziła nowa gwiazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, turdziGT napisał:

Po ogladnieciu relacji z Finlandii stwierdzam ze jest wiekim fanem Lappiego.Chlopak ma charakter.Niektóre wywiady ze strefy i jego pewność siebie jest niesamowita.Mysle ze wlasnie sie narodziła nowa gwiazda.

Już nie Latvala? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, turdziGT napisał:

Mysle ze wlasnie sie narodziła nowa gwiazda.

Osobiście myśle że domowy rajd mu sporo pomógł , ale na następnym rajdzie , czyli Niemcy , już tak dobrze nie będzie . mimo że naprawdę Toyocie jako beniaminkowi kibicuje , choć podtrzymuje to co przed sezonem powiedziałem , HYU zdobędzie tytuł i liczę ze NEU wygra ten rajd . 

Stawiam na Niemcy , na Citroena , czemu ? bo tak :) Citroen jest mega szybki na asflaltach ( +dodatkowe testy Loeba ) ,i  liczę na Krisa i Mickelsena , tak trochę po cichu ale im kibicuje na tym rajdzie ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezli to w finladni byla to chwilowa niedyspozycja w HYU to Neuville pozamiata w niemczech.Zawsze tu byl szybki a ze auto jest mega szybkie na asfaltach to mysle ze bedzie dobrze.

Na Toyote i Lapppiego nie stawiam bo to jeszcze nie czas na pewno nie w tym roku.

9 godzin temu, Tutek napisał:

Już nie Latvala? :P

JML kibicuje i bede kibicowal zawsze.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, na Korsyce "Jesus Christ Kris" był super szybki i do awarii na OS6 prowadził.

Rajd wygrał Neuville, ale oesy wygrywał też Ogier.

No a power stage wygrał Latvala, więc to nie jest tak, że Toyota nie daje rady na asfalcie. Do tego Niemcy są chyba szybsze niż Korsyka, więc ich pakiet aero swoje zrobi.

 

Reasumując totalnie nie wiadomo, kto będzie w tych Niemczech mocny i to jest w tym sezonie piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ale ja mimo wszystko stawiam na Neuville.

Pamietajmy ze Niemcy to mega specyficzny rajd i z innymi rajdami asfaltowymi na wspólna tylko nawierzchnie i to tez nie wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Też czuję, że Neuville będzie mocny.

Epatuje pewnością siebie i ewidentnie jest w natarciu, a Ogier ma tę pewność jakby naruszoną. 2 dzwony w Finlandii, przygody w Polsce, a na Korsyce też mu jakoś super nie szło porównując do Neuvilla.

 

No ale mamy sezon 2017, więc równie dobrze w Niemczech znowu może być jakieś totalne zaskoczenie, typu np erupcja formy Mikkelsena w Citroenie, albo przebudzenie Sordo :)

Albo znowu Dmack trafi z mieszanką i Evans pozamiata. Wszystko jest możliwe i to jest piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak uwazam Ogier w końcu zmaga sie z problemami jak kazdy inny kierowca i widac ze psychicznie to juz nie ten spokój jaki był w VW co odbija sie na jeździe i wynikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Bosman napisał:

Reasumując totalnie nie wiadomo, kto będzie w tych Niemczech mocny i to jest w tym sezonie piękne.

 

najlepiej pojechać i kibicować na żywo ;)

 

 

Marczyk nie wystartuje w Rzeszowskim :(

http://rajdy.autoklub.pl/news/rzeszowski-bez-marczyka,78321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, dzisiaj dzień Kubicy ale... no o Loebie warto chyba wspomnieć ;) 

 

 

Szef Citroen Racing - Yves Matton, w rozmowie z Motorsport News, nie wykluczył startów Sebastiena Loeba w przyszłym roku w WRC, ale zapewnił, że w tym roku nie weźmie udziału w żadnej rundzie mistrzostw świata.

 

http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-nie-wyklucza-powrotu-loeba,78330

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lukasz111222 napisał:

Kierowca WRC, a porównując stanowiska serwisowe to trochę skromnie to wygląda w porównaniu z innymi.

 

Skoro ma wszystko czego potrzebuje to po co ma targać pałace? Co ma pokazać pokarze na odcinkach, nie na serwisie ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25. Juli 2017 o 21:21, 4mamut napisał:

 

Pamiętam accenta WRC ale to była zdaje się porażka, chyba któryś z naszych kierowców nim śmigał. Toyota w motorsporcie była od zawsze. Mają wszystkie plany, rysunki każdej części w toyocie A-grupowej. Wiadomo było że nie będą jeździć dla reklamy. Hyundai nie miał nic...poza budą.

