Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie cieszy że Tanak nie patrzy że ma w zespole czterokrotnego mistrza i jedzie swoje. Do tego jedzie zawsze wszystko.

 

Ogier nawet jeżeli wyjmie mistrza w tym roku (a prawdopodobnie tak będzie) to jak dla mnie w tym sezonie jest tylko ciułaczem punktów bez podejmowania jakiegokolwiek ryzyka. Trochę jak nasz Kajto w ERC.

Cieszyłem się że Neuville zrównał się punktowo z Ogierem. Liczyłem że zmusi go to do walki, jednak moim zdaniem to nie nastąpiło. Neuville weliminował się sam, Ogier dowiózł punkty i tyle. Szkoda.

 

Cieszy forma Mikkelsena i mam nadzieję że w przyszłym roku pojedzie pełen sezon w WRC.

 

Meeke niestety Colinem nie jest. Głowy na bycie mistrzem też nie ma. Citroen też mu nie pomaga wsadzając z kółko Mikkelsena który staje na pudle, lub Loeba żeby samochód poustawiał. Nie ma jednak co winić Citroena bo cały ten cyrk to wielki biznes i liczą się punkty, których Meeke nie przywozi.

 

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, matros1 napisał:

Ogier nawet jeżeli wyjmie mistrza w tym roku (a prawdopodobnie tak będzie) to jak dla mnie w tym sezonie jest tylko ciułaczem punktów bez podejmowania jakiegokolwiek ryzyka. Trochę jak nasz Kajto w ERC.

 

27 minut temu, matros1 napisał:

cały ten cyrk to wielki biznes i liczą się punkty

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym Ogierem to dziwna sprawa ;)  Raczej będzie mistrzem, ale styl kiepski. Dzisiejsze informacja, o tym że to jego pierwszy wygrany oes os Portugalii pokazuje właśnie ten styl. Konkurencje ma chłop dobrą, wyjątkowo dobrą, ale gdy się chłopaki ścigają o zwycięstwo, to popełniają błędy. Seb się nie ściga, dojeżdża w punktach. Ale czasem to nie wygląda na zwykłe kunktatorstwo, widać, że się spina, popełnia błędy. Może to jego max? Ciężko to jednoznacznie rozstrzygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to tylko pokazuje jak ważne jest mieć spokoj psychiczny a jestem pewien ze tego nie ma.Przyszedł późno auto jest jakie jest zapewne go poprawił na czym zreszta skorzystał Tanak ale ewidentne cos mu tam nie gra bo jest cieniem siebie z VW.Ten sezon ok udało sie ulepić ale mysle ze juz go stresuje przyszły i to mu tez dokłada.Fotele sie zapełniają a on zapewne wie ze jezeli cokolwiek ugra z Msportem to tylko w tym sezonie.Reszta odskoczy w przyszłym to gwarantowane.Wszystko to zapewne sprawia ze wszedł w jakiś taki stan obronny zeby tylko dowieść wynik na koniec sezonu zasobem tych rzeczy ktore ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-Sportowi będzie trudno zatrzymać Ogiera na przyszły sezon. Sam Seb wspominał, że bez wsparcia fabryki szanse teamu Malcolma będą malały i nie będą mogli konkurować z fabrykami. Pytaniem jest gdzie mógłby pójść? może Citroen i Ogier pogodzą się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kukson napisał:

M-Sportowi będzie trudno zatrzymać Ogiera na przyszły sezon. Sam Seb wspominał, że bez wsparcia fabryki szanse teamu Malcolma będą malały i nie będą mogli konkurować z fabrykami. Pytaniem jest gdzie mógłby pójść? może Citroen i Ogier pogodzą się ?

Albo zakończy karierę.Zawsze lepiej to zrobic będąc na topie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śledziłem za bardzo rajdu, tym większym zaskoczeniem jest dla mnie zwycięstwo Tanaka.

 

Bardzo cieszy mnie również drugie miejsce Mikkelsena, mam nadzieje, że zapewni mu angaż na przyszły sezon. A jest kilku szoferów, których mógłby spokojnie zastąpić.

