Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem ruszyć Forka że snu zimowego. Podpinam aku, rozrusznik ledwo co się ruszył. Światła świecą, szyby się opuszczają i podnoszą, ale podejrzewam że Aku to trup i nie mam prądu na rozruch.

 

Ale co mnie zdziwiło to to, że po całej tej akcji z podpieciem słabego Aku , okazało się że po wyjęciu kluczyka świeca mi się przednie i tylne światła pozycyjne. Manetka nie włączona. Pogmeralem kilka razy manetką, nic to nie dało.

 

Co się mogło wykrzaczyc że te światła zaczęły świecić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2019 o 20:07, ewemarkam napisał:

Był kiedyś temat o światłach dziennych. Szukam inspiracji.

 

Był, na pewno się da znaleźć.

Jeśli nie przypadną Ci do gustu doczepiane, oferowane w różnych kształtach i jakości, polecam użycie świateł długich jako dziennych przy zastosowaniu specjalnego modułu (też było o tym w ww. wątku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ewemarkam napisał:

Takiego modułu nie chcę. Denerwują mnie ludzie którzy z tym jeżdżą. Oślepia to z naprzeciwka. Albo matoły nie potrafią zmniejszyć bardziej mocy tych żarówek, albo sterownik nie ma opcji regulacji.

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka
 

Witam.

Mam taki moduł w moim Outbacku od nowości w 2013r. i nikogo nie oślepiam, światła drogowe świecą na 30 lub 33% mocy, oprócz tego światła przeciwmgłowe doświetlają zakręty. Jest OK i nie ma żadnych sztucznych doczepionych ledów :)

Osram ma fajne ledy do mocowania w miejsce przeciwmgłowych - mają dwie funkcje - światła dzienne i własnie przeciwmgłowe ale nie są przystosowane do Subaru i coś trzeba rzeźbić i kosztują około 800. Było o tym na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca wiem jak to jest rozwiązane ale w moim Outbacku samo poziomowanie dotyczy tylko ksenonów - świateł pozycyjnych, światła drogowe mają tradycyjne żarówki halogenowe i nie poziomują się. Wydaje mi się, że tylko świecą mniejszą mocą i to wystarczy a skoro ma homologacje to chyba jest OK. Na pewno nie oślepiają, długo mam to auto, mijałem się nie raz z przeciwka jak żona jak nim jechała a ja drugim autem - świecą tak dość symbolicznie jak to światła do jazdy dziennej

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Myślałem o nim, ale mnie samego denerwuje jak ktoś z tym jeździ. Za mocno świecą i oślepia. Swoją drogą lampy w Subaru są sterowane masą?

 

 

 

 

Bo ci co oślepiają to mają moduły bez zmniejszania mocy święcenia, albo mają ustawione na 100% mocy święcenia. Miałem w poprzednim aucie długie przerobione na dzienne, ksenon w soczewkach z żarnikiem d2s na oryginalnych przetwornicach hella bez poziomowania, a  co śmieszniejsze sam ustawiałem światła na czują (bo jak mi na stacji ustawili to nic nie widziałem) tak aby górna linia lewej lampy nie wychodziła ponad słupek drogowy ten na poboczu i co przez 9lat przeglądów diagności nie mieli uwag do ustawień świateł, nikt mi z naprzeciwka nie mrugał. Jak miałem bagażnik załadowany to obniżałem światła pokrętłem na desce. 

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok panowie zdecydowałem, kupię sobie moduł ale dorobię w nim regulację, albo kupie z regulacją. Ale najważniejsze pytanie, jestem na 99% pewien że światła są sterowane masą, mam rację czy się myle? Wiem że w suzuki, mazdzie, jest sterowane to masą. W subaru też?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ok panowie zdecydowałem, kupię sobie moduł ale dorobię w nim regulację, albo kupie z regulacją. Ale najważniejsze pytanie, jestem na 99% pewien że światła są sterowane masą, mam rację czy się myle? Wiem że w suzuki, mazdzie, jest sterowane to masą. W subaru też

Tak, masą. Niedawno ten temat przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Mam gdzieś regulator PWM (sterowany masą) sterował silnikiem 150W prądu stałego, nada się na regulator tych świateł. Przynajmniej dowolnie ustawię jasność co by nie oślepiać.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2019 o 12:03, Michał W. napisał:

Mam taki moduł w moim Outbacku od nowości w 2013r. i nikogo nie oślepiam, światła drogowe świecą na 30 lub 33% mocy, oprócz tego światła przeciwmgłowe doświetlają zakręty. Jest OK i nie ma żadnych sztucznych doczepionych ledów

masz może informacje co dokładnie za moduł masz zamontowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, markos007 napisał:

masz może informacje co dokładnie za moduł masz zamontowany?

poszukam

12 minut temu, markos007 napisał:

masz może informacje co dokładnie za moduł masz zamontowany?

Niestety. Na fakturze z 2013 r. mam napisane: moduł świateł dziennych i doświetlania zakrętów - 600 brutto

Trzeba dzwonić do Macieja Mindowicza z ASO Wrocław, on mi proponował i sprzedawał, było to w lutym 2013

 

Chętnie go odsprzedam z Subaru w komplecie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, markos007 napisał:

niestety ale diesel musiałby być do modułu chyba gratis :mrgreen:;)

:D spoko, moduł za 36 tyś. i cała reszta gratis

 

tak na poważnie to w ASO powinni mieć dane tych modułów z 2013r, pamiętam że pokazywali mi jakiś certyfikat homologacyjny ale tak jak pisałem nie wpisali nic w papiery sprzedaży.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki moduł i działa na krótkich i długich zależy jak mam włączoną manetke( może dlatego że swiatła są sterowane masą). Jest w nim regulacja i 30% to jest max. Ogólnie to jest coś takiego chyba żeby używać swiateł do jazdy dziennej tych na aucie to musi być na nich wybite DRL. Jak się mylę to proszę poprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Artur Wróbel napisał:

to są światła niedopuszczone do ruchu, możesz z tym jeździć i nikt się nie przyczepi ale jeśli będziesz miał wypadek/potrącisz pieszego to poruszałeś się autem z oświetleniem, które nie jest w żaden sposób homologowane więc konsekwencje możesz sobie sam dopisać. Najlepsze są 2w1 w halogen ale cena cały czas odstrasza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...