Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Witam mam pytanie do was .zapalił mi sie check engine i pisze emission  control system ..autko kupione tydzień temu i już coś wyskoczyło jest to subaru forester 2.5i 175km z 2016r proszę o pomoc  i z góry dziękuję pozdro .

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

@10lolek10 i świniak na lusterku, coby wiadomo że swój chłop jesteś

Posted Images

24 minuty temu, Glodzio napisał:

Witajcie, od ponad tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem SF, jednak ma jedną jedyną bolączkę którą chciałbym szybko zniwelować ponieważ jest trochę uciążliwa dla mnie...

Otoz nie mam pilota do centralnego i grzebiąc po aucie nigdzie centrali nie widziałem :( stąd moje pytanie... 

na aledrogo jest sporo "uniwersalnych" zestawów(np.http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7379288214) Zakładał ktoś z Was? Trudne dla kogoś kto za bardzo przy elektryce w aucie nie grzebał 

Da się podłączyć. Schemat będzie razem ze sterownikiem. Trzeba tylko namierzyć kabelki w aucie.

Link to post
Share on other sites

A jak wygląda kwestia sygnału w takich modułach? Są że tak to nazwę indywidualne czy jest możliwość że sąsiad otwierając swoje paseratti otworzy i moje auto? 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Rypek30 napisał:

Witam mam pytanie do was .zapalił mi sie check engine i pisze emission  control system ..autko kupione tydzień temu i już coś wyskoczyło jest to subaru forester 2.5i 175km z 2016r proszę o pomoc  i z góry dziękuję pozdro .

Podstawa to podjedź gdzieś, niech ci pod kompa podepną i sprawdzą jakie błędy wywaliło.

Link to post
Share on other sites

do czego służy ta dodatkowa pompa(ka) przy sprzęgle ? U mnie to nie działa, ale sprzęgło działa normalnie.....

 

20190107_195518.jpg

Edited by klev
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, klev napisał:

do czego służy ta dodatkowa pompa(ka) przy sprzęgle ? U mnie to nie działa, ale sprzęgło działa normalnie.....

 

 

Hill Holder??

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Teddy26 napisał:

Hill Holder??

faktycznie - dzięki. U mnie nie działa bo mam zdjętą pancerz z trzymaka (i dobrze ze nie działa)

 

Edited by klev
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, klev napisał:

 

sprzedają to na w komplecie pod nazwą "wysprzęglnik" lub "siłownik sprzęgła" a ja mam S-Turbo i hill holdera z tego co wiem to nie mam....

 

to jest t ciemne na fotce z aukcji

https://allegro.pl/wysprzeglnik-subaru-forester-i6611582113.html

 

faktycznie - to jest chyba hill holder.... ale czemu on jest do hydrauliki sprzęgła podłaczony ?

 

https://www.google.com/search?q=hill+holder+subaru&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiArMLupeDfAhWRs4sKHYYiDeoQ_AUIDigB&biw=1360&bih=613#imgrc=3bN9GfeeF_JBxM:

 

Sprawdziłem u siebie i to na 100% jest hill holder.

Jest podłączony do sprzęgła ponieważ podczas ruszania na wzniesieniu ma zapobiec cofaniu auta.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Teddy26 napisał:

faktycznie - to jest chyba hill holder.... ale czemu on jest do hydrauliki sprzęgła podłaczony ?

 

Bo zasada działania hill holdera jest taka że wciskasz sprzęgło i trzymając je wciskasz mocno hamulec, potem puszczacz hamulec nie puszczając sprzęgła i auto stoi na wzniesieniu lub z górki.

 

A świeci się komuś jakaś kontrolka sygnalizująca na liczniku? Bo u mnie nic nie świeci, Forester sg 2.0 125KM

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, yaroz napisał:

Bo zasada działania hill holdera jest taka że wciskasz sprzęgło i trzymając je wciskasz mocno hamulec, potem puszczacz hamulec nie puszczając sprzęgła i auto stoi na wzniesieniu lub z górki.

 

A świeci się komuś jakaś kontrolka sygnalizująca na liczniku? Bo u mnie nic nie świeci, Forester sg 2.0 125KM

 

U mnie podczas cofania wystarczy lekko nacisnąć hamulec i już się załącza na równym :D

Ale w najbliższym czasie zostanie wyregulowany.

Nie ma chyba żadnej kontrolki od tego ;)

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Teddy26 napisał:

 

U mnie podczas cofania wystarczy lekko nacisnąć hamulec i już się załącza na równym :D

Ale w najbliższym czasie zostanie wyregulowany.

Nie ma chyba żadnej kontrolki od tego ;)

 

 

Niema, nie ma :)

ZTCP w automatach jest włącznik - wtedy swieci sie kontrolka. No ale ten wlacznik to też wyłącznik :D

 

Link to post
Share on other sites

Forester SG, chcę farelką podgrzać silnik przed próbą odpalenia. Na którą stronę lub część silnika skierować nadmuch żeby było najefektywniej? Od spodu jest płyta alu, więc jakiś boczny dostęp do miski jest.