 

Ogier, cóż, po tym poznaje się dojrzałość zawodnika, że nie chce być najszybszy na każdym rajdzie, odcinku, zakręcie tylko ma cel długofalowy jakim jest mistrzostwo. Można się zżymać i narzekać, że nie wygrał oesu od maja, ale nadal prowadzi w klasyfikacji i moim zdaniem zdobędzie piątą koronę. Neuville ma prawdopodobnie najszybsze auto, ale nadal nie trzyma ciśnienia w głowie co pewnie będzie go kosztowało tytuł w tym roku. Meeke jest w rozsypce, Latvalę zawodzi sprzęt, Mikkelsen jeździ dorywczo, Paddon bez formy, Sordo to samo, Lappi dopiero się uczy, Tanak krzepnie, nic dziwnego, że przy takich rywalach Ogier chce zdobyć tytuł najmniejszym możliwym wysiłkiem. 

 

Forma Tanaka pokazuje też, że M-Sport niby bez wsparcia fabryki ale jednak zbudował szybkie auto, które nawet pod koniec sezonu nie odstaje za bardzo od konkurencji. zczerze myślałem, że od połowy sezonu Fiesta będzie już mocno w tyle, a tu miła niespodzianka. 

Szkoda mi Toyoty, mam nadzieję, że jak najszybciej wyeliminują problemy z awaryjnością, bo jeśli Citroen na dobre wraca do gry to mielibyśmy pierwszy raz od niepamiętnych czasów 4 mocne auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota ma faktycznie jakies drobne problemy z silnikiem auto Latvali jak by miało co chwile ta sama awarie.

mowiac o toyocie warto tez pochwalić Lappi.Wygrany pierwszy oes na asfalcie i zapewne był by drugi PS gdyby nie mała wycieczka.

Odnosnie Citroeana to skład Mikkelsen , Meeke , Breen mogl by jednak namieszać w przyszłym roku.Tak sobie tylko gdybam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, matros1 napisał:

Mnie cieszy że Tanak nie patrzy że ma w zespole czterokrotnego mistrza i jedzie swoje. Do tego jedzie zawsze wszystko.

 

Ogier nawet jeżeli wyjmie mistrza w tym roku (a prawdopodobnie tak będzie) to jak dla mnie w tym sezonie jest tylko ciułaczem punktów bez podejmowania jakiegokolwiek ryzyka. Trochę jak nasz Kajto w ERC.

Cieszyłem się że Neuville zrównał się punktowo z Ogierem. Liczyłem że zmusi go to do walki, jednak moim zdaniem to nie nastąpiło. Neuville weliminował się sam, Ogier dowiózł punkty i tyle. Szkoda.

 

Cieszy forma Mikkelsena i mam nadzieję że w przyszłym roku pojedzie pełen sezon w WRC.

 

Meeke niestety Colinem nie jest. Głowy na bycie mistrzem też nie ma. Citroen też mu nie pomaga wsadzając z kółko Mikkelsena który staje na pudle, lub Loeba żeby samochód poustawiał. Nie ma jednak co winić Citroena bo cały ten cyrk to wielki biznes i liczą się punkty, których Meeke nie przywozi.

mówiąc szczerze nic dodać nic ująć , oprócz tego że nasz przedstawiciel w Citroen Racing , Marek Nawarecki żegna sie z zespolem :( To był jego ostatni raz :( , szkoda bo to był mega człowiek :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Subary napisał:

Zaskoczyła mnie niewielka ilość kibiców na pokazywanych odcinkach i to, jak daleko stali, biedaki...

 

Kibiców było dużo, wytaśmowane było przeważnie daleko ale dało się kilka razy być blisko ;)

 

Obejrzeliśmy 11 os-ów i testowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wspaniały rajd.

Obstawialiśmy przed rajdem różne możliwe niespodzianki (eksplozja formy Sordo czy Mikkelsena), ale akurat wygranej Tanaka na asfalcie to się chyba nikt przed rajdem nie spodziewał.

Ależ ten chłopak dojrzał ostatnio.

Mikkelsen rozwalił system, a szczególnie w piątek jak jechał po brudnym. To że nie znalazł stałego fotela na 2017 to największa pomyłka tego sezonu, dobrze że została chociaż częściowo naprawiona.

JML trzeci rajd z rzędu z problemami technicznymi, oby się tym nie załamał, szczególnie że w Polsce i Finalndii walczył przecież o wygraną.

