Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Odepnij akumaltor na 30 minut. Skasują się m.in błędy i skrzynia powinna też się od nowa uczyć jak ma reagować na prawego buta.




Wysłane z mojego HTC Desire 310 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie narzekam mimo, że:

-ma tylko 4 biegi

-jest archaiczna

-wolna

-zamula auto

-na zimnym tak zmienia biegi że plecy mnie bolą

-bokami ciężko

No dobra narzekam.

 

Ale jest pancerna :D ( póki się nie spierdoli )  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, miki_mi2 napisał:

Ja też nie narzekam mimo, że:

-ma tylko 4 biegi

-jest archaiczna

-wolna

-zamula auto

-na zimnym tak zmienia biegi że plecy mnie bolą

-bokami ciężko

No dobra narzekam.

 

Ale jest pancerna :D ( póki się nie spierdoli )  

 

 

A masz tą wersję z możliwością zmiany ręcznej biegów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co TY :) 

Chyba, że chodzi Ci o wachlowanie wybierakiem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, miki_mi2 napisał:

No co TY :) 

Chyba, że chodzi Ci o wachlowanie wybierakiem :D 

hmm... to może ja mam inną skrzynię przy tej okazji skoro mam możliwość ręcznej zmiany biegów +/-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz

3 godziny temu, michałMAK napisał:

 

Mam w 2.5 xt skrzynie automat i złego słowa na nią nie mogę powiedzieć. Świetnie reaguje a mam porównanie z moimi innymi autami (niestety BMW 1 i 5) którymi równie często śmigam. 

Jeśli macie takie odczucia że skrzynia muli to może soft poprawcie.

 

1 minutę temu, michałMAK napisał:

hmm... to może ja mam inną skrzynię przy tej okazji skoro mam możliwość ręcznej zmiany biegów +/-

 

Masz inną. Ale ona też zamula bo miałem taką w Legasiu (4EAT z możliwością ręcznej zmiany ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest w ogóle możliwość zmiany na 5 biegową ?

Bo jedyne z czego w swojej nie jestem zadowolony to z ilości biegów ale to też tylko przy przelotach na trasie :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, michałMAK napisał:

A jest w ogóle możliwość zmiany na 5 biegową ?

Bo jedyne z czego w swojej nie jestem zadowolony to z ilości biegów ale to też tylko przy przelotach na trasie :-/

 

Tego nie wiem.

Ale jak kupowałem swojego Legacy 2.5 2007 r to Kornecki wersje 5EAT odradzał bo podobno były nie tak trwałe - czy to prawda też nie wiem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie - Forester SF 98''. Czy na zegarach, przy włączonych światłach mijania powinna być widoczna lampka od świateł drogowych(świecąca bardzo słabo, także widać ją po zmierzchu). Jak włączę długie to świeci mocno. W dzień tego nie widać. Jedne i drugie światła działają. 

 

Jakiś czas temu wymieniałem gniazda żarówek H4 bo oryginalne były wypalone, rzadko jeżdżę w nocy dlatego wcześniej nie zwracałem uwagi na tą "bladą" lampkę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nic sie nie swieci poza podświetleniem zegarów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, ale jakbym źle po podłączał przewody przy wymianie gniazda to by chyba w ogóle nie trybiło? 

Z elektryki u mnie niestety słabo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej coś w zegarach musiało sie podziać ( wstrząsy/wilgoć ), trza odkręcić i posprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orientuje się ktoś czy zmieszcza się zaciski 4 tłoczki z wrx na przód do Forka 2000r. s-turbo. Chodzi mi o to czy zmieszcza się w oryginalne felgi 16 bo widzę że te 2 tłoczkowe które są wchodza na styk

Share this post


Link to post
Share on other sites

W żadne oryginalne z SF nie zmieszczą się czterotłoki, szukaj felg z Imprezy GT poliftowej albo WRX lub dwutłoka na 294

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2018 o 20:43, Bobek666 napisał:

Szybkie pytanie - Forester SF 98''. Czy na zegarach, przy włączonych światłach mijania powinna być widoczna lampka od świateł drogowych(świecąca bardzo słabo, także widać ją po zmierzchu). Jak włączę długie to świeci mocno. W dzień tego nie widać. Jedne i drugie światła działają. 

 

Jakiś czas temu wymieniałem gniazda żarówek H4 bo oryginalne były wypalone, rzadko jeżdżę w nocy dlatego wcześniej nie zwracałem uwagi na tą "bladą" lampkę. 

 

Witam 

Miałem ta sama przypadłość i był upalony kabelek przy manetce od włączania świateł i kierunkowskazów. Rozbierz obudowę pod kierownicą i dojdziesz do manetki. Zrób to bo ja długo czekałem i musiałem manetkę wymienić.

W dniu 11.12.2018 o 21:41, skala09 napisał:

Orientuje się ktoś czy zmieszcza się zaciski 4 tłoczki z wrx na przód do Forka 2000r. s-turbo. Chodzi mi o to czy zmieszcza się w oryginalne felgi 16 bo widzę że te 2 tłoczkowe które są wchodza na styk

Musisz kupić felgi od Imprezy GT Ja jeszcze dałem  5mm dystans na przód bo koło ocierało przy pełnym skręcie o nadkole.  

 

Potrzebuje informacji na temat czy sprężyna tylna od s-turbo będzie pasować na amortyzator od Forestera SG oczywiście bez SLS. ?? 