Link to post
Share on other sites

witam wyskoczył mi check engine i pisze emission controls system i na kompie pokazało cos takiego  ... sonda lambda (czujnik 02),rząd 1-mieszanka zbyt uboga prosze o pomoc...jest to subaru forester 2.5i 175km z2016roku

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gourmet napisał:

Forester SG, chcę farelką podgrzać silnik przed próbą odpalenia. Na którą stronę lub część silnika skierować nadmuch żeby było najefektywniej? Od spodu jest płyta alu, więc jakiś boczny dostęp do miski jest.

 

Ogrzej miskę olejową jak masz dostęp, tylko zastanawiam się po co, masz jakiś 20w50 wlany? Utknąłeś na Antarktydzie? ;) 

Link to post
Share on other sites
Teraz, elmot napisał:

Czyli dłubanina :( 

 

Dziękuję za info.

E tam, z tego co pamiętam to roboty na 15 min;)

Ściągasz osłonę drążka, odkręcasz chyba 2 śrubki, podnosisz środkowy tunel, pokazują się kolejne 2 śrubki które też odkręcasz, chyba panel klimy też i odpinasz, ostrożnie ale stanowczo ściągasz ramkę radia z nawiewami (mocny zatrzask na środku u góry - uwaga na tapicerkę) i masz dojście do awaryjnego, tam z tego co pamiętam, mikrożarówka z elektronicznego za grosze;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, aplam13 napisał:

E tam, z tego co pamiętam to roboty na 15 min;)

Ściągasz osłonę drążka, odkręcasz chyba 2 śrubki, podnosisz środkowy tunel, pokazują się kolejne 2 śrubki które też odkręcasz, chyba panel klimy też i odpinasz, ostrożnie ale stanowczo ściągasz ramkę radia z nawiewami (mocny zatrzask na środku u góry - uwaga na tapicerkę) i masz dojście do awaryjnego, tam z tego co pamiętam, mikrożarówka z elektronicznego za grosze;)

Dzięki, pogrzebię za jakimś tutorialem, bo jak widzę „uwaga na tapicerkę” to w moim przypadku oznacza jej uszkodzenie :D

Link to post
Share on other sites

Witam, trochę dłuższe pytanie. Stoi w mojej okolicy Forester z uszkodzonym silnikiem sprzedawca powiedział że nie trzyma kompresji tym się nie martwię bo miałbym gdzie to zrobić bez problemu. Okazało się jeszcze ze skrzynia jest w trybie awaryjnym i wchodzą tylko dwa biegi moje pytanie czy jeśli silnik nie trzyma kompresji zapewne jakiś błąd wyskoczył to mogło wrzucić skrzynie w tryb awaryjny? Sprzedawca twierdzi że tak i że skrzynia jest sprawna napewno. 

Link to post
Share on other sites
E tam, z tego co pamiętam to roboty na 15 min;)
Ściągasz osłonę drążka, odkręcasz chyba 2 śrubki, podnosisz środkowy tunel, pokazują się kolejne 2 śrubki które też odkręcasz, chyba panel klimy też i odpinasz, ostrożnie ale stanowczo ściągasz ramkę radia z nawiewami (mocny zatrzask na środku u góry - uwaga na tapicerkę) i masz dojście do awaryjnego, tam z tego co pamiętam, mikrożarówka z elektronicznego za grosze;)


Można też spróbować wyjąć sam przycisk. Większe ryzyko uszkodzenia, ale mnie się udało w ten sposób


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites


Można też spróbować wyjąć sam przycisk. Większe ryzyko uszkodzenia, ale mnie się udało w ten sposób


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak to uczynileś, bez demontażu całego panelu.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, fiku napisał:

Jak to uczynileś, bez demontażu całego panelu.

To chwilę temu było i mogę coś przeinaczyć, ale jakoś tak poszło: ten włącznik "wchodzi" na zatrzaski więc wsunąłem z dwóch stron wąskie noże, delikatnie nacisnąłem i włącznik pod lekką presją wyskoczył. Sąsiednich elementów nie uszkodziłem na szczęście. Jak pisałem, trochę to ryzykowne, ale się udało. Z tego co pamiętam to więcej dłubania miałem przy złożeniu włącznika, bo z zapału rozebrałem go niemal na elementy pierwsze. Niemniej operacja odwrotna - składanie - tym razem zakończyła się pełnym sukcesem - zdziorbo działa, a żaden element nie został :)

Link to post
Share on other sites

A ja mam do Was pytanie, jak zdemontować przeciwmgielny (jakaś instrukcja coby nie pourywać nic) lewy przód, żarówka się zespoliła z reflektorem i chyba trzeba będzie nowy z żarówką:unsure: Czy są dostępne jakieś zamienniki?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...