Dla mnie kandydatem na kolejnego dominatora w następnych latach może być Lappi. Chyba ma to coś, czego zawsze brakowało JML czy wcześniej Hirvo.

 

Co do Ogiera, to nie zgadzam się z większością przedmówców. Wystarczy spojrzeć kto prowadzi w tabeli i wygrał 2 rajdy.

Po prostu przyzwyczailiśmy się po Loebie i Ogierze z czasów VW, że mistrz ma być dominatorem.

Tymczasem na szczęście w końcu mamy normalny sezon, gdzie potencjał na mistrza ma kilku zawodników, a mistrzem zostanie ten, który zgromadzi więcej punktów niż inni. I nie musi to być o 100 więcej.

Póki co najwięcej punktów ma Ogier i właśnie znacząco powiększył przewagę nad kolejnym zawodnikiem, a do końca już tylko 3 rajdy.

Jeśli więc mówimy o jakiś kłopotach Ogiera, to inni póki co mają większe :-)

 

A i bym zapomniał, nie dziwie się, że Evans jakby odpuścił walkę z Breenem o piąte miejsce. Wiedział, że nie ma szans, bo piąte miejsce należy w tym roku do Breena i koniec. Breen po raz szósty w tym roku kończy na piątym miejscu i jeszcze P5 na power stage... Co za regularność :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.08.2017 o 21:40, Kukson napisał:

M-Sportowi będzie trudno zatrzymać Ogiera na przyszły sezon. Sam Seb wspominał, że bez wsparcia fabryki szanse teamu Malcolma będą malały i nie będą mogli konkurować z fabrykami. Pytaniem jest gdzie mógłby pójść? może Citroen i Ogier pogodzą się ?

 

Chodzą plotki że dwóch sebów ma jeździć w Citroenie w 2018.

 

23 godziny temu, Bosman napisał:

A i bym zapomniał, nie dziwie się, że Evans jakby odpuścił walkę z Breenem o piąte miejsce. Wiedział, że nie ma szans, bo piąte miejsce należy w tym roku do Breena i koniec. Breen po raz szósty w tym roku kończy na piątym miejscu i jeszcze P5 na power stage... Co za regularność :-)

 

Evans nie ma żadnych szans na asfaltach. Przyczyną są D-MACKi. Niestety o ile dają radę na szutrach to na asfalcie jest przepaść między Michelinem.

Sam Evans po niedzielnym power stage mówił że zrobił wszystko co mógł w tym przejeździe a na on-board było widać jak mu tył auta ucieka i traci kolejne sekundy.

Doświadczenie w serii endurance oraz nowe zdobyte w formule E przynosi jak widać sukcesy a tajemnica tkwi w mieszankach i kordach.

Rozmawiałem na rajdzie polskim z francuzem odpowiadającym za opony i bardzo skrupulatnie liczą opony nowe i zużyte.

Żadna zużyta opona asfaltowa nie może zostać na trasie. Jeżeli zespół fabryczny jej nie dostarczy, choćby strzępów.....karą jest dużoooo euro.

 

Dnia 20.08.2017 o 22:37, turdziGT napisał:

Toyota ma faktycznie jakies drobne problemy z silnikiem auto Latvali jak by miało co chwile ta sama awarie.

 

Mam wrażenie że Toyota słabnie z rajdu na rajd a Citroen rośnie.  Silnik jak i pierwszy yaris WRC jeszcze w starszej budzie powstał w Kolonii, czyżby coś przeoczyli na wstępie ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi napisał:

Przypomnę, że poprzedni rajd wygrała Toyota i wiele nie brakowało żeby wyjęła całe podium ;)

 

Tyle ze poprzedni był wokół stodoły makinena wiec wygraliby nawet bez pilotów. Znają trasy na pamięć tam trenowali 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, pierdziela o bezpieczeństwie, ciekawe ze to nie w pl zginął kibic:facepalm: pewnie jakieś tureckie linie lotnicze, albo inny szejk posmarował i dogodzil FIA:toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czytałem wypowiedzi FIA na francuskim portalu.

Miesiąc temu opublikowali że przypadek ze strażą pożarną oraz odwołanie oesów ze względu na kibiców dobrze nie wróży przyszłości Rajdu Polski .

Dodał też że  jest dwóch mocnych kandydatów Chorwacja i Turcja.   Szukali pretekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...