Zdecydowanie łatwiej zbudować justy WRC mając dokumentację imprezy WRC. Makinen nie miał ludzi, kilka osób z M-sport, Prodrive, KTM i makinen Racing tworzy ten zespół. Jeżeli szef inżynierów ma 30 lat to co to oznacza.....że dostał tą fuchę bo w M-sporcie tył tylko technikiem ale miał wgląd w co trzeba aby zrobić copy -> paste.

 

 

 

Sorry, ale co to za teorie? Jak słusznie ktos napisał, robota jak każda inna, zmienia sie pracodawcę i bierze knowhow ze sobą. Czym innym by było, gdyby taki inżynier wziął ze soba ścisłe tajna technologie, której poprzedni pracodawca jeszcze nie opublikował. Ale to ten ostatni musi udowodnić. A plany sprzed prawie 30tu lat Agrupowej Corollj to wiesz, przydadzą sie studentowi inżynierii, a nie zespołowi, który ma zamiar zbudować WRC2017 :) a co wiek inżyniera ma do jego ekspertyzy to juz zupełnie nie wiem...

 

Dnia 25. Juli 2017 o 21:11, 4mamut napisał:

 

Czy ja wiem. Pokazał że może dorównać najlepszym ekipom ale czy jest to zasługa teamu Makinena i sporego budżetu oraz centrum Toyoty w Kolonii czy jazda samego Latvali, który fartem tam trafił po wycofaniu VW.

Bez Latvali Toyota nie miała by takiego wyniku

 

Jak to było, bez Latvali...? :mrgreen:

 

Dnia 25. Juli 2017 o 21:40, 4mamut napisał:

 

Nikogo nie przekonuje.  Gdyby zdradzili ustawienia fiesty WRC np.  Citroenowi i + dołożyli  latvale to być miał na pudle DS3 WRC. Pamiętaj że mieli prawie 2 lata na to auto. Ci ludzie pracują tam od 2014 nad tym projektem. 

Sukces widzisz ty . Ja widzę kradzież technologii dokładanie taką samą jak chińczycy robią z EU.

 

 

Patrz wyżej. Na tej zasadzie nikt nigdy w żadnym sekrorże nie mógłby zmieniać pracodawcy bo to kradzież... :rolleyes:

 

Dnia 26. Juli 2017 o 07:17, chojny napisał:

 

 

Gdyby to było takie proste. Na poziomie amatorskim dwa takie same samochody, zbudowane przez tą samą firmę potrafią jeździć inaczej na poziomie WRC ta przepaść w detalach jest ogromna. Tommi trzymając karty przy orderach zrobił furorę! Ilu z nas drwiło z testów Toyoty, te samochody miały nie jeździć, to miały być padliny a się okazało, że facet przygotował zespół w najmniejszych szczegółach, nawet takich, które innym mogły się wydawać zupełnie nieistotne.

 

Tommi okazał się być szczwanym lisem, lata w motorsporcie procentują a wsparte grubą kasą z Toyoty i zaangażowaniem zespołu, dają ciężkie do uwierzenia wyniki. 

 

Zbudowanie auta, które jest w pierwszym sezonie na pudle i wygrywa rajdy to jest generalnie szok!!

 

 

To miała być padlina, obiekt żartów i szydery a jest... niedowierzanie.  

 

Nie zapominajmy, ze Tommi Makinen Racing od lat budowało wspaniałe samochody rajdowe i on od dłuższego czasu sie do tego projektu przygotowywał, zbierając wokół siebie odpowiednich ludzi :) pewnie gdyby to Subaru planowało powrót do WRC, to wlasnie z nimi by współpracował ;)

 

Dnia 26. Juli 2017 o 12:17, Bosman napisał:

Może nie szalejmy z tą kradzieżą technologii.

Gdyby była jakaś "kradzież" to by Msport pozwał byłych pracowników, bo chyba lepiej wiedzą czy im coś ukradziono czy nie.

Jeśli inżynier zmienia pracodawcę i nie łamie przy tym zakazu konkurencji (jaki zapewne ma w kontrakcie), to co w tym dziwnego że bierze ze sobą swoją wiedzę.

 

Otoz to!

 

Dnia 27. Juli 2017 o 23:37, Adi napisał:

Coś dzisiaj na TVN 24 słyszałem, że WRC ma być transmitowane na cośtam + . Wiecie coś na ten temat, warto to wykupywać? Chodzi oczywiście o perspektywę.

 

Ja tam jestem meeeeeega zadowolony z redbull.tv - jest za darmo, a tak super przygotowane ze szok!