 

Pozdrawiam 

Edited by Rafaelo

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2018 o 21:41, skala09 napisał:

Orientuje się ktoś czy zmieszcza się zaciski 4 tłoczki z wrx na przód do Forka 2000r. s-turbo. Chodzi mi o to czy zmieszcza się w oryginalne felgi 16 bo widzę że te 2 tłoczkowe które są wchodza na styk

Jeśli masz.ori alusy 16 z sturbo to polecam wrzucić 30mm dystanse i wtedy zacisk się zmieści a i koło ładnie się wypchnie.

Uprzedzając , nic poza obrys nie wystaje, nie obciera itd, polecam;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Rafaelo napisał:

Witam 

Miałem ta sama przypadłość i był upalony kabelek przy manetce od włączania świateł i kierunkowskazów. Rozbierz obudowę pod kierownicą i dojdziesz do manetki. Zrób to bo ja długo czekałem i musiałem manetkę wymienić.

Dzięki, dobrze wiedzieć, gdzie szukać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki, dobrze wiedzieć, gdzie szukać. 
Od siebie do dam, że manetki łatwo się rozbiera i można je naprawiać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, LosioDriver napisał:

Od siebie do dam, że manetki łatwo się rozbiera i można je naprawiać :D

Dziś sprawdzałem i wszelkie przewody dochodzące do kostki pod manetką są w bardzo dobrym stanie. 

 

Podejrzewam, że popełniłem jakiś błąd przy wymianie kostek żarówek H4. Teraz kojarzę, że kolory przewodów z lampy prawej nie były takie same jak przewody z lampy lewej i łączyłem je metodą prób i błędów. 

Dzisiaj odczepiłem przewód idący do lewego bolca żarówki (patrząc od strony bolców), który odpowiada jeśli się nie mylę za masę. Światło mijania nie działało, ale drogowe mogłem włączyć. Tak jakby "łapało" masę skąd indziej. Dobrze dedukuję? 

Bez miernika się obędzie.

 

 

 

 

Edited by Bobek666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego na nowym korku chłodnicy po ustawieniu siły nawiewu na max leci zimne powietrze, a na starym leci ciepłe? Oba korki mają te same parametry 108kpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, yaroz napisał:

Dlaczego na nowym korku chłodnicy po ustawieniu siły nawiewu na max leci zimne powietrze, a na starym leci ciepłe? Oba korki mają te same parametry 108kpa.

 

Korek nie ma tu nic do tego. Wymieniałeś płyn może? Jeśli płyn był wymieniany to pewnie się zapowietrza (tzn jest zapowietrzony) i raz masz poduszkę przy nagrzewnicy a raz jest gdzieś przepchana. 

 

23 godziny temu, Bobek666 napisał:

Dziś sprawdzałem i wszelkie przewody dochodzące do kostki pod manetką są w bardzo dobrym stanie. 

 

Podejrzewam, że popełniłem jakiś błąd przy wymianie kostek żarówek H4. Teraz kojarzę, że kolory przewodów z lampy prawej nie były takie same jak przewody z lampy lewej i łączyłem je metodą prób i błędów. 

Dzisiaj odczepiłem przewód idący do lewego bolca żarówki (patrząc od strony bolców), który odpowiada jeśli się nie mylę za masę. Światło mijania nie działało, ale drogowe mogłem włączyć. Tak jakby "łapało" masę skąd indziej. Dobrze dedukuję? 

Bez miernika się obędzie.

 

 

 

 

Z tego co się orientuje to w Japończykach (np mazda, suzuki) lampy sterowane są masą a stały plus jest podawany po zapłonie na lampę. W subaru nie mierzyłem ale na 99% tak to wygląda. Także wystarczy że je faktycznie pomyliłeś i stąd ten cyrk z lampą.

 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, ewemarkam napisał:
2 godziny temu, yaroz napisał:

Dlaczego na nowym korku chłodnicy po ustawieniu siły nawiewu na max leci zimne powietrze, a na starym leci ciepłe? Oba korki mają te same parametry 108kpa.

 

Korek nie ma tu nic do tego. Wymieniałeś płyn może? Jeśli płyn był wymieniany to pewnie się zapowietrza (tzn jest zapowietrzony) i raz masz poduszkę przy nagrzewnicy a raz jest gdzieś przepchana. 

 

Nie nie wymieniałem, stało się to po zmianie korka na nowy, na max obrotach leci zimne na niższych ciepłe i wydaje mi się że mniej ciepłe jak na starym korku. Po założeniu starego korka na max obrotach wentylatora leci ciepłe. Spróbuję jeszcze raz jutro podmianę na nowy i zobaczę co się będzie działo. A jak odpowietrzyć układ? Odkręcam korek i dmuchawa na max i ciepłe na max?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odpowietrzalem tak. Owinąłem gwint w butelce teflonem żeby pasownie wchodził i zalałem płynem. O dziwo jak zalaczyły się wentylatory to wciągało płyn do układu, i tak dwa razy. Teraz grzeje ciepłym nawet na full wentylatorze. ebbe6ee327a91e0c34b376a84b0f78e7.jpg

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewerkam,. Też skorzystam z Twojego sposobu bo ostatnio zmieniałem płyn, cały stary zlalem, wlałem nowy, wydawało mi się że się odpowietrzylo a przewody twarde:/

 

A i butelka słusznej marki ŻZ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Adi660r napisał:

Ewerkam,. Też skorzystam z Twojego sposobu bo ostatnio zmieniałem płyn, cały stary zlalem, wlałem nowy, wydawało mi się że się odpowietrzylo a przewody twarde:/

 

A i butelka słusznej marki ŻZ;)

 

Kranówa robiona przez żabojadów :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...