 

Dnia 30. Juli 2017 o 11:58, Tutek napisał:

 

Bez przesady, awarie się zdarzają. Trzeba to wziąć na klatę i walczyć dalej. Podobno problem był z ECU, część pochodziła od poddostawcy, więc albo teraz zmienią poddostawcę albo sami zaczną to robić. 

Co do dyskusji o tym dlaczego Toyota jest szybka akurat tu, a nie gdzie indziej przypominam, że Finowie jeżdżą dookoła własnego trzepaka. A jak wiadomo gospodarzom pomagają nawet ściany. 

 

Lappi wymiata, w równej walce dotrzymywał kroku, a nawet przez długi czas wygrywał z "mocarnym" Latvalą. Ciekawe czy to Lappi jest tak dobry czy Latvala się starzeje, że nie mógł mu odjechać. 

Forma Neuville'a i Meeke'a to porażka. Nie zdziwiłbym się jakby w przyszłym sezonie Suninen zastąpił Krisa w Citroenie. 

 

Rajd był arcyciekawy, tak jak cały sezon. Faktycznie szacun! Ale nie podoba mi sie nastawienie młodych szybkich. Zalatuje arogancja... Neuville ostatnio powiedział, ze gdyby patrzeć tylko na wyniki jego kolegów z zespołu to by można pomysleć, ze Hyundai jest wolny :shock: a Lappi po odpadnięciu JML, ze spoko, w WRC2 jak wygrywał to tez z duża przewaga, wiec i tym razem to nic trudnego...

 

nie wywołuje to u mnie uczuć sympatii :/

 

za to JML po - zrozumiałym - wybuchu złości w aucie, potem okazał sie mega opanowany w wywiadzie i mega pozytywnie nastawiony :) bo profesjonalista to trzeba byc nie tylko za kierownica!

 

 

dobra, pytanie: jakie marki oraz jakie rajdy byście widzieli z powrotem w WRC? :) ja oczywiscie Subaru oraz Rajd Safari i Japonię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Than_Junior napisał:

za to JML po - zrozumiałym - wybuchu złości w aucie, potem okazał sie mega opanowany w wywiadzie i mega pozytywnie nastawiony :) bo profesjonalista to trzeba byc nie tylko za kierownica!

Moim zdaniem ktoś z Latvalą ostatnio mocno pracuje nad tym co i jak mówi do kamery. Przypomnę tylko jego wypowiedzi z początku roku, które delikatnie mówiąc były kuriozalne. Ja osobiście JML nie trawię właśnie za to jaki jest na zewnątrz samochodu. 

 

52 minuty temu, Than_Junior napisał:

Neuville ostatnio powiedział, ze gdyby patrzeć tylko na wyniki jego kolegów z zespołu to by można pomysleć, ze Hyundai jest wolny

Bo tak to wygląda. Neuville jest w tym roku zdecydowanie najszybszy, wygrał trzy rajdy (a mógł pięć). Paddon nie do końca odnalazł się po tym co miało miejsce w Monte Carlo, a Sordo jest cieniem samego siebie sprzed paru lat. Poza tym Neuville nie jest jakimś młodym gniewnym. Co do Lappiego to wolę pewność siebie, niż takie miauczenie jak JML po każdym odcinku, że coś znowu było nie tak- a to jedzie z przodu więc odkurza, a to jedzie z tyłu to ma koleiny, a to sucho więc się kurzy, a leje więc błoto, a to awaria więc słaby czas, a to nie ma awarii ale ustawienia złe, itp. Uważam, że w tym sporcie trzeba mieć pewność siebie, nawet jeżeli przez innych będzie to odbierane jako buta. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda chłopa jak nic :( .

P.S. Kiedyś Robert i Maciek mówili w TV , że kierowca ze środka stawki WRC ,  wsiada w R5 i leje wszystkich z ERC i to sie potwierdza w przypadku Ostberga .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

P.S. Kiedyś Robert i Maciek mówili w TV , że kierowca ze środka stawki WRC ,  wsiada w R5 i leje wszystkich z ERC i to sie potwierdza w przypadku Ostberga .

 

Wydaje Ci się że coś jedziesz do czasu kiedy nie pójdziesz się pobawić z chłopakami z większego podwórka... ale generalnie tylko tak można się szybko rozwijać, dostawać łomot od lepszych od siebie. 

 

Wizyta Ostberga w drugą stronę, daje pewnie wielu mocno do myślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

Wizyta Ostberga w drugą stronę

I nie oszukujmy sie , Ostberg to nie jest mistrz asfaltów i jest pierwszy raz na "rzeszowie